De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Genesis - When in Rome 2007 [DVD]

    Genesis - When in Rome 2007

    Indrukwekkend afsluitend concert van de Europese reünietournee van Genesis

    Lees dit artikel

  2. #2
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Dan was ie in Amsterdam ook onder de indruk van het publiek, want ook aldaar zette hij ons op de foto

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Dit zou een interessante aankoop kunnen zijn, maar ik wacht op de reactie van Daniël 1974, die weet alles van deze groep.

  5. #5

    Standaard

    Dit is een killerschijf!!!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Ben in de Arena geweest tijdens dit concert, en was hele happening, stond gelukkig vrij vooraan kon net de poppetjes in de ogen van Phil zien bij wijze van spreken, deze dvd al wel in huis nog niet gezien.......maar is snel gaan doen
    Grtz Ron

  7. #7

    Thumbs up

    Geweldig. Duke's Intro geeft gelijk al kippenvel. Ik hoop echt dat er een Blu-Ray gaat komen maar voorlopig lijken er geen plannen te zijn. Ik moedig dan ook iedereen die Genesis en Blu-Ray een warm hart toedragen aan om de online petition te tekenen
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  8. #8

    Standaard

    Dit wordt voor mij een zeer zekere aanschaf , deze dvd werd al in hun cd boekje vermeld voor februari.....
    Nu is die er dan eindelijk, dat wordt rennen naar de winkel!!!!!
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Geweldig. Duke's Intro geeft gelijk al kippenvel. Ik hoop echt dat er een Blu-Ray gaat komen maar voorlopig lijken er geen plannen te zijn. Ik moedig dan ook iedereen die Genesis en Blu-Ray een warm hart toedragen aan om de online petition te tekenen
    EMI Music heeft het concert van David Gilmour op Blu-ray Disc uitgebracht. Dus deze komt er vast ook wel.

  10. #10

    Standaard

    Ik voel me gevleid, Scherpschutter. Maar wellicht heb je gelijk Ik denk dat ik inderdaad in de categorie die hards thuis hoor. Die niet alleen de muziek van haver tot god kent, maar ook biografieen etc heeft gelezen.

    Toen Genesis in 2006 besloot om weer op toernee gaan voelde ik mijn bloed koken. Ik heb mijzelf nooit vergeven dat ik in 1992 niet naar Nederland terug ben gegaan om Genesis te aanschouwen. En ook al heb ik Genesis dan wel gezien in 1998 met Ray Wilson, ook prachtig en nogmaals Ray is een ontzettend goede zanger (ik kan me goed voorstellen dat Tony tranen in zijn ogen kreeg toen hij Ray voor de eerste keer No Son Of Mine hoorde zingen). Maar het heeft gewoon niet de nostalgie van de zogezegd Mark3 bezetting. Ik had mijn kaartjes voor dit concert al voordat menig Nederlander ze had omdat ik ze via de fanclub heb geboekt. En ik stond gewoon te shaken. Ik deed iets waar ik 14 jaar op heb gewacht.

    Vanaf toen was het afwachten. Eerst voor het eerste concert, zodat we de set kregen te horen en toen naar het concert, en wat was ik zenuachtig. Net als die ene keer toen ik Mike Rutherford ontmoette, ook al was ik nu alleen concertganger. En het concert was ontzettend gaaf. Ik stond vooraan in de Arena, en het geluid aldaar was heel puik.

    Ik ben tegenwoordig woonachtig in Ierland en ik ben de DVD nog niet tegengekomen of beter gezegd....ik kon dezer dagen weinig in het centrum, maar de eerste keer dat ik in HMV kom is het een verplichtte aankoop. Net als de derde box die er aan staat te komen.

    Maar een DVD als deze zou op twee kwalificaties moeten worden beoordeeld, allereerst spelen ze een goede set. Nou...daar kunnen we snel over uit zijn. Het is de beste set die ze hebben gespeeld in de afgelopen 25 jaar en een aantal grote verassingen. Delen van Duke, Ripples bijvoorbeeld. Het was ook een lange set waardoor ze zowel fan als liedjes liefhebber tevreden konden houden. Verder was er veel drumwerk van Phil en eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik em niet vaak genoeg achter de drum kan horen zitten. De tweede is het geluid. De kwaliteit van zowel de officiele bootlegs als de Live Over Europe CD zijn op z'n zachts gezegd magistraal. Vooral van Live Over Europe blijf ik me verbazen over deze kwaliteit. Ik twijfel er niet aan dat het geluid van deze dvd dan ook goed is. Ook al is het jammer dat het geen DTS 1509 24/96 bits is. dat zou helemaal geweldig zijn, en Gabriel doet dat wel....en alle nieuwe geremasterde albums zijn dat ook, en dat hoor je. Ongelofelijk gaaf. Maar ik moet het eerst horen en dan kan ik meer zeggen. Voor degenen die over de streep moeten worden getrokken zou ik zeggen. Stel je zelf de volgende vraag :

    Neem jij jezelf als fan serieus ? Ja, waarom zit je dan nog achter je PC. Over het geluid...........eventueel later meer.

  11. #11

    Standaard

    Nou, dat commentaar laat niets te wensen over:
    Ik ga 'm morgen kopen!

  12. #12

    Standaard

    Scherpschutter.....ben erg benieuwd naar je reactie.

    OP een andere site zag ik dat beeld op 2:35 was geschoten. Hier staat 1:78. Kan iemand hier opheldering over geven ?

    En de derde box, al een fixed date ?

  13. #13

    Standaard

    De DVD is in ieder geval 1.78:1 anamorf, althans die van mij wel
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Scherpschutter.....ben erg benieuwd naar je reactie.

    OP een andere site zag ik dat beeld op 2:35 was geschoten. Hier staat 1:78. Kan iemand hier opheldering over geven ?

    En de derde box, al een fixed date ?
    Je zult nog even moeten wachten

    Ik woon dan wel niet in Ierland, maar wél in een gat genaamd Turnhout, en daar hadden ze 'm niet in die twee halve winkels die de 'stad' rijk is

    Ik kom deze week in Brussel
    Ik laat hier zeker weten wat ik er van vind

  15. #15

    Standaard

    Erg jammer dat ik vorig jaar niet bij Genesis langs kon komen :sad:
    Gelukkig maakt deze concertDVD heel veel goed.

  16. #16

    Standaard

    Een reunie zonder Peter Gabriel, dus geen reunie. Zwak!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #17

    Standaard

    Ik weet het...het is veel; te laat...maar beter te laat dan nooit.

    Afgelopen weekend was ik eindelijk thuis (na 10 maanden), en daar had ik per ongeluk de Genesis DVD heen laten versturen, net als de derde Genesis box.

    Ik heb hier in Ierland wel een plasma maar geen hoogwaardig surround systeem, zoals ik in Nederland wel heb, dus ook al had ik de DVD hier gehad, dan had ik nog niets zinnigs over het geluid kunnen zeggen. Maar afgelopen weekend was ik dat wel, en dus heb ik samen met mijn vader uitgebreid de tijd genomen om even wat oude herrineringen te doen herleven. Was dit het wachten, waard....nou reken maar...

    Uiteraard was ik alleen echt geinteresseerd in de DTS track, en dus is dat ook de enige die ik heb uitgetest...de 5.1 of stereo geloof ik wel, eerlijk gezegd...net als met de drie Genesis boxen, overigens.

    En dit was.............genieten...of wellicht...is het beter om te zeggen dat ik in een stadium geraakte van pure vervoeging en extase...meerdere keren keken wij elkaar aan en dachten...als het Amsterdam ook zo had geklonken dan was dit wellicht het beste concert ooit op Nederlandse bodum gegeven...maar helaas was dat niet het geval...Het geluid in de Arena was erg goed...maar nooit niets vergeleken bij de CD Live Over Europe en al helemaal niets vergeleken bij de DVD....wat was dat een vette trip zeg...en eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik getuige was van de beste geluidstrack die ik tot nu doe gehoord heb..Daar waar The Eagles - Melbourne DVD uitblinkt in helderheid en detail (was zeer goed de muziek dient) was door Genesis een duidelijk andere koers gevaren en was dit een uitblinker in blombast en dynamiek.....hoe de muziek aanzwelt en keer op keer opbouwt, werkelijk fenomenaal...en de subwoofer, hoe deze ingezet...daar waar het bij Live In Wembley teveel was, en je em bijna als koeler kon gebruiken, daar werd hier een perfect gebalanceerd geluidsbeeld neergezet, waar de subwoover een grootdeel van de dynamiek versterkte....Direct vanaf het begin van het concert met Behind The Lines beukt het je kamer in....(net als met het concert overigens) en dit blijft in principe zo....vergezeld van prachtige beelden......angles en shots van de show, zoals in Second Home By The Sea waar de achterste delen van het concert omhoog komen..........wat een moment, dat vergezeld wordt van een staaltje puur vakmanschap....en het mooiste moment van het hele concert (vond ik in Amsterdam ook al. Prachtig ook dat er gewacht is tot het donker was...zodat de show nog beter tot z'n recht komt.

    Ook heel erg mooi was de dromsolo die overgaat in Los Endos.....Ik vind drumsolo's altijd een beetje egotrippen...uiteraard is dat hier niet anders, maar hoe het begint, en steeds verder opbouwt en een steeds sneller rytme.....dat uiteindelijk letterlijk explodeert in Los Endos (lijkt het nu niet meer op een drumsolo maar op een uitgebreid intro op Los Endos)....werkelijk fantastisch....

    Nu Phil nooit meer drummen kan (naar zeggen), doordat hij een verkeerde beweging heeft gemaakt ergens op de tour) wordt dit een legendarisch document...dat wellicht kan gelden als het definitieve document van een band die nog eenmaal alles uit kast trekt....en nog eenmaal duidelijk maakt waarom zij nog steeds aan de top van alle livebands moeten worden genoemd................

    Henk : En of Gabriel er niet bij is.........en daarom geen reunie...het zou wellicht een idee zijn om eens een boek te lezen of wat meer over een band te weten te komen alvoerens maar wat gaan zitten blaten....Dit is wel degelijk een reunie, immers gaat het hier om een band die niet meer samen heeft gespeeld sinds 1992....dat het niet die reunie is, waar jij op zit te wachten, dat is een ander verhaal....en dat je dan ook nog Gabriel noemt, en niet Hackett....dat vind ik al helemaal schandelijk.....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Scherpschutter.....ben erg benieuwd naar je reactie.
    Heb de DVD al enige tijd in mijn bezit, kan je ervaringen wel ongeveer onderschrijven, al is die drumsolo in mijn ogen inderdaad ... egotripperij. Maar goed je kunt niet alles hebben (die andere twee audiotracks zijn tussen haakjes ook goed, maar de DTS-track is uiteraard de beste). Samen met die Eagles DVD is dit inderdaad het beste wat ik ooit op DVD-gebied gehoord heb.

    Ik heb ooit iets vergelijkbaars uitgehaald met een verzending. Ik heb enige tijd in Frankrijk gewoond, en toen ik bij Amazon.fr eens een DVD bestelde, zat ik blijkbaar zo te dromen dat mijn voormalige Franse adres invulde. Ik woonde er al jaren niet meer en ik denk dat de DVD ergens tussen Parijs en Bretagne is verloren geraakt (of ingepikt).

    Leuk om plots te zien dat een thread weer leven in wordt geblazen.

    Ik ga vanavond nog eens genieten (ben alleen thuis)

  19. #19

    Standaard

    Waar blijf de blu-ray!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  20. #20

    Standaard

    Nou, heb al heel wat puike DVD tjes mogen horen over de jaren. The Eagles, springt in het oog...zowel...Melbourne als Hell Freezes Over...die beide lang hebben gegeld als voorbeeld van hoe het zou moeten zijn en wat er mogelijk is...Zelf vulde ik de referentie kwaliteitschijfjes altijd aan met de DVD's van Peter Gabriel..vooral Growing Up, Still Growing Up en Play....welke ook heel erg sterk zijn. Pulse van Pink Floyd (ook al had deze echt DTS moeten hebben, en uiteraard In The Flesh van Roger Waters, (die ook hoogwaardig geluid heeft) en de twee laatste dvd's van David Gilmour. Ik vond The Way We Walk altijd een beetje een afknapper....en Live in Wembley, had veel te veel bass...Video Show daarentegen was wel erg mooi...en gaf een voorproefje op de nieuw geremasterde albums.....maar When In Rome.....ik ben toch zo blij dat ze het goed hebben gedaan...en inderdaad een DVD hebben afgeleverd, die wat mij betreft in audiostudio's moet worden aageschaft om geluidssets te testen / te demonstreren.

    Hetzelfde zou overigens kunnen gelden voor de nieuw rerestareerde albums...terwijl ik thuis was heb ook intens zitten te genieten van het 70/75 werk. The DVD audio's van The Lamb en Selling zijn werkelijk om je fingers bij af te likken...zo mooi, zo helder en zo dynamisch....het is of de muziek van Genesis is gemaakt voor Surround Sound en de Mellotron het ideale instrument is om te beluisteren in een surround setting.....als deze wordt inmgezet, zoals in Dancing With The Moonlit Knight, Aisle Of Plenty, Fountain Of Salmacis, Chamber Of 32 Doors, Silent Sorrow In Empty Boats....enz....en dat steeds meer aanzwelt...............ongelofelijk gaaf.............en dan al het detai;, effecten die ik nog nooit eerder heb gehoord...gitaarriedeltjes en andere toevoegingen....heel erg mooi. En nu, wordt eigenlijk ook pas echt duidelijk hoe gecompliceerd het bass spel van Mike Rutherford is, dat nu meer naar de voorgrond komt, en meer dan ooit hoorbaar is.

    Ja, wanneer je verschillende adressen, creditcards etc, gebruikt....kan dat soms behoorlijk verwarrend zijn. Had ook een boek besteld..dat ik per ongeluk naar mijn huis had gestuurd...gelukkig was dat twee weken geleden.......

    De Blue Ray...ik weet niet....is ooit wel aangekondigd, maar zie dat ook Amazon em nog niet aan biedt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •