De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Televisie vervangen

  1. #1

    Standaard Televisie vervangen

    Aangezien ik absoluut niet tevreden ben over m'n huidige Samung LE32S81B LCD (backlight bleading, inbranding) wil ik een nieuwe (plasma) TV aanschaffen. Heb nu deze TV op het oog.

    Een paar vraagjes:

    - Ben ik omdat het plasma is vrij van background bleading, inbranders en rare vlekken zoals ik nu heb op m'n pauper Samsung LCD? Of is de kans nog steeds groot dat ik op den duur problemen krijg? Is het de afweging daarom waard nog even door te werken en zodoende een echte top TV te kopen?

    - Ik kan het zelf niet uit de specificaties halen maar kan ik m'n PC er op aansluiten om HD-films e.d. te downloaden en vervolgens hierop te kijken (zie alleen MONITOR-OUT aansluiting in de lijst staan, vandaar de vraag). En kan ik ook gewoon de TV als tweede monitor gebruiken zoals bij m'n huidige Samsung?

    - Bij internetwinkels is ie een stuk goedkoper dan in de gewone winkel. Is het veilig om daar te bestellen (Redcoon, Neckermann.com, en meer van dergelijke zaken) en hoe zit het met garantie en service als er iets niet deugt aan de TV? Kan ik gewoon bellen en komen ze hem dan ophalen of is het allemaal zo slecht dat ik maar gewoon geluk moet hebben dat alles heel blijft?

    - Is dit niet een erg oud model en is er voor zo'n 800/900 euro niet wat beters te krijgen (suggesties zijn méér dan welkom).

    Enorm bedankt voor eventuele reacties alvast!

    Edit: Oh, voor het geval het uitmaakt: ik gebruik de TV naast (Blu-Ray) films ook voor games (PS3, 360 en Wii) en uiteraard (digitaal) tv kijken.

    Edit2: Ik wil m'n Samsung LE32S81B verkopen, maar verwacht er door de vrij storende backlight bleeding niet zoveel meer voor te kunnen vragen. Wat is de gangbare prijs voor een dergelijk tweedehands model en wat is een redelijk vraagprijs met de genoemde gebreken?

    Nogmaals enorm veel dank bij voorbaat!
    Laatst aangepast door *NERAZZURRI* : 30-06-2008 om 04:20

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een Panasonic 42PY700 en die heeft wel een pc ingang.
    Kan het ook niet uitmaken uit de specs die bij jou tv staan.
    Het enige nadeel dat ik heb als ik m'n tv opnamen bekijk die met m'n mediacenter zijn gemaakt is dat ik een zwarte balk boven en onder het beeld heb als ik via de pc ingang kijk.Heb tot nu toe nog geen middel gevonden om deze weg te krijgen.
    Via Component zie ik deze balken niet.

  3. #3

    Standaard

    Op de foto's bij review zie je wel duidelijk een VGA ingang voor de PC...

    En die zwarte balken worden volgens mij veroorzaakt doordat het niet 1 op 1 pixalmapping is ofzo. Dat las ik tenminste op een ander forum. Omdat de resolutie niet klopt met die van de PC worden de pixels rechthoekig of iets dergelijks.

    Ik snap er weinig van dus correct me if I'm wrong :razz:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •