De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Kijkafstand ....

Standaard Kijkafstand ....

Ergens hieronder staat al een "discussie"of topic over de kijkafstand.
    Daar wordt vooral gemeld wat de Ideale afstand is om een film/tv te kijken en dan met name ook in Full Hd/1080p.
    Waar ik erg benieuwd naar ben zijn de afstanden waarop jullie kijken en naar een hoeveel inch scherm.

Volgens de verkoper zit ik te dichtbij maar volgens het tabel weer veel te ver weg.
    Ik kijk naar een full hd scherm (en speler) van 58 inch en ik zit op bijna 5 meter.
    Overigens vind ik dat ik eerder voor het geluid te ver weg zit dan voor het beeldkwaliteit want die vind ik perfect op deze afstand.

Ik ben benieuwd naar jullie afstanden en belevenis

Greetings,
    Frank

Standaard

Hoi,

Ergens elders op het forum staat deze link waarin een onderzoek staat naar de kijkafstand.
    Kijkt men in de tabel die daarin staat ziet men bij een vision van 20/20 dan zou 5 meter aldus die tabel te ver zijn. Ze geven echter zelf ook al aan dat er toch een behoorlijke groep mensen beter ziet, nl 20/15 of zelfs 20/10. Bij 20/15 zou 5 meter een scherm advies opleveren van 63" tot 95". Het zou dus best kunnen dat voor jou, aldus dit onderzoek, 58"op 5 meter mooi tot z'n recht komt, "opschalend" naar bijv. 20/10).

Het is dus niet alleen "zoveel maal de diagonaal" etc maar ook persoons gebonden.

(Overigens welkom op het forum )
    Laatst aangepast door Mr_Parker : 21-07-2008 om 22:24

Standaard Kijkafstanden Tabel Plasma Lcd TV

Volgens mij kwam een uitgebreide tabel via bill gates een paar keer in het forum terug
    (ik ben hem ook weer es kwijt heb wel een verkorte van de sony site maar die gaat niet ver genoeg).
    Bill of iemand anders kun je hem hier onder nog es plakken thanks
    En als een moderater m dan effe apart sticky bovenaan wil vastplakken , zou helemaal geweldig zijn.
    Scheelt weer een hoop Treads
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Standaard

frank heel makkelijk zelf te testen(zekers als je een stoel hebt) heb ik ook gedaan.
    kijk blu ray met reference beeld(zoek er een paar uit)
    begin op 5 meter na een uur ga je naar 4,5 meter na een uur 4 meter en weer na een uur ga je naar 3,5 meter
    genoeg voor 1 dag(laat de stoel staan)
    volgende dag
    begin op 3,5 na een uur ga je naar 3 meter
    kijk hier een dag of 3 naar
    half uur voor de film ten einde is(ga terug na 5 meter
    oeps schrikken he
    hierna fijntunen zelfde principe
    per dag 10 cm na voren tot minimum afstand 2,4.
    Zal wel net iets te kort zijn schat dat je op 2,60 2,75 uitkomt
    o ja niet spijbelen tijdens de test en liefst opp korste afstand week proefdraaien

Dan weet je de minimale afstand voor jouw

Op naar een 70 inch scherm op een afstand beneden of rond de 4 meter

Lang leve de ruimte voor de surroundspeakers links recht voor en achter je haha.
    Succes(mocht je het doen hoor ik grrag je resultaat)
    John
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Volgens mij kwam een uitgebreide tabel via bill gates een paar keer in het forum terug
    (ik ben hem ook weer es kwijt heb wel een verkorte van de sony site maar die gaat niet ver genoeg).
    Bill of iemand anders kun je hem hier onder nog es plakken thanks
    En als een moderater m dan effe apart sticky bovenaan wil vastplakken , zou helemaal geweldig zijn.
    Scheelt weer een hoop Treads
    Hier even lezen

http://www.presentationtek.com/2008/...hd-resolution/

en hier even kijken

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Heb de links al eens eerder geplaatst, idd een goed idee om dat eens ergens aan het begin van een post te plaatsen, maar deze post staat ook een beetje verkeerd, zou eigenlijk meer bij TV's etc etc moeten staan, daar stonden ook mijn links
    Have fun and enjoy your collection

Standaard

Hier zouden we genoeg aan moeten hebben om alles te berekenen.

http://myhometheater.homestead.com/v...ncemetric.html

en anders even googlen op "viewing distance"

Grtz Billy.
    Onze site : www.BillyGates.nl

LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankdvdfan Bekijk bericht
    Ergens hieronder staat al een "discussie"of topic over de kijkafstand.
    Daar wordt vooral gemeld wat de Ideale afstand is om een film/tv te kijken en dan met name ook in Full Hd/1080p.
    Waar ik erg benieuwd naar ben zijn de afstanden waarop jullie kijken en naar een hoeveel inch scherm.

Volgens de verkoper zit ik te dichtbij maar volgens het tabel weer veel te ver weg.
    Ik kijk naar een full hd scherm (en speler) van 58 inch en ik zit op bijna 5 meter.
    Overigens vind ik dat ik eerder voor het geluid te ver weg zit dan voor het beeldkwaliteit want die vind ik perfect op deze afstand.

Ik ben benieuwd naar jullie afstanden en belevenis

Greetings,
    Frank
    De meeste verkopers lijken de weg een beetje kwijt te zijn.....

Vraag me af wie er tegenwoordig naar die praatjes luisteren, mijn ervaring is dat men in de winkel vaak niet weet waar men over praat en klanten met de verkeerde produkten naar huis stuurt.....

Ik denk dat je als klant toch ook een beetje verantwoording moet nemen en wat informatie moet inwinnen over een produkt dat men wil aanschaffen.

Dan trek ik mij zelf niet veel aan van wat men zegt en wat men denkt..... op het gebied van mode bedoel ik dan, en dus ook een beetje op het gebied van schermgrootte, ik ben niet iemand die meegaat in de grijze massa met z'n 32 inch en wat is dat groot he TWEEËNTACHTIG centimeter..... nou groot he wel 82 centimeter..... bah

Het enige dat groot klinkt is het getal, met schermgrootte en al zijn invloeden zoals kijkafstand en resolutie heeft men niet stilgestaan.....maar omdat de meesten het hebben.....

Maar goed hier een 55 inch Full HD op 2,5 a max 3meter afstand en een 50 inch HD Ready op 2 a 2,5meter afstand.

Jouw kijkafstand lijkt mij rijkelijk ver, laat die verkoper maar l.....

Het geluid.... mmmm, ja dat gaat met een snelheid van iets meer dan 300 meter per seconde, veel vertraging heb je dan nog niet en op een beetje receiver is dat wel in te stellen.... net als het volume, denk om de buren, maar als die net zover weg wonen als je kijkafstand.... dan kan het volume wel iets omhoog:wink:
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten