De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Das Boot: Director's Cut / Original Uncut

    Vrijdag heb ik bij Blokker voor € 4,- de Director's Cut van Das Boot meegenomen. Gezien de reacties op deze film (die ik zelf nog niet heb gezien) in ieder geval geen miskoop, daar geloof ik blind in.

    Nu was ik op de hoogte dat er drie versies bestaan. In de bioscoopversie uit '81 heb ik geen interesse, maar ik zat toch te twijfelen tussen deze Dir. Cut, en de netjes aan elkaar geplakte miniserie van 5 uur. Beschikbaar als Columbia Classic en Sony Deluxe Selection.

    Op de korte featurette zegt Wolfgang Petersen dat hij rond 1997 grote behoefte had om "de perfecte versie" van Das Boot te maken. Dat werd dus de Director's Cut.

    Voegt de Original Uncut versie van ongeveer 5 uur nog veel substantieels toe als je de Director's Cut van 209 minuten eenmaal hebt gezien, of is het geen bittere noodzaak?

    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  2. #2

    Standaard

    Ik dacht meer spanning tussen de personages. Ik heb gisteren de uncut version van bijna 5 uur gezien en die is geniaal. Was uberhaupt de eerste keer dat ik de film gezien heb.

  3. #3

    Standaard

    Ik had juist ergens gelezen dat Petersen vanaf het begin al de intentie had om zowel een serie als een filmversie uit te brengen. Ik heb beiden gezien en kan zeggen dat de serie superieur is aan de film.
    In de film mis je gewoon een hoop... De bedoeling was om weer te geven hoe mensen met elkaar omgaan in die kleine duikboot. En aangezien in de filmversie van 2 uur ook de nodige actie zit merk je duidelijk de verschillen met de serie.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  4. #4

    Standaard

    Hmm, oke. Aan de filmversie van dik 2 uur is voor de Director's Cut nog meer dan een uur toegevoegd, tot 3 uur en 20 minuten.

    Dus misschien was Petersens intentie eind jaren '90 om een balans te zoeken tussen de oorspronkelijke film en de serie.

    Er zullen wel niet veel mensen zijn die zowel de DC als de Uncut hebben gezien.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  5. #5

    Standaard

    Heb de DC versie, fantastische film!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #6

    Standaard

    Ik heb de film niet...

    en ik twijfel tussen het aanschaffen van de gewone Director's Cut:
    ...

    ...of de Deluxe Edition van Sony:


    Welke van de twee is het beste? Ik vind de cover van de DE best wel mooier dan die van de DC...

  7. #7

    Standaard

    Ik zou voor de Deluxe Selection-uitgave gaan. Daar staat de langste versie van de film op.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik zou voor de Deluxe Selection-uitgave gaan. Daar staat de langste versie van de film op.
    Ok, die haal ik zeker een keertje in huis dan!! Bedankt voor de info!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •