De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraagje over sony dvp-s300 & jvc th a5r zie laatste post

    ellow allemaal,

    Ik had even een vraagje over deze dvd speler waar ik nerges anders een (duidelijk) antwoord op kan vinden.
    Toen ik deze speler kocht, zeiden ze dat er geen surround op kon/zat. Vond ik toen ook niet zo erg, maar nu een half jaar later weet ik toch wel een stuk meer van dvd en wil het eigenlijk toch wel graag.
    Nou zat ik eens te snuffelen bij me dvdspeler maar er zit dus wel degelijk een surround knoppie op mijn afstands bediening, en ook op de speler zelf.

    Vraag is dus, kan ik er wel een surround systeem op aansluiten of niet, en zo ja is er dan veel verschil met wat ik nu heb (nu dus alleen geluid uit mijn tv (JVC breedbeeld))???

    Alvast bedankt!
    groeten, Aien

  2. #2

    Standaard Re: vraagje over sony dvp-s300...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aien
    Toen ik deze speler kocht, zeiden ze dat er geen surround op kon/zat
    Ik denk dat ze bedoelen dat deze speler geen interne DD/DTS decoders heeft. Is op zich geen ramp, want je kunt via de digitale uitgang (hij heeft alleen optisch - ook geen ramp) het ding aansluiten op een DD receiver die wél over 5.1 (surround dus) decoders beschikt. Als je daar dan 5 speakers+subwoofer op aansluit zal er een wereld voor je opengaan.
    Deze speler kan echter géén DTS aan. Op zich is dit ook geen ramp, want een DD5.1 track klinkt ook heel mooi. DTS is alleen een stapje hoger en het betekent echt niet dat je nu een waardeloze speler hebt. Houd er alleen rekening mee als je een receiver koopt dat deze minimaal DD decoders moet hebben en mogelijk DTS decoders, want je koopt misschien op een goed moment een speler die wél DTS kan doorgeven.
    Het surround knopje op de ab is volgens mij voor virtuel surround. Druk er maar eens op als je iets afspeelt. Het geluid wordt dan een beetje verkracht zodat het wat ruimtelijker klinkt.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #3

    Standaard

    ahha okee. maar over dts, waarom staat er dan op die speler wel weer dts en op de sony homepage ook dat hij wel dts heeft??? En nog iets, waar koop je die recievers??? (ik ben een newbie op dvd-spelers terein, ik weet het )

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aien
    ahha okee. maar over dts, waarom staat er dan op die speler wel weer dts en op de sony homepage ook dat hij wel dts heeft??? En nog iets, waar koop je die recievers??? (ik ben een newbie op dvd-spelers terein, ik weet het )
    voor receivers moet je gewoon eens gaan neuzen in de MediaMarkt. Daar staan er velen naast elkaar, kun je goed vergelijken.

    www.kieskeurig.nl is ook goede site voor informatie.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aien
    ahha okee. maar over dts, waarom staat er dan op die speler wel weer dts en op de sony homepage ook dat hij wel dts heeft???
    Ehhh...ik heb gewoon via Google naar dat type gezocht en op een of andere site zeiden ze dat ie geen DTS aankan. Als er een DTS logo op staat, mag je aannemen dat ie het wel kan. Vreemd genoeg kan ik deze speler niet vinden op de Sony website, maar dat doet er niet toe.
    Als ie het kan is het meegenomen. Steek je licht op bij de verschillende zaken om een goed idee te krijgen over de prijzen. Wat huiswerk:
    *bepaal vooraf hoeveel je wilt uitgeven (en hoeveel rek hierin zit mocht je een heeeeel mooi apparaat zien dat iets duurder is)
    *kijk eens rond op dit forum (zoek functie). Er zijn zat threads over de keuze van een HT set.
    *heb je een (of meer) kandidaat receivers uitgekozen, kijk dan via online shops naar wat prijzen. Een leuke is mediacheckpoint.de. Een Duitse zaak, maar vaak (niet altijd) goedkoper dan Nederland. Ze leveren aan huis en ik heb alleen maar goede verhalen over ze gehoord. Zoek maar naar mediacheckpoint op dit forum.

    Als je kandidaat receivers hebt bepaald en wat prijzen hebt verzameld kun je langs de verschillende zaken gaan. Correct, Media Markt en de It's zijn natuurlijk de bekende prijskrakers. Volgens mij heeft Correct in juli/augustus weer de Summer Sale. Ze hebben dan hele leuke aanbiedingen voor weinig. Wel vaak ietsje oudere modellen, maar dat boeit niet. Als je dus wat geduld hebt... Je kunt natuurlijk ook voor zo'n alles in één set gaan, of combinatie aanbiedingen waar je een speler, receiver en bijpassende speakers krijgt voor een mooie prijs.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #6

    Standaard

    oke dan, heel erg bedankt!
    /me gaat aan haar huiswerk

  7. #7

    Standaard

    nog even een vraagje over de jvc th-a5r, is dit een beetje een goede speler? ik heb namelijk van mijn ouders aangeboden gekregen om die te kopen (met speakers etc.) en dat zij mijn speler overnemen (sony dus) maar ik wou even weten of dit wel een beetje goede speler is (met de zoek functie kon ik niks vinden)....

    over deze dvd speler: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/...256B580058E2F2 maar ik heb van die technische dingen niet zoveel verstand vandaar dat ik het hier vraag

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •