De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard extra set boxen op home cinema systeem 6.1

    hello!

    Wij hebben een Marantz receiver 6.1. Hierop luisteren wij muziek en kijken wij dvd's.
    Het idee is om een extra set boxen hierop aan te sluiten zodat we ook in de keuken muziek kunnen luisteren. Hiervoor heb ik een tweetal vragen:
    - is er een mogelijkheid om via een 'hupje' extra boxen aan te sluiten op de receiver?
    - is dit aan te raden?
    - zijn er home cinema systemen op de markt waarop een extra aansluiting zit voor boxen die ergens anders komen te staan dan bij de 6 home cinema boxen?

    groeten,

    Grardy

  2. #2

    Standaard

    Hallo en welkom op het forum

    Veel receivers hebben een aparte speakergroep aansluiting voor nog eens 2 losse speakers. Je kunt die dan ook afzonderlijk in en uitschakelen.

    Wat ik in ieder geval ten zeerste afraadt is het aansluiten van extra speakers op de bestaande aansluitingen...

    Wat is het type van de receiver? Dan kunnen we de specificaties bekijken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Je zou ook op de pre-out een andere (stereo)reciever kunnen aansluiten en e.e.a. met deze aansturen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Zoals Martello al aangaf heeft jouw marantz waarschijnlijk gewoon een speaker A en B aansluiting. Hierbij kun je aansluiting A gebruiken voor jouw fronts, en B voor de speakers in de keuken. Op de receiver kunt je vervolgens kiezen voor de aanturing van speakers A, B of A+B.

    Ik zou jouw keukenspeakers niet op dezelfde aansluiting als de fronts aansluiten. Het is zeker wenselijk om de keukenspeakers onafhankelijk van de fronts aan en uit te kunnen schakelen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door useful idiot Bekijk bericht
    Zoals Martello al aangaf heeft jouw marantz waarschijnlijk gewoon een speaker A en B aansluiting. Hierbij kun je aansluiting A gebruiken voor jouw fronts, en B voor de speakers in de keuken. Op de receiver kunt je vervolgens kiezen voor de aanturing van speakers A, B of A+B.

    Ik zou jouw keukenspeakers niet op dezelfde aansluiting als de fronts aansluiten. Het is zeker wenselijk om de keukenspeakers onafhankelijk van de fronts aan en uit te kunnen schakelen.
    De aansluitingen A en B gebruiken vaak dezelfde eindtrappen. Je kunt deze dus niet apart regelen of voor verschillende bronnen gebruiken. Bij sommige receivers kun je een set luidsprekers toewijzen aan zone 2. Je hoeft in dat geval dan alleen de luidsprekers in de keuken daar op aan te sluiten en klaar is .... Anders kun je beter doen wat Marcellow je aanraadt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-05-2008 om 21:51
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •