De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1080p conversie in dvd speler of reveiver

    Ik ben bezig een neiuwe HT samen te stellen. In eerste instantie was ik sterk geinteresseerd in de NAD T535 SACD/DVD speler, maar overweeg nu te kiezen voor de T585 omdat die een gescheiden echte DSD D/A conversie doet (en niet de DSD stream eerst in PCM omzet).
    De 585 heeft echter geen conversie naar 1080p (enkel 1080i). Wat doe ik dan het best: 1/ de 585 kiezen voor SACD en de receiver de conversie van beeld naar 1080p laten doen door de receiver (denk aan denon 2808 of 3808 of onkyo 606)
    2/ met de 585 en 1080i werken
    3/ of toch naar de 535 gaan, met spijt voor de SACD, maar met 1080p conversie in de dvd-speler.

    Als aangeraden wordt om de de 585 te kiezen en 1080p te maken in de receiver, hoe ga ik dan best van dvd-speler naar receiver?

  2. #2

    Standaard

    Ik denk niet dat je veel verschil zult horen tussen de T535 en de T585. Wanneer DSD omgezet wordt naar MPCM, kan het waarschijnlijk naar de receiver gestuurd worden via de HDMI. (Scheelt dan weer 6 tulp-verbindingen.) Het klinkt iig nog steeds beter dan een gewone CD. Mocht je kiezen voor de T585, dan moet je zelf gaan experimenteren om er achter te komen wat het mooiste beeld geeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •