Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Wheel Of Time (Amazon TV-serie)

    Eindelijk zijn er plannen om één van mijn favoriete franchises aller tijde naar het witte doek te vertalen: wijlen Robert Jordan's impressionante fantasy-reeks The Wheel Of Time. Onverfilmbaar geacht maar dat zeiden ze van LOTR ook...

    Wheel Of Time Movie Coming
    By Josh Tyler: 2008-08-13 00:02:03

    Wheel Of Time Movie Coming The really strange thing about the success of Lord of the Rings is that it never translated into that new wave of adult oriented fantasy so many had predicted. Instead, it prompted Hollywood to run out and make a bunch of crummy, kid-oriented fantasies. Or maybe Harry Potter was to blame for that. Whatever the reason, Lord of the Rings still stands almost entirely alone when it comes to fantasy filmmaking for an adult audience.

    They may be a few years too late, but somebody in Hollywood has at last had the sense to wake up to the potential of wizard movies for adults. Variety says Universal has acquired the rights to Robert Jordan’s Wheel of Time series. They’ll start working on adapting the first book in the bunch, The Eye of the World soon. It’s being produced in part, by the company that made graphic novel versions of the story, so at least there’s someone involved who is in some way familiar with the property.

    If you haven’t read the Wheel of Time series, it’s worth a look… up to a point. Author Robert Jordan wrote a dozen books, but its really only the first 5 or 6 which are actually worth reading, assuming you don’t mind never getting any sort of ending. For me, the fourth was definitely the high water mark. The series tells the story of a boy named Rand al’Thor, who grows up with the rare ability to tap the “source”, a mysterious and incredible power. He and his friends are taken from their village by an Aes Sedai (their name for a female wizard) and head off for a date with destiny. The whole thing takes place in an alternate world which, particularly in the first book Eye of the World, blatantly borrows a lot of its best ideas from other fantasy literature, Lord of the Rings in particular. Once the first book is out of the way, Jordan does a better job of finding his own voice and his characters take on a life of their own. He has some pretty great, rather unique fantasy concepts too. For instance I've always loved the idea that the Aes Sedai aren't affected by cold, simply because they refuse to let it touch them. It's not magic, they just ignore it. For that matte,r there's really no magic anywhere in the book. Jordan's stories are set in a psuedo-medieval alternate world, but his approach to fantasy, magical powers is almost scientific.

    Still, will it work as a movie? Wheel of Time fans were dealt a blow recently when author Robert Jordan died, before completing the series’ final book. Now the Wheel of Time will have an ending, but Jordan only had the book partially done and it’s being finished by a host of other people, including his wife. It’s somewhat ironic really, the big problem with the Wheel of Time series has always been that Jordan just didn’t know how to end it. It probably should have ended with book nine or ten, but Jordan kept finding excuses to drag the thing on and on. Long before Jordan's death, even some of the books’ most hardcore fans had jumped off the bandwagon. If Hollywood is serious about turning this into a franchise, hopefully they’ll have a better way to end it than dragging us through an endless series of dead-end character delays which really don’t matter.
    EDIT: Na tien jaar in production hell te hebben gezeten, wordt het uiteindelijk geen film maar een serie door Amazon.
    Laatst aangepast door Werner : 20-06-2019 om 10:05
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Erg goede serie, al werd het wel steeds langdradiger hoe verder de serie vorderde....het laatste boek moet ik nog steeds lezen; ergens stel ik het ook uit, omdat de serie door de dood van Jordan natuurlijk geen echt einde heeft.

  3. #3

    Standaard

    Het lijkt me overigens leuk om in dit topic wat te gaan zitten speculeren over een rolverdeling, want dat zal niet van de poes zijn.

    Lan Mandragoran: Clive Owen


    Lanfir: Angelina Jolie


    Verin: Kathy Bates


    Balthamel: Alan Rickman


    Thom Merrilin: Donald Sutherland of Sam Elliott


    Morgase Trakand: Nicole Kidman


    Elyas Machera: Kevin Costner


    Elayne Trakand: Hayden Panetierre


    Loial: Robbie Coltrane


    Nynaeve Al'maeren: Natalie Portman


    Egwene Al'veren: Kristin Kreuk


    Alanna Mosvani: Helena Bonham Carter
    Laatst aangepast door Werner : 13-08-2008 om 19:27
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Geen Nicole Kidman. Ik vind haar de laatste tijd steeds minder. Het lijkt allemaal hetzlefde wat ze doet.

    Ik ken trouwens de boeken niet (nog nooit van gehoord zelfs), maar een nieuwe goede fantasy reeks heb ik wel zin in.
    Turn around and feel the vibe.....

  5. #5

    Standaard

    Nog liever dan deze serie, zie ik de Poort des Doods (Weis & Hickman)cyclus op het witte doek verschijnen...is tenminste wel "eindig", en zou er ook erg, erg mooi kunnen uitzien....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge Bekijk bericht
    Ik ken trouwens de boeken niet (nog nooit van gehoord zelfs), maar een nieuwe goede fantasy reeks heb ik wel zin in.
    My thoughts exactly...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Poort des Doods (Weis & Hickman)cyclus op het witte doek verschijnen...
    Poort Des Doods zou ik ook wel geld aan uitgeven om te zien, maar Wheel Of Time heeft volgens mij enorm filmisch potentieel. Ik kan zo de eindscène uit boek 5 voor me zien waarin Lanfir in woede ontsteekt als ze hoort dat Aviendha Rhands vriendin is, en ze een slachting aanricht totdat Moiraine zich opoffert en haar mee in de ter'angreaal sleurt .
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Ik zie juist weer liever een relatief onbekende cast, zoals bij LOTR. Zeker geen nobody's maar in die tijd ook nog geen supersterren. Eigenlijk alleen McKellen, Holm, Lee waren al echt behoorlijk bekend.

    Ik had bijvoorbeeld geen LOTR-film willen zien met bijv. Nicole Kidman, Tom Cruise, Brad Pit en Edward Norton in de hoofdrollen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ook nog nooit van deze serie gehoord, maar klinkt wel interessant.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik zie juist weer liever een relatief onbekende cast, zoals bij LOTR. Zeker geen nobody's maar in die tijd ook nog geen supersterren. Eigenlijk alleen McKellen, Holm, Lee waren al echt behoorlijk bekend.

    Ik had bijvoorbeeld geen LOTR-film willen zien met bijv. Nicole Kidman, Tom Cruise, Brad Pit en Edward Norton in de hoofdrollen.
    't Was maar een beetje speculatie om te zien welke acteurs fysiek wat lijken op de rollen die ze worden geacht te spelen. Een onbekende getalenteerde cast is zeker ook goed. Ik zie niet dadelijk goeie acteurs voor de drie hoofdrollen overigens, een figuur als Perijn moet toch redelijk gespierd zijn - wordt geacht smid te zijn en met een bijl te kunnen omgaan - dus al die Aaron Spelling melkmuilen kunnen m.i. niet in aanmerking komen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Ik heb het na boek 9 geloof ik opgegeven, heb het volgende deel wel, maar ben er niet aan toe gekomen om er ooit aan te beginnen.

    Dan hebben we nu dus wel 3 "grote" fantasy series in de maak:
    Wheel of Time

    Legend of the Seeker aka The Sword of Truth serie door Terry Goodkind.
    Op het laatste deel na (moet nog in paperback verschijnen) heb ik alle 11 delen gelezen, moet er ook bij zeggen dat ik de eerste drie delen echt geweldig vind, daarna wordt het wat minder, maar ook niet slecht.

    Vond de trailer erg matig, is ook van de producers van Hercules/Xena en ik heb niet het idee dat het, ondanks het scenario, deze serie's echt gaat overstijgen.

    A Song of Ice and Fire door George R.R. Martin. De status van dit project is het minst gevorderd maar geeft het het meest potentieel omdat HBO en BBC hebben afgesproken dat als de serie er komt ze hem samen gaan produceren en financieren.

    De serie is ook nog niet af, boek 5 verschijnt hopenlijk dit jaar, en dan volgen er zeker nog 2. De boeken zijn overigens wel brilliant, geniaal en persoonlijk vind ik ze beter dat Lord of the Rings, heiligschennis ik weet het, de leerling kan nooit de meester overtreffen, maar dit is echt een fantastisch verhaal.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    A Song of Ice and Fire door George R.R. Martin. De status van dit project is het minst gevorderd maar geeft het het meest potentieel omdat HBO en BBC hebben afgesproken dat als de serie er komt ze hem samen gaan produceren en financieren.
    Oh ja, dat is ook een heel goeie serie. Ze zullen daar nogal een verloop van acteurs voor moeten hebben, want Martin is niet echt zuinig op het leven van zijn hoofdpersonages. Wordt geloof ik ook geen film maar een serie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Nu bekend is geworden dat het laatste deel van deze geweldige reeks gaat verschijnen in niet minder dan drie (!) delen ben ik wel heel benieuwd naar de eerste verfilming van de reeks. De kan lijkt me zeer klein trouwens dat de gehele serie verfilmd gaat worden, het epos omvat als alle delen verschenen zijn 14 boeken, de kans dat deze allemaal verfilmd gaan worden, zeker met de originele cast, is nihil. Ik had ergens gehoopt dat men de verfilming in animatie zou doen, een donker manga achtig sfeertje past volgens mij prima.
    Who buys DVD's anyway? :)

  14. #14

    Standaard

    't Is nog wel even aftellen, de draft van A Memory Of Light part 1: The Gathering Storm (of hoe de titel intussen ook mag geworden zijn) is binnen maar de publicatie gaat nog 4 maanden duren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    vond recentelijk een link die ik wel met jullie wou delen.
    ik weet niet of 't klopt of niet, maar zie maar zelf.

    http://takoren.tripod.com/id8.html

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jsportive Bekijk bericht
    vond recentelijk een link die ik wel met jullie wou delen.
    ik weet niet of 't klopt of niet, maar zie maar zelf.

    http://takoren.tripod.com/id8.html
    Beetje vreemd dit als 1e post...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Beetje vreemd dit als 1e post...
    Wishlist of a fan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    De eerste échte casting is een feit. Rosamund Pike zal de rol van Moiraine op zich nemen.

    https://www.tor.com/2019/06/19/wheel...on-adaptation/
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    De eerste échte casting is een feit. Rosamund Pike zal de rol van Moiraine op zich nemen.
    Niet verkeerd! Ik vind haar een prima actrice die bovendien erg prettig is om naar te kijken (mijn mening)

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #20

    Standaard

    Ik denk ook dat het een goeie castingkeuze is. Er is nogal wat kritiek op het feit dat ze nogal groot is, in de boeken wordt Moiraine beschreven als een typisch kleine Cairhiense, maar dat zal wel loslopen denk ik. Moiraine zou naar verluidt ook in de serie een iets grotere rol krijgen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Dat wordt weer tegen die tijd amazon prime aanschaffen.....wordt nog druk met disney er ook al bij .

  22. #22

    Standaard

    Eerste trailer!

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat wordt weer tegen die tijd amazon prime aanschaffen.....wordt nog druk met disney er ook al bij .
    26/12 staat de serie compleet op prime.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Nu al de eerste drie afleveringen toch?
    Behoorlijk negatieve recensies in de New York Times, Rolling Stone en de Washington Post overigens.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-11-2021 om 22:02

  25. #25

    Standaard

    Ik zie wel een probleem dat het woke-zijn compleet is doorgeslagen. Blijkbaar moeten de inwoners van Tweewater van alle etnieën zijn, terwijl er toch duidelijk in de boeken wordt gesteld dat het bloed van Manetheren net zo zuiver is gebleven wegens geen interactie met de buitenwereld. Wat de rassenkwestie betreft is Jordan nogal duidelijk in zijn beschrijvingen: de noordelijke volkeren zoals Shienar en Malkier hebben Aziatische trekken, het Zeevolk ziet er uit als Indiërs en de Dochter van de Negen Manen en bij uitbreiding de Seanchanen zijn zwart. Wat dan een zwarte vrouw in een herberg in Tweewater doet zonder raadsels op te roepen, is me een raadsel, te meer omdat later in de reeks Thom Merrilin Mart blijkbaar correct kan identificeren op het zicht als zijnde van Tweewater.

    Anderzijds zijn er al een paar mooie scènes de revue gepasseerd. Shadar Logoth was precies zoals ik die in mijn verbeelding heb gezien, en vooral Rosamund Pike is goed gecast als Moiraine Damodred.
    Laatst aangepast door Werner : 23-11-2021 om 08:47
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •