De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: [REG] Danny Boyle

  1. #1

    Standaard [REG] Danny Boyle



    De films die ik gezien heb en echt goed vind:

    Sunshine

    Millions

    28 Days Later...

    Trainspotting

    The Beach (was dan iets minder).

    Welke hebben jullie gezien? En hoe denken jullie over hem?

  2. #2

    Standaard

    Trainspotting vond ik redelijk. 28 days later vond ik ook wel goed alleen het vervolg was veel beter.
    Sunshine vond ik geweldig, zo mag hij er nog wel meer maken.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb alleen zijn bekendste films gezien: Trainspotting, The Beach, 28 Days Later en Sunshine (en ook nog de 2 Inspector Morse afleveringen die hij geregisseerd heeft ). Dat vind ik allemaal goede films (The Beach is wel een beetje een vreemd geval, maar toch ook wel een goede film).

    De rest van zijn films wil ik best ook nog wel eens zien, al weet ik niet of die me qua genre zo goed gaan bevallen als bovenstaande films.

  4. #4

    Standaard

    Hmm, ik vond sunshine een warrige en vooral moeilijke film...
    YIPPEE-KI-YAY Motherf*****

  5. #5

    Standaard

    heb hem gezien in London stond buiten bij Starbucks te wachten op Oxford street .. liep ie voorbij ... ach tja.. Had wel net toevallig Sunshine gekocht bij HMV, maar het kwam neit eens in me op om een handtekening te vragen ...

  6. #6

    Standaard

    Trainspotting (1996)

    Mijn eerste herkijkbeurt en wat heb ik genoten! Alsof je dit keer totaal iets anders krijgt te zien. Deze film is het beste te betitelen als de film die je laat voelen dat je in een trip zit maar bij de aftiteling er achterkomt dat het niet meer is dan dat je mocht meeproeven van wat enkele snoepjes. Misschien klinkt het wat vreemd dat ik bij deze film genoten hebt want het is niet meer dan een depressieve kijk van jongeren die op een juiste manier met het leven omgaan.

    Juiste manier? Jazeker, waarbij de openingssequentie op een gepaste manier mijn dagelijkse bestaan laat zien. Al wegrennend van alle rotzooi in deze wereld en iedereen duidelijk maken dat ze voor het ‘’echte leven’’ moeten kiezen. ‘’Choose Life’’ speech is niet voor niets mijn levensmotto. Hoewel er een aantal gruwelijk, intense hallucinaties inzitten, denk aan de dode baby en de machtige ervaring van een duik in de smerigste wc, is dat niet wat bij mij eeuwig zal bijblijven. Nee, het is dat opvliegende karakter dat Robert Carlyle tentoonstelt. Wat een verrassing, wat een talent, wat een intensiteit, wat een weergaloos prachtig karakter. Zo opvliegend, zo griezelig, zo beestachtig. Naar mijn bescheiden mening is dit gewoon één van beste Britse films die ik in me leven zag. 8.2

    Choose Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose a three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pissing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourselves. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?

  7. #7

    Standaard

    Danny Boyle heeft zich bij mij gemanifesteerd tot de beste en meest veelzijdige regisseur ooit. Bij alle genre's waar hij zich aan waagd, levert hij origenele meesterwerken af. Trainspotting is één van de beste drugsfilms, Sunshine is een geweldige ondergewaardeerde science-fiction topper, 28 Days Later is een goede horrorfilm en Slumdog Millionaire één van de beste buitenlandse drama's van de laatste jaren. Als ik films zou regisseren, zou Danny Boyle mijn grootste voorbeeld zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •