Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 346 worden weergegeven.

Discussie: Panasonic DMP-BD50

  1. #51

    Standaard

    Vandaag mijn BD-50 binnengekregen. Heb niet veel tijd gehad om te testen, maar kan toch eerste indrukken geven.

    Beeldkwaliteit:
    - blu-ray zeer goed, heb het idee dat het beeld een slagje beter is dan van mijn oude ps3, maar veel scheelt het niet.
    - dvd, hier was ik heel benieuwd naar ivm enkele recensies over slecht dvd-kwaliteit; mijn eerste conclusie op basis van intro Kill Bill 1, uitmuntend! Vergelijkbaar, mogelijk zelfs beter dan dat van de XE1 HD-dvd speler.

    Geluid,
    - Bang, Bang (intro Kill Bill 1) klonk heel goed.

    Ga dit weekend verder spelen.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 12-07-2008 om 22:33
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #52
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Helaas ik moet nog echt even wachten tot ongeveer eind juli.
    Misschien heb je een import.
    Duits!!?

    In Amerika halen ze hem bv.ook uit Canada, omdat hij daar wel al leverbaar was.
    Deze hadden dan alleen franse en engelse manuals.

    Ik zag hem ook staan bij jouw dealer, en ook de prijs!
    Die was ook gunstiger!

    Ik neem aan dat de analoge uitgangen voor jouw geen punt van aandacht zijn, gezien je receiver.
    Wel zou je nog kunnen checken wat het verschil is tussen onboard en externe decoding, ondanks dat je mag verwachten dat de Onkyo decoders beter zijn.

    De XE1 HD-dvd speler is natuurlijk een beest voor upsampling, dus dat is in ieder geval positief.
    En inderdaad de SD reviews waren op ze zacht's gezegd: niet postief.

    Maar als ik heel eerlijk ben, interreseert me dat ook niet zo.
    Ik ben meer dan tevreden met mijn huidige regiovrije speler.
    En dan hebben we ook nog de Toshiba.

    Maar de hoofdzaak is natuurlijk gewoon het HD gedeelte.
    En daar zitten overigens uberhaubt weinig onderlinge verschillen in.

    De meest recente firmware is overigens 1.2.
    Maar dat zou hij dus zelf moeten doen, als je hem aan je netwerk hangt.

    Ben wel benieuwd naar je bevindingen?

    Ik wens je in ieder geval veel plezier ermee, want dan heb ik dat zometeen, waarschijnlijk ook.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 10-07-2008 om 23:36
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #53

    Standaard

    Claudio:
    Helaas ik moet nog echt even wachten tot ongeveer eind juli.
    Misschien heb je een import.
    Duits!!?

    P2p zit vlak tegen de Duitse grens, dus zal inderdaad wel Duitse import zijn. Geen probleem, want er zit gewoon Nederlandse handleiding bij.

    De meest recente firmware is overigens 1.2.
    Maar dat zou hij dus zelf moeten doen, als je hem aan je netwerk hangt.

    Update via netwerk werkt (nog) niet. Vermoedelijke oorzaak: de update is nog niet op de juiste server. De site waar naar wordt verwezen heeft enkel de updates van de eerdere modellen, maar verwijst wel door naar de Japanse site. Update via cd-rom gedaan.

    Pieter
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 12-07-2008 om 22:33
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #54

    Standaard Praktijktest: vervolg

    Wat intensievere vergelijking beeldkwaliteit van de BD-50 ten opzichte van de XE 1, gericht op upscaling dvds..

    Testdisc: Midsomer Murders: Garden of Death.

    Ik heb de disc in tweevoud en kan dus beide spelers parallel laten lopen.

    Menuscherm:
    - ik zie meer bij de BD-50, het menu is bij de XE1 in verticale richting ‘ingedikt’;
    - sommige letters worden door de XE1 wat meer ‘gerafeld’ weergegeven,
    - ondertiteling is ook iets ruwer bij de XE1.

    Via display kun je aantal opties instellen tijdens de film, zoals de beeldmodus. Ik prefereer de modus ‘cinema’ boven normaal. Het beeld wordt dan iets donkerder, straalt minder licht uit.

    Conclusie: beeldkwaliteit van dvd-weergave is bij de BD-50 licht verbeterd ten opzichte van de XE1 in mijn opstelling.

    Wel een minpuntje ontdekt, maar weet niet of dit aan mijn opstelling ligt. Als ik een blu-ray versneld afspeel krijg ik een bijgeluid in de speakers.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #55

    Standaard

    Hoe stuur jij het beeld uit.
    Je hebt een full HD scherm. De XE1 geeft volgens mij een 1080i signaal uit, de BD50 een 1080p scherm. Wat zijn de verschillen in settings in de spelers?

    Je moet in de BD speler liever geen beeldinstelling doen. Laat daar alles op neutraal staan. Het beste kun je werken aan optimale instellingen in je full HD scherm (ISF kalibratie?).

  6. #56

    Standaard

    De XE1 doet 1080p uit, ook voor dvds. In de spelers is zelf niets aangepast qua beeldkwaliteit, voorafgaand aan de test. De vergelijking van de spelers is gebaseerd op de 'normale' standaardbeeldmodus in beide spelers met dus standaardinstellingen. Enkel de instellingen in mijn tv zijn door mij aangepast, gebaseerd op callibratiegegevens van internet en testdiscs.
    De verschillen in kwaliteit zijn overigens marginaal op mijn 40 inch toestel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    De XE1 doet 1080p uit, ook voor dvds. In de spelers is zelf niets aangepast qua beeldkwaliteit, voorafgaand aan de test. De vergelijking van de spelers is gebaseerd op de 'normale' standaardbeeldmodus in beide spelers met dus standaardinstellingen. Enkel de instellingen in mijn tv zijn door mij aangepast, gebaseerd op callibratiegegevens van internet en testdiscs.
    De verschillen in kwaliteit zijn overigens marginaal op mijn 40 inch toestel.
    Okay, klinkt goed. Ben toch steeds nieuwsgieriger naar de BD50 geworden. Toch wel apart dat er over de SD DVD kwaliteit van de speler zo verschillend wordt geschreven.

    Dat je met testdiscs en internet instellingen bezig bent, geeft wel aan dat je gevoelig bent voor goede beeldkwaliteit. Dat maakt je observatie ten aanzien van de beeldkwaliteiten van de BD50 nog interessanter.

    Om het maximale uit de beeld te halen is een ISF kalibratie met een professionele color analyzer nog steeds het beste (I can do it ).

  8. #58

    Standaard

    Ik ook. Heb zin in zo'n toestel, maar 500 euro is toch nog net iets teveel...
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  9. #59
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inderdaad de XE1 doet 1080p 24p, zeer recentelijk is er zelfs nog een update uitgebracht om een forced 24p te verfijnen.
    Versie 2.8.
    Maar of dat helemaal gelukt was zijn de meningen over verdeeld, geloof ik.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Om het maximale uit de beeld te halen is een ISF kalibratie met een professionele color analyzer nog steeds het beste (I can do it ).
    Beetje off topic

    Onlangs heb ik een 9G Kuro plasma scherm gekocht.
    Er staan veel ISf settings voor 9G schermen op het Avs forum
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159]

    Wat voegt een ISF calibratie nog verder toe?
    En dat bedoel ik niet negatief maar informatief.

    On Topic

    Bij mijn oude panasonic i.c.m. met mij vorige hd ready plasma trad er veel jutter op.
    De Toshiba had daar "minder"last van.
    Beelden waren schokkerig bij langzame pans.
    Voornamelijk wijte ik dit aan de combinatie Pioneer hd ready en panasonic.
    Ben benieuwd hoe dat nu gaat lopen op 1080p 24p
    En dus ook bij dvd's op 50 en 60fps
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-07-2008 om 02:29
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Onlangs heb ik een 9G Kuro plasma scherm gekocht.
    Er staan veel ISf settings voor 9G schermen op het Avs forum
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159]

    Wat voegt een ISF calibratie nog verder toe?
    En dat bedoel ik niet negatief maar informatief.
    Geen scherm is gelijk, dus het heeft niet veel zin om de instellingen van een ander over te nemen. Je weet ook niet hoe die instellingen tot stand zijn gekomen. Natuurlijk hoeven ze niet slecht te zijn, maar echt optimaal zijn ze nooit.
    De 9G van Pioneer heeft in de Movie stand al een zeer behoorlijke D65 curve, maar toch is er met kalibratie nog winst te behalen, getuige ook deze test:
    http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PD...alibration.htm

    Van Bumtious, die zelf een ISF kalibrator is, is trouwens bekend dat hij bewust in de geposte instellingen aan afwijking heeft ingebracht. Ook hij wil zijn business natuurlijk niet zomaar wegdoen.

    Juist een toestel als een Pioneer, dat nog een aardige investering vraagt, en dat HD op zo'n hoog niveau doet "verdient" een kalibratie om er het beste uit te halen. De Pioneer laat zich dankzij de vele instellingmogelijkheden ook nagenoeg perfect kalibreren.
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 13-07-2008 om 00:13

  11. #61
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ok, misschien eens de moeite waard om te overwegen.
    Bedankt!

    Postieve test trouwens!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Hoe stuur jij het beeld uit.
    Je hebt een full HD scherm. De XE1 geeft volgens mij een 1080i signaal uit, de BD50 een 1080p scherm. Wat zijn de verschillen in settings in de spelers?

    Je moet in de BD speler liever geen beeldinstelling doen. Laat daar alles op neutraal staan. Het beste kun je werken aan optimale instellingen in je full HD scherm (ISF kalibratie?).
    <off-topic>
    Arnold ik doe voor mijn werk ook calibratie van LCD schermen (broadcast industrie apparatuur) maar ben niet bekend met de procedure van ISF calibratie . Zou je me daar wat meer over kunnen uitleggen. Of links naar beschrijvende websites. (PM)
    Ik heb toegang tot een ZEER professionele colorimeter met bijbehorende software (Klein K-10, dat ding kost $7000,- ) en verwacht binnenkort een Full-HD scherm te gaan kopen (voor bij de pana). Dus wellicht dat ik eea zelf kan doen. Bijbehorende software kan de CIE chart tonen tijdens het meten maar ik ben gewend schermen automatisch te calibreren omdat de fabrikant daar zelf software bij gemaakt heeft. Ik hoop dus nog iets te kunnen leren. Ik zoek bijvoorbeeld nog een Blauw brilletje voor TV's die geen Blu only kunnen uitsturen (dat doen die broadcast monitoren allemaal met een knopje aan de voorkant), dat zou al een boel schelen voor thuis. Colorbar erop toveren en je komt al een heel eind natuurlijk.
    </off-topic>

    -> On topic: die BMP-DP50 begint nu wel HEEL erg aantrekkelijk te worden als de SD-upscale kwaliteit ook zo goed is als Rhodanos beschrijft. Rhodanos, doe je zelf ook acties als THX optimizer bekijken of andere Test DVD's?

  13. #63

    Standaard

    Ik heb geloof ik wel bijna elke test dvd en test-blu-ray. Die wil ik sowieso ook nog testen, ergens komende week. Maar ik kijk wel naar het beeld als gebruiker. Overigens in het Duitse forum wordt heel positief over de dvd-kwaliteiten van deze speler geschreven. Zie ook:
    http://www.hifi-forum.de/index.php?a...166&thread=834
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Ik heb geloof ik wel bijna elke test dvd en test-blu-ray. Die wil ik sowieso ook nog testen, ergens komende week. Maar ik kijk wel naar het beeld als gebruiker. Overigens in het Duitse forum wordt heel positief over de dvd-kwaliteiten van deze speler geschreven. Zie ook:
    http://www.hifi-forum.de/index.php?a...166&thread=834
    Via de thread over de BD50 op "hifi-forum.de" ben ik op de site van "Bluray-Disc.de" terechtgekomen. Ik ben op de conclusie gekomen dat het qualiteit van de DVD op de BD30 en BD50 gelijk is. Het is normaal want deze 2 BDspelers zijn qua technische specificaties dezelfde alléén heeft de BD50 een profiel 2.0 en heeft ook interne HD-decoders. Voor de rest lijken ze op elkaar.
    Wat ik niet versta is dat veel zeggen dat de upscaling van een dvd op een BD30 slecht is en bij een BD50 zeer goed. Hoe kan dat want die twee spelers zijn qua technische specificaties identiek? Ik heb zelf een BD30 en ik vind de upscaling van een dvd zeer goed.

    http://www.bluray-disc.de/player/blu...sonic-dmp-bd30

    http://www.bluray-disc.de/player/blu...sonic-dmp-bd50

  15. #65

    Standaard

    Ik heb in dat Duitse forum een bericht gelezen van iemand die verwees naar een mogelijk verschil in pal en ntsc-kwaliteit bij de beelduitgave. De minder goede Amerikaanse recensies zouden dan ter herleiden zijn naar die minder ntsc-kwaliteit.

    areadvd.de vindt dit van de BD-30:
    Ein dickes Lob: Der DMP-BD30 ist ein wirklich überzeugender Ersatz für den herkömmlichen DVD-Spieler. Das Upscaling von DVDs auch 1.080pp gelingt in ausgezeichneter Qualität. Das Bild ist angenehm, stabil, farbecht und flüssig bei der Bewegungsdarstellung. Somit verdient er sich als DVD-Spieler eine klare Empfehlung. Als Blu-ray-Player begeistert der Panasonic mit seiner exzellenten 24p-Verarbeitung - das Bild ist wie in Stein gemeißelt. Auch die Farben erscheinen absolut realistisch. In beiden Disziplinen macht kaum ein Kontrahent dem DMP-BD30 etwas vor. Bezüglich Bildschärfe, Detaillierung und Kontrast in dunklen Bildbereichen gibt es aber Konkurrenz, die leicht überlegen ist.
    Gesamtnote (in Relation zum Preis): Ausgezeichnet - Hervorragend
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #66

    Standaard

    goede berichten mmhhhh
    thanks guys
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  17. #67
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Uiteindelijk is het ook niet zo belangrijk wat anderen vinden over bv de dvd beeldkwaliteit.
    Het gaat er om wat je zelf vindt of waarneemt, zeker vergeleken met je eventuele bestaande apparatuur.


    Vaak word in de test ook puur uitgegaan van zware stres testen waar de BD speler over valt.
    Er wordt dan ook bij verteld dat tijdens weergave van een film er minder terug te zien is van die bottlenecks.

    Niet altijd maar vaak wel.

    En inderdaad misschien wel ntsc pal gerelateerd.

    Als ik hem zometeen heb kan ik hem vergelijken met mijn reference Onkyo DV SP1000E DVD Audio/Video Sacd speler.
    Die enkele jaren geleden meer dan een veelvoud van de panasonic heeft gekost, en ook een perfect sd plaatje laat zien.

    Persoonlijk vindt ik mijn vele R1 DVD's van beter kwaliteit dan de regio 2 tegenhangers.
    Al was het maar voor de toen belangrijke progressieve scan, ondanks dat er minder beeldlijnen ter beschikking waren.
    R2 DVD's hadden die optie niet zonder upscalen.

    Maar mischien zit daar nou net de clue!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 13-07-2008 om 17:06
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #68

    Standaard

    zijn ze echt technisch 100 % identiek voor dvd ? ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 50 een betere chip heeft; vind het prijsverschil anders behoorlijk hoog voor alleen profiel 2.0 en interne decoder (dit kan neem ik aan ook door de juiste versterker gedaan worden, of is het beter om het de speler te laten doen?)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Via de thread over de BD50 op "hifi-forum.de" ben ik op de site van "Bluray-Disc.de" terechtgekomen. Ik ben op de conclusie gekomen dat het qualiteit van de DVD op de BD30 en BD50 gelijk is. Het is normaal want deze 2 BDspelers zijn qua technische specificaties dezelfde alléén heeft de BD50 een profiel 2.0 en heeft ook interne HD-decoders. Voor de rest lijken ze op elkaar.
    Wat ik niet versta is dat veel zeggen dat de upscaling van een dvd op een BD30 slecht is en bij een BD50 zeer goed. Hoe kan dat want die twee spelers zijn qua technische specificaties identiek? Ik heb zelf een BD30 en ik vind de upscaling van een dvd zeer goed.

    http://www.bluray-disc.de/player/blu...sonic-dmp-bd30

    http://www.bluray-disc.de/player/blu...sonic-dmp-bd50
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zijn ze echt technisch 100 % identiek voor dvd ? ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 50 een betere chip heeft; vind het prijsverschil anders behoorlijk hoog voor alleen profiel 2.0 en interne decoder (dit kan neem ik aan ook door de juiste versterker gedaan worden, of is het beter om het de speler te laten doen?)
    Goede decodering naar een analoog signaal van al deze digitale formaten mag nog best wel wat voor betaald worden. Liefst heb je dit natuurlijk gewoon in je versterker maar daarvan komen de series die al deze formaten ondersteunen pas net op de markt. Iemand die een mooie versterker heeft staan kan dan met analoge input redelijk uit de voeten zonder _al teveel_ kwaliteitsverlies en zonder een nieuwe versterker/receiver te hoeven kopen. HET nadeel voor de early adopters...
    Verder had ik begrepen dat de 30 en de 50 vergelijkbaar waren in chip... kan zomaar zo zijn dat de software op de chip wel alweer anders is heh... met allerhande verbeteringen erin die misschien niet beschikbaar zijn/komen voor de 30. Ik weet het ook niet precies.

  20. #70

    Standaard

    Het is duidelijk dat we gewoon nog even wachten (althans ik wel, heb nog 'n flinke voorraad HD's liggen)... wordt op z'n vroegst december denk ik
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  21. #71

    Standaard

    in de 50 zitten echt betere chips als in de 30 hoor
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zijn ze echt technisch 100 % identiek voor dvd ? ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 50 een betere chip heeft; vind het prijsverschil anders behoorlijk hoog voor alleen profiel 2.0 en interne decoder (dit kan neem ik aan ook door de juiste versterker gedaan worden, of is het beter om het de speler te laten doen?)
    Een maand geleden was er op de site van Panasonic een clip over deze twee spelers mat allerlei informaties. Op beide spelers waren de technische specificaties 100% dezelfde. Het enige verschil was de profile en de interne decoders. 100€ verschil door de profile en de interne decoders vind ik absoluut niet veel. Het is absoluut normaal dat er een verschil is van prijs.
    Sinds dat ik mijn dvdspeler binnengebracht heb om te laten herstellen gebruik ik mijn BDspeler en vind de upscalling zeer goed in tegenstelling met wat veel beweren.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    in de 50 zitten echt betere chips als in de 30 hoor
    In mei heb ik, op de site van Panasonic het tegengestelde gelezen. Chips waren zogezegd dezelfde. Spelers verschillende alléén door hun profil en door de interne decoders.
    Als je zo goed weet dat de chips anders zijn dan die van de BD30, kan je mij zeggen welke dat het zijn zodat ik kan opzoeken en vergelijken. Want het is goed te zeggen dat het andere chips zijn maar je moet ook weten welke dat het zijn.:wink:

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Uiteindelijk is het ook niet zo belangrijk wat anderen vinden over bv de dvd beeldkwaliteit.
    Het gaat er om wat je zelf vindt of waarneemt, zeker vergeleken met je eventuele bestaande apparatuur.



    En inderdaad misschien wel ntsc pal gerelateerd.


    Persoonlijk vindt ik mijn vele R1 DVD's van beter kwaliteit dan de regio 2 tegenhangers.
    Al was het maar voor de toen belangrijke progressieve scan, ondanks dat er minder beeldlijnen ter beschikking waren.
    R2 DVD's hadden die optie niet zonder upscalen.

    Maar mischien zit daar nou net de clue!
    Heel vreemd, ik vind nu juist die regio1 DVD's ontzettend tegenvallen op een flink Full HD scherm, op zo'n groot scherm vallen nu juist wel dat gebrek aan beeldlijnen op, doe mij maar een goede PAL DVD, komt aardig in de buurt van de HD formaten. Gelukkig heb ik niet alteveel regio1(NTSC) DVD's (een stuk of 80 uit de beginperiode van mijn verzameling)

    Het gaat er vooral om dat je geniet van de film en eigenlijk maakt het dan niet uit of het SD of HD is, als de kwaliteit van beiden goed is, dan zal vooral de inhoud van de film je pakken en toch iets minder de beeldkwaliteit

    Heb pas zo'n kleine 120 films in HD schijfjes (HD en BD) en kijk met nog evenveel plezier naar de ons aller vertrouwde DVD, zeker als het een exemplaar is dat in goed kwaliteit is uitgebracht, dit komt dan ook zeker door de huidige spelers waarvan er een aardig aantal een heel leuk plaatje weten te maken in 1080p op een groot scherm.

    Heb zelf meerdere HD/BD DVD spelers, maar gebruik toch bijna uitsluitend een DVD speler om DVD's mee af te spelen, dit ook om de wat duurdere HD/BD DVD spelers te sparen, en ik ben daar als ik zo om mij heen kijk niet de enige in
    Have fun and enjoy your collection

  25. #75

    Standaard

    basil je hebt gelijk
    sorry in de war met de onkyo 605 en 606 receivers
    http://whathifi.com/Review/Panasonic-DMP-BD50/
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •