De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1
    Christian Scheltens
    Guest

    Standaard Sony DVP-NS900V Probleem

    Bij sommige films keert het beeld van de DVD terug naar het beeld van mijn televisietuner en dit voor een seconde lang. Onmiddellijk keert mijn beeld dan terug naar de film. Uiteraard is dit nogal storend bij het bekijken van een film. Merkwaardig is dat dit enkel gebeurt bij bepaalde films en andere weer niet. Mijn vorige DVD speler (Sony 725D) had dit totaal niet. Ik gebruik mijn dvd speler met scart (RGB) verbonden aan een Philips TV.
    kan iemand mij uitleg geven wat de oorzaak zou kunnen zijn?

  2. #2

    Standaard Re: Sony DVP-NS900V Probleem

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christian Scheltens
    Bij sommige films keert het beeld van de DVD terug naar het beeld van mijn televisietuner en dit voor een seconde lang
    Dat is wel heel erg raar. Is het echt zo dat je bij bepaalde DVD's erop kunt wachten en bij andere het helemaal niet voorkomt? Met andere woorden: is het reproduceerbaar?
    Als het random is, lijkt het mij een storing in de speler. Ik denk dat ie af en toe het signaal naar de TV weg laat vallen waardoor de tv meteen weer naar zijn vorige bron teruggaat. Zodra de speler het signaal hersteld schiet ie weer terug. Het kan dus ook nog een losse verbinding van de scart kabel zijn. Check dit toch even voor de zekerheid.
    Mocht je het fenomeen echt kunnen oproepen, dus op 30 minuut en 42 seconden in Moulin Rouge schiet ie terug naar TV - altijd - zou ik de schijfjes eens in een andere speler proberen. En dan kijken wat er gebeurd op dat moment met een andere speler. Anders zou is gewoon naar de winkel teruggaan of in elk geval laten nakijken. Dit is geen normaal verschijnsel (duh!).
    Probeer (als je kunt) de speler eens op een andere TV om uit te sluiten dat het een geintje van de TV is. Je weet nooit...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #3

    Standaard

    Een vriend van mij heeft dit probleem ook, hij stopt met de film. (resume) en als ie m weer wilt starten schakelt zijn tv over naar gewoon kabel :S
    geen idee hoe dit kan maar het komt dus vaker voor

    GrtZ F

  4. #4

    Standaard probleem

    ik had het probleem ook, het schijnt een bug te zijn in de 1e serie.
    het werkt zo, alleen op 4:3 films moet de motor een bepaald aantal toeren maken (?), dit schijnt zodanig intensief te zijn dat er op pin 9 van de scart een signaaltje komt dat vanuit de motor doorspettert.
    deze pin zorgt er voor dat je tv automatisch omschakelt op andere ext. kanalen.
    dit is zeer hinderlijk.
    neem daarom contact op met het bedrijf waar je hem gekocht hebt, en laat die het apparaat doorsturen naar sony, daar word de bug gratis verholpen...
    zo is het bij mij ook gegaan(na al een x een tv omgeruild te hebben, daar lag het aan volgens de it's monteur)
    zorg wel dat je een ruil dvd speler meekrijgt, want het apparaat is 4 weken pleite!

    succes, want de 900 is een superieur apparaat
    Live Long and Prosper

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •