De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Standaard Heluuup.....1080p geen 24fps

Hallo allemaal,
    Sinds vandaag nieuw hier.....leuke site, al heel veel gelezen en opgestoken
    Ik zit met een probleem waarvan ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
    Het probleem is het niet "aan' kunnen zetten van de functie 24p (film plus zoals samsung het noemt) op mijn tv.
    Ik heb een 58 inch full hd plasma scherm, hierop aangesloten een sony blu ray bdp-s1e speler, deze zijn verbonden met een van der hull hdmi kabel ( de duurste dus moet toch een goede zijn?). Nu is het zo dat wanneer ik de output van de blu ray op 1080p zet ik de instelling 24p op mijn tv niet aan of uit kan zetten.
    Wanneer ik de output op 1080i i of lager zet kan dit wel............strange!
    Ik kan...of nee; ik "moet" nu dus kiezen tussen kijken in 1080p zonder 24p of 1080i maar dan wel met 24p (of film plus zoals samsung dit noemt)
    Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? IK ben al maanden bezig (natuurlijk met pauzes) om dit goed te krijgen.
    Mijn plasma tv, de samsung ps-58p96fd is toch echt een full hd scherm........of niet?

Ik ben heel benieuwd naar de reacties............

Standaard

Hoi,

Ik denk dat je plasma geen 24fps ondersteunt.

Ik kan zo niks vinden over je tv waar dit wel aangegeven wordt.

Dus als hij het niet ondersteunt,zal je het in de speler waarschijnlijk niet aan kunnen vinken,.

Jammer maar helaas.

Moet eerslijk zeggen dat ik het verschil nog niet echt goed heb kunnen zien.

ik zal zeggen, ik denk dat ik het zie...

Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    Hoi,

Ik denk dat je plasma geen 24fps ondersteunt.

Ik kan zo niks vinden over je tv waar dit wel aangegeven wordt.

Dus als hij het niet ondersteunt,zal je het in de speler waarschijnlijk niet aan kunnen vinken,.

Jammer maar helaas.

Moet eerslijk zeggen dat ik het verschil nog niet echt goed heb kunnen zien.

ik zal zeggen, ik denk dat ik het zie...

Mvrg,
    Raymen
    Het gaat vooral om snel bewegende beelden die op 24 mooier worden weergegeven dan met conversie naar 50-60 hrz. Voor de rest zul je inderdaad niet echt veel verschil zien. het mooie is wel dat als je 24 bps gebruikt dat je van de judder af bent en ook geen pitch meer hebt in het geluid.

Standaard

Bedankt voor jullie reacties
    Ik ben ook inderdaad bang dat het er simpelweg niet opzit
    Wel misleidend want in de advertenties stond het toch echt met een dikke "ja" erachter.
    Het beeld is ook wel prachtig, daar gaat het niet om maar inderdaad zijn sommige beelden die snel horizontaal gaan vaak wat schokkerig..........
    Ik was bij de aankoop al bang om een samsung te kopen (niet mijn merk, met alle respect).....weer een lesje geleerd, altijd op je gevoel afgaan haha

Thanks annyway
    Laatst aangepast door Frankdvdfan : 25-07-2008 om 23:05 Reden: typfout

Standaard

Als 24p wel door de winkel vermeldt werdt, ben je eigenlijk een beetje bedrogen.
    Kan je hier aanspraak op maken of hoe zit dat?

Standaard

een half jaar geleden toen ik op zoek was naar een nieuwe plasma had ik tientallen sites bezocht, met name bij kieskeurig en daar stond in de lijst bij technische specificaties die JA achter 24p
    Kan er helaas niets aan doen.......overal waar ze adverteren op internet staat bij "onder voorbehoud van typfouten" o.i.d.
    Net hiervoor had ik een sony full hd gekocht, 55 inch en een pracht van een ding! Ik kwam er alleen achter dat deze al gebruikt was. Nou..........dat is een heel gedoe geweest om je geld terug te krijgen. Het is me wel gelukt maar het vergt zo veel energie..pfff.
    Wees gewaarschuwd; "internetshoppen" is niet altijd wat ze zeggen. Ik heb hetzelfde ook met de blu ray dvd speler gehad, deze was ook gebruikt!
    de internetwinkels verkopen vaak producten die in de showroom hebben gestaan en/of bij demonstraties zijn gebruikt...althans, dat is mijn ervaring

Standaard

24p wordt volgens mij alleen via hdmi weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    24p wordt volgens mij alleen via hdmi weergegeven.
    De blu ray speler en het plasma scherm zijn ook verbonden met een hdmi kabel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankdvdfan Bekijk bericht
    De blu ray speler en het plasma scherm zijn ook verbonden met een hdmi kabel
    Ok, alle menukeuzes al eens bijlangs geweest?

Instellingen bij het plaatsen van berichten