De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1080p scherm 1080i hdmi

    Okay ik heb een philips Full hd tv (volgens philips) al gouw bleek het ''panel'' 1080p te kunnen maar de HDMI niet ofwel neppe shit.... hoe dan ook. Nou heb ik een PS3 waar ik alles mee doe, en nu viel met op dat (in dit geval) GT5 er beter uit leek te zien op 720p dan in 1080i...... leek zelfs stuk meer detail te hebben.

    Hoe moet ik dit nou zien? Is 720p gewoon mooier op deze tv dan 1080i.... ik bedoel wat is nou beter heb wat gezocht enzo maar kan niet echt dezelfde situatie vinden.

    Alvast bedankt,

    Jalke

  2. #2

    Standaard

    Philips zijn eertse generatie full-hd waren helemaal niet full hd maar in feite hd ready 720p of 1080i maar werden wel als full hd verkocht en inderdaad bij snelheid ziet 720p er mooier uit dan 1080i
    1080p ziet er weer veel mooier uit dan 720p in feite werdt de klant gewoon belazerd door philips.
    Het is gewoon een 1080i tv met een de-interlacer

  3. #3

    Standaard

    Ja voelde me ook redelijk bedonderd, tis dat ik hem met aardig wat korting heb kunnen krijgen (94cm Ambilight) anders had ik hem wel terug gebracht. Maargoed 720p is dus in princiepe beter dan 1080i?

  4. #4

    Standaard

    Het is allemaal wa genuanceerder.

    Bij de 42PFL9830, een oud top model van Philips, adverteerde men met,
    "Full HD LCD-scherm, 1920 x 1080p"

    Ook de de latere, nu nog verkrijgbare xxPFL9x32D (incl de 42PFL9900D aka Aurea) serie wordt geadverteerd als,
    "Full HD LCD-scherm met een resolutie van 1920 x 1080p"

    De huidige serie, xxPFL9x03D wordt geadverteerd als.
    "HD ready 1080p voor een hoogwaardige beeldkwaliteit in Full HD-beelden"

    Wat is / was er nu mis.

    De 42PF9830 accepteerd geen 1080p bron als input signaal. Het paneel dat gebruikt werd was wel 1920x1080 pixels en daarmee in theorie in staat om 1080p te tonen.
    Overigens was er bij mijn weten toen nog geen paneel dat daadwerkelijk 1080p als bron accepteerde laat staan afspeelde. Philips verkondigde dus niks anders dan de waarheid, ook stond er bij de specs max. 1080i als geaccepteerd bron signaal.

    De xxPFL9x32D accepteerd wel 1080p bron materiaal, en toont dit ook op het paneel. Maar ook bij dit model zit een ander onder het gras. Deze tv maakt van het 1080p bron signaal 1080i en voert dan de beeldverbeter opties uit als Pixel Plus etc.. Als hij daar mee klaar is maakt hij er opnieuw 1080p van, kunstmatig dus. Ook al schakel je alle opties uit, zoals bij veel merken gebeurt in de game mode, wordt er toch eerst 1080i van gemaakt om direct er weer 1080p van te maken. Er is helaas geen hardware bypass voorbij deze stap.
    Ook hier gaat Philips echter niet de fout in, rechtzaak zou je verliezen. Het scherm is immers 1080p zoals geadverteerd. Het gebruikte Full HD 1080p logo wat er gebruikt bij dit scherm wordt heeft geen enkele waarde. Er zit geen organisatie achter die eisen / voorwaarden aan het gebruik stelt.

    Dan komen we bij de nieuwste generatie. Hier gebruikt Philips naast bovenstaande logo ook het "officiele" logo van Eicta. Hier zijn wel voorwaardes aan verbonden. Een van de voorwaarden is dat 1080p kan worden "ontvangen" in 24, 50 en 60Hz en tevens als zodanig of met hogere frame rate kan worden weergegven. 1080p 24Hz als 1080p 50Hz is dus volgens Eicta ook goed om dit logo te mogen voeren.

    Nu is het even de vraag of de tussen schakeling naar 1080i bij de vorige serie ook geaccepteerd wordt dor de Eicta, maar op zich doet dat er niet toe want als zodanig is hij niet geadverteerd,

    Helaas zijn veel verkopers niet bekend met wat ze verkopen, en veel kopers niet zo ingewijd in alle zaken dat ze het zelf niet uit de wirwar van kreten en getallen kunnen halen. Maar Philips heeft dus eigenlijk niets fout gedaan, misschien alleen een beetje creatief geweest.

    Maar we raken wellicht een beetje van het topic af, handig / belangrijk om even te weten is welke "Full HD tv" je van Philips hebt. De 9x32D serie zou eigenlijk via HDMI wel 1080p aan moeten kunnen, maar dus even trucken naar 1080i. Is dit wat bij jou gebeurt of accepteerd de tv een 1080p signaal via HDMI in het geheel niet? Al eens een andere HDMI kabel geprobeerd. Ik weet digitaal is digitaal en daarom is een kabel van € 5,- net zo goed als een van € 150,- maar toch is dit niet zo. Goedkopere / slechtere kabels kunnen moeite hebben met de doorvoer van bepaalde hoeveelheden data (bandbreedte) hoe slechter (zelfde geldt voor langer) de kabel hoe lager de maximaal werkende resolutie waarbij 1080p dus het eerste afvalt.

    Dan hier vervolgens de verklaring waarom 720p meer details kan bevatten dan 1080i. 720p bevat in elke frame 720 beeldlijnen, 1080i bevat in elke frame maar 540 beeldlijnen.
    Laatst aangepast door Mr_Parker : 19-07-2008 om 20:44

  5. #5

    Standaard

    Philips 37PF9641D Full HD 94cm met Ambilight

    Deze heb ik, 1080p bron gaat het beeld op zwart.


    Ik dacht probeer het eens want vond met name bij games het beeld niet altijd even mooi als ik iedereen hoorde, en nu op 720p zag het er veel beter uit de weg enzo veel betere en scherpere details. Met film nog niet geprobeerd.....

    De kabel, toen ik dat van dat ''neppe'' full hd nog niet wist dacht ik dat dat het probleem was en heb ik dus een behoorlijk dure full hd kabel van een halfe meter gekocht maar dat maakte dus niet uit, de tv geeft ook 1080p aan terwijl de ps3 maximaal 1080i kan (zo ingesteld) dus Philips denk er wat leuks voor de te hebben maargoed vind het wel beetje nepperij...
    Laatst aangepast door PorscheHD : 19-07-2008 om 21:24

  6. #6

    Standaard

    De valt inderdaad in de catogerie die geen 1080p ingangs signalen accpeteerd.
    Deze staan dan ook niet bij de ondersteunde waardes in het spec blad.

    De tv kan wel van 1080i progressive beeld maken. Maar dat is dus kunstmatig. Voor eind 2006 was dit volgens mij toch een top tv. Toen waren er volgens mij nog geen die daadwerkelijk 1080p deden. Waarschijnlijk heb jij hem echter heel wat later gekocht dan eind 2006 toen het model uit kwam.

    Er is overigens wel een software update in maart van dit jaar uitgekomen, ik weet niet of je die al uitgevoerd hebt. Ik veracht niet dat daarmee opeens wel 1080p werkt of dat 1080i er beter uitgaat zien, zijn vaak kleine aanpassingen maar een change log is moeilijk / niet te vinden bij Philips.

    Ik vermoed dat jou tv de upscaling van 720p naar 1080p beter doet dan dat die dit doet van 1080i naar 1080p en daardoor ziet dus 720p er bij jouw gedetaileerder uit.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Philips 37PF9641D Full HD 94cm met Ambilight

    Deze heb ik, 1080p bron gaat het beeld op zwart.


    Ik dacht probeer het eens want vond met name bij games het beeld niet altijd even mooi als ik iedereen hoorde, en nu op 720p zag het er veel beter uit de weg enzo veel betere en scherpere details. Met film nog niet geprobeerd.....

    De kabel, toen ik dat van dat ''neppe'' full hd nog niet wist dacht ik dat dat het probleem was en heb ik dus een behoorlijk dure full hd kabel van een halfe meter gekocht maar dat maakte dus niet uit, de tv geeft ook 1080p aan terwijl de ps3 maximaal 1080i kan (zo ingesteld) dus Philips denk er wat leuks voor de te hebben maargoed vind het wel beetje nepperij...

    EDIT: antwoord al was al gegeven
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 19-07-2008 om 21:45

  8. #8

    Standaard

    Okay bedankt!

    En wat is het verstandigst kwa digitale dingen zoals Pixel hd enzo?

  9. #9

    Standaard

    De digitale opties zijn persoonlijk, ik zou ze overwegend uitlaten bij digitale bronnen als DVD, PS3, PC en Digitale tv.

    Anderen vinden het toch prettiger met die zaken aan.
    Voor de PS3 kan het inschakelen van digitale opties nadelig zijn omdat het invloed kan hebben op de input lag (de tijd die het duurt voordat het inkomende beeld ook daadwerkelijk getoond wordt, niet te verwarren met response tijd). Hoe hoger de input lag, door bijv. meer opties welke het beeld moet ondergaan, hoe lastiger het wordt om een snel spel te spelen. Het beeld loopt immers achter bij het spel en je kan daardoor dus te laat reageren op de actie in het spel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •