Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander2 Bekijk bericht
    Ervoer is toch gewoon correct Nederlands?
    Lijkt me ook...

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Lijkt me ook...
    Hoi, is jouw Inbox misschien vol, heb je al 2 maal een PM verstuurd namelijk

  3. #28

    Standaard

    Jullie hebben gelijk, my bad.

  4. #29

    Standaard

    Solntse (2005)
    Alternatieve titel: The Sun
    Deze heb ik in bestelling staan! Wordt mijn eerste Sokurov!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #30

    Standaard

    Dat is toch het laatste deel uit Sokurovs triligie, Coen?

    Eerdere films uit die trilogie gingen over mensen als Hitler (Moloch) en Lenin (Taurus). Drie keer raden wat de trilogie als hoofdthema heeft...

  6. #31

    Standaard

    Correct!

    Ik laat me graag verrassen (positief of negatief) door deze Russische cineast!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #32

    Standaard

    Absoluut een mooie film, maar wellicht niet representatief voor het werk van Sokurov.
    .

  8. #33

    Standaard

    Dni Zatmeniya (1988)
    Mijn tweede Sokurov. En wat voor één. Wilde twee jaar terug op het IFFR Aleksandra al gaan zien maar is er toen niet van gekomen. Vervolgens geprogrammeerd voor het Filmhuis afgelopen winter. Toen zat ik opeens in Italië. Vreemd. Alsof ik de film niet mag zien.

    Russian Ark was mijn eerste. Alweer bijna twee jaar terug. Toendertijd opgenomen van TV. En die maakte diepe indruk op me. Dat vooral kwam door de ritme van de film. Het leek wel opera. Iedere moment van de film wou ik opstaan van de bank om mee te dansen of te zingen. Magistrale ervaring. Geen verkeerde ervaring. Heb de film onderhand op dvd. Ga hem dit jaar nog eens uit de kast trekken of misschien op het grote doek programmeren..? Alles kan. Hoe dan ook die gaat zeker dit jaar in de herkijk. Al was het alleen al vanwege de toestand waar de film me in bracht.

    Nu dus The Days of Eclipse mogen aanschouwen. Wist bij God niet wat ik ging bekijken. Wist alleen dat het een film van Sokurov was. En iemand in de mail zij me dat de film nogal leek op Stalker van Tarkovsky. Tja, nog niets gezien van Tarkovsky maar wel alles van hem in me collectie. Dus de vergelijking naar Tarkovsky kan ik hier niet maken. Maar mocht die film van Tarkovsky half zo goed zijn als deze dan beleef ik dus alweer een pitte filmervaring.

    De film zelf was een ongelofelijke trip. Ik hoorde van alles. Schrok zelfs van een aantal kreten die op de geluidsband te bevinden waren. Nog geen moment later zat ik weer in extase de beelden te bewonderen. Wat een ongelofelijke knappe montage. Ritmische montage. Het verloopt zo kalmpjes dat ik gegevenmoment zo in de film zat dat ik niet in de gaten had dat ik er twee keer gebeld werd. Alsof ik in de film bivakkeerde.

    Weet nog steeds niet wat ik zonet gezien heb. Zal het allemaal even moeten laten bezinken. Niet alleen een zoektocht voor de hoofdpersoon maar ook voor mij.
    Maar kan niet anders concluderen dan dat ik dit een geweldige film vind. Vooral de scènes met de camerabeelden waar Sokurov kleurfilters gebruikt vond ik ademwegnemend. Of de vervreemde muziek eronder vooral als je mensen in verschillende talen hoort spreken. Alles leek te werken.

    The Sun en Father and Son is al uitgegeven door Moskowood. Net zoals Aleksandra gewoon maar blind aanschaffen. Ik vermoed dat het wel goed komt met de cinema van Sokurov.

    Helaas geen film die ik aan me vriendenkring kan aanbevelen.

  9. #34

  10. #35

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •