De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lip Sync (op Philips 37PFL9603)

    Ik ben van plan om de Philips 37PFL9603 aan te schaffen. Nu lees ik her en der op internet dat er lip sync problemen op kunnen treden indien men het geluid van de DVD-speler direct op de versterker aansluit. Dit zou voorkomen kunnen worden door de DVD-speler via HDMI aan te sluiten op de tv en het geluid van de tv vervolgens naar de versterker te sturen.

    Mijn vraag is of er mensen zijn die bovengenoemd toestel hebben en problemen hebben met Lip Sync. Zo ja, is het probleem inderdaad op te lossen door gebruik te maken van HDMI? In mijn geval betekent dit dat ik mijn Pioneer DV-400 moet aansluiten op een analaoge stereo-versterker, de C320BEE van NAD. Kan deze combi Lip Sync problemen opleveren en zo ja, wat zou ik daar aan kunnen doen?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  2. #2

    Standaard

    Ik kan het je vanaf morgen avond vertellen.
    Als het geod is heb ik morgenavond de 47"
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  3. #3

    Standaard

    lip sync aanwezig :s

    Zal dit opgelost worden als je hdmi naar de receiver en dan hdmi naar de tv?
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  4. #4

    Standaard

    Bij zo goed als alle lcd schermen ontstaan lip sync problemen. Naarmate de tv meer toeters en bellen op het gebied van "beeldverbeteraars" (nep trucjes dus) heeft en ook gebruikt worden wordt de vertraging van het beeld groter. Dit heet input lag. Dit is niet alleen voor audio dat direct vanuit de speler naar de receiver gaat lastig, maar ook als men een computer spel via een pc of bijv. ps3 wil spelen op zo'n scherm. Je reactie is immers op het beeld dat later komt dan dat het spel zelf eigenlijk is.

    Bij deze Philips is een digi out op de tv aanwezig met lip sync. Lijkt is het echter niet. Ivm die geweldige DHCP en co komt via deze digi out alleen Stereo geluid, geen DD en geen DTS en geen 5.1 pcm.
    De beste manier om dit aan te pakken, maar helaas ook meteen een dure, is door de bron (dvd blu-ray, ps3 etc) via HDMI aan te sluiten op een receiver welke via HDMI 1.3 lip sync ondersteund. Deze receiver sluit je dan vervolgens op de tv aan, wederom via HDMI 1.3 Nu zouden de tv en receiver onderling communiceren over de beeld vertraging en kan het gecorrigeerd worden.

    Om de problemen bij spellen op te lossen hebben ze bij div. merken, ook bij deze Philips, een "game / spel" modus ingebouwd. In die modus wordt het binnenkomende beeld direct door gestuurd naar het paneel (alleen evt. upscalen wordt uitgevoerd). Alle digitale beeldverbeteraars worden dus gebypassed (en kunnen in die modus dan ook niet geactiveerd worden). Dit werkt dus (betrekkelijk) goed voor spellen, en als je die foefjes bij je blu-ray niet hoeft werkt dit ook goed tegen de lipsync problemen.

    Bovenstaande is overigens op theorie en ervaringen van anderen die ik via internet verneem van anderen. Zelf bezit ik geen dergelijk paneel of receiver en kan het dus niet bevesitgen (ik werk gelukkig nog met een crt tv )

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de handige info Parker.
    Een nieuwe receiver stond voor mij sowieso al in de planning.
    Dus als dit het euvel oplost ben ik een gelukkig man.

    Ik ga straks ff alle opties uitzetten en kijken wat het beeld resultaat is en eventueele lip sync
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  6. #6

    Standaard

    Kan deze combi Lip Sync problemen opleveren en zo ja, wat zou ik daar aan kunnen doen?
    kan je oplossen door die overbodige settings uit te zetten.
    Heb ik gisteren gedaan en weg lip sync
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  7. #7

    Standaard

    Philips TV's hebben met Digital Natural Motion ingeschakeld een enorme inputlag, ik heb bij een test onlangs gemiddeld 200 ms gemeten bij de 37PFL9603. Schakel je DNM uit, dan wordt de inputlag gereduceerd tot een acceptabele 60 ms. Probeer dat dus eerst eens.
    Eric van Ballegoie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •