Pagina 27 van 28 EersteEerste ... 17232425262728 LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 689 worden weergegeven.
  1. #651

    Standaard

    Ergens tussen 2000 en 2500 gok ik. Ben wel aan het uitdunnen. Veel films die ik nooit meer kijk, voornamelijk dvd. Die verkoop ik dan weer. Wil uiteindelijk zo'n 1500 overhouden, dan heb ik de perfecte selectie en niet teveel ruimte nodig
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  2. #652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En - geef ik eerlijk toe - het heeft wel wat zo'n mooie zichtbare collectie.
    Dat klopt, maar ik woon in een niet al te groot appartement, dus dan is de oplossing voor mij althans wel ideaal. Jij zal misschien in een huis wonen, waar je gewoon meer mogelijkheden hebt.

  3. #653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat klopt, maar ik woon in een niet al te groot appartement, dus dan is de oplossing voor mij althans wel ideaal. Jij zal misschien in een huis wonen, waar je gewoon meer mogelijkheden hebt.
    Dat laatste klopt. maar de complete collectie bevindt zich op een deel van de zolder die ook als werk- en studeerkamer dienst doet. Het filmgedeelte waar mijn collectie staat is een rechthoek van maar 2 bij 3 bij 2 meter, met in het midden de TV + apparatuur. Natuurlijk heb ik in de rest van het huis zat ruimte, maar ik wil alles graag op één plek houden. Vindt mijn vriendin ook wel zo fijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #654

    Standaard

    1197 films/series (dvd/blu-ray) met daarin een totaal aan 1727 discs.

  5. #655

    Standaard

    Ik kom er net achter dat ik 80 4K titels heb. Ik ben ruim een jaar geleden met 4K begonnen en had dit nooit verwacht.
    The future is Blu

  6. #656

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Ik kom er net achter dat ik 80 4K titels heb. Ik ben ruim een jaar geleden met 4K begonnen en had dit nooit verwacht.
    Ik 21, ook meer dan ik verwacht had, maar een groot deel zijn Marvels en Star Wars van partnerlief

  7. #657

    Standaard

    Ik heb onlangs na lang wikken en wegen besloten om een groot deel van mijn filmcollectie op Blu-ray op een andere manier op te bergen. Ik had gewoon geen ruimte meer want alle kasten/rekken waren vol, met als gevolg dat je gaat stapelen, ook op andere plekken. En dat is geen gezicht.
    Het probleem speelde met name bij de standaard Blu-rays in de blauwe doosjes, hetzij met een enkele disc of met een combinatie van Blu-ray en DVD of Blu-ray en bonus disc. Het ging daarbij om in totaal ruim 1550 films in standaard Blu-ray doosjes die bij elkaar ongeveer 1750 cm plankruimte innamen.

    Op mijn speurtocht naar een geschikt alternatief opbergsysteem dat niet alleen redelijk betaalbaar is maar bovendien enige kwaliteit uitstraalt en er netjes uitziet, kwam ik terecht bij de T3L Shop. Dit is een van oorsprong Deens bedrijf, maar het beschikt ook over een Nederlandstalige website.

    Om de ruim 1550 Blu-rays netjes op te bergen en zoveel mogelijk ruimte te besparen heb ik gekozen voor de volgende drie producten die zij aanbieden:

    Komfort-Lomme-9-p.jpg
    Comforthoes met vilt, geschikt voor één of twee schijven (100 stuks per verpakking)
    Single-Blu-Ray-Lommer-til-Blu-ray-opbevariong10283-p.jpg
    Transparante Blu-ray hoesjes met ruimte voor de omslag, boekjes e.d. (50 stuks per verpakking)
    Opbevaringsboks-til-DVD-CD-Blu-ray505-p.jpg
    Opbergdoos voor DVD, CD en Blu-ray

    De levering was erg snel. Een half uur na mijn bestelling waren ze al verzonden. Daarna duurt het nog zo’n drie tot vijf werkdagen voordat je de spullen in huis hebt. Bezorging gaat via PostNL of DHL. Alles wordt keurig verpakt.

    Vervolgens ben ik vele dagen bezig geweest om alles netjes in de hoezen te verpakken. Dat gaat overigens vrij eenvoudig, maar is niet een bijster inspirerend klusje. Vervolgens moesten er aan de muur drie planken van 120 bij 30 cm gemonteerd worden om de 20 dozen een plek te kunnen geven.

    Na deze grote ‘opruim’actie zijn alle 1550 films nu opgeborgen in 20 bakken van 26 cm diep met ieder ca. 80 films. Qua benodigde plankruimte ben ik teruggegaan van 1750 cm naar 360 cm, iets meer dan 20% van de oorspronkelijke opslagruimte. Alle blauwe (en anderskleurige) Blu-ray doosjes zijn overigens naar de vuilstort gegaan.

    Het leuke aan deze oplossing is dat je je nu als het ware weer in een Free Record Shop waant met bakken waarin je kunt grasduinen. En je ziet nu meteen ook de hoezen van de films.

    Blu-ray collectie.jpg

    In de overgebleven kasten heb ik nu nog de volgende Blu-ray uitgaven (bij elkaar) staan:
    4K-films (keepcases, digibooks, digipacks, steelbooks)
    3D-films (keepcases, digibooks, digipacks, steelbooks)
    Digibooks van films (niet 3D of 4K)
    Steelbooks van films (niet 3D of 4K)
    Boxsets van films en speciale uitgaven (o.a. digipacks)
    Criterion-uitgaven (deze hebben een afwijkend hoog hoesformaat en passen niet in de genoemde hoesjes)
    TV-series (keepcases, steelbooks, digipacks, boxsets)
    Documentaires (keepcases, steelbooks, digipacks, boxsets)
    Muziekfilms en concerten (zowel keepcases, digipacks, steelbooks)
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #658

    Standaard

    Ik heb de gehele dvd collectie zo'n 2000 dvd's in die bakken zitten.
    Een perfecte oplossing inderdaad.
    Zodra ik weer ruimte te kort krijg ga ik dat uitbreiden met mijn blu ray collectie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb onlangs na lang wikken en wegen besloten om een groot deel van mijn filmcollectie op Blu-ray op een andere manier op te bergen. Ik had gewoon geen ruimte meer want alle kasten/rekken waren vol, met als gevolg dat je gaat stapelen, ook op andere plekken. En dat is geen gezicht.
    Het probleem speelde met name bij de standaard Blu-rays in de blauwe doosjes, hetzij met een enkele disc of met een combinatie van Blu-ray en DVD of Blu-ray en bonus disc. Het ging daarbij om in totaal ruim 1550 films in standaard Blu-ray doosjes die bij elkaar ongeveer 1750 cm plankruimte innamen.

    Op mijn speurtocht naar een geschikt alternatief opbergsysteem dat niet alleen redelijk betaalbaar is maar bovendien enige kwaliteit uitstraalt en er netjes uitziet, kwam ik terecht bij de T3L Shop. Dit is een van oorsprong Deens bedrijf, maar het beschikt ook over een Nederlandstalige website.

    Om de ruim 1550 Blu-rays netjes op te bergen en zoveel mogelijk ruimte te besparen heb ik gekozen voor de volgende drie producten die zij aanbieden:

    Komfort-Lomme-9-p.jpg
    Comforthoes met vilt, geschikt voor één of twee schijven (100 stuks per verpakking)
    Single-Blu-Ray-Lommer-til-Blu-ray-opbevariong10283-p.jpg
    Transparante Blu-ray hoesjes met ruimte voor de omslag, boekjes e.d. (50 stuks per verpakking)
    Opbevaringsboks-til-DVD-CD-Blu-ray505-p.jpg
    Opbergdoos voor DVD, CD en Blu-ray

    De levering was erg snel. Een half uur na mijn bestelling waren ze al verzonden. Daarna duurt het nog zo’n drie tot vijf werkdagen voordat je de spullen in huis hebt. Bezorging gaat via PostNL of DHL. Alles wordt keurig verpakt.

    Vervolgens ben ik vele dagen bezig geweest om alles netjes in de hoezen te verpakken. Dat gaat overigens vrij eenvoudig, maar is niet een bijster inspirerend klusje. Vervolgens moesten er aan de muur drie planken van 120 bij 30 cm gemonteerd worden om de 20 dozen een plek te kunnen geven.

    Na deze grote ‘opruim’actie zijn alle 1550 films nu opgeborgen in 20 bakken van 26 cm diep met ieder ca. 80 films. Qua benodigde plankruimte ben ik teruggegaan van 1750 cm naar 360 cm, iets meer dan 20% van de oorspronkelijke opslagruimte. Alle blauwe (en anderskleurige) Blu-ray doosjes zijn overigens naar de vuilstort gegaan.

    Het leuke aan deze oplossing is dat je je nu als het ware weer in een Free Record Shop waant met bakken waarin je kunt grasduinen. En je ziet nu meteen ook de hoezen van de films.

    Blu-ray collectie.jpg

    In de overgebleven kasten heb ik nu nog de volgende Blu-ray uitgaven (bij elkaar) staan:
    4K-films (keepcases, digibooks, digipacks, steelbooks)
    3D-films (keepcases, digibooks, digipacks, steelbooks)
    Digibooks van films (niet 3D of 4K)
    Steelbooks van films (niet 3D of 4K)
    Boxsets van films en speciale uitgaven (o.a. digipacks)
    Criterion-uitgaven (deze hebben een afwijkend hoog hoesformaat en passen niet in de genoemde hoesjes)
    TV-series (keepcases, steelbooks, digipacks, boxsets)
    Documentaires (keepcases, steelbooks, digipacks, boxsets)
    Muziekfilms en concerten (zowel keepcases, digipacks, steelbooks)

  9. #659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    2223 blu-rays
    1635 dvd's

    Bij die dvd's gaat het dan vooral om spul dat in mappen zit (omdat ik het minder belangrijk vind), boxen van tv-series en verzamelspul. Het aantal dvd's dat ik in de kast heb staan is inmiddels heel klein.
    Bijna een jaar later de actuele stand van mij:

    2487 blu-rays
    1465 dvd's

    Wat er aan dvd's af gaat komt er als blu-rays bij zie ik nu.

    Dat is op zich wel een gezonde beweging trouwens. Wat ik nu heb is nog wel te behappen maar om dat zo te houden moet er ook regelmatig wat weg.

  10. #660

    Standaard

    Mijn actuele stand:

    21 4K UHD's
    1016 Blu-ray's
    1179 DVD's
    1307 soundtrack CD's

  11. #661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    3446 nu
    4K - 115
    Blu Ray - 1141
    3D blu ray - 188
    DVD - 1742
    HD-DVD - 2
    LaserDisc - 245
    VHS - 13

    Mijn collectie is ook gegroeid in een jaar tijd.
    4172 nu
    4K - 189
    Blu Ray - 1308
    3D blu ray - 188
    DVD - 1952
    HD-DVD - 2
    LaserDisc - 322
    VHS - 211

  12. #662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb onlangs na lang wikken en wegen besloten om een groot deel van mijn filmcollectie op Blu-ray op een andere manier op te bergen. Ik had gewoon geen ruimte meer want alle kasten/rekken waren vol, met als gevolg dat je gaat stapelen, ook op andere plekken. En dat is geen gezicht.
    Het probleem speelde met name bij de standaard Blu-rays in de blauwe doosjes, hetzij met een enkele disc of met een combinatie van Blu-ray en DVD of Blu-ray en bonus disc. Het ging daarbij om in totaal ruim 1550 films in standaard Blu-ray doosjes die bij elkaar ongeveer 1750 cm plankruimte innamen.

    Op mijn speurtocht naar een geschikt alternatief opbergsysteem dat niet alleen redelijk betaalbaar is maar bovendien enige kwaliteit uitstraalt en er netjes uitziet, kwam ik terecht bij de T3L Shop. Dit is een van oorsprong Deens bedrijf, maar het beschikt ook over een Nederlandstalige website.

    Om de ruim 1550 Blu-rays netjes op te bergen en zoveel mogelijk ruimte te besparen heb ik gekozen voor de volgende drie producten die zij aanbieden:

    Komfort-Lomme-9-p.jpg
    Comforthoes met vilt, geschikt voor één of twee schijven (100 stuks per verpakking)
    Single-Blu-Ray-Lommer-til-Blu-ray-opbevariong10283-p.jpg
    Transparante Blu-ray hoesjes met ruimte voor de omslag, boekjes e.d. (50 stuks per verpakking)
    Opbevaringsboks-til-DVD-CD-Blu-ray505-p.jpg
    Opbergdoos voor DVD, CD en Blu-ray

    De levering was erg snel. Een half uur na mijn bestelling waren ze al verzonden. Daarna duurt het nog zo’n drie tot vijf werkdagen voordat je de spullen in huis hebt. Bezorging gaat via PostNL of DHL. Alles wordt keurig verpakt.

    Vervolgens ben ik vele dagen bezig geweest om alles netjes in de hoezen te verpakken. Dat gaat overigens vrij eenvoudig, maar is niet een bijster inspirerend klusje. Vervolgens moesten er aan de muur drie planken van 120 bij 30 cm gemonteerd worden om de 20 dozen een plek te kunnen geven.

    Na deze grote ‘opruim’actie zijn alle 1550 films nu opgeborgen in 20 bakken van 26 cm diep met ieder ca. 80 films. Qua benodigde plankruimte ben ik teruggegaan van 1750 cm naar 360 cm, iets meer dan 20% van de oorspronkelijke opslagruimte. Alle blauwe (en anderskleurige) Blu-ray doosjes zijn overigens naar de vuilstort gegaan.

    Het leuke aan deze oplossing is dat je je nu als het ware weer in een Free Record Shop waant met bakken waarin je kunt grasduinen. En je ziet nu meteen ook de hoezen van de films.

    Blu-ray collectie.jpg

    In de overgebleven kasten heb ik nu nog de volgende Blu-ray uitgaven (bij elkaar) staan:
    4K-films (keepcases, digibooks, digipacks, steelbooks)
    3D-films (keepcases, digibooks, digipacks, steelbooks)
    Digibooks van films (niet 3D of 4K)
    Steelbooks van films (niet 3D of 4K)
    Boxsets van films en speciale uitgaven (o.a. digipacks)
    Criterion-uitgaven (deze hebben een afwijkend hoog hoesformaat en passen niet in de genoemde hoesjes)
    TV-series (keepcases, steelbooks, digipacks, boxsets)
    Documentaires (keepcases, steelbooks, digipacks, boxsets)
    Muziekfilms en concerten (zowel keepcases, digipacks, steelbooks)
    Ik ga mij hier eens wat meer in verdiepen. Soms duurt het zeken naar een bepaalde titel nu wel lang, omdat ik verschillende kasten heb. Ik heb liever trouwens wel een goedkopere oplossing, want €16 voor 50 hoesjes gaat aardig oplopen. Die verkoper verkoopt nu ook op amazon zie ik.

    Eerst maar eens kijken hoeveel er in aanmerking komen voor zo'n hoesje, dat zouden bij mij alleen standaarduitgaves zijn.

  13. #663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ga mij hier eens wat meer in verdiepen. Soms duurt het zeken naar een bepaalde titel nu wel lang, omdat ik verschillende kasten heb. Ik heb liever trouwens wel een goedkopere oplossing, want €16 voor 50 hoesjes gaat aardig oplopen. Die verkoper verkoopt nu ook op amazon zie ik.

    Eerst maar eens kijken hoeveel er in aanmerking komen voor zo'n hoesje, dat zouden bij mij alleen standaarduitgaves zijn.
    Ik ben nog steeds blij met mijn keuze. Het is inderdaad geen goedkope oplossing, maar het is kwaliteit erg goed spul. Andere oplossingen die ik bekeken heb waren nog vele malen duurder, waren onhandig qua vorm of afmeting of kwamen kwalitatief niet goed op mij over. Overigens heb ik - zoals gezegd - alleen de standaard Blu-rays op deze manier opgeborgen, dus geen 3D, 4K UHD, TV-series etc. Ook de Criterions niet (die hebben een afwijkend formaat).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #664

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik ben nog steeds blij met mijn keuze. Het is inderdaad geen goedkope oplossing, maar het is kwaliteit erg goed spul. Andere oplossingen die ik bekeken heb waren nog vele malen duurder, waren onhandig qua vorm of afmeting of kwamen kwalitatief niet goed op mij over. Overigens heb ik - zoals gezegd - alleen de standaard Blu-rays op deze manier opgeborgen, dus geen 3D, 4K UHD, TV-series etc. Ook de Criterions niet (die hebben een afwijkend formaat).
    Het ziet er zeker aardig uit.
    Maar als ik een inschatting doe, zie ik bij jou zo'n 20 doosjes a €12 waar er gemiddeld misschien zo'n 60 films in zitten (ongeveer dan 22 x een set van 50 hoesjes a 16, plus die comfort hoesjes, dan zit je al boven de €600? Dat is wel erg veel vind ik zelf.

  15. #665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het ziet er zeker aardig uit.
    Maar als ik een inschatting doe, zie ik bij jou zo'n 20 doosjes a €12 waar er gemiddeld misschien zo'n 60 films in zitten (ongeveer dan 22 x een set van 50 hoesjes a 16, plus die comfort hoesjes, dan zit je al boven de €600? Dat is wel erg veel vind ik zelf.
    In de doosjes passen 80 films (meer zou ik er niet in doen want dan kun je niet 'bladeren'). Ik was in totaal iets meer dan 600 euro kwijt, inclusief actiekorting. Als je je abonneert op hun nieuwsbrief, krijg je regelmatig aanbiedingen variërend van 10 tot 25% korting. Zelf denk ik zo: ja, het is veel geld, maar voor een midweek Center Parcs buiten het (hoog)seizoen of een tegenvallende onderhoudsbeurt aan je auto ben je dat ook kwijt. En hier heb je langer plezier van. Vooral de enorme besparing aan opslagruimte vind ik een groot voordeel. Maar ik geef toe: ik heb ook wel even getwijfeld toen ik de totale kosten ging doorrekenen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #666

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    In de doosjes passen 80 films (meer zou ik er niet in doen want dan kun je niet 'bladeren'). Ik was in totaal iets meer dan 600 euro kwijt, inclusief actiekorting. Als je je abonneert op hun nieuwsbrief, krijg je regelmatig aanbiedingen variërend van 10 tot 25% korting. Zelf denk ik zo: ja, het is veel geld, maar voor een midweek Center Parcs buiten het (hoog)seizoen of een tegenvallende onderhoudsbeurt aan je auto ben je dat ook kwijt. En hier heb je langer plezier van. Vooral de enorme besparing aan opslagruimte vind ik een groot voordeel. Maar ik geef toe: ik heb ook wel even getwijfeld toen ik de totale kosten ging doorrekenen.
    Bedankt voor de info Marcel! Ik ga eerst maar eens tellen hoeveel het er zijn bij mij, kijken wat het kost en dan de afweging maken. Je hebt zeker een punt qua kosten dat sommige andere dingen ook duur zijn, dat neem ik mee in de afweging.

  17. #667

    Standaard

    Ik heb ook dit systeem, dan wel voor alle dvd's die ik heb.
    Ik heb nu zo'n 14 bakjes vol met dvd's.
    Doordat systeem heb ik nu veel meer ruimte voor mijn Blu-ray collectie.
    Ik ga er binnenkort weer een aantal bakken en hoesjes nemen.
    Ze hebben ook hoesjes voor dubbel-dvd en 4 dvd-sets.
    Veel tv-series die ik heb hebben 4 dvd's dus perfect voor dat systeem.

  18. #668
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bedankt voor de info Marcel! Ik ga eerst maar eens tellen hoeveel het er zijn bij mij, kijken wat het kost en dan de afweging maken. Je hebt zeker een punt qua kosten dat sommige andere dingen ook duur zijn, dat neem ik mee in de afweging.
    Voor mij persoonlijk met een grote collectie was dit geen optie om het op die manier te doen, zou te duur worden.

    Heb dus zelf 4 DJ Koffers (deze) gekocht waar elk 1000 schijfjes in kunnen. Hoesjes gaan hier niet in, maar de pockets zijn wel genummerd en in een spreadsheet hou ik bij wat waar zit. Die koffers zijn niet meteen de stevigste (ook te zien aan de prijs) dus zou er niet constant mee willen sleuren, maar eenmaal ze op hun plaats staan worden die natuurlijk niet meer verplaatst.

    De hoesjes zelf heb ik gewoon in een grote kartonnen doos gestopt, je weet nooit waar het goed voor is
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  19. #669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk met een grote collectie was dit geen optie om het op die manier te doen, zou te duur worden.

    Heb dus zelf 4 DJ Koffers (deze) gekocht waar elk 1000 schijfjes in kunnen. Hoesjes gaan hier niet in, maar de pockets zijn wel genummerd en in een spreadsheet hou ik bij wat waar zit. Die koffers zijn niet meteen de stevigste (ook te zien aan de prijs) dus zou er niet constant mee willen sleuren, maar eenmaal ze op hun plaats staan worden die natuurlijk niet meer verplaatst.

    De hoesjes zelf heb ik gewoon in een grote kartonnen doos gestopt, je weet nooit waar het goed voor is
    Zelfde oplossing hier, maar dan 11 koffers.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #670
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Great minds think alike
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk met een grote collectie was dit geen optie om het op die manier te doen, zou te duur worden.

    Heb dus zelf 4 DJ Koffers (deze) gekocht waar elk 1000 schijfjes in kunnen. Hoesjes gaan hier niet in, maar de pockets zijn wel genummerd en in een spreadsheet hou ik bij wat waar zit. Die koffers zijn niet meteen de stevigste (ook te zien aan de prijs) dus zou er niet constant mee willen sleuren, maar eenmaal ze op hun plaats staan worden die natuurlijk niet meer verplaatst.

    De hoesjes zelf heb ik gewoon in een grote kartonnen doos gestopt, je weet nooit waar het goed voor is
    Dat kan inderdaad ook als het je alleen om ruimtebesparing te doen is. Dit was voor mij echter geen optie, want ik wilde per se ook de hoesjes bij de schijfjes hebben.
    En Stefaan, begrijp ik het goed dat de schijven in de koffers dus niet op alfabetische volgorde liggen? Je kijkt dus in je spreadsheet welke nummer bij een bepaalde film hoort en dan weet je in welke koffer deze zit? En wat doe je met Blu-ray/DVD-combi's? Zitten die bij elkaar in éën hoesje?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Zelfde oplossing hier, maar dan 11 koffers.
    11 x 1000 = 11.000 films? Wow! Dan zou ik minimaal 55 jaar bezig zijn om alle films minimaal 1x te zien (ervan uitgaande dat ik 200 films per jaar kijk). Dat ga ik echt niet (meer) redden...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #673
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Marcel. Zitten inderdaad alfabetisch over de koffers heen. In de laatste zitten ook wat DVD’s maar daar had ik er niet zoveel van. Combi releases heb ik de DVD nog in de case gelaten, en had er tot mijn eigen verrassing niet zo gek veel van dergelijke releases. Al deze cases zitten dan in de doos waarin de DJ koffer kwam, dan dient deze ook nog voor iets
    Wat later toekomt kan natuurlijk niet zomaar ergens tussenin geschoven worden, dan zou teveel werk worden om alle schijven terug te verplaatsen naar volgend hoesje, een systeem zoals jij gebruikt is daar wel gemakkelijker in. Maar voor mij geen probleem, de spreadsheet weet je wel

    En ik zoek inderdaad in de spreadsheet op de iPad in welke koffer en genummerd hoesje de film zit, en kan ik die gewoon snel terugvinden.

    Enig wat niet in die DJ koffers zit, zijn mijn reguliere anime releases want die staan nu in de plaats waar alle films en enkele series vroeger stonden in een rek van CD-rek (hier ook wel eens eerder vernoemd door meerdere).

    Speciale release zoals Criterion, Eureka, Arrow zitten dan weer in Ikea Besta ondiepe kasten van 20 cm, maar die zit eigenlijk vol en Ikea verkoopt deze kasten helaas reeds een aantal jaren niet meer
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  24. #674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Voor mij persoonlijk met een grote collectie was dit geen optie om het op die manier te doen, zou te duur worden.

    Heb dus zelf 4 DJ Koffers (deze) gekocht waar elk 1000 schijfjes in kunnen. Hoesjes gaan hier niet in, maar de pockets zijn wel genummerd en in een spreadsheet hou ik bij wat waar zit. Die koffers zijn niet meteen de stevigste (ook te zien aan de prijs) dus zou er niet constant mee willen sleuren, maar eenmaal ze op hun plaats staan worden die natuurlijk niet meer verplaatst.

    De hoesjes zelf heb ik gewoon in een grote kartonnen doos gestopt, je weet nooit waar het goed voor is
    Ik vind juist leuk om de artwork van alle films te kunnen zien.

    Zonde hoor van al die hoesjes.
    Misschien een idee, een map met alle covers erin met de nummers erop waar de film disc zit.
    Mooie mappen kopen of zo.

  25. #675

    Standaard

    Ik heb ook de nodige blu-rays inmiddels in mappen opgeborgen maar ik doe de hoesjes dan in showtassen in mappen. Dan blijven ze netjes, kun je ze makkelijk terugvinden en neemt het evengoed weinig ruimte in beslag.

Pagina 27 van 28 EersteEerste ... 17232425262728 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •