Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 59 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw scherm! Hulp is geboden!

    Aangezien er op m'n vorige topic niet echt gereageerd werd maar even een nieuwe geopend, hopend op meer tips en suggesties

    Ik ben dus van plan om een nieuw scherm te kopen (Samsung 32'' ding voldoet niet meer) en ik twijfel heel erg tussen LCD en plasma en HD-R en F-HD.

    M'n budget is zo'n 900 á 1000 euro en het ding is bedoeld voor zeer intensief gebruik. Uiteraard televisie kijken, maar ook gamen via de PS3 en Wii, Blu-Rays en DVD's kijken en aansluiten op m'n PC voor het streamen van films/series en browsen.

    Enkele opties zijn de Sony Bravia KDL-40D3500 (LCD) en de Panasonic 42PX80 (plasma). 40/42 inch zal ongeveer het formaat worden maar ik weet onvoldoende af van televisies om de afweging te kunnen maken tussen HD-R en F-HD. Zo las ik dat je met de Panasonic (omdat ie slechts een resolutie heeft van 1024/768 ) beeldvervorming krijgt als je 'm gebruikt als tweede PC-monitor en werd me aangeraden in dat geval toch voor F-HD te gaan. Ook lijkt F-HD me voor gamen interessanter, temeer omdat ik niet heel ver van m'n scherm af zit (zo'n twee, drie meter).

    M'n huidige Samsung is nogal gevoelig voor inbranding (ondanks dat het een LCD scherm is) en heeft extreem veel last van backlight bleeding (stoort me heel erg), dus vandaar dat ik de afweging maak om over te stappen naar plasma (uiteraard wel inbrandingsgevaar, maar geen last van backlight bleeding). Ook voor het gamen zou dit fijner zijn en het zwartniveau is beter, zegt men. Maar als ik voor een F-HD plasma wil gaan zullen de kosten oplopen t.o.v. een LCD F-HD scherm.

    Al met al genoeg om over te twijfelen. Wat zijn de doorslaggevende punten volgens jullie en welk(e) scherm(en) raden jullie me aan om eens nader te bekijken?

    Bij voorbaat enorm veel dank voor reacties

  2. #2

    Standaard

    de sony is full hd prima tv full hd is een must voor oa blu ray buiten dat heeft ie een lachwekkend klein stroomverbruik t.o.v. plasma,s ook belangrijk zeker bij veelvuldig gebruik en kost nu nog maar rond de 900 euro twee meter afstand is ie groot genoeg voor zwartniveau is prima backlight bleeding eehhhh als je hem in een kamer zet met een raam erachter waar de zo,n vol op staat?
    http://www.mistersuper.nl/producten/...102cm_full_hd/
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Voor de panasonic 42px80 gaan ..

    Heb em hier ook hangen en echt ik verbaas me eigen nog steeds over het beeldkwaliteit
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  4. #4

    Standaard

    deze panasonic is geen full hd tv
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #5

    Standaard

    Plasma is nog altijd beter dan LCD.
    Maar als je toch voor een LCD wilt gaan moet je ook eens kijken naar de samsung le40a557p2f.
    Die komt volgens FWD als beste uit de test

  6. #6

    Standaard

    whatever eclipse zullen we maar zeggen dat je gelijk hebt lol
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  7. #7

    Standaard

    Inbranden ? Op onze LG 50PC1 in elk geval geen probleem.
    Het enige dat ik wel eens waarneem is het "Ghost(ing)" effect, zeg maar het nagloeien van pixels. Dit valt echter alleen op (bij ons in elk geval) als je zwart beeld hebt, zelfs bij avondscenes is het mij nog NOOIT opgevallen, en ik ben iemand die zich HEEL snel ergens aan kan storen.

    Dan ga ik er ook nog van uit dat de huidige plasma's (die van ons is alweer dik 1,5 jaar oud) een stukjes verbeterd zijn.

    Ook ga je voor mijn gevoel (als je een beetje ruimte hebt thuis) niet snel te groot, 117cm / 125cm is een heerlijk beeld wat mij betreft.

    Succes. BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    whatever eclipse zullen we maar zeggen dat je gelijk hebt lol
    FWD is een home entertainment magazine.
    Vergelijkbaar met HVT.
    http://fwdmagazine.zdnet.be/

  9. #9

    Standaard

    ieder voordeel heeft zijn nadeel(er heeft ergens een tread gestaan met verschillen voor en nadelen tussen lcd en plasma) ieder voor zich wat hij kiest
    feit is zeker 75% a 80% van de markt bestaat uit lcd tv's
    de plasma's gebruiken veel meer stroom(niet intressant als je bijna nooit kijkt natuurlijk)
    buiten dat hebben beide systemen hun pro's en contra's
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #10

    Standaard

    Ik heb een Sony Bravia, ben er zeer tevreden mee. Voor zowel Bluray/DVD, als digitale TV, en games zien er prachtig uit. In mijn ogen dan.
    Ik denk dat je voor jezelf toch eerst wat winkels moet bezoeken wat je zelf het mooiste beeld vindt.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    ieder voordeel heeft zijn nadeel(er heeft ergens een tread gestaan met verschillen voor en nadelen tussen lcd en plasma) ieder voor zich wat hij kiest
    feit is zeker 75% a 80% van de markt bestaat uit lcd tv's
    de plasma's gebruiken veel meer stroom (niet intressant als je bijna nooit kijkt natuurlijk)
    buiten dat hebben beide systemen hun pro's en contra's


    Sorry,met alle respect, maar ik kan je vertellen dat dit het grootste fabeltje is dat er vertelt wordt door mensen die er echt geen of weinig verstand van hebben en klakkeloos alles navertellen wat ze horen, en zich niet in de materie hebben verdiept....

    Zo als je ongetwijfeld weet gebruikt een standaard lcd een vast wattage en een plasma met een donker beeld (avondscenes en films die nogal grauw qua kleur zijn, pak uhm beet iets als Underworld) nagenoeg "geen" stroom aangezien de meeste "plasmabuisjes" (zeg maar kleine tl-buisjes voor het makkelijke ) gewoonweg uit zijn of zeer weinig opbrengst hoeven te leveren. Een lcd gebruik dan echter netzoveel wattage als wanneer ie een hoge opbrengst moet leveren qua licht ! Daar sluiten alleen filtertjes het licht naar de kijker toe af. Uiteraard gebruik een plasma normaliter meer stroom dan je oude standaard crt televisie, maar we mogen er in dat geval ook wel van uitgaan dat de plasma-aanschaffer een groter beelddiagonaal heeft aangeschaft dan zijn crt televisie.

    Wij zijn van 82 crt naar een 127 plasma gegaan en hebben precies hetzelfde voorschot van stroom bij onze energieleverancier. moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik bij 2 lampen in huis het verbruik met 200 Watt (6 peertjes van ieders 40 Watt naar elk 6 Watt teruggebracht) heb kunnen reduceren omdat ik bang was dat we meer gingen verbruiken omdat we ook nog een condensdroger in gebruik hebben genomen.

    Er schijnen lcd's te zijn die in donkere scenes de lampen ook al minder fel kunnen laten branden maar deze oplossing blijft wat mij betreft een compromie voor de echte filmliefhebber.

    Grt. BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #12

    Standaard

    Voor de liefhebbers, bekijk dit overzicht en zie zelf hoe "groot" de verschillen zijn.
    Wel even twee dezelfde formaten vergelijken.

    Gr. BG.

    http://www01.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 05-07-2008 om 16:43
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  13. #13

    Standaard

    Ok, bedankt iedereen

    Voorlopig neig ik naar de Sony F-HD maar ik ga nog even verder kijken. Mocht iemand nog nieuwe suggesties/opmerkingen hebben dan hoor ik het graag

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de Sony 40D3500 ook al zo een maandje ofzo en ik ben er erg blij mee, alles wat ik er op heb gezien ziet er gewoon hartstikke goed uit.

    Dus in mijn ogen een aanrader ene ik zou eigenlijk ook voor de 42PX80 gaan maar deze was die dag niet meer op voorraad.
    What ?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Ik heb de Sony 40D3500 ook al zo een maandje ofzo en ik ben er erg blij mee, .............ene ik zou eigenlijk ook voor de 42PX80 gaan maar deze was die dag niet meer op voorraad.
    Vindt je dat niet zonde dan dat je toch voor die Sony gegaan bent?, als je de Panasonic had genomen had je misschien maar een paar dagen langer hoeven wachten maar ja je had zeker geen geduld
    Laatst aangepast door Sander Haarmans : 05-07-2008 om 19:14

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans Bekijk bericht
    Vindt je dat niet zonde dan dat je toch voor die Sony gegaan bent?, als je de Panasonic had genomen had je misschien maar een paar dagen langer hoeven wachten en waarschijnlijk een net iets beter scherm gehad (mijn persoonlikjke mening) maar ja je had zeker geen geduld

    Eerlijk gezegd het demo materiaal was erg mooi op de Panasonic en de plasma's van Panasonic scoren erg goed in het algemeen, dus mijn keuze was al gelijk Panasonic, maar kreeg dus te horen dat het voorraad op was.

    En ik moest gewoon een toestel mee hebben, vandaar dus toch maar voor de Sony gegaan.
    What ?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans Bekijk bericht
    Vindt je dat niet zonde dan dat je toch voor die Sony gegaan bent?, als je de Panasonic had genomen had je misschien maar een paar dagen langer hoeven wachten maar ja je had zeker geen geduld
    Kan ik hieruit opmaken dat jij voor de Panasonic zou gaan Sander? Zoja, waarom?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Kan ik hieruit opmaken dat jij voor de Panasonic zou gaan Sander? Zoja, waarom?

    Hier wil ik ook wel even iets aan toevoegen.

    De Panasonic schijnt bijna net zo goed te zijn als een Full-HD, heeft 24P, meer HDMI opties, 100HZ, 42 inch en bij een plasma schijnt het kleurweergave nog mooier te zijn tegenover LCD.

    Dus Nera als je voor de Panasonic gaat heb je gewoon iets erg moois en in mijn ogen is de Sony geen miskoop, als Sony je keuze wordt dan is het nog steeds een prima keuze.
    What ?

  19. #19

    Standaard nou zeg

    [quote=BillyGates;1411805]Sorry,met alle respect, maar ik kan je vertellen dat dit het grootste fabeltje is dat er vertelt wordt door mensen die er echt geen of weinig verstand van hebben en klakkeloos alles navertellen wat ze horen, en zich niet in de materie hebben verdiept....

    ik ben geen fisicus half jaar geleden viel me het verschil gewoon op tussen de lcd die ik heb en vergelijkbare plasma schermen
    de sony lcd die ik heb 225 in gebruik tegenover 450 bij vergelijkbaar plasmascherm.
    verder viel het me ook op bij een aantal modellen waar hier meningen over gevraagd werden de meeste plasma''s allen een verbruik over de 400 w
    als "het een fabeltje is" zeur dat niet tegen mij maar tegen de fabrikanten die de specificaties schrijven:x
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Ok, bedankt iedereen

    Voorlopig neig ik naar de Sony F-HD maar ik ga nog even verder kijken. Mocht iemand nog nieuwe suggesties/opmerkingen hebben dan hoor ik het graag
    Een PIOMEER 8e generatie. (42).voortreffelijk beeld en op diverse plaatsen tegen een redelijke prijs te koop !!

  21. #21

    Standaard

    Dank voor je suggestie maar ik ben bang dat de Pioneers van 42'' iets boven m'n budget liggen (zo'n 1500 euro minimaal als ik even snel op tweakers kijk)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Dank voor je suggestie maar ik ben bang dat de Pioneers van 42'' iets boven m'n budget liggen (zo'n 1500 euro minimaal als ik even snel op tweakers kijk)
    Maar dan heb je ook wat ..! Je moet er wel jaren mee vooruit kunnen..zonder dat je zo'n scherm beu wordt...Het is maar een suggestie .:smile:

  23. #23

    Standaard

    Ik had inderdaad al een en ander gelezen over die Pioneers. Enorm positief allemaal. Zou er ook graag eens naar gaan kijken maar ik kom toch 500 euro te kort dus dat heeft niet erg veel zin.

  24. #24

    Standaard

    Bedoel je eigenlijk niet dat hulp gewenst is??

    Op deze manier lijkt het alsof je ons hulp gaat geven bij het aanschaffen van een nieuw scherm...

    Mag ook, maar dan moet je natuurlijk wel weten waarover je het hebt!



    hulp·be·hoe·vend (bijvoeglijk naamwoord; hulpbehoevendheid) 1 hulp nodig hebbend


    bie·den (overgankelijk werkwoord; bood, heeft geboden)
    1 (ook absoluut) (bij het kaartspel) aankondigen dat men het genoemde aantal slagen of punten meent te kunnen halen
    2 (ook absoluut) in geld willen geven voor, een bod doen
    3 toesteken, aanreiken, geven, opleveren
    4 aanbieden
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  25. #25

    Standaard

    Volgens mij betekent het in deze vorm weldegelijk dat je hulp nodig hebt, en niet aanbiedt.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •