Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.

Discussie: David Jason (sir)

  1. #1

    Standaard David Jason (sir)

    David Jason is een van de meest gewaardeerde Engelse comedy acteurs.
    Hij is bekend van o.a. de Ronnie Barker -comedy reeks Open All Hours als Granville in 1976-1985. Hierin speelt hij de duvelstoejager van zijn oom de kruidenier, en moet allerlei vervelende klusjes opknappen. Met de liefde heeft ie grote moeite, alhoewel hij erg zijn best doet bij de vrouwtjes in de smaak te vallen. Oomlief heeft het voorzien op de overbuurvrouw, een verpleegster, en haalt van alles uit om in haar slaapkamer te komen.
    Deze serie is (ook in Nederland) in zijn geheel op dvd verschenen.



    Hoewel sommigen het oubollig vinden, kan ik er geen genoeg van krijgen. Vroeger hadden wij in Amsterdam (jaren '60) net zo'n kruideniertje in de buurt. Prachtig duo Barker en Jason.

    Vervolgens stal hij de show in Only Fools and Horses, waarvan in Nederland 7 series zijn verschenen 1981-1993



    In 1996 is er nog een seizoen 8 verschenen en in 2001 seizoen 9. Helaas (nog) niet in Nederland uitgebracht, maar wel op DVD in de UK.

    Hierin speelt hij Derek Trotter (DelBoy) een sjaggeraar, die het niet al te nauw neemt met de handel in van alles en nog wat. Zijn gezelschap in huis: broer(tje) Rodney en Grandad, die hem dan eens te hulp schieten en dan weer tegenwerken. Verder vele half-louche figuren die de scene compleet maken.


    Van een geheel andere kant zien we Sir David Jason in de politie serie Touch of Frost.

    Deze serie loopt al vanaf 1982. Onlangs sloot Jason een lucratief contract om nog 2 (slot?) afleveringen te maken.

    In Nederland verscheen (na 2 'losse flodders') als serie;



    series 1 t/m 5 reeds verschenen; serie 6 verwacht op 19/8/08

    Een intressant alternatief (zeker kwa prijs) voor de series 6 t/m 12 is de UK uitgave


    die van Engelse ondertitels ( h.o.h.) is voorzien (huidige prijs bij Play 77,00 euro incl. verz.k.



    (wordt vervolgd)

    PS Weet iemand hoe ik in de kop de naam kan corrigeren in Jason
    Laatst aangepast door Herman ter Lingen : 13-07-2008 om 14:50 Reden: image toegevoegd

  2. #2

    Standaard

    Geweldig acteur, heerlijke humor.

    De kop kan je denk ik corrigeren met wijzig> geavanceerde opties ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Geweldig acteur, heerlijke humor.

    De kop kan je denk ik corrigeren met wijzig> geavanceerde opties ?

    dank, weer wat geleerd.

  4. #4

    Standaard

    (vervolg)

    Only Fools and Horses

    verder nog in mijn verzameling, de UK edities (Engels ondertiteld) :



    Heroes and Villains, speelduur 58 minuten en een episode uit een Christmas trilogy, bevat scenes (zie plaatje) waarvan je echt pijn in de buik van 't lachen krijgt.

    If They Could See Us Now; 71 minuten feature

    Modern Man, 2e episode uit een Christmas Trilogy; 58 minuten feature

    The Story Of OFAH ; Kijkje achter de scenes met extended interviews met David Jason en Nicholas Lyndhurst (Rodney)

    De UK edities zijn vaak nogal prijzig, doch deze heb ik via Amazon UK tegen kleine prijsjes kunnen aanschaffen.


    The Darling Buds of May (comedy) - gebaseerd op de boeken van H.E.Bates
    1991-1993

    Gesitueerd in de idyllische countryside van Engeland, jaren '50. Pa (David Jason), Ma en zes kinderen, waaronder de mooie (toen 22 jarige) Catharine Zeta Jones.
    Ik ben pas aan de serie begonnen, maar ik vind het nu al schitterend.
    Voor weinig geld complete serie te koop (o.a. Play.com: thans 22,50 euro incl. verz.)
    Engelse Ondertiteling.





    ALL THE KING'S MEN; 1999 TV drama

    UK DVD, Engelse ondertitels - widescreenn, speelduur 109 minuten + 29 m.extra's.

    Ontroerend en indrukwekkend spel van David Jason, als Captain Frank Beck van de Sandringham Company in Gallipoli, die op mysterieuze wijze verdween tijdens WWI.


  5. #5

    Standaard

    Touch Of Frost 6-12 momenteel bij HMV.co.uk GBP 15,00 + 2,50 verzendkosten (circa E. 22,00)

  6. #6

    Standaard

    Only fools and horses is volgens mij een van beste series ooit van de BBC [en dat zegt veel !!].
    Tussen de vele geniale scenes blijven deze twee altijd bij mij,

    1. Grandad die de chandalier losmaakt terwijl Del en Rodney beneden wachten

    2.Toen Del op de bar leunde terwijl de barman het open heeft gemaakt

    David Jason speelde ook in 'Do not adjust your set samen'' met de jongens van Monty Python..

    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/67071...t/Product.html

    gr,vince.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Only fools and horses is volgens mij een van beste series ooit van de BBC [en dat zegt veel !!].
    Tussen de vele geniale scenes blijven deze twee altijd bij mij,

    1. Grandad die de chandalier losmaakt terwijl Del en Rodney beneden wachten

    2.Toen Del op de bar leunde terwijl de barman het open heeft gemaakt

    David Jason speelde ook in 'Do not adjust your set samen'' met de jongens van Monty Python..

    http://www.play.com/DVD/DVD/4-/67071...t/Product.html

    gr,vince.

    die met de chandalier heb ik zeker wel 6 x gezien; zo vreselijk komisch
    en de (inmiddels) opgeklapte bartafel is ook zo'n goeie, vooral omdat je het ziet aankomen

    ik krijg er geen genoeg van

    die Monty Python set staat nog op mijn wishlist-moet eerst eens wat goedkoper worden

  8. #8

    Standaard

    vandaag in besteling geplaatst bij HMV





    betaal hiervoor (nieuw) circa 95,00 incl. verzendkosten. Vergelijkbare prijs bij Play ; e. 144,00

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Hoi Herman,

    Ik had het van hier,

    http://hmv.com/hmvweb/displayProduct...3f9c536236b173

    gr,vince.

    Die had ik nog niet gezien en is spotgoedkoop. Er staan helaas geen (engelse) ondertitels onder en dat maakt het wel erg lastig -vooral bij satire- om het goed te kunnen volgen.
    Maar ik heb 'm toch maar besteld.
    Dank voor je tip.

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    nieuwe bestellingen geplaatsts bij Amazon en HMV



    Dates/Sleepless in Packham/ Strangers on the Shore


    volgens mij mis ik nu alleen nog 'A Royal Flush'

  13. #13

    Standaard



    Jongste aankoop via HMV 7,99 GBP + verz.k. - geen ondertitels.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb even opgezocht welke afleveringen wij allemaal missen van 'Only Fools and Horses'. De meeste zijn in Engeland afzonderlijk op DVD verschenen, zoals Herman al heeft aangetoond met zijn plaatjes. Maar het blijven toch erg veel afleveringen. Reken je 'Comedy Collectie' dus maar niet compleet....

    Christmas Crackers
    Diamonds are for Heather
    Thicker than Water
    To Hull and Back
    A Royal Flush
    A Frog’s Legacy
    Dates
    The Jolly Boys Outing
    Rodney Come Home
    Miami Twice: The American Dream
    Miami Twice: Oh To Be In England
    Mother Nature's Son
    Fatal Extraction
    Heroes and Villains
    Modern Men
    Time On Our Hands
    If They Could See Us Now
    Strangers on the Shore
    Sleepless in Peckham
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D'hondt Bekijk bericht
    Ik heb even opgezocht welke afleveringen wij allemaal missen van 'Only Fools and Horses'. De meeste zijn in Engeland afzonderlijk op DVD verschenen, zoals Herman al heeft aangetoond met zijn plaatjes. Maar het blijven toch erg veel afleveringen. Reken je 'Comedy Collectie' dus maar niet compleet....

    Christmas Crackers
    Diamonds are for Heather
    Thicker than Water
    To Hull and Back
    A Royal Flush
    A Frog’s Legacy
    Dates
    The Jolly Boys Outing
    Rodney Come Home
    Miami Twice: The American Dream
    Miami Twice: Oh To Be In England
    Mother Nature's Son
    Fatal Extraction
    Heroes and Villains
    Modern Men
    Time On Our Hands
    If They Could See Us Now
    Strangers on the Shore
    Sleepless in Peckham
    Ook nog :
    Christmas Trees en
    A Royal Flush uncut (+22 minuten)
    beide alleen in het zwarte circuit verkrijgbaar.
    A royal Flush was was compleet uitgebracht op VHS, maar de schrijver van de serie vond bij nader inzien, dat Del's karakter (sommige uitlatingen) te veel uit de toon viel met de rest van de serie. Voor de DVD release is dat alsnog 'gecorrigeerd' door flink wat snijwerk.

    Ik heb die serie nu compleet. Bij elkaar gesprokkeld. Via HMV die ze een tijdje in de aanbieding had ( momenteel circa 11,25euro incl. verzzenden) en een aantal 'second hand' via Amazon.

    Ik ben er van uit gegaan dat Warner na serie 7 definitief is gestopt. Eigenlijk was het laatste deel van serie 7 ook een echte finale. Verspreid over een flink aantal jaren zijn er diverse 'come-backs' geweest, die niet als seizoen-produkties kunnen worden gezien..

  16. #16

    Standaard

    Inderdaad Herman, maar vele van die specials waren erg populaire kerstspecials. Ik geloof dat 'Time on our Hands' totnogtoe één van de best bekeken Britse tv-programmas ooit is. Dat is volgens mij geen reden voor Warner om ze niet uit te brengen. Ze doen het wel met The Office en Extras.

    Ik heb nu de specials van Seizoen 1 - 3, die niet afzonderlijk op DVD te krijgen zijn, kunnen vinden en heb er 1 dvd'tje van gemaakt. Nu ga ik ook beginnen met op Amazon en Ebay de rest bijeen te zoeken, zodat m'n collectie eindelijk compleet kan worden.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D'hondt Bekijk bericht
    Inderdaad Herman, maar vele van die specials waren erg populaire kerstspecials. Ik geloof dat 'Time on our Hands' totnogtoe één van de best bekeken Britse tv-programmas ooit is. Dat is volgens mij geen reden voor Warner om ze niet uit te brengen. Ze doen het wel met The Office en Extras.

    Ik heb nu de specials van Seizoen 1 - 3, die niet afzonderlijk op DVD te krijgen zijn, kunnen vinden en heb er 1 dvd'tje van gemaakt. Nu ga ik ook beginnen met op Amazon en Ebay de rest bijeen te zoeken, zodat m'n collectie eindelijk compleet kan worden.

    In elk geval ook maar blijven duimen dat Warner toch nog tot snelle inkeer komt

  18. #18

    Standaard

    Inderdaad Herman! Zag je trouwens ooit de aflevering van 'Comedy Connections' over OFAH? Is ook de moeite hoor!

    Ik vind toch nog, naast de chandelier, een van de grappigste scenes die wanneer ze een tijdsoefening doen om te zien hoe snel ze van hun flat bij een bunker kunnen komen. Dan rennen ze naar de wagen, 'Waar is Grandad?', vlug terug en dan sleuren ze hem mee waarbij hij z'n schoenen verliest. Legendarisch!

    Of de bar-leun met Del en Trigger
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  19. #19

    Standaard

    Gisteravond laat heeft Sir David een persconferentie gehouden, waar hij officieel heeft bevestigd dat hij stopt met Frost.

    Sir David Jason to quit Frost.


    Sir David Jason is to quit his role as Detective Inspector Jack Frost in ITV drama A Touch Of Frost.

    The 68-year-old will play the character in three new episodes to air next month before filming a final two-parter next year.

    "It's time to move on. Frost is getting a little long in the tooth - it's time for Frost to hang up his coat and scarf," Sir David commented at a London press conference.

    The actor added that there will not be a dry eye in the house when the inspector solves his last case.

    "Perhaps he just retires gracefully, gets the gold watch and walks away from Denton nick, tears all round. He just hangs up his hat," he said.

    Last year, Jason signed an exclusive deal with ITV preventing him from working for any other broadcaster.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Gisteravond laat heeft Sir David een persconferentie gehouden, waar hij officieel heeft bevestigd dat hij stopt met Frost.

    Sir David Jason to quit Frost.


    Sir David Jason is to quit his role as Detective Inspector Jack Frost in ITV drama A Touch Of Frost.

    The 68-year-old will play the character in three new episodes to air next month before filming a final two-parter next year.

    "It's time to move on. Frost is getting a little long in the tooth - it's time for Frost to hang up his coat and scarf," Sir David commented at a London press conference.

    The actor added that there will not be a dry eye in the house when the inspector solves his last case.

    "Perhaps he just retires gracefully, gets the gold watch and walks away from Denton nick, tears all round. He just hangs up his hat," he said.

    Last year, Jason signed an exclusive deal with ITV preventing him from working for any other broadcaster.
    Jammer, maar aan alles komt een eind. Te hopen is dat hij gezond blijft en zijn deal kan afmaken. En dat alles zo snel mogelijk op DVD uitkomt uiteraard.

  21. #21

    Standaard

    Aangekondigd bij Play:



    artwork subject to change !!

    verschijningsdatum 27 oktober 2008 3 dvd's

    Dit doet mij vermoeden dat serie 13 & 14 alsnog in 1 set zullen worden uitgebracht.

  22. #22

    Standaard

    Komt er zeker in bij mij. Heb er al 2 van de 3 gezien en ze zijn weer supergoed.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  23. #23

    Standaard

    David Jason bijgelovig ??

    Na mijn veronderstelling dat van Touch of Frost serie 13 & 14 wellicht in 1 box zouden uitkomen, begint bij mij het sterke vermoeden te rijzen, dat er nooit een serie 13 zal komen. Afgezien van het feit dat Jason nu definitief gestopt is.

    Kennelijk heeft men, zoals ook met hotelkamers, afgezien van het getal 13

    Vandaag is de box met serie 14 (de laatste 3 afleveringen) leverbaar bij Play, maar ik ga eerst uitzoeken of er weer (Engelse) subs zijn.

  24. #24

    Standaard

    Ze hebben ooit eens Serie 13 (is maar 1 afl.) uitgegeven als losse dvd, Endangered Species. Achteraf is die om mij onbekende redenen in de grote 'Series 6 to 12' box gestopt, als onderdeel van Serie 12. En nu maken ze de fout van deze serie "14" te noemen.

    Ik denk dat we wel weer Engelse subs kunnen verwachten, dat was toch zo bij alle vorige releases.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  25. #25

    Standaard

    Herman, als het er nog wat toe doet: ik heb vandaag mijn box ontvangen en ze heeft wel degelijk Engelse subs.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •