De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Achtergrond artikel: Harry Potter beeldformaten

    Achtergrond artikel: Harry Potter beeldformaten



    Lees dit artikel

  2. #2
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Foto werkt hier niet op de eerste pagina.
    (hierboven dus)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Foto werkt hier niet op de eerste pagina.
    (hierboven dus)
    Foutje van mij, dank voor de tip!
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Mmm. Ik zie dat er nu twee draden zijn over dit onderwerp, en dat nog wel allebei van de DVD-crew. Samenvoegertje ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Mijn welgemeende complimenten aan diegene die zich heeft beziggehouden met dat uit te vlooien! Maar ik denk toch dat ik jullie conclusie ter harte neem: de échte DVD-liefhebber wil een film bekijken zoals de regisseur die bedoeld heeft.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Wat een schandalig verhaal, hoe is dit nou mogelijk, kunnen we niet een protestbrief schrijven, ik ben de grootste HP fan die er is en dit laat ik niet ongemoeid over me heen komen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Mijn welgemeende complimenten aan diegene die zich heeft beziggehouden met dat uit te vlooien! Maar ik denk toch dat ik jullie conclusie ter harte neem: de échte DVD-liefhebber wil een film bekijken zoals de regisseur die bedoeld heeft.
    Verwar je niet DVD liefhebber met filmliefhebber?
    Volgens mij zijn veel dvd liefhebbers ook filmliefhebbers, maar zeker niet 1 op 1.

  8. #8

    Standaard

    Is dit dan dus op elke versie van HP DVD? Ook de regio 1 en de regio 2 UK versie missen dus beeldmateriaal, welke je ook kiest!?
    (Als je 4;3 kiest mis je dus beeldmateriaal dat aan de zykant zat, en als je de widescreen neemt, dan mis je beeldmateriaal dat aan de onder en bovenkant zat!?)

    Dat is toch belachelyk!?

    In welk formaat is de film oorspronkelyk opgenomen!? waarom geven ze dan niet gewoon de film in dat formaat uit!?
    Is het nou echt zó moeilyk voor die film maatschappyen om de films in hun correcte beeldformaten uit te geven!?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    In welk formaat is de film oorspronkelyk opgenomen!? waarom geven ze dan niet gewoon de film in dat formaat uit!?
    Is het nou echt zó moeilyk voor die film maatschappyen om de films in hun correcte beeldformaten uit te geven!?
    Lees het artikel goed door. Het 2.35:1 beeldformaat is het formaat zoals het door de regisseur is bedoeld en dat is dus het 'correcte' beeldformaat.
    Eric van Ballegoie

  10. #10

    Standaard

    Als ze nu het beeld hadden gepakt: de 4:3 mét zijkanten, dan had je dus "the best of both worlds" gehad... Maar dan zijn de poppetjes weer kleiner. Ik ga in ieder geval voor de widescreen, want dat ziet een stuk indrukwekkender eruit.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    In welk formaat is de film oorspronkelyk opgenomen!? waarom geven ze dan niet gewoon de film in dat formaat uit!?
    De film is opgenomen in Super 35 (1.77:1) met de bedoeling om hem in 2.35:1 weer te geven.
    Dus 2.35:1 is gewoon het enige juiste beeldformaat zoals de regisseur het voor ogen heeft gehad tijdens het filmen. M.a.w. het was nooit de bedoeling dat je extra beeld zag boven en onder, dus mis je bij de 2.35:1 versie ook geen belangrijke details.
    Bij de 4:3 versie wel dus.

  12. #12

    Standaard

    Nathan,

    In principe heb jij natuurlijk helemaal gelijk.
    Maar ik blijf het toch jammer vinden als een film op breedbeeld-TV niet beeld-vullend is. Zeker als bekend is dat deze in super 35 is opgenomen. Want ik zie liever beeld dan zwarte balken.
    Een mooi voorbeeld blijft de film U-571. In de bioscoop en de R1 DVD met een 2.35:1 ratio. Maar op de R2-DVD als 1.78:1 ratio (oftewel beeldvullend.
    In this world there's two kinds of people my friend: those with DVD's and those without ...........

  13. #13
    Ivo
    Guest

    Standaard

    Ha, mijn eerste reply in dit forum over mijn grootste hobby, film en dvd...


    Ik denk dat je bij deze film niet kan zeggen dat aleen de scope versie de versie is die de regisseur voor ogen had. Je ziet bij de plaatjes dat het scope frame niet altijd op dezelfde plek zit. Volgens mij hebben ze eerst een kadrering gemaakt voor 2.35 en dan gekeken hoe het het beste over zou komen voor de open matte versie, i.p.v. gewoon het midden van het Super 35 kader te pakken en te zorgen dat er geen microfoons en dergelijke in de rest van het kader te zien zijn, maar verder niet te kijken naar hoe het kader er uitziet.
    Oftewel volgens mij hebben Chris Columbus en zijn cameraman wel degelijk rekening gehouden met de 4:3 versie tijdens het opnemen. Maar de scope versie is uiteraard filmischer dan de 4:3 versie. Maar dat is mijn mening...

    groeten,
    Ivo

  14. #14

    Standaard

    Ik heb ze allebei, noem me maar dom, en heb ze allebei maar eens bekeken.

    De 2.35 op m'n 4:3 (72 cm) bak van Sony. Via de DV444 en de Harmon Kardon installatie ... lekker avondje onderuit gezeten. Geluid en beeld zijn behoorlijk goed.

    De 1.33 heb ik via de PC nu gedeeltelijk bekeken op m'n 19 inch Iiyama en ik moet zeggen dat hij best goed gemonteerd is. Het is niet echt hinderlijk. En geeft soms meer sfeer omdat je meer hoogte hebt (bijvoorbeeld de sfeerimpressie als de niewkomelingen de grote zaal inlopen voor het sorteerhoed ritueel). Jammer dat op 1 of andere manier m'n videokaart onvoldoende intensiteit meegeeft, het is allemaal wat donderder.

    Perfect achtergrond-artikel. Hoed!!
    NOMEN DOMINII HABEO ERGO SUM

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •