Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.

Discussie: Username en Google

  1. #1

    Standaard Username en Google

    Hey allemaal, weet iemand of het mogelijk is dat je username op dit forum via google niet meer terug te vinden is? Of is dit typisch een vraag van een internetleek? Al mijn posts zijn terug te vinden als je mijn naam intypt in google... In verband met werk ben ik daar niet gelukkig mee. Ik zou het jammer vinden als ik daardoor terug de anonimiteit in moet (heb al veel info + avatar weggehaald)...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Dat is natuurlijk niet mogelijk. Die gegevens, zullen er altijd opblijven staan. Je zult altijd sporen achterlaten, wanneer je op het web begeeft. Tenzij, je je usernaam laat veranderen. Maar ook die kans, acht ik klein.
    Laatst aangepast door Pieter V : 28-05-2008 om 13:04

  3. #3

    Standaard

    Beetje dom om je username en je echte naam heel erg op elkaar te laten lijken (en in combinatie met elkaar te gebruiken) dat is nu juist waar men de laatste jaren voor waarschuwt.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Beetje dom om je username en je echte naam heel erg op elkaar te laten lijken (en in combinatie met elkaar te gebruiken) dat is nu juist waar men de laatste jaren voor waarschuwt.

    volgens mij is dat niet de vraag

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij kan dat inderdaad niet. Enige optie is je username veranderen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Volgens mij kan dat inderdaad niet. Enige optie is je username veranderen.
    Google heeft een geheugen, dus ook dat zal het probleem niet volledig oplossen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    volgens mij is dat niet de vraag
    Je hebt helemaal gelijk... Stom van mij! Gelukkig gebruik ik niet mijn eigen naam op dit forum, anders zou iedereen dit kunnen lezen die mij googled!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Maar hoe komt het dan dat usernames en posts van sommige fora wel verschijnen op google en die van anderen niet? Er zijn dan blijkbaar toch gradaties in hoe toegankelijk een forum is voor het grote publiek (= niet-geregistreerde personen), of zie ik dat verkeerd?

    Ik ben wel op meer fora actief of actief geweest, en die kan ik zeker niet allemaal terugvinden door mijn gegevens te googlen.

  9. #9

    Standaard

    Is het niet mogelijk om de inhoud van het forum alleen maar leesbaar te houden voor mensen die daadwerkelijk inloggen?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Maar hoe komt het dan dat usernames en posts van sommige fora wel verschijnen op google en die van anderen niet? Er zijn dan blijkbaar toch gradaties in hoe toegankelijk een forum is voor het grote publiek (= niet-geregistreerde personen), of zie ik dat verkeerd?

    Ik ben wel op meer fora actief of actief geweest, en die kan ik zeker niet allemaal terugvinden door mijn gegevens te googlen.
    Sommige forums, gebruiken een Google-bot.

    Actieve gebruikers: 417 (48 gebruikers en 369 gasten en/of zoekmachinebots)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Sommige forums, gebruiken een Google-bot.
    Ah okay, dus de fora kiezen er eigenlijk zelf voor of ze via google terug te vinden zijn of niet dan.

    Niet dat ik er iets op tegen heb ofzo, want ik ben hier zelf ook via google verzeild geraakt

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ah okay, dus de fora kiezen er eigenlijk zelf voor of ze via google terug te vinden zijn of niet dan.

    Niet dat ik er iets op tegen heb ofzo, want ik ben hier zelf ook via google verzeild geraakt
    Ja.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ah okay, dus de fora kiezen er eigenlijk zelf voor of ze via google terug te vinden zijn of niet dan.

    Niet dat ik er iets op tegen heb ofzo, want ik ben hier zelf ook via google verzeild geraakt
    Jammer dat het via dit forum wel op te zoeken is... Vind het wel raar en jammer tegelijk dat al je posts door iedereen ter wereld zijn te lezen via iets als google. Maar misschien denk ik hierbij te egocentrisch
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  14. #14

    Standaard

    Misschien is het technisch mogelijk om 'Overige discussies' af te schermen door een "NO FOLLOW" keyword in de HTML op te nemen. Maar door de rest van het forum op te nemen in Google, krijgen we gewoon enorm veel bezoekers, want qua reclame erg aantrekkelijk is.

    En er is natuurlijk ook het onderscheid dat dit forum specifiek bedoeld is als informatiebron over DVD's etc. en in mindere mate als gemeenschapsforum, zoals bijv. fok.
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 28-05-2008 om 14:48

  15. #15

    Standaard

    ja ik snap het Herjan, logisch ook
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  16. #16

    Standaard

    Ik heb op een gegeven moment ook mij HT-topic weggegooid. Gewoon vanwege privacy redenen. En ook de tip: zet nooit je adres- cq. contactgegevens op het forum. En nog dommer (en dat is in het verleden gebeurd!): wanneer je op vakantie gaat.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers Bekijk bericht
    zet nooit je adres- cq. contactgegevens op het forum. En nog dommer (en dat is in het verleden gebeurd!): wanneer je op vakantie gaat.
    Dat is inderdaad een hele ongelukkige combinatie om op het www te zetten.

  18. #18
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Is het niet mogelijk om de inhoud van het forum alleen maar leesbaar te houden voor mensen die daadwerkelijk inloggen?
    Ja dat is mogelijk. Maar daar moet je gewoon niet aan beginnen. Als ik zulke forums tegen komen, knap ik daar al meteen op af. Wil niet apart registeren, om iets kunnen lezen. En zo zullen er meer mensen zijn. Forum moet je gewoon lekker opbaar houden. Als mensen iets willen gaan posten, dan moeten ze wel registeren. Zoals nu ook het geval is.

  19. #19

    Standaard

    Waarschijnlijk hebben we allemaal eerst even rondgekeken voordat we begonnen met posten. Wanneer je een extra drempel inbouwt voor nieuwe users, is er nogal een risico dat je de instroom van nieuwe users schade toedoet.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Ach ja, denk je ervan verlost te zijn gaan mensen in de waybackmachine zoeken en vinden ze alles wat jij hebt weggewerkt....
    Die nieuwe "journalisten" tool is ook irritant, die zoekt op hyves, myspace, facebook, youtube, allerlei fora en foto sites etc etc totdat je hele leven in kaart is gebracht...en dat met één klik op een knop.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Ja dat is mogelijk. Maar daar moet je gewoon niet aan beginnen. Als ik zulke forums tegen komen, knap ik daar al meteen op af. Wil niet apart registeren, om iets kunnen lezen. En zo zullen er meer mensen zijn. Forum moet je gewoon lekker opbaar houden. Als mensen iets willen gaan posten, dan moeten ze wel registeren. Zoals nu ook het geval is.
    Misschien de users anoniem houden tot men inlogt?

    ach ja het zal wel
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #22

    Standaard

    Tja ik vind het begrijpelijk dat een forum zichzelf toegankelijk maakt via google om commerciële redenen. Alleen is er natuurlijk een beetje een tegenstrijdigheid met de openheid die verwacht wordt van de leden (alleen avatars die een persoonlijke foto bevatten bijvoorbeeld) en het feit dat het hele forum toegankelijk is via zoekrobots. Maar dat is natuurlijk volledig je eigen keuze of je als nickname je echte naam gebruikt en dergelijke of niet. Ik doe het alvast niet net omdat het forum zo toegankelijk is.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Tja ik vind het begrijpelijk dat een forum zichzelf toegankelijk maakt via google om commerciële redenen. Alleen is er natuurlijk een beetje een tegenstrijdigheid met de openheid die verwacht wordt van de leden (alleen avatars die een persoonlijke foto bevatten bijvoorbeeld) en het feit dat het hele forum toegankelijk is via zoekrobots. Maar dat is natuurlijk volledig je eigen keuze of je als nickname je echte naam gebruikt en dergelijke of niet. Ik doe het alvast niet net omdat het forum zo toegankelijk is.
    Allemaal true Na ja, ik heb mijn naam maar weer wat ingekort... Jongens jullie weten wie ik ben
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  24. #24

    Standaard

    Je WhatIwatch staat nog op je volle naam...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •