Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 69 van 69 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Als het geen vereiste voor je is dat een docu een eerlijk beeld geeft.

    Overdrijven is ook een kunst...

  2. #52

    Standaard

    Voor de muziekliefhebber:

    New York Doll: een schitterend relaas waarbij alle toevalligheden op hun plaats vallen. New York Dolls bassist Arthur "Killer" Kane heeft zich nooit kunnen neerleggen bij het uiteenvallen van die groep in 1977. Na een zelfmoordpoging raakt hij in contact met de Mormoonse kerk, waardoor hij besluit het roer om te gooien en deel te worden van hun leefgemeenschap. Na 30 jaar krijgt hij het verlossende telefoontje als hij gevraagd wordt voor een eenmalige reünie. Kane pakt deze laatste kans met beide handen aan. Het levert een mooi portret op van een intens gelukkige man en de documentaire leverde bij ondergetekende meerdere malen een brok in de keel op.


  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Overdrijven is ook een kunst...
    Overdrijven? Ik vond het eigenlijk nog een redelijk understatement...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #54

    Standaard

    Avenge but One of my Two Eyes en Death in Gaza over "conflict" tussen Palestijnen en Israel

    zeer schokkend om te zien, wat een haat (van beide kanten) en hoe de kinderen worden geindoctrineerd is behoorlijk triest

    zag klein lichtpuntje; reactie van Palestijnse moeder op de woorden van haar zoontje op het einde in Death in Gaza
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Avenge but One of my Two Eyes en Death in Gaza over "conflict" tussen Palestijnen en Israel

    zeer schokkend om te zien, wat een haat (van beide kanten) en hoe de kinderen worden geindoctrineerd is behoorlijk triest

    zag klein lichtpuntje; reactie van Palestijnse moeder op de woorden van haar zoontje op het einde in Death in Gaza

    Dan moet je zeker ook eens Mur (2004) checken.

  6. #56

    Standaard

    Ik heb gisteren The King of Kong gezien en was zeker de moeite waard! Erg grappig.
    http://www.imdb.com/title/tt0923752/
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilll_nelus Bekijk bericht
    Ik heb gisteren The King of Kong gezien en was zeker de moeite waard! Erg grappig.
    http://www.imdb.com/title/tt0923752/
    Die is bizar idd.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Net deze besteld:

    Andere Tijden - 10 delen - 30 dvd's



    Dure grap wel maar een must-have voor geschiedenis fanaten lijkt me!
    Vandaag reeds binnen en het ziet er goed uit zeg! 10 digipaks in een kartonnen omhulsel. Ook de onderwerpen en daarmee de afleveringen lijken me interessant! Hier meer info:

    Andere Tijden - 10 delen - 30 dvd's

    Dat de tijd die achter ons ligt springlevend kan zijn, bewijzen de makers van Andere Tijden. Deze tv-serie, die wekelijks door de VPRO en de NPS
    wordt uitgezonden, belicht bijzondere gebeurtenissen uit de twintigste eeuw en verbindt ze nadrukkelijk met de actualiteit. Die benadering resulteert in een frisse en zeer interessante manier van geschiedbeschouwing. Andere Tijden onderscheidt zich ook door een originele onderwerp keuze, gedegen historisch onderzoek, sterke interviews met oog getuigen en uniek beeldmateriaal. De tv-serie won in 2001 de prestigieuze Nipkowschijf.

    De Volkskrant biedt nu de beste 122 afleveringen van de alom geprezen tv-serie Andere Tijden aan op dvd. De door de redactie geselecteerde afleveringen zijn ondergebracht in tien delen:

    deel 1 DE TWEEDE WERELDOORLOG
    deel 2 POLITIEK IN NEDERLAND
    deel 3 NEDERLAND EN DE ORANJES
    deel 4 HET DAGELIJKS LEVEN IN NEDERLAND
    deel 5 SPORT VAN VROEGER
    deel 6 CULTUUR IN NEDERLAND
    deel 7 SPOREN VAN DE OORLOG
    deel 8 DE KOUDE OORLOG
    deel 9 NEDERLAND EN DE WERELD
    deel 10 ONZE KOLONIËN

    Deze dvd-serie is een must voor iedereen die iets met geschiedenis heeft.
    De uitgave leent zich ook goed voor onderwijsdoeleinden.
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  9. #59

    Standaard

    Ziet we wel interessant uit en wordt ws wel een aanschaf. Andere tijden op sportgebied die ze nu uitzenden vind ik ook erg boeiend.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #60

    Standaard

    Ik ben op zoek naar docu's over film (-geschiedenis, -stromingen, editing, regisseurs,... etc.)

    docu's die ik al heb:

    - a Personal Journey with Martin Scorsese through American Movies
    - Il Mio Viaggio In Italia (Martin Scorsese)
    - Stanley Kubrick - A Life In Pictures
    - Easy Riders, Raging Bulls
    - A Legacy of Filmmakers: The Early Years of American Zoetrope (THX 1138-dvd)
    - The Cutting Edge: The Magic Of Movie Editing (Bullitt-dvd)

    heeft er iemand nog aanraders??
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  11. #61

    Standaard

    Goedkoop en toch interessant:
    The First 100 Years of Cinema
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #62
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Antonio 'Tony' Montana Bekijk bericht
    heeft er iemand nog aanraders??
    - Cinema Europe (fascinerende zesdelige docu-serie over de vroege Europese films)
    - Visions Of Light (over cinematography)
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  13. #63

    Standaard

    the Directors http://us.imdb.com/title/tt0224861/
    En hij is al genoemd ergens, maar Hearts of Darkness over FF Coppola's Apolcalypse Now is ook geweldig.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Net deze besteld:

    Andere Tijden - 10 delen - 30 dvd's



    Dure grap wel maar een must-have voor geschiedenis fanaten lijkt me!
    Vandaag ook ontvangen, mooie box met goed verzorgde digipacks.
    Nu ook voor een goed prijs bij de Volkskrant webwinkel 41,95 inclusief verzendkosten.
    Voorlopig heb ik weer wat te kijken.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #65

    Standaard

    Vraagje. Heeft iemand nog goede tips/ aanraders op het gebied van film-documentaires? Zowel vrij algemeen als specifiek over bijvoorbeeld een regisseur? Heb "A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies" al en heb ooit ook eens op de Belgische tv een documentaire gezien over Kubrick (naam daarvan is me even ontschoten). En laatst zag ik 's middags iets op Net5 over de opkomst van de blockbuster.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Vraagje. Heeft iemand nog goede tips/ aanraders op het gebied van film-documentaires? Zowel vrij algemeen als specifiek over bijvoorbeeld een regisseur? Heb "A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies" al en heb ooit ook eens op de Belgische tv een documentaire gezien over Kubrick (naam daarvan is me even ontschoten). En laatst zag ik 's middags iets op Net5 over de opkomst van de blockbuster.
    Jazeker! Ken je de docu Heart of Darkness: A filmmaker's apocalypse al? Gaat over het maken van de film Apocalypse Now. Zeer de moeite waard, maar is, als ik mij niet vergis, alleen in een R1 uitgave te vinden. Of wat te denken van Lost in La Mancha...gaat over de mislukte poging van Terry Gilliam tot het maken van een film over Don Quichote. Ook beslist de moeite waard. En dan hebben we nog Easy Riders, Raging Bulls bijvoorbeeld. Deze is op het A-film label te vinden.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #67

    Standaard

    Bedankt! Volgens mij was die laatste laatst op Net 5.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    en heb ooit ook eens op de Belgische tv een documentaire gezien over Kubrick (naam daarvan is me even ontschoten).
    A life in pictures bedoel je denk ik. Prachtige docu.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #69

    Standaard

    Documentaires die ik zeker de moeite waard vindt zijn:

    Man on wire
    The cove (http://filmkijker.wordpress.com/2010...the-cove-2009/)
    http://filmkijker.wordpress.com
    Mijn mening over de films die ik kijk.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •