De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen geluid bij achterspeakers

    Vandaag heb ik mn nieuwe boxen binnen gekregen, de Eltax 400.

    Ik heb ze aangesloten op m'n Onkyo TX-SR 505 E waar ook de Mission M33i op zijn aangesloten als fronts.

    Helaas krijg ik geen geluid uit mn nieuwe boxen als ik ze aansluit als Surround Back Speaker. Zie de volgende url voor de achterkant van de Onkyo: http://www.onkyousa.com/images/produ...R605B_rear.jpg

    Ik heb ze vervolgens omgewisseld met de fronts en dan doen ze het wel gewoon. Met de boxen zelf is dus niks mis. Ook heb ik ze aangesloten op de Surround Speaker en dan komt er ook geluid uit de boxen. Ik snap alleen niet waarom ze niet werken als ik ze als Back aansluit. Zie ik iets over het hoofd?

    Wie o wie kan me verder helpen?
    Forever dreaming, hardened by life itself, striving, moving, where fainthearted fail.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Three-Star Trader (69)

  2. #2

    Standaard

    Je ziet waarschijnlijk iets over het hoofd.

    "Surround Back" kun je gebruiken als aanvulling op de gewone "surround" en kun/moet je daarom inschakelen wanneer je een 6.1 of een 7.1 opstelling hebt. Je kunt ze overigens pas inschakelen als je die voor "surround" ingeschakeld zijn.

    Het kan ook zijn dat je de eindtrappen van de surround back gebruikt voor BTL, Zone 2 of Bi-power (of -wire) van het andere paar front luidsprekers.

    Je moet ze in jouw geval dus op de "surround" aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de hulp. Inmiddels krijg ik er wel geluid uit en zijn ze aangesloten via Surround Back. Kan geen kwaad he?

    Ik heb wat met de instellingen zitten spelen, daar zat ergens niet goed.

    Nogmaals dank!

    PS: Denkt de reicer nu dat het 2 speakers zijn die achteraan staan of die zijwaarts staan. Ik heb ze dus op Surround Back. Ik zou dus zeggen op achteraan....Zou jammer zijn als dadelijk het geluid verkeerd wordt afgespeeld omdat ze niet goed aangesloten zijn.
    Laatst aangepast door aragorn il elessar : 14-08-2008 om 17:30
    Forever dreaming, hardened by life itself, striving, moving, where fainthearted fail.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Three-Star Trader (69)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aragorn il elessar Bekijk bericht
    Inmiddels krijg ik er wel geluid uit en zijn ze aangesloten via Surround Back. Kan geen kwaad he?

    PS: Denkt de reicer nu dat het 2 speakers zijn die achteraan staan of die zijwaarts staan. Ik heb ze dus op Surround Back. Ik zou dus zeggen op achteraan....Zou jammer zijn als dadelijk het geluid verkeerd wordt afgespeeld omdat ze niet goed aangesloten zijn.
    Het geluid wordt nu dus verkeerd afgespeeld.

    De receiver denkt nu dat de speakers achteraan staan en dat je ook luidsprekers aan de zijkant hebt staan terwijl dit helemaal niet zo is. Je hebt daarom nu grote gaten in het geluidsbeeld links en rechts achter.

    Het zal ook veel ruimtelijker klinken als je deze op "surround" aansluit, omdat de "surround back" kanalen minder kanaalscheiding hebben dan de "surround".

    Hier kun je zien hoe je de de luidsprekers het beste op kunt stellen:
    http://www.hifi.nl/allesover4.php?id=1543
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-08-2008 om 21:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Dank je wel, ik ga ze morgen opnieuw aansluiten. Ben benieuwd naar het verschil
    Forever dreaming, hardened by life itself, striving, moving, where fainthearted fail.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Three-Star Trader (69)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •