Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Opmerkingen op threads die daarvoor niet bedoeld zijn.

    Bij o.a. de thread "de laatste tijd aangeschaft" neemt allerlei commentaar toe. Sommige threads worden daardoor minder prettig leesbaar. Het valt mij op dat dit vaak de oh-thread vullers zijn. Dus een beperkte groep.
    Kunnen zij daar niet ingesloten worden?
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  2. #2

    Standaard

    Ik begrijp dat je dit vervelend vind Henk, echter is het natuurlijk wel zo dat het ook wel wat saai zou worden wanneer er helemaal niet meer gediscussieerd wordt over aangeschafte titels. Desondanks geef ik je wel gelijk dat dit niet uit de hand moet lopen waardoor hele pagina's gevuld worden met lange discussies. Voor iedereen dus iets om even in het achterhoofd te houden; houdt rekening met de functie van de thread én met andere forumgebruikers!

  3. #3

    Standaard

    Zoals Jordy al zegt, is het belangrijk om een balans te vinden tussen redelijk ontopic discussie en echt oftopic geleuter. Sommige thread zouden juist wat saai worden als het alleen bij opsommingen zou blijven.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Als ´oh-thread vuller´ reageer ik maar even. Een simpele opsomming is wel erg saai, niet? De crew moet echte off topic berichten maar verwijderen, maar opmerkingen en vragen over waar gehaald of welke uitgave dragen voor mij bij aan het informatieve karakter van een filmsite...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Als ´oh-thread vuller´ reageer ik maar even. Een simpele opsomming is wel erg saai, niet? De crew moet echte off topic berichten maar verwijderen, maar opmerkingen en vragen over waar gehaald of welke uitgave dragen voor mij bij aan het informatieve karakter van een filmsite...
    Volkomen mee eens . Ik reageer ook wel eens op een aangeschafte dvd met de opmerking waar heb je die gekocht, of een vraag naar andere relevante zaken m.b.t. de geposte aankoop. Moet kunnen toch . Gewoon de kerk in het midden laten, en te veel off-topic geleuter verwijderen.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Als ´oh-thread vuller´ reageer ik maar even. Een simpele opsomming is wel erg saai, niet? De crew moet echte off topic berichten maar verwijderen, maar opmerkingen en vragen over waar gehaald of welke uitgave dragen voor mij bij aan het informatieve karakter van een filmsite...
    Helemaal mee eens. Ik merk dat ook bij de pricewatch draden. Natuurlijk is het primaire doel van deze draden om prijzen te vermelden, maar wat extra informatie over bijv regiovrij zijn , of type uitgave is volgens mij toch voor de belangstellenden ook nuttige informatie.
    Toch merk ik dat dergelijke berichten worden weggehaald en dat vind ik jammer.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Bij de pricewatch worden alleen verwijderd die helemaal niet ter zake doen (zoals: "Bedankt voor de tip" of "Die wil ik ook").
    Informatie over ondertiteling of regiouitvoering en zelfs 1 of 2 disc worden niet zo snel verwijderd.
    Als je echt over een film wilt discussiëren zijn daar andere threads voor dan de pricewatch.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld Bekijk bericht
    Bij o.a. de thread "de laatste tijd aangeschaft" neemt allerlei commentaar toe. Sommige threads worden daardoor minder prettig leesbaar. Het valt mij op dat dit vaak de oh-thread vullers zijn. Dus een beperkte groep.
    Kunnen zij daar niet ingesloten worden?
    Om maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien: eerlijk gezegd snap ik het bestaansrecht van dit soort "lijstjesthreads" niet als er niet in gediscussieerd kan worden. Bij de pricewatch kan ik het me wel voorstellen, maar bij zoiets als "de laatste tijd aangeschaft" of "Welke DVD/HD/BD ga je nu kijken?" absoluut niet. Als ze enkel worden gebruikt voor droge opsommingen dan voegen deze threads naar mijn mening 0,0 toe aan dit forum. Op een forum hoor je uiteindelijk toch te discussieren denk ik dan, en niet lijstjes te gaan zitten maken. Daarvoor hebben we spreadsheets.

  9. #9

    Standaard

    @ Richard B.: niks aan toe te voegen, je hebt helemaal gelijk.

    Pricewatch moet je inderdaad gewoon afblijven, daar dient het voor: prijzen noteren en niets anders. Maar wie wil er in godsnaam door plaatjes van dvd's zitten ploegen in lijstjesthreads als "laatst aangeschaft"? Het moet gewoon kunnen dat je iemand een complimentje geeft of zegt "ohja, da's een aanrader". Als je daarover nu ook al gaat zeiken houdt het nooit op. DVD.nl heeft sowieso al de naam een regelnichtenforum te zijn, en als je nu hierover ook al gaat zeiken, tjah... fijne plek wordt het dan hier. Op den duur durf je gewoon niet meer te posten uit angst een half dozijn forumregels te overtreden. Niet zeuren over dit soort zaken, houden zoals het is zeg ik...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  10. #10

    Standaard

    Dat soort dingen worden dan ook niet verwijderd Dennoman, dus er is geen reden tot klagen Alleen in de pricewatch wordt streng gemodereerd, voor obvious reasons.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #11

    Standaard

    Ik klaag ook niet over de rest van het forum. Ik vind het goed zo: streng maar rechtvaardig. Het zijn andere forums (ja, dat andere forum ) die jullie een bende regelnichten vinden

    En zo eenvoudig is het, op pricewatch alles laten zoals het is. Deze thread was dus niet nodig.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  12. #12

    Standaard

    Het valt me zeker op de laatste tijd dat er steeds sneller berichtjes worden verwijderd. Vind ik wat overdreven en neigt ook wat naar cencuur.....om maar een zwaar woord te gebruiken. Vond de discussie van gisteren erg hilarisch en die is geheel verdwenen. Wie bepaald dat? Wie bepaald wat er gezegd mag worden en waar en waarom?

  13. #13

    Standaard

    Die berichten waren, hoewel humoristisch, duidelijk bedoeld om WO2-freak weer op de kast te jagen, terwijl we die discussie net achter de rug hebben.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Onzin Patrick.

    Het gaat er niet om wie het zegt, wij reageerden.

    Als iemand met een verhaal komt mogen wij toch wel reageren?

    Heb je bovendien ook je eigen opmerkingen weggehaald over het verwend zijn van WO2 freak doordat hij een ps3 kreeg? (mompelt iets van pot, ketel, zwart zien...)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht

    Het gaat er niet om wie het zegt, wij reageerden.

    Als iemand met een verhaal komt mogen wij toch wel reageren?
    Nog een reactie dan maar. Het lijkt me buiten kijf staan wat die reactie inhield en wat ermee bedoeld werd. Bovendien weten we allemaal hoe WO2-freak erop gereageerd zou hebben, wanneer hij het had gelezen en dat is waar het jullie om ging.

    Verder discussie graag via PM met mij en/of andere moderators.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #16

    Standaard

    Tsja,

    ik blijf het vreemd vinden dat er niet gereageerd mocht worden. Als Melzz degene was geweest met de opmerking, mochten we dan wel reageren?

    Een forum is een platform voor discussie. Toch? Bovendien was de discussie nergens offtopic of nodeloos kwetsend. In zo'n geval snap ik het weghalen.

    Even wat heel anders, ik blijf het vreemd vinden dat de posts van het OHT vernietigd worden na 1 maand. Dit gebeurt in geen enkel ander (sub)forum hier.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Tsja,

    ik blijf het vreemd vinden dat er niet gereageerd mocht worden.
    Er mag best gereageerd worden, maar doe het dan in het bewuste topic zelf. In dit geval werd er in een totaal ander topic, die niets met de discussie te maken had, een opmerking geplaatst die daar helemaal niet thuishoorde. Er werd dus niet gereageerd, maar een niet terzake (off-topic) doende opmerking geplaatst. Díe is verwijderd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Even wat heel anders, ik blijf het vreemd vinden dat de posts van het OHT vernietigd worden na 1 maand. Dit gebeurt in geen enkel ander (sub)forum hier.
    Dit gebeurt om twee redenen:

    1) er zijn lui die het interessant vinden om een zo'n hoog mogelijke postcount te creëren, en alleen met dát doel onzinnige posts plaatsen. Wij vinden dat totaal nutteloos en zien geen reden om die personen daarbij te helpen.

    2) er worden daar opmerkingen/afbeeldingen geplaatst waarvan wij vinden dat die niet altijd op een forum over DVD's thuishoren. Via de zoekmachines komen bezoekers (onder meer) door dat soort posts/afbeeldingen op deze site terecht. Wij vinden dat nu niet direct een positieve eerste indruk geven van DVD.nl. We hebben liever dat de bezoekers komen omdat zie iets over DVD/HD/Blu-ray willen weten en niet over.... datgene wat je daar tegenkomt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dit gebeurt om twee redenen:

    1) er zijn lui die het interessant vinden om een zo'n hoog mogelijke postcount te creëren, en alleen met dát doel onzinnige posts plaatsen. Wij vinden dat totaal nutteloos en zien geen reden om die personen daarbij te helpen.


    2) er worden daar opmerkingen/afbeeldingen geplaatst waarvan wij vinden dat die niet altijd op een forum over DVD's thuishoren. Via de zoekmachines komen bezoekers (onder meer) door dat soort posts/afbeeldingen op deze site terecht. Wij vinden dat nu niet direct een positieve eerste indruk geven van DVD.nl. We hebben liever dat de bezoekers komen omdat zie iets over DVD/HD/Blu-ray willen weten en niet over.... datgene wat je daar tegenkomt.

    Goed, dan wil ik hier nogmaals inhaken op het modereren.

    De eerste reden hebben jullie vaker aangehaald en daar kan ik wel mee leven. Al blijf ik het raar vinden dat je het gevolg (hoge postcount) gaat bestrijden en niet de oorzaak.

    De tweede reden hebben jullie nog niet eerder zo aangevoerd. De enige reden die tot nu toe was gegeven had te maken met zoekresultaten maar was dan ingepakt in de discussie dat mensen met zoekresultaten zo niet gevonden willen worden. En dat was bullshit, via google vind je zelden iets vanuit het OHT.

    Maar als we dan toch gaan praten over zoekresultaten die je niet gelinkt wil zien aan dvd.nl:

    Er is door diverse mensen al regelmatig (de afgelopen jaren!!!) geklaagd over het modereren in het hardware topic. Sommige mensen mogen daar de grootste onzin roepen en als mensen daar op gaan reageren worden die reacties weg gehaald onder het mom van 'we worden persoonlijk' en mag die onzin blijven staan. Voornamelijk door die reden hebben al heel wat mensen met behoorlijk veel kennis van zaken besloten niet meer te reageren in die topics. De mods die er nu voornamelijk actief zijn hebben weinig ervaring met hardware (en dat is geen enkel probleem wil ik even benadrukken!!!!) maar kunnen daardoor vaak de inhoudelijk idiote posts niet beoordelen. Wil je met die zoekresultaten wel op google gevonden worden?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dit gebeurt om twee redenen:

    1) er zijn lui die het interessant vinden om een zo'n hoog mogelijke postcount te creëren, en alleen met dát doel onzinnige posts plaatsen. Wij vinden dat totaal nutteloos en zien geen reden om die personen daarbij te helpen.

    2) er worden daar opmerkingen/afbeeldingen geplaatst waarvan wij vinden dat die niet altijd op een forum over DVD's thuishoren. Via de zoekmachines komen bezoekers (onder meer) door dat soort posts/afbeeldingen op deze site terecht. Wij vinden dat nu niet direct een positieve eerste indruk geven van DVD.nl. We hebben liever dat de bezoekers komen omdat zie iets over DVD/HD/Blu-ray willen weten en niet over.... datgene wat je daar tegenkomt.
    ad 1.

    Klinkt een beetje als forummertje pesten als ik eerlijk ben, al snap ik het wel. Maar wat Alex zegt, verbiedt dan het hele OHT.

    ad 2.

    Lijkt me een drogreden, stel anders een plaatjes verbod in ofzo...

    Ik ben iig blij dat er snel gereageerd wordt, al ben ik het er niet altijd mee eens
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #21
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik vind het ook erg vreemd dat er zo maar berichten worden verwijderd. Mensen aanspreken op gedrag dat niet door de beugel kan worden verwacht is één ding. Berichten verwijderen is echter iets heel anders en is, mijns insziens, een vorm van censuur die hier niet thuishoort. Zoals eerder vermeld stonden er geen nodeloos kwetsende zaken in noch werd de wet overtreden. Geen reden dus om de berichten te wijzigen of te verwijderen.

    Het gaat mij echt niet om deze specifieke zaak, maar over verwijderen van berichten in het algemeen, voor nu en in de toekomst. Waar ligt de grens van wat wel en niet verwijderd wordt en wie bepaalt dat?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ad 1.

    Klinkt een beetje als forummertje pesten als ik eerlijk ben, al snap ik het wel. Maar wat Alex zegt, verbiedt dan het hele OHT.

    Al zou dat ook wat vreemd zijn. De mensen daar zijn ook gewoon zéér actieve forumleden. Eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met het deleten. Ik blijf alleen moeite hebben met de willekeur aangezien er diverse anderen niet dvd gerelateerde topics blijkbaar niet worden verwijderd op deze manier.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Het hele OHT zou ik ook erg zonde vinden (zou ook mijn einde op deze site betekenen), het was meer in de lijn van jouw oorzaak en gevolg opmerking...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Het gaat mij echt niet om deze specifieke zaak, maar over verwijderen van berichten in het algemeen, voor nu en in de toekomst. Waar ligt de grens van wat wel en niet verwijderd wordt en wie bepaalt dat?
    Berichten worden naar eigen inzicht van een moderator verwijderd. Dat is dus niet na overleg met de crew. Soms lijkt het misschien snel of zonder aantoonbare reden. Maar we proberen het hier ook gezellig te houden. En soms proberen we ook forummers in bescherming te nemen tegen aanvallen, beledigingen of scheldpartijen. Dan is ingrijpen, naar onze mening, noodzakelijk. We doen dat niet om te censureren, maar we zouden het erg jammer vinden als het hier een grote scheld of flamepartij wordt. Het zou fijn zijn als de mensen hier soms wat meer begrip voor elkaar zouden hebben. We houden er allemaal een andere mening op na en niet iedereen is het met elkaar eens. Maar probeer dan een redelijke discussie te starten in plaats van iemand op een vervelende manier uit te dagen (en dan vooral iemand die makkelijk hapt). Zoals ik in een bericht hiervoor al aanhaal: wat heeft het voor nut om in een totaal ander topic een opmerking te plaatsen over een persoon wat in dat topic in het geheel niet ter zake doende is?
    Laat iedereen eens een keer de hand in eigen boezem steken en nadenken over wat hij of zij wil gaan posten. Dan zouden wij ook zeker minder berichten hoeven te verwijderen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Al zou dat ook wat vreemd zijn. De mensen daar zijn ook gewoon zéér actieve forumleden. Eerlijk gezegd heb ik weinig moeite met het deleten. Ik blijf alleen moeite hebben met de willekeur aangezien er diverse anderen niet dvd gerelateerde topics blijkbaar niet worden verwijderd op deze manier.
    Het OHT heeft ook zeker z'n bestaansrecht. Al was het maar dat het OHT gebeuren niet over het hele forum verspreid zou raken. Je opmerking over "zéér actieve forumleden" geldt overigens lang niet voor iedereen uit het OHT... En die 'willekeur' heeft ook heel veel met punt 1 van mijn opmerkingen te maken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •