Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR606 vs TX-SR705

    Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden, ben ik dus van plan om mijn 2 jaar oude Onkyo TX-SR703E te gaan vervangen voor de Onkyo TX-SR606 of de Onkyo TX-SR705.
    In grootte lijnen puur om volop van de HD-audio tracks op de Blu-Ray's te kunnen gaan genieten.

    Onkyo TX-SR606 Onkyo TX-SR705

    De 703E die er nu staat ben ik dik tevreden over en wil een er graag een nieuwe Onkyo voor terug.

    Wat ik er allemaal op aangesloten heb is het volgende:

    *Nintendo Wii (Component)
    *Onkyo dvd-speler (Coax)
    *Versatel digi-player (voor het live voetbal) (stereo tulp aansluiting + gele tulp)
    *PS3 (Optische kabeltje) (dit word in de toekomst dus gedaan door de HDMI aansluiting)
    *XBOX360 (Component + optisch kabeltje)
    *TV (stereo tulp)

    De Video-OUT is aangesloten d.m.v. een component kabel naar mijn tv, dit zou op de nieuwe reciever dus via een HDMI kunnen/gaan gebeuren.

    Nu aan jullie de vraag, waarom ik de 606 zou moeten kopen of juist de 705.
    Of hebben jullie juist een ander model van Onkyo gezien die beter geschikt is voor mij

    Ben je 1 van de 2 voor een leuke prijs tegengekomen? Weet je waar ze beiden (of 1 van beiden te horen/bezichtigen zijn? laat dit dan ook even weten.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een gewone winkel, dus het liefst geen internetshop.

    Laat de duscussie maar losbranden!
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 06-08-2008 om 16:26

  2. #2

    Standaard

    De 605/606 is heel veel apparaat voor het geld. De meerwaarde van de 705 vind ik gering. Dan zou ik voor een 805 kijken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Unhappy

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden, ben ik dus van plan om mijn 2 jaar oude Onkyo TX-SR703E te gaan vervangen voor de Onkyo TX-SR606 of de Onkyo TX-SR705.
    In grootte lijnen puur om volop van de HD-audio tracks op de Blu-Ray's te kunnen gaan genieten.

    Onkyo TX-SR606 Onkyo TX-SR705

    De 703E die er nu staat ben ik dik tevreden over en wil een er graag een nieuwe Onkyo voor terug.

    Wat ik er allemaal op aangesloten heb is het volgende:

    *Nintendo Wii (Component)
    *Onkyo dvd-speler (Coax)
    *Versatel digi-player (voor het live voetbal) (stereo tulp aansluiting + gele tulp)
    *PS3 (Optische kabeltje) (dit word in de toekomst dus gedaan door de HDMI aansluiting)
    *XBOX360 (Component + optisch kabeltje)
    *TV (stereo tulp)

    De Video-OUT is aangesloten d.m.v. een component kabel naar mijn tv, dit zou op de nieuwe reciever dus via een HDMI kunnen/gaan gebeuren.

    Nu aan jullie de vraag, waarom ik de 606 zou moeten kopen of juist de 705.
    Of hebben jullie juist een ander model van Onkyo gezien die beter geschikt is voor mij

    Ben je 1 van de 2 voor een leuke prijs tegengekomen? Weet je waar ze beiden (of 1 van beiden te horen/bezichtigen zijn? laat dit dan ook even weten.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een gewone winkel, dus het liefst geen internetshop.

    Laat de duscussie maar losbranden!
    Brengt zoiets nog iets op...? Zal toch een behoorlijke aderlating zijn,zeker met dit soort apparaten die al verouderd zijn als je ze hebt aangesloten !

  4. #4

    Standaard

    Mij 703E brengt zeker nog wel iets op, maar das niet iets waar ik mij zorgen over maak.Het verouderen valt opzich wel mee, de nieuwe recierver gaat ook zeker wel weer een paar jaar mee.

    Nu graag on-topic.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf de 606 aangeschaft onlangs. Het grote verschil met de 705 is dat deze upscaling doet tot de volle 1080p. De 606 komt niet verder dan 1080i.
    Er komt straks een samsung full hd tv bij mij thuis te staan die prima kan upscalen, en de later dit jaar te volgen blu-ray speler zal ongetwijfeld ook de nodige upscalekunsten in huis hebben. Dus daar hoef ik het niet voor te doen.
    Het verschil in vermogen is voor zover ik weet ook gering.
    Je kan beter even op de Onkyo site de specsheets naast elkaar houden om te kijken.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  6. #6

    Standaard

    Voor het upscalen is het mij niet te doen, dat kan nu ook via de PS3.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook de 606 aangeschaft en ben er bijzonder blij mee. Perfect geluidje, Dolby TrueHD en DTS/HD MA decoding, veel ingangen waaronder 4 HDMI ingangen, alleen upscaling is wellicht wat minder naar 1080i, maar geeft wel 1080p signalen door, dus een beetje DVD/BlueRay speler kan je beter het upscalen laten regelen.
    Wordt alleen wel een beetje erg warm.
    Prijs/prestatie verhouding van deze versterker is best goed denk ik.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  8. #8

    Standaard

    Bij de 606 staat dit stukje in de audio-omschrijving:

    HDTV-Capable (to 720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output)
    Betekent dit dat hij alleen het geluid op 1080i doorgeeft en geen 1080p??

    Als mijn PS3 doorgelust staat via de 606, en de PS3 geeft een 1080p signaal, geeft hij dit dan nog wel door als 1080p signaal, of zend de 606 dit dan door als 1080i signaal?


    EDIT: Dit haal ik net een een review:

    (...)But the main event on the new receiver is the introduction of video upscaling, even though the specification freaks will moan that it's only to 720p/1080i. The receiver will pass a 1080p signal, for example from Blu-ray players and the like, though ‘as is’, but will also upconvert and upscale lesser formats and resolutions.
    Betekent dit dan dat hij wel een 1080p signaal doorgeeft?


    EDIT 2: Lees dit net in de omschrijving:

    HDMI 1.3a* Audio and Video Processing (1080p; 4 Inputs and 1 Output)
    Hij geeft dus wel gewoon het 1080p signaal door, maar upscaled een signaal dat minder is dan 720p/1080i toch?
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 07-08-2008 om 11:50

  9. #9

    Standaard

    Als de invoer 1080p is dan geeft hij dit gewoon netjes door; er wordt dan immers niets met het signaal gedaan.
    Is het signaal minder dan 1080p dan zal hij upscalen tot max. 1080i.
    Als jouw PS3 een goede 1080p upscaler heeft dan kan je dus gewoon voor de 606 gaan. Deze is op webshops al voor 450 euro te vinden. Echt geen geld voor dit beestje

    Een kleine kanttekening is idd de warmteproductie. Er zit zelfs een stickertje boven op de unit die waarschuwt dat hij erg warm kan worden, maar dat dit normaal is. Ik heb er momenteel slechts 2 speakers aan zitten en ik merk dat ie best wel heet wordt. Maar als we Onkyo mogen geloven heeft dit geen nadelige gevolgen (wel een beetje energieverspilling, maar goed...)
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  10. #10

    Standaard

    Mijn huidige 703E word ook al erg warm, en heeft nog nooit gewijgerd.
    Dus trek me van de warmte productie helemaal niets aan.

  11. #11

    Standaard

    Hoe belangrijk is dat THX certificaat nu eigenlijk nog? Het valt me net op dat dit ontbreekt op de 606.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb mij eigenlijk nooit "verdiept" in de specs van THX. Het is een kindje van george Lucas toch??
    Zelf ben ik geen audiofiel, over het geproduceerde geluid hoor je mij echt niet klagen
    Ik zou ook het verschil niet kunnen horen waarschijnlijk, tussen een THX versterker en een niet-THX bak.

    Mijn Logitech 5.1 setje aan mijn pc is ook THX gecertificeerd, maar valt echt in het niet bij mijn 2 Klipsch zuiltjes.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  13. #13

    Standaard

    Blauwe licht op de 705 is in ieder geval wel mooi
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  14. #14

    Standaard

    Naar zeggen van een verkoper bij Raf (Hilversum), is er op gebied van HD geluid een degelijk stap naar voren maar doe ik met de keuze voor de 606 een stap terug bij het luisteren naar de radio, een cd, een SACD.
    Hji raadde mij hierom aan om van mijn huidige 703E (die volgens hem helemaal top is en alleen geen HD geluid ondersteund) voor de 705 te gaan.

    Hij raade mij ook nog even te wachten omdat er de komende maanden nog veel meer aan recievers uit gaat komen en dan Denon een serieuze rol gaat spelen.

    Ik heb hem ook voorgelegd dat de 606 bij "Digital street" nu voor €442,- te koop staat.
    Waarop zijn antwoord was dat het ook wel weer zonde was om hem voor die prijs te laten staan....

    Ze verkopen bij RAF/stafhorst geen Onkyo meer, dit omdat Onkyo een ander importeur aangewezen heeft en ze dreigen over te stappen naar b-onderdelen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Hoe belangrijk is dat THX certificaat nu eigenlijk nog? Het valt me net op dat dit ontbreekt op de 606.
    THX is pure marketing en echt TOTAAL overbodig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Naar zeggen van een verkoper bij Raf (Hilversum), is er op gebied van HD geluid een degelijk stap naar voren maar doe ik met de keuze voor de 606 een stap terug bij het luisteren naar de radio, een cd, een SACD.
    Hji raadde mij hierom aan om van mijn huidige 703E (die volgens hem helemaal top is en alleen geen HD geluid ondersteund) voor de 705 te gaan.
    Wat een bullshit. Het versterkergedeelte zal zeer weinig verschillen als je ze 1 op 1 zou vergelijken. Daarbij komt uit elke test de 605/606 als zeer goed of referentie. Een apparaat dat referentie is in zijn klasse is dus zeker niet een stuk minder dan een apparaat dat net wat duurder is maar matige kritieken krijgt. En de kritieken over de 705 zijn net zo vaak matig als de kritieken van de 605/606 goed zijn......

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Hij raade mij ook nog even te wachten omdat er de komende maanden nog veel meer aan recievers uit gaat komen en dan Denon een serieuze rol gaat spelen.
    Ook bullshit. Denon speelt al een serieuze rol. Onkyo kwam met de X05 met een zeer competetieve serie maar de verschillen blijven klein. Denon, Yamaha, Onkyo: allemaal goed en ze lopen allemaal net een beetje voor als ze een nieuwe serie lanceren.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik heb hem ook voorgelegd dat de 606 bij "Digital street" nu voor €442,- te koop staat.
    Waarop zijn antwoord was dat het ook wel weer zonde was om hem voor die prijs te laten staan....
    Waarmee hij zijn advies om voor de 705 te gaan plots vergeten is?????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ze verkopen bij RAF/stafhorst geen Onkyo meer, dit omdat Onkyo een ander importeur aangewezen heeft en ze dreigen over te stappen naar b-onderdelen.
    Onkyo is inderdaad weg bij HNNY. Er gaan verschillende verhalen rond wie dat nou daadwerkelijk wilde. In ieder geval is zeker dat Onkyo Europe het nu zelf gaat organiseren en wat ik begrijp is dat twee vrij onervaren kerels het voor Nederland moeten gaan organiseren. Dat zou een probleem kunnen zijn. Echter zou de service organisatie van de Mediamerkt de operatie gaan uitvoeren en dan zie ik niet direct een reden voor ongerustheid. Dan Onkyo over gaat stappen op b-onderdelen is meteen de allergrootste bullshit van je liegende verkoper. Onkyo heeft een heel groot verleden in stereo en inmiddels ook voor surround. Dat niet alle producten even grote toppers zijn is voor Onkyo net zo goed van toepassing als voor Denon of welk ander merk dan ook. Onkyo gaat echter niet overstappen op b-onderdelen.

    Overigens is Onkyo een merk dat veel technieken inkoopt en daar eigen bewerkingen/aanpassingen op los laat. Daarnaast hebben ze zelf ook de nodige dingen bedacht en patenten aangevraagd.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Ik denk dat ik de markt de komende maanden nog gewoon even afwacht.
    Dat er een hoop nieuwe modellen aan zitten te komen de komende maanden staat wel vast, het lijkt mij verstandiger om even te wachten en mijn spaarpotje eerst te investeren in een nieuwe tv ( Panasonic 42PZ85), dan komt de HDMI reciever in het najaar wel.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik denk dat ik de markt de komende maanden nog gewoon even afwacht.
    Dat er een hoop nieuwe modellen aan zitten te komen de komende maanden staat wel vast, het lijkt mij verstandiger om even te wachten en mijn spaarpotje eerst te investeren in een nieuwe tv ( Panasonic 42PZ85), dan komt de HDMI reciever in het najaar wel.
    Je kunt je geld natuurlijk maar 1 keer uitgeven. Het enige nadeel dat je dan hebt is dat je via de PS3 nog niet kunt genieten van de nieuwe geluidsformaten maar je krijgt wel altijd full bittrate DD of DTS en dat klinkt ook heel goed.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Iemand die goeie site's weet of plaatsen waar ik de Onkyo TX-SR705 kan bestellen of halen? Heeft ook iemand een site waar ik goeie speakers kan halen of bestellen? Ik heb me al rot gezocht en vind niets speciaals of betrouwbaars. En mijn kennis is ook niet zo groot i.v.m. deze zaken. Ik weet nu welke reciever ik wil en zou graag ook eens zien voor de speakers enz.
    Alvast bedankt.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    THX is pure marketing en echt TOTAAL overbodig.
    eehhh nee hoor(met de juiste spullen niet hoor)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    eehhh nee hoor(met de juiste spullen niet hoor)
    Wat jij wil, vooral de juiste spullen kopen dan.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Alexander..
    thx is een norm waar bepaalde waardes aan oa drukvermogen van speakers per kubieke meter zijn gewaarborgd
    er zijn zowel versterkers en boxen die aan deze strenge maatstaaf voldoen.
    en dat klink beter in vergelijking met andere sets uit dezelfde catogorie.
    Wat niet wil zeggen dat je persee een thx gecetificeerd systeem moet hebben, jouw eerste antwoord is volkomen onzin, je reply een beetje onnozel....
    John (die geen thx systeem heeft, en daar ook niet perse de behoefte aan heeft)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  23. #23

    Standaard

    Ik weet wat THX is.

    Ik weet ook dat je héél dik moet betalen om dat logo op je versterker/receiver/speaker/dvd spelers/weetikveelwatnogmeer te mogen zetten. Dan weet ik ook dat ik (in theorie) liever een product koop waat het niet op staat en dat bedrag geinvesteerd is in betere onderdelen. THX stelt namelijk eisen maar zegt geen drol over de kwaliteit. En als je dan toch zo graag THX wil dan is het gros van de THX certificaten gewoon een slap aftreksel van het orgineel. Dat hebben ze gedaan om het destijds voor meer mensen haalbaar te maken en de eisen van THX Ultra waren voor een (kleine) Europese kamer toch al behoorlijk extreem.

    En als we mekaar dan toch onnozel vinden :

    Afgezien van het feit dat 'beter' behoorlijk aan persoonlijke smaak onderhevig is, is het toch ook wat onnozel om te stellen dat een THX systeem altijd beter klinkt dan een ander systeem in dezelfde prijsklasse zonder dat marketinglogo.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    heb je ook gelijk in vrede op aarde(lol)
    voor de meeste huiskamers weinig toegevoegde waarde
    maar ik heb een keer een systeempje mogen uittesten(zelf gehoord, in een niet zo grote studio)
    wat ook in de duitste audio reference was.
    laten we het erop houden dat bij de juiste combinatie aan apperatuur en de juiste luisteruimte, op een puntenscale van 1 tot 100 het wellicht net 2 a 3 punten toevoegd.
    Soort van mierenneuken voor de laatste puntjes haha
    John
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    vrede op aarde(lol)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •