Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    [quote=Alexander D;1428896]Wat een bullshit. Het versterkergedeelte zal zeer weinig verschillen als je ze 1 op 1 zou vergelijken. Daarbij komt uit elke test de 605/606 als zeer goed of referentie. Een apparaat dat referentie is in zijn klasse is dus zeker niet een stuk minder dan een apparaat dat net wat duurder is maar matige kritieken krijgt. En de kritieken over de 705 zijn net zo vaak matig als de kritieken van de 605/606 goed zijn......


    Matige kritieken op de 705 werden volgens mij vooral bepaald door het prijsverschil met de 605. Voor relatief minder 'extra' een beduidend hogere prijs: b.v. extra hdmi poort, thx label, iets meer vermogen, blauw licht rond de volume-knop. Ben zelf een tevreden eigenaar van een 705, en vond vooral de extra hdmi poort belangrijk (heb veel hdmi apparaten). Prijs/kwaliteit verhouding van de 605 was/is extreem hoog en heeft daardoor (terecht) veel positieve aandacht gekregen, maar het gaat mij te ver om de 705 als een minder product af te schilderen: het is maar waar je voor kiest. In ieder geval heeft de 705 veel minder aandacht gekregen in bladen en fora (door genoemde redenen) dan de 605. Heb ook nergens slechte kritieken gelezen op de .05 serie van Onkyo. Enige 'grote' probleem was dacht ik een plop geluid, maar dat was via een update te verhelpen.

    Bij het kopen van een receiver zou ik vooral letten op wat je i.i.g. nodig denkt te hebben: en dat is ook per persoon verschillend. Nieuwe audioformaten zijn b.v. wel handig, hoe groot is de ruimte van de kamer (maar ook van de kast waar hij in komt te staan i.v.m. voldoende ventilatie) die 'gevuld' moet gaan worden, aansluitingen, upscalemogelijkheden (als hij het niet zelf helemaal kan, dan i.g.g. onbewerkt doorsluizen). Verschillen tussen .05 en de .06 serie zijn volgens mij niet heel groot. en dan kan een ouder 'hoger' model voor een leuke prijs best wel eens aantrekkelijker zijn dan een nieuwe waar de 'kop' nog vanaf moet. Natuurlijk wel bij een betrouwbare (internet)winkel.

  2. #27

    Standaard

    Ik heb ook een TX-SR703e en wil ook deze verkopen/inruilen. Ik kan alleen even geen tweedehands prijs vinden voor dat ding, heb dus geen idee wat ik er voor moet vragen. Dan zit ik er ook aan te denken om de 606 aan te schaffen.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olafski72 Bekijk bericht
    Ik heb ook een TX-SR703e en wil ook deze verkopen/inruilen. Ik kan alleen even geen tweedehands prijs vinden voor dat ding, heb dus geen idee wat ik er voor moet vragen. Dan zit ik er ook aan te denken om de 606 aan te schaffen.
    135 euro heb ik ervoor kunnen krijgen !

  4. #29

    Standaard

    Boehoe, en dan heeft dat ding me 3 jaar geleden bijna 1000 euro gekost.... Maar goed, ik zal eens kijken wat ik er mee doe.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olafski72 Bekijk bericht
    Boehoe, en dan heeft dat ding me 3 jaar geleden bijna 1000 euro gekost.... Maar goed, ik zal eens kijken wat ik er mee doe.
    Ach, als je had geinvesteerd in aandelen was het nu ook niets meer waard geweest. :wink:


    Je moet geen middenklasse receiver kopen en verwachten dat de afschrijving wel mee gaat vallen. Dan moet je hem langer blijven gebruiken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Ik snap iets niet. In een review van de 606 las ik het volgende:

    "...De prijs zal dus ongeveer hetzelfde zijn als de TX-SR605, ongeveer 450 euro. Als je deze prijs afgezet tegen alle mogelijkheden van de receiver zal dit waarschijnlijk wel weer een succes-nummer worden, waarbij minpunten als 1080i upscaling en geen 7.1 uit geen grote bezwaren bij de kopers zullen opleveren."

    Er is toch wél een mogelijkheid om een 7.1 opstelling te maken met de 606?
    I am fire
    I am..........Death

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan Bekijk bericht
    Ik snap iets niet. In een review van de 606 las ik het volgende:

    "...De prijs zal dus ongeveer hetzelfde zijn als de TX-SR605, ongeveer 450 euro. Als je deze prijs afgezet tegen alle mogelijkheden van de receiver zal dit waarschijnlijk wel weer een succes-nummer worden, waarbij minpunten als 1080i upscaling en geen 7.1 uit geen grote bezwaren bij de kopers zullen opleveren."

    Er is toch wél een mogelijkheid om een 7.1 opstelling te maken met de 606?
    Ik zou zo niet weten waarom niet, het is een 7.1 versterker.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan Bekijk bericht
    Ik snap iets niet. In een review van de 606 las ik het volgende:

    "...De prijs zal dus ongeveer hetzelfde zijn als de TX-SR605, ongeveer 450 euro. Als je deze prijs afgezet tegen alle mogelijkheden van de receiver zal dit waarschijnlijk wel weer een succes-nummer worden, waarbij minpunten als 1080i upscaling en geen 7.1 uit geen grote bezwaren bij de kopers zullen opleveren."

    Er is toch wél een mogelijkheid om een 7.1 opstelling te maken met de 606?
    Ik denk dat ze bedoelen dat er geen 7.1 pre-out op zit. Je kunt met deze receiver dus geen losse eindversterker gebruiken.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  9. #34

    Standaard Onkyo THX-SR606 Limited Edition

    Ja ja, ik ben binnenkort de gelukkige eigenaar van de Onkyo 606 Limited Edition.

    Naast het feit dat ie uiteraard THX gecertificeerd is, heeft ie 7 x 320 Watt, 14 HDMI ingangen en 5 uitgangen. Verder is ie al voorbereid op Ultra Master True Ultimate HD en kan ie upconverten naar 3180P

    Zie het THX logo op het zwarte display .....

    Picture1.jpg

    Groet roger

    (Sorry, het was weer een stressdag )
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #35

    Standaard

    Even de opmerking van Roger daargelaten
    Wat is eigenlijk het voordeel van een losse eindversterker?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K Bekijk bericht
    Ik denk dat ze bedoelen dat er geen 7.1 pre-out op zit. Je kunt met deze receiver dus geen losse eindversterker gebruiken.

    denk dat ze ook bedoelen dat je geen 7.1 analoge input in je versterker hebt maar 5.1

    misschien als er ooit een opvolger van dts hd of dolby true hd is handig om te toch je receiver niet meteen te hoeven dumpen. als hij dan nog werkt
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •