De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard advies gevraagd inzake transactie

    Dames en heren, ik heb even serieus advies nodig:
    Ik heb vorige week een dvd verkocht aan een buitenlandse dvd.nl member, woonachtig in duitsland, na ontvangst betaling heb ik de dvd verstuurd via express manier, dvd kwam 2 dagen later aan, alleen de koper had een klacht inzake dat een hoekje van de dvd sleeve zwaar was ingedeukt, heeft ook foto's gemaakt en die naar mij verstuurd.
    Hij wilde of korting of hele bedrag terug, ik heb toen gezegd dat hij de dvd kan terugsturen en dat ik het totale bedrag zal terugbetalen.
    Echter, persoon heeft nagevraagd wat de kosten zijn en hij komt uit op eur 4,50, deze kosten wil hij bovenop het aankoopbedrag terugvergoed hebben.

    Aankoopbedrag incl verzndkst: 18,- naar duitsland
    Dus hij wil eur 22,50 terug hebben, mijn vraag is dus: gewoon vasthouden aan die eur 18,- of 22,50 betalen.

    alvast bedankt
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  2. #2

    Standaard

    ik had laatst een soortgelijk probleem met een Belgische koper.

    Hij (perrush) heeft netjes de box teruggestuurd en ik heb het aankoopbedrag teruggestort. Zo zijn we beide voor 1x de verzendkosten 'de boot ingegaan'.

    Een beetje redelijke koper handelt zo. Jij hebt hier geloof ik 1700 plussen, dus je zal de boel zeker niet bewust willen belazeren...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Ik vind wat Coen zegt heel redelijk. Als hij zo panisch is over de DVD's, dan moet hij ze in de winkel kopen of anders verzekerd laten verzenden. Het is niet fijn dat de DVD beschadigd is aangekomen, maar puur de aankoopkosten terugbetalen lijkt mij voldoende.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    ok bedankt iedereen
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #5

    Standaard

    Ik wil er graag nog even bij opmerken dat post vanuit Duitsland naar België of Nederland inderdaad schandalig duur is. Voor de rest kan ik me volledig vinden in de opmerking van Coen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    zoals het er nu uitziet wil de koper mij een min geven omdat ik bij eur 18,- blijf, maar hij zou de admins vragen voor een oplossing
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital Bekijk bericht
    zoals het er nu uitziet wil de koper mij een min geven omdat ik bij eur 18,- blijf, maar hij zou de admins vragen voor een oplossing
    1 min? En je hebt tussen de 1000 en de 2000 plussen? Dat zal indruk maken...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    1 min? En je hebt tussen de 1000 en de 2000 plussen? Dat zal indruk maken...
    tja, misschien dat we er toch uit komen, maar ik wacht af wat de admins ervan vinden
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  9. #9

    Standaard

    hij mag al blij zijn dat jij hem terugneemt....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ik had laatst een soortgelijk probleem met een Belgische koper.

    Hij (perrush) heeft netjes de box teruggestuurd en ik heb het aankoopbedrag teruggestort. Zo zijn we beide voor 1x de verzendkosten 'de boot ingegaan'.
    ons geval was niet echt soortgelijk me dunkt, maar soit

    Vraag is hier waar ligt de 'fout'.

    - Was de sleeve al zo voor de verzending ? Of is hij erin gekomen door de verzending ?

    In het eerste geval zou je dat op voorhand moeten zeggen hebben. Zoniet vind ik dat hij recht heeft op een complete 'schadevergoeding' (@ Coen : dit was ons geval )

    In het tweede geval is het door de post gekomen, en in de veronderstelling dat je hem goed ingepakt hebt, kunnen geen van beide hieraan iets doen. Dan lijkt me een kostendeling (lees : ieder zijn eigen verzendkosten betalen) 'eerlijk'.

    en tenslotte hangt het er ook vanaf hoeveel je over hebt voor 100% "+"

  11. #11

    Standaard

    D'r is altijd een zekere risicofactor met de post. Man, ik kan daar verhalen over vertellen: pakjes die opengescheurd zijn en discs die stuk per stuk door de bus zijn geduwd...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Perrush Bekijk bericht
    ons geval was niet echt soortgelijk me dunkt, maar soit

    Vraag is hier waar ligt de 'fout'.

    - Was de sleeve al zo voor de verzending ? Of is hij erin gekomen door de verzending ?

    In het eerste geval zou je dat op voorhand moeten zeggen hebben. Zoniet vind ik dat hij recht heeft op een complete 'schadevergoeding' (@ Coen : dit was ons geval )

    In het tweede geval is het door de post gekomen, en in de veronderstelling dat je hem goed ingepakt hebt, kunnen geen van beide hieraan iets doen. Dan lijkt me een kostendeling (lees : ieder zijn eigen verzendkosten betalen) 'eerlijk'.

    en tenslotte hangt het er ook vanaf hoeveel je over hebt voor 100% "+"
    klopt wat je zegt, ik heb ook voorgesteld om de kosten te delen al ben ik het er niet mee eens maar hij wil dat ik de complete kosten betaal en dat weiger ik. de dvd plus sleeve verkeerde in perfecte staat, want ik wist dat ie oop was, en of die persoon in nederland, belgie of duitsland woont maakt mij niet uit, heb de dvd in nieuwstaat verstuurt maar hij blijft erop staan dat alles mijn schuld is, maar goed als ie een min wilt geven het zij zo.
    Laatst aangepast door John Sital : 22-07-2008 om 15:32
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital Bekijk bericht
    de dvd plus sleeve verkeerde in perfecte staat, want ik wist dat ie oop was,
    Over welke dvd hebben we het eigenlijk?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    equilibrium r3 digipack dts
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •