De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aansluiten dvd, tv en decoder

    Hallo allemaal,

    Ik zit met een probleem die ik niet kan oplossen. Ik heb diverse forums al bekeken die oplossingen hiervoor hadden maar op een of andere manier lukt het mij niet.
    Ik heb het een en ander op de volgende manier aangesloten:

    Coaxkabel van muur naar decoder
    Coaxkabel tv naar decoder

    Sacrt van recorder naar tv
    Scart decoder naar tv
    Scart decoder naar recorder.

    Het probleem: Als ik programma's wil opnemen met mijn dvdrecorder krijg geen geluid! Nogmaals ik heb al een boel mogelijkhden geprobeerd maar het lukt me niet. Wie o wie kan mij svp helpen?

    Bvd

  2. #2

    Standaard

    Beste reiger11,

    Allereerst van harte welkom op het DVD.nl forum! Eens even jouw berichtje analyseren:

    - Coaxverbinding van muur naar decoder. De coaxverbinding tussen decoder en TV is niet noodzakelijk, je kijkt immers digitaal. Als je daarnaast ook analoog wilt kijken, kun je die extra verbinding gewoon laten zitten.

    - Scartkabel van recorder naar TV. Lijkt me prima, anders kun je het beeld van de recorder niet zien. Let er wel; even op dat de scartkabel in de scartuitgang van de recorder zit die naar je TV moet. Staat meestal achterop aangegeven met "TV".

    - Scartkabel van decoder naar recorder. Handig anders kun je niet digitaal opnemen. Let er wel op dat de scartkabel vanaf de decoder via de scartuitgang gemarkeerd met "VCR" naar de scartingang van de recorder gaat (meestal aangeduid met "Ext 1" of "Ext 2).

    - Scartkabel van decoder naar TV. Let erop dat je de scartuitgang op de decoder gebruikt waarop staat "TV".


    Nu is je probleem dat wanneer je iets opneemt van je decoder (neem ik aan), je geen geluid hebt op de opname? Ok, even het volgende checken:

    - Heb je wel geluid als je een DVD met je recorder afspeelt? Ik bedoel dus geluid via je TV. Zo nee, dan ligt het waarschijnlijk aan je scartkabel, of de scartingang op je TV. Even kijken naar de scartinstellingen in de menu's van je TV en je recorder.

    - Heb je wel geluid wanneer je een DVD via de recorder afspeelt, dan moet je even kijken of je geluid hebt wanneer je via je recorder het beeld van de decoder bekijkt (snap je 'm nog?). Dus je zet je TV op AV-kanaal van de recorder, je recorder op kanaal Ext2 en je decoder aan. Als het goed is moet je nu het beeld van je digitale decoder via de recorder op je TV zien. Heb je nu geluid? Zo nee, kan het liggen aan de scartkabel, of wederom de scartinstellingen van je recorder of decoder. Even checken dus.

    Succes, ik hoopt dat dit je een beetje verder helpt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Beste Peter,

    Ontzettend bedankt voor jouw reactie. Ik ga het straks uitproberen. Ik laat het je nog wel ff weten!

    Nogmaals bedankt!

    Gr

  4. #4

    Standaard

    He Peter,

    Het is gelukt! Nog bedankt voor je tips!

    Gr

  5. #5

    Standaard

    Helemaal goed!
    Veel plezier!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •