Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.

Discussie: Louis De Funes

  1. #1

    Standaard Louis De Funes

    Voor 25 september 2008 staat gepland:

    Louis de Funes Ultimate Collection. Hierin verschijnen

    1. The bouncing beauty (Le petit baigneur)
    2. Pouic-pouic
    3. Peek-a-boo (Ah! Les belles bacchantes)
    4. Monsieur Leguignon, lampiste
    5. The sucker (Le corniaud)
    6. Don't look now: we're being shot at (La grande vadrouille)
    7. The miser (L'avare)
    8. The wing and the high (L'aile ou la cuisse)
    9. Rob the bank (Faites sauter la banque)

    Hierin zitten 2 juweeltjes met Bourvil, nl 5. (Le Corniaud - Nederlandse titel: De Eend en de Cadillac)
    en 6. (La Grande Vadrouille - Nederlandse titel: Samen Uit Samen Thuis), die al geruime tijd in het land van oorsprong te koop waren, maar nu -eindelijk- ook met Nederlandse ondertitels.

    Vooral La Grande Vadrouille bezorgde mij destijds in Plaza Kalverstraat Amsterdam pijn in de buik van het lachen.

    Dat de uitgever (Universal / Studio Canal) bij aankondiging eerst de Engelse tekst en dan pas de Franse noemt is overigens een beetje onbenullig.

    Verder bevinden zich in mijn verzameling (o.a.) natuurlijk de Gendarme- en Fantomas-films (ook destijds allemaal in de Bios gezien), Le Grand Restaurant, Hibernatus,
    A Folie des Grandeurs, Rabbi Jacob.

    Ik moet trouwens nog 's op speurtocht naar wat leuke Bourvil's; iemand een tip ?

  2. #2

    Standaard

    Er is een tijd geleden een Bourvil - box uitgekomen met volgende films:

    Le Bossu
    Le chemin des écoliers
    Le miroir à deux faces

    Was trouwens niet zo duur. Iets van een 20 euro meen ik.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door veester Bekijk bericht
    Er is een tijd geleden een Bourvil - box uitgekomen met volgende films:

    Le Bossu
    Le chemin des écoliers
    Le miroir à deux faces

    Was trouwens niet zo duur. Iets van een 20 euro meen ik.

    Dank, ik ga eens op zoek.

  4. #4

    Standaard

    In het zesde jaar van mijn middelbare school heb ik de hoofdrol gespeeld in het toneelstuk L'Avare, ofwel De Vrek van Molière. Ik heb de filmversie met De Funès gebruikt om inspiratie op te doen, niemand kan het immers beter dan hij. Dit nerveuze Franse tuinkaboutertje geldt voor mij als één van de allergrootste meesters van de fysieke komedie, naast Charlie Chaplin, Buster Keaton, Laurel & Hardy en natuurlijk zijn Franse collega Bourvil.

    Ik heb meestal moeite met het echt krom liggen van het lachen om oude films (hierover heeft Rowan Atkinson trouwens een interessante synthese gemaakt) omwille van het enorme tijdsverschil (Zeitgeist, andere smaak, ...) en andere redenen, maar om La Grande Vadrouille heb ik ook meermaals luidkeels moeten lachen. La Soupe aux Choux (De kolensoep) was ook wel leuk, maar dat was meer een soort "guilty pleasure": een hele film gebaseerd rond scheethumor? Heerlijk toch
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  5. #5

    Standaard

    Elke zaterdagavond zendt de commerciële Belgische zender VTM een De Funès uit. Net zoals vroeger, toen ik samen met mijn ouders bijna op de grond lag van het lachen. Ze zijn al een paar weken bezig met de Gendarme reeks. Gisteren hebben de tranen hier weer rijkelijk gevloeid.

  6. #6

    Standaard

    Mijn ouders huurden ook geregeld Louis De Funes en dan mn de Gendarme films,
    zo heb ik Louis De Funes leren kennen.

    Heb niet zo lang geleden nog een paar oude VHS films gekocht via Marktplaats.
    Jeugdsentiment, erg leuk vooral The Adventures of Rabbi Jacob.

    Over franse films gesproken: Kent iemand de "Zevende Compagnie" films en zijn die ooit hier op DVD verschenen?
    Laatst aangepast door cris : 10-08-2008 om 14:29

  7. #7

    Standaard

    Ik heb al zekers 50 films met hem op dvd. Ik koop ze allemaal in Frankrijk.

  8. #8

    Standaard

    L'aile ou la cuisse heb ik inmiddels ook zo vaak gezien. Klassieker wat mij betreft.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb al zekers 50 films met hem op dvd. Ik koop ze allemaal in Frankrijk.
    Dat is natuurlijk een El Dorado voor Funes, Bourvil en Fernandel -films.
    Helaas is mijn Frans van dien aard dat voor mij Nederlandse ondertitels onontbeerlijk zijn.

  10. #10

    Standaard

    In Frankrijk is er nog één film die nog nooit op dvd uitgekomen is , en dat is Jo.

    Die moet zekers in mijn collectie komen want het is ook een fantastische film. Het probleem komt van de verdeler (MGM/20th Century Fox Home Entertainment) die niet geinteresseerd is omdat de marktaandeel te klein is.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    [...]Hierin zitten 2 juweeltjes met Bourvil, nl 5. (Le Corniaud - Nederlandse titel: De Eend en de Cadillac)
    en 6. (La Grande Vadrouille - Nederlandse titel: Samen Uit Samen Thuis), die al geruime tijd in het land van oorsprong te koop waren, maar nu -eindelijk- ook met Nederlandse ondertitels.[...]
    Dit is dan bijzonder goed en welkom nieuws

    Deze twee titels alleen al zijn de prijs van de hele box meer dan dubbel waard.

    La Grande Vadrouille is de enige reden dat ik nog een VHS in mijn huis heb, die kan dus binnenkort ook naar de schroothoop.
    Ik hoop wel dat deze uitgave in 2:35 ratio is, nou ja alles is beter dan niets. Deze film is zo geniaal goed, er zit ook geen slap moment in, nou ja dat je slap van het lachen ligt de hele tijd.

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    ik vind film met die koolsoep heel leuk.
    ik vind alles top trouwens.

  14. #14

    Standaard

    Is Rabbi Jacob al Ned. ondertiteld uit ? Goed om kunnen lachen, net als La Grande Vadrouille en sommige van de Gendarmes films. Toch 1 van de grote filmkomieken: mijn ouders namen vroeger die films van de Franse tv op, keek dan met vriendjes ( die net als ik nog geen Frans hadden, pas later op de middelbare school) naar die films die dan toch boeiend genoeg waren om uit te kijken.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HUYG Bekijk bericht
    Is Rabbi Jacob al Ned. ondertiteld uit ? Goed om kunnen lachen, net als La Grande Vadrouille en sommige van de Gendarmes films. Toch 1 van de grote filmkomieken: mijn ouders namen vroeger die films van de Franse tv op, keek dan met vriendjes ( die net als ik nog geen Frans hadden, pas later op de middelbare school) naar die films die dan toch boeiend genoeg waren om uit te kijken.

    Rabbi Jacob met nlo is met een paar klikken te vinden bij o.a. Bol.com (6,99)

  16. #16

    Standaard

    Herman ,bedankt ! Heb deze waarschijnlijk over het hoofd gezien doordat de Gendarmes films een soortgelijke cover hebben.

  17. #17

    Standaard

    Heb je al 's afgestemd op de commerciële belgische zender VTM Herman? Profiteer er van want volgens mij hebben ze nu zowat de hele Gendarme reeks doorgedraaid.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door veester Bekijk bericht
    Heb je al 's afgestemd op de commerciële belgische zender VTM Herman? Profiteer er van want volgens mij hebben ze nu zowat de hele Gendarme reeks doorgedraaid.
    dank voor de tip , maar ik heb alle gendarmes op dvd

  19. #19

    Standaard

    Kunnen jullie VTM kijken dan? :/
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman Bekijk bericht
    Kunnen jullie VTM kijken dan? :/

    Nee; ik had in de gauwigheid niet gezien dat het om een commerciele zender ging . Ik dacht dat het om 1 van de twee 'gewone' zenders ging.

    Neemt niet weg , dat ik het altijd aardig vind als iemand mij tipt. Dus het bedankje blijft overeind.

  21. #21

    Standaard

    Iemand al deze onlangs verschenen 9 dvd box aangeschaft.
    Ik ben nieuwsgierig naar de kwaliteit.

  22. #22

    Standaard

    Ik kon de box vandaag bij VanLeest niet laten liggen;

    Keurig verzorgde uitgave en tot mijn grote genoegen, zijn de films verpakt in transparante slimline cases. Snel even wat shots bekeken van Le Corniaud en La Grande Vadrouile en die zien er toppie uit.

    Ik probeerde die vreselijke intro met deun van stichting Brein te vermijden door via "Engels" op te starten en later voor Nederlandse ondertiteling te kiezen. Dat gaat helaas niet. Na het laden moet je onmiddellijk je taalkeuze maken en die Breinzooi voor lief nemen. (ik zet dan in elk geval altijd het geluid even uit, want die vervelende djingle hoor ik al 20 jaar hetzelfde)

    Off Topic: in deze reeks releases zag ik ook de box van "Jean Paul Belmondo staan" en ook die ziet er zeer verzorgd uit.

  23. #23

    Standaard

    die studio canal uitgaves zijn meestal van erg goeie kwaliteit. Maar ondertitels uitzetten hoort er vaak niet bij (hoewel ze niet zijn ingebrand).
    There is only one real truth: causality!...

  24. #24

    Standaard

    Le Gendarme se marie (Jean Girault, 1968) 5.0
    Mijn eerste Louis de Funes. Hopelijk is het niet allemaal van dit flauwe niveau waarbij het eerder lijkt dat er een hoeveelheid sketches aan elkaar geplakt zijn in plaats van een fatsoenlijk uitgebouwd verhaal.

    Wij hebben deze deze box thuis staan.

    De verhalen zijn lang niet altijd even sterk, voor een goed verhaal kan je dus beter een andere film bekijken. Wil je een avondje lekker lachen, dan zijn deze films echt een aanrader. Echt een leuke serie films. Geen geweld of seks, wat er voor zorgt dat je deze films ook rustig met het hele gezin kan kijken.


    Dat belooft wat.

    Trouwens weet er iemand hoeveel Louis de Funes films er eigenlijk gemaakt zijn..?

  25. #25

    Standaard

    Ik ken de Gendarme serie niet, maar persoonlijk wil ik toch La grande vadrouille, Le corniaud en Les avontures de Rabbi Jacob aanraden. Zullen toch wel vele malen beter zijn dan die Gendarme serie.
    Er zijn nog wel een paar hele goede films met Louis de Funes, het is alleen lastig om aan kwalitatieve goede releases te komen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •