Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 206 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    De review in de veronica gids is ook zeer lovend over de film Het wordt zelfs de beste film van het duo genoemd.. maargoed dat is een mening van de reviewer van veronica

    Maar ook daar wordt gesproken over een 2e deel! Wat mij zeer blij maakt eindelijk komen we te weten wat er gebeurd als king john terug komt. Als het allemaal doorgaat dan

  2. #152

    Standaard

    Maar het is wel heel erg Gladiator volgens mij
    k denk dat als je de film heb gezien dat je er toch anders over denkt. Russel versterkt dat gevoel omdat zijn stem zo gelijknamig is als Maximus,maar de film is totaal anders net als KOH. Je ziet vast een soort "rode draad" terug in de manier van filmen en slag velden maar inhoudelijk zijn KOH & Gladiator al totaal verschillende films en ik denk dat Ridley hier wel goed over heeft nagedacht voordat hij begon met filmen..maar ik baseer dit nu op mijn mening pas na de film kan ik het bevestigen

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #153

    Standaard

    Ridley Scott toonde met Gladiator en helemaal met de Directors Cut van Kingdom of Heaven aan, dat Epics nog steeds konden worden gemaakt, dus ik denk wel dat dit gaat goedkomen. Trailer zag er in ieder geval vet cool uit. Het kon nog wel eens de film van het jaar gaan worden. Overigens duurt de film 140 min. Dat lijkt op een bewuste gecutte tijd, zodat deze twee keer kan worden vertoond. Kijk dan ook uit naar een veel langere cut zoals KOH. De theatrical Cut was al erg goed, maar de DC was een meesterwerk. Hetzelfde als kan gelden voor de DC van Alexander (207 min. versie), overigens wat de andere indrukwekkende epic is van de afgelopen tijd.

    Neither way, morgenavond zal ik het gaan zien.

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    De review in de veronica gids is ook zeer lovend over de film Het wordt zelfs de beste film van het duo genoemd.. maargoed dat is een mening van de reviewer van veronica

    Maar ook daar wordt gesproken over een 2e deel! Wat mij zeer blij maakt eindelijk komen we te weten wat er gebeurd als king john terug komt. Als het allemaal doorgaat dan

    Ook in mijn rtv(radio en tv) blad krijgt Robin Hood 4 van de 5 sterren. Goede film dus.

  5. #155

    Standaard

    Gisteravond gezien.

    Echte Ridley Scott film en zeker gelijk aan Gladiator wat mij betreft.
    Mooi om Robin Hood in een wat duistere en rauwere setting te zien.
    Ook weer een mooie muziek score.
    Oude rot in het vak Max von Sydow als Sir Walter Loxley zet toch weer een prima rol neer.

    Al met al genoten en 4 uit 5 sterren is een juiste keuze.

  6. #156

    Standaard

    Net gezien en vond het een goede film.

    Geweldige cast (Mark Addy! ), mooi aangekleed, leuk verhaal en een goed tempo.

    Grootste minpunt vond ik de actie, erg ongeinspireerd, voorspelbaar en niet lekker in beeld gebracht. Nergens het niveau van de Gladiator veldslag. Je ziet ook geen druppeltje bloed vloeien.

    Wel jammer, maar het Robin Hood sfeertje zat er verder goed in!
    Laatst aangepast door Daan de G. : 13-05-2010 om 22:30


  7. #157

    Standaard

    Prima film! Erg goed gecast, vooral Cate Blanchett als Lady Marian is erg goed. Ook prima humor en vette actiescenes waarbij vooral de final battle uitblinkt.

    Goed opgebouwde backgroundstory en een juiste afwisseling tussen uitleg en actie.

    Niet zo episch als Gladiator maar zeker een geslaagde film.
    Losers always whine about their best, winners go home and fuck the promqueen! (Sean Connery in 'The Rock')

  8. #158

    Standaard

    Vanmiddag gezien in de bioscoop. Ik ben een enorme Ridley Scott fan en van Russel Crowe kan ik bijna altijd genieten. Gladiator, Black Hawk Down en het zeer ondergewaardeerde Kingdom of Heaven gaan er bij mij graag in op een brakke zondag. Ik besloot vandaag dus maar om de combinatie van Scott en Crowe in een epic movie maar eens in de bioscoop mee te pakken.
    Na afloop van de film meende ik me te herinneren dat ik gelezen had dat deze film een vervolg zou krijgen. Ik zou dat toch in het achterhoofd houden, want als een stand alone vond ik Robin Hood toch een beetje tegenvallen.
    De film wordt uiteraard al snel vergeleken met Gladiator en ergens vind ik dat niet onterecht. Uiteraard hebben we Russel Crowe weer als de grote man, maar bijvoorbeeld in gevechtscenes merk je echt trucjes die ook in Gladiator gebruikt worden.
    Waarom vond ik de film tegenvallen? Ik denk het voornaamste is dat ik niet geheel in de film kwam en dat had naar mijn mening toch te maken met een mate van afstandelijkheid met de personages. Oke, de film is relatief lang, maar ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat ik voor de beste karakteropbouw weer op een Director's Cut van 4 uur moet wachten met extra scenes die juist weldegelijk wat toevoegen aan het geheel.
    Robin Hood wordt dus gespeeld door Russel Crowe. Deze man kan bij mij niet stuk, maar met een Gladiator helmpje op kon je het verschil met de film Gladiator niet echt ontdekken. Maar goed.. boeien! Het is Russel. Die goede oude Russel. Het verhaal van Marion wordt wel goed neergezet, maar voor de overige en zelfs Robin, mis je toch wat achtergrond. Er moet natuurlijk heel wat verteld worden, maar ik mis toch die zuigkracht die je de gehele film lang laat vergeten dat je naar een film zit te kijken op een scherm ergens met 100 andere filmliefhebbers. Zeg ik nu filmliefhebbers? Dat viel soms ook wel tegen, want sommige vonden het nodig om hun leven te bespreken tijdens de premiere van Robin Hood. Jah mensen, zelfs een fluistertoon in de bioscoop is irritant.
    Goed, terug naar Robin Hood. Ik ben blij dat Ridley Scott de epic movies in stand houdt, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld. Alhoewel toen ik nadacht over dat dit een soort van prequel zou zijn en karakterontwikkeling juist heel goed kan uitpakken in een vervolg (een goed voorbeeld vind ik de tv serie The Pacific), kan ik dat wel weer loslaten. Robin Hood is geen meesterwerk, maar het valt nog steeds in de categorie prima films. Het blijft natuurlijk een interessant verhaal (mythe, legende, whatever het is..) en het blijft Scott en Crowe. Zal ongetwijdeld als blu ray weer in mijn kast verschijnen. Ben erg benieuwd wat jullie meningen over deze film zijn!
    Laatst aangepast door Jaap22 : 13-05-2010 om 21:55
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  9. #159

    Standaard

    Hm, vond het een goede film.
    Het verteld het verhaal wat zich afspeelt voordat bekende verhaal van de tekenfilm.

    Goed gecast, want er word leuk in geacteerd.
    Zit ook humor in, op zn tijd. Brother Tuck is weer een toppertje.
    Actie is, uiteraard, top.

    Vind het een goede film

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Net gezien en vond het een goede film.

    Geweldige cast (Mark Addy! ), mooi aangekleed, leuk verhaal en een goed tempo.

    Grootste minpunt vond ik de actie, erg ongeinspireerd, voorspelbaar en niet lekker in beeld gebracht. Nergens het niveau van de Gladiator veldslag. Je ziet ook geen druppeltje bloed vloeden.

    Wel jammer, maar het Robin Hood sfeertje zat er verder goed in!
    Wil je zeggen dat er geen bloed in vloeid.. dus iemand wordt geslashed met een zwaard en het zwaard is helemaal schoon...?

    mm dat is wel een tegen valler :S als dat zo zou zijn! Ik moet nog even wachten voor ik kan gaan pas 25mei
    Laatst aangepast door theregiment : 13-05-2010 om 22:17

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Wil je zeggen dat er geen bloed in vloeid.. dus iemand wordt geslashed met een zwaard en het zwaard is helemaal schoon...?

    mm dat is wel een tegen valler :S als dat zo zou zijn! Ik moet nog even wachten voor ik kan gaan pas 25mei
    Ja dat is zo, vond het ook wel jammer. Maar vond de actie scene's sowieso tegenvallen.


  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Ja dat is zo, vond het ook wel jammer. Maar vond de actie scene's sowieso tegenvallen.
    dan hebben wij een andere film gezien... Bloed genoeg, maar uiteraard niet zo nadrukkelijk aanwezig als een 300 ...

    Op een gegeven moment zie je Crowe zelfs nog bloed druipen ...

  13. #163

    Standaard

    Het is een PG-13 film he?
    Maar bloed aan zwaarden is voor PG-13 geen probleem, zelfs PotC 1 zit er vol mee!

  14. #164

    Standaard

    Net terug uit de bios. Ik heb me goed vermaakt bij deze film, die mij toch op momenten behoorlijk aan gladiator deed denken.

    Ik weet niet waar het aan lag, maar het beeld was bij vlagen wazig. Ik hoop dat dit met de thuisbioscoop beter zal zijn.

    De film geef ik een 7,5 wat nog opgehoogd kan worden door een geslaagd vervolg.

  15. #165

    Standaard

    Werd-ie vanaf 35mm geprojecteerd of Digital Cinema?

  16. #166

    Standaard

    Ik zou het niet weten. Dok6 in Panningen

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    dan hebben wij een andere film gezien... Bloed genoeg, maar uiteraard niet zo nadrukkelijk aanwezig als een 300 ...

    Op een gegeven moment zie je Crowe zelfs nog bloed druipen ...
    Ja een beetje ja, ik heb het meer over het feit dat als iemand geraakt werd met een zwaard dat je gewoon niks zag, verminderde het effect voor mij gewoon.

    Ik vond het echt geen slechte film, heb me ontzettend vermaakt maar de actie scenes waren voor mijn belevenis niet meeslepend.


  18. #168

    Standaard

    lijkt wel op de Pink Panther filmserie van MGM
    heeft ook dezelfde structuur

  19. #169

    Standaard

    Wat mij betreft, zeker een top film! Iets wat minder romantisch voorgesteld dan we normaal gewoon zijn van Robin Hood, een andere invalshoek, vooral een grauwere weergave van die tijd. Vermoedelijk realistischer en met een open einde wat waarschijnlijk een vervolg zal opleveren, laten we hopen!

  20. #170

    Standaard

    Ik wacht wel braaf tot Gladihood op de extended blu ray uitkomt.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Net terug uit de bios. Ik heb me goed vermaakt bij deze film, die mij toch op momenten behoorlijk aan gladiator deed denken.

    Ik weet niet waar het aan lag, maar het beeld was bij vlagen wazig. Ik hoop dat dit met de thuisbioscoop beter zal zijn.

    De film geef ik een 7,5 wat nog opgehoogd kan worden door een geslaagd vervolg.
    lag dat niet aan een slapende operateur?
    heb ik ook wel eens gehad, gewoon afentoe stukken die onscherp waren

  22. #172

    Standaard

    Echt stom in het brabants dagblad wordt de film afgeschilderd als saai en slaap verwekkend :S

    Altijd leuk als ze een of andere kneus (die niet van z'n soort film houd) een review laten schrijven en vervolgends heel de film de grond inboren!

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Echt stom in het brabants dagblad wordt de film afgeschilderd als saai en slaap verwekkend :S

    Altijd leuk als ze een of andere kneus (die niet van z'n soort film houd) een review laten schrijven en vervolgends heel de film de grond inboren!
    Lees je liever alleen maar positieve recensies? Dat noemen we reclame!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    lag dat niet aan een slapende operateur?
    heb ik ook wel eens gehad, gewoon afentoe stukken die onscherp waren
    Zou kunnen, ik heb hem niet door de zaal zien lopen.

  25. #175

    Standaard

    Ik heb ook gemengde reviews gelezen. En allen waren goed beargumenteerd. Ik ben benieuwd..

    Nog geen vijf minuten geleden las ik trouwens dat Ridley Scott slechts 17 minuten aan ongebruikt filmmateriaal heeft achtergehouden. "We we're pretty accurate".
    Dus heel veel langer zal de Extended Cut niet worden, waarvan de man ook zegt dat deze zeer zeker zal gaan verschijnen.

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •