Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nu al de eerste drie afleveringen toch?
    Behoorlijk negatieve recensies in de New York Times, Rolling Stone en de Washington Post overigens.
    imdb, tot nu toe 7.4
    trakt, tot nu 76% likes.

    Ik denk dat de liefhebbers van de serie problemen zullen hebben met de keuzes die in de serie zijn gemaakt. De rode draad wordt gevolgd, maar op detail niveau maakt men andere invullingen.

    Ik kan pas een oordeel geven als ik het hele seizoen 1 gezien heb.

    Net even gekeken naar de recensie in de NYT, maar die is eigenlijk helemaal niet negatief. Wel kritisch, maar niet negatief.

    Overigens blijkt Rhand gespeeld te worden door een Nederlandse acteur.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 22-11-2021 om 22:34
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #27

    Standaard

    Ik heb de hele serie nu gezien. Ik heb gemengde gevoelens. Mooi dat de serie Rad des Tijds verfilmt wordt. Maar ik ben nu bezig om de serie boeken te herlezen. En dan moet ik vaststellen dat er wel heel erg van de boek 1en potentieel boek 2 wordt afgeweken. 8 afleveringen van een uur zijn gewoonweg te kort om het boek 'Het oog van de wereld' goed te kunnen verfilmen. Maar er zijn ook keuzes gemaakt die ik niet snap. Dat er verhaallijnen weggelaten zijn, ok. Maar er zijn ook keuzes gemaakt die de vraag oproepen hoe men seizoen 2 laat aansluiten op boek 2. Als zelfstandige serie is het een leuke fantasy serie. Maar als boekverfilming is het teleurstellend. Voorlopige waardering is 8 (serie) en 7 (boekverfilming), afgerond 7,5.

    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik zie wel een probleem dat het woke-zijn compleet is doorgeslagen. Blijkbaar moeten de inwoners van Tweewater van alle etnieën zijn, terwijl er toch duidelijk in de boeken wordt gesteld dat het bloed van Manetheren net zo zuiver is gebleven wegens geen interactie met de buitenwereld.
    hEt iS fAnTAsY dUs wAaRoM zOu hEt nIEt kUnNEn?

    Ik kan niet wachten op de Middle Earth serie waarin Samson (van Gert), Gobo Freggel en Bob "Hallo Boppers!" de Rooij hun opwachting maken. Moet kunnen, is fantasy.

  4. #29

    Standaard

    Ik heb ook gemengde gevoelens bij de serie. Aan de ene kant ben ik simpelweg blij dat ze deze maken en er zoveel budget tegenaan gooien. Aan de andere kant is het allemaal zo.....veilig. Het is voor mij te lang geleden dat ik de boeken gelezen heb om echt te kunnen vergelijken, al weet ik natuurlijk nog wel de hoofd verhaallijnen, maar ik ga het eerste boek wel weer lezen. Casting zet ik wel af en toe mijn vraagtekens bij, met als grootste vraagteken Egwene. die er totaal anders uit ziet dan ik in gedachten had; dacht ze als erg knap beschreven werd. Verder ben ik benieuwd of de acteur die Rhand speelt wel goed genoeg is om straks het best complexe karakter te kunnen spelen, maar misschien word ik wel verrast. Moiraine en Mandragoran vind ik wel redelijk gecast trouwens.

    Maar goed, ik geef het zeker nog een kans.

  5. #30

    Standaard

    Waarom staat dit topic onder 'Film discussies', terwijl 'TV-serie discussies' ook gewoon bestaat?
    The future is Blu

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Waarom staat dit topic onder 'Film discussies', terwijl 'TV-serie discussies' ook gewoon bestaat?
    Oorspronkelijk was het plan om een film te maken. Gaandeweg is dat dan een tv-serie geworden. Als Rogier dit leest: misschien kan je het topic verplaatsen?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Oorspronkelijk was het plan om een film te maken. Gaandeweg is dat dan een tv-serie geworden. Als Rogier dit leest: misschien kan je het topic verplaatsen?

    Klopt inderdaad. Ik heb deze nu verplaatst.

  8. #33

    Standaard

    Ik ben overigens de boeken nog eens aan het herlezen, en het is toch pijnlijk wat ze allemaal hebben veranderd cq. weggelaten. Ook is het eigenlijk een blamage dat de laatste twee afleveringen feitelijk helemaal zijn herschreven omdat één acteur, Barney Harris, er de brui aan gaf.
    Laatst aangepast door Werner : 13-01-2022 om 09:26
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    Kijk eens wat blu-ray.com voor Australië aankondigt...

    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #35

    Standaard

    Seizoen 2 afgekeken en ik ben nog steeds verdeeld. Ik heb niet zo lang geleden het tweede boek gelezen en ja, je mist toch wel wat in de serie.

    Egwene is qua uiterlijk nog steeds heel anders, maar ik kan de actrice wel steeds beter waarderen, zeker als ze damane wordt, acteert ze prima . Qua casting snap ik Natasha O'Keeffe als Selene / Lanfear ook niet helemaal (euh...lang en heel knap?), maar goed. En eindelijk daagt Elayne op (is wel goed gecast trouwens). We hebben geen snuiver Hurin, maar Elyas als mentor? Nou ja, op zich kan dat.
    En de finale heeft ook wel wat nadelen, het is allemaal wat te 'klein', ik miste het groots gevecht tussen Rhand en Ishamael .

    Tegelijkertijd ben ik gewoon blij dat er een fantasyserie met een redelijk budget gemaakt wordt. Het ziet er over het algemeen heel stijlvol uit, zeker qua aankleding. Enorme plus voor het uiterlijk van de Seanchanen, die zien er schitterend uit!
    De vaart zit er goed in, net als de spanning (ondanks dat ik het boek ken). En ik moet bekennen dat ik even kippenvel had toen Mart op de hoorn ging blazen ....een mooi moment.

    Over het algemeen toch een beter seizoen dan de eerste en ik kijk toch wel uit naar seizoen 3. Ik zie de tv serie maar als een soort alternatieve versie van de boeken, dan is het prima te doen!

  11. #36

    Standaard

    Die laatste aflevering maakte wel veel goed, maar er zitten enkele onvergeeflijke flaters in. Liandrin die een zoon heeft? Iemand van de Rode Ajah? Een notoire mannenhaatster? Was het soms een onbevlekte ontvangenis misschien? Ook het feit dat ze Logain eigenlijk een beetje de rol toeschuiven die Asmodean heeft in de verdere boeken vind ik geen gelukkige keuze, want Logain wordt geacht van de bron afgesneden te zijn en kan dus Rhand ook niet meer instrueren. Aviendha is wel goed gecast, en ik krijg kippenvel als ze haar sjoefa omdoet... Min vind ik nog altijd compleet miscast, en zeker als ze samenspant met Lanfir vind ik het maar niks. Ook is het aantal Verzakers blijkbaar teruggebracht naar acht, vind ik een stomme keuze want dertien is een belangrijk getal in de reeks, het aantal vrouwelijke geleiders dat nodig is om een man te stillen. De finale was inderdaad een anticlimax, ik had graag Rhand en Ba'alzamon zien duelleren. De opmaat naar seizoen vond ik dan weer geweldig: Moghedien! Veel respect ook voor Madeleine Madden als Egwene als damane
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #37

    Standaard

    Zie het ook maar als een alternatieve versie Werner, als je blijft vergelijken met de boeken dan word je er niet vrolijker van denk ik. Ik ben wel verbaasd trouwens, ik dacht dat jij niet aan streamen deed, maar dat zal ik wel niet goed begrepen hebben?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •