De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Dringende vraag!

  1. #1

    Standaard Dringende vraag!

    Hallo Hallo iedereen.

    Ik zit met een probleempje.

    Ik heb een laptop een hp pavalion met een hmdi aansluiting.

    En ik heb intresse in de:

    Toshiba HD-EP30 HD-DVD

    Specificaties :

    • HD DVD Resolutie: 1080p/60Hz, 24Hz
    • Afspelen: HD DVD1, DVD Video, DVD-R/-R Dual Layer DVD-RW/+R/+RW, CD-R/-RW
    • DVD Video Upscaling: 720p, 1080i, 1080p
    • Dolby® Digital Plus, Dolby® True HD, DTS® via optische uitgang
    • DTS®-HD (core)
    • HDMI v1.2a
    • Audio uitgang: 2 kanaals analoog
    • 148MHz/12 bit Video DAC
    • Ethernet verbinding (Voor speciale web content voor films + update's van firmware)

    Nu is mijn vraag of het volgende mogelijk is:
    Kan ik deze dvd speler via hdmi aansluiten op mijn laptop?
    zodat ik het beeld van de film op de pc krijg?

    Verder wat ik niet snap is dat er staat Audio uitgang: 2 kanaals analoog en dat hij geschikt is voor Dobly en DTS. Hoe moet ik hier een 5.1 setje op aansluiten, en welke set is hiervoor goed? neem aan dat het dan ook perse een tulp aansluiting moet zijn van de boxen?.

    Wie kan mij helpen?

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Vraag HP zelf eens of de HDMI poort van je laptop ook ingaande signalen accepteert

  3. #3

    Standaard

    Nee gaat niet je hebt alleen HDMI uit.

  4. #4

    Standaard

    oke, bedankt.

    Maar weet iemand wel hoe ik die audio aan kan sluiten?
    Heb ik een bepaald verlengstukje nodig dan ofzo ?

  5. #5

    Standaard

    Je sluit die dan aan via de optische aansluiting op je receiver of home cinema set.

    Of als je een modernere receiver hebt gaat het geluid ook via hdmi.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Hallo,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik heb de dvd speler maar niet gekocht, maar een hd dvd speler van de xbox.
    Nu kan ik de hd films op mijn laptop kijken.

    Echter zit ik nog met 1 probleem, het geluid

    Ik heb een Hp pavalion dv 9760 laptop.
    En heeft deze audio eigenschappen:

    Geluid:
    Geluid onboard
    Luidsprekers:
    intern

    Ik wil graag wel 5.1 geluid dus ik zit te denken om een geluidssetje te kopen namelijk:
    http://www.gistron.com/img/i.php?typ...1165482877.jpg

    Type 5.1 kanaals Vermogen satellieten 7,4 Watt Vermogen subwoofer 25 Watt Vermogen center speaker 15,4 Watt Totaal piekvermogen 140 Watt Frequentierespons 40 Hz - 20 kHz Signaal-ruisverhouding - Drivers * Satellieten: (2) 5,1-cm drivers per satelliet
    * Subwoofer: 13,3-cm gepoorte driver
    Speakerafmetingen * Satellieten: 21,3 x 8,1 x 12,7 cm
    * Middenkanaal: 19,8 x 12,1 x 9,5 cm
    * Subwoofer: 28,6 x 16,5 x 24,8 cm
    Opmerkingen De X-540-speakers gebruiken FDD2™-technologie (Frequency Directed Dual Driver) die overal in de kamer voor een gelijkmatig geluidsveld zorgt.
    Ga volledig op in de game met de selecteerbare 'matrix-modus', die automatisch 5.1-surroundsound uit gewone 2-kanaals stereobronnen creëert.
    De compacte satellieten kunnen aan de wand bevestigd worden, en dankzij een speciale klem kan de middenkanaalspeaker boven op de meeste flatpanelmonitoren gezet worden om een eind te maken aan rommelige bureaus.
    Met het bedrade controlecentrum kun je het volume- en basniveau bepalen of een koptelefoon aansluiten om ongestoord van je games en muziek te genieten.


    Deze moet ik dan aansluiten via een externe geluidskaart, ik heb deze gevonden van trust (denk niet dat het een topper is).
    Ik heb gebeld naar een plaatselijke computerzaak en die zei dat het alleen kon via een externe geluidskaart omdat het een laptop is.

    http://www.gistron.com/img/i.php?typ...1134562091.jpg


    --Andere mogelijkheid??--

    Of is het mogelijk dat ik de laptop aansluit op een home cinema set?
    Dat ik via een jack kabel ofzo? hem aansluit?
    Dan moet ik namelijk 1 kabel in de laptop doen in zo`n luidspreker, en dan een rode en witte kabel in de audio in van de home cinema set?

    En dat ik dan het geluid krijg via de home cinema set?

    of is dit niet mogelijk?

    Zo ja wat is dan de beste manier ?
    Laatst aangepast door Jeroenh8 : 28-05-2008 om 20:10

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroenh8 Bekijk bericht
    Hallo,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik heb de dvd speler maar niet gekocht, maar een hd dvd speler van de xbox.
    Nu kan ik de hd films op mijn laptop kijken.

    Echter zit ik nog met 1 probleem, het geluid

    Ik heb een Hp pavalion dv 9760 laptop.
    En heeft deze audio eigenschappen:

    Geluid:
    Geluid onboard
    Luidsprekers: intern

    Ik wil graag wel 5.1 geluid dus ik zit te denken om een geluidssetje te kopen namelijk:
    http://www.gistron.com/img/i.php?typ...1165482877.jpg

    Type 5.1 kanaals Vermogen satellieten 7,4 Watt Vermogen subwoofer 25 Watt Vermogen center speaker 15,4 Watt Totaal piekvermogen 140 Watt Frequentierespons 40 Hz - 20 kHz Signaal-ruisverhouding - Drivers * Satellieten: (2) 5,1-cm drivers per satelliet
    * Subwoofer: 13,3-cm gepoorte driver Speakerafmetingen * Satellieten: 21,3 x 8,1 x 12,7 cm
    * Middenkanaal: 19,8 x 12,1 x 9,5 cm
    * Subwoofer: 28,6 x 16,5 x 24,8 cm Opmerkingen De X-540-speakers gebruiken FDD2™-technologie (Frequency Directed Dual Driver) die overal in de kamer voor een gelijkmatig geluidsveld zorgt.
    Ga volledig op in de game met de selecteerbare 'matrix-modus', die automatisch 5.1-surroundsound uit gewone 2-kanaals stereobronnen creëert.
    De compacte satellieten kunnen aan de wand bevestigd worden, en dankzij een speciale klem kan de middenkanaalspeaker boven op de meeste flatpanelmonitoren gezet worden om een eind te maken aan rommelige bureaus.
    Met het bedrade controlecentrum kun je het volume- en basniveau bepalen of een koptelefoon aansluiten om ongestoord van je games en muziek te genieten.

    Deze moet ik dan aansluiten via een externe geluidskaart, ik heb deze gevonden van trust (denk niet dat het een topper is).
    Ik heb gebeld naar een plaatselijke computerzaak en die zei dat het alleen kon via een externe geluidskaart omdat het een laptop is.

    http://www.gistron.com/img/i.php?typ...1134562091.jpg


    --Andere mogelijkheid??--

    Of is het mogelijk dat ik de laptop aansluit op een home cinema set?
    Dat ik via een jack kabel ofzo? hem aansluit?
    Dan moet ik namelijk 1 kabel in de laptop doen in zo`n luidspreker, en dan een rode en witte kabel in de audio in van de home cinema set?

    En dat ik dan het geluid krijg via de home cinema set?

    of is dit niet mogelijk?

    Zo ja wat is dan de beste manier ?
    Ik weet niet waar je allemaal problemen zoekt, maar als je nu al de Xbox 360 hebt, dan heb je die waarschijnlijk via een optische kabel al aangesloten op je HT set, de films die je afspeeld met de Xbox addon, alles wordt uitgestuurd via de Xbox 360....

    BTW

    HD DVD is dood , moet je niet al teveel in willen investeren.

    Waarom eigenlijk een HD DVD speler, die heb je toch niet nodig om HD content op een laptop af te spelen , waarbij ook nog opgemerkt dient te worden dat de meeste laptops geen schermen hebben die Full HD ondersteunen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •