Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.

Discussie: IT remake

  1. #1

    Standaard IT remake

    Als ik dit in typ op internet kom ik verschillende sites die dit bespreken en zelfs een artikel van KING die er wel iets in ziet.
    Tijd om dat hier ook te doen

    De film had goede acteurs en actrices en een redelijk script
    Ik vond de film vroeger echt vreselijk eng en het gedeelte van de kinderen was goed... maar er waren teveel dingen veranderd en weggelaten uit het boek dat daardoor het einde IT blijkt een spinachtig wezen wazig was en niet
    Ik zeg doen maar dan het gehele boek dan maar een 360 min verhaal... geloof me ik heb het boek gelezen en je zou een heel seizoen kunnen vullen en het zou nog steeds eng zijn..

    Mijn mening is dat CGI nodig is om veel te kunnen laten zien in de film...

    Zal es wat op noemen

    1 voorbeeld is het gedeelte dat wanneer Mike Hanlon ( de zwarte bibliothecaris) IT voor het eerst ontmoet.. Mike werd ooit als baby aangevallen door ene kraai en is als de doods voor grote vogels.. op een gegeven moment is hij alleen bij een onplofte fabriek aan het rondkijken en klimt in een koker of iets dergelijks.. maar wanneer hij weer omhoog wil is aan de bovenkant een enorme vogel verschenen die het op hem voorzien heeft.. kleuren van de vogel zijn silver en oranje bollen op zijn tong ( ja ik verzin het ook niet)

    2. Andere dingen is dat een kind in het kanaal Jaws ziet zwemmen nadat hij de film had gezien...

    3. Weerwolf vorm is ook een groot gedeelte in het boek.. De jongen met astma zit op een dag bij een verlaten huis bij een oud sporenstelsel waar voornamelijk dronkenlui en zwervers komen.. Op een dag komt hij 1 tegen onder een veranda van een oud huis.. maar deze man lijkt wel melaats en probeert hem onder de veranda te trekken.. als hij later terug komt met bill ( de stotteraar ) gaan ze zoeken naar de melaatse maar treffen IT in de kelder aan als weerwolf..

    4. ook gaat het boek vaak terug in het verleden van het stadje waar IT om de 30 jaar verschijnt...

    En zo zijn er meer dingen die samen een goede mini serie kunnen vormen



    Tim Curry moet wel terug komen als pennywise
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Het is heel lang geleden dat ik het boek heb gelezen maar ik weet nog wel dat het einde van het boek moeilijke te verfilmen was.
    De verfilming was half goed en half slecht. 1e 1,5 uur uitstekend en daarna gaat het in snel tempo bergafwaarts met die spin als dieptepunt.

    Van mij mag het verfilmd worden maar als het niet gebeurd vind ik het net zo prima.

  3. #3

    Standaard

    Lijkt me leuk, tis en blijft een geweldige film ..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Hoop dat er een goede remake komt...
    Het boek was echt heel erg goed,de film viel ontzettend tegen.
    Idd wel Tim Curry als Pennywise....
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  6. #6

    Standaard

    Ik heb jeugdtrauma's gehad van het origineel, denk dan ook niet dat ik de remake zal gaan kijken
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Ik vond het origineel goed genoeg. De enigste reden waarom van mij een remake mag komen is om het originele einde verfilmd te zien.

    Het einde van de eerste mini-serie was een lachertje vergeleken met het boek einde.

    En Tim Curry moet inderdaad terug komen
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  8. #8

    Standaard

    Volgens mij is het al weer een paar jaren geleden dat er echt sprake was van concrete plannen. De schrijver die er destijds aan verbonden was, Peter Filardi, heeft het project niet (meer?) op z'n imdb-pagina staan.

    Echt concrete plannen zijn er volgens mij dus niet. Het blijft dus bij speculeren/wishful thinking, hetgeen misschien wel meer in deze thread thuishoort.

    Overigens zie ik bij een eventuele remake geen dringende reden om Tim Curry weer als Pennywise te casten. Nicholson is ook niet opnieuw opgetrommeld voor The Dark Knight en ik geloof niet dat iemand moeite heeft met z'n vervanger.
    Laatst aangepast door mark t : 14-08-2008 om 09:03
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard

    Dat van de Dark Knight klopt, maar TDK was ook een heel andere film dan de eerste batman, dus ander type joker, andere acteur.

    Wat ik bedoelde was, als ze een remake maken op dezelfde manier als het origineel, zou ik graag Tim Curry terug zien.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    Dat van de Dark Knight klopt, maar TDK was ook een heel andere film dan de eerste batman, dus ander type joker, andere acteur.

    Wat ik bedoelde was, als ze een remake maken op dezelfde manier als het origineel, zou ik graag Tim Curry terug zien.
    Waarom zou een andere acteur die rol niet net zo goed of beter kunnen spelen? Omdat 'we' ons dat niet kunnen voorstellen?

    In dat verband was The Dark Knight een prima voorbeeld. Er zijn genoeg andere voorbeelden van films waarin rollen worden ingevuld door andere acteurs dan in het origineel (in het geval van remakes) of voorgaande films (in het geval van vervolgfilms). En het gaat dan niet alleen om voor de hand liggende remakes/reboots/vervolgfilms (Bale is niet de eerste Batman, Craig is niet de eerste Bond), maar ook om de nodige klassiekers (The man who knew too much, Ben Hur, e.d.).

    Ons eigen voorstellingsvermogen is geen al te sterke maatstaf.
    Laatst aangepast door mark t : 14-08-2008 om 09:14
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11

    Standaard

    Zal wel met nostalgie te maken hebben.

    Zou goed kunnen dat een andere acteur de rol beter kan doen. Op dit moment zou ik zeggen, geef Heath Ledger de rol van moordadige clown, maarja...

    Een beetje off topic, maar ik zou bijvoorbeeld in batman begins 3 geen andere acteur in de rol van the Joker willen zien, mocht hij erin voorkomen.


    Nu eerst maar eens kijken of er wel echt een remake van It komt voordat we te ver doorgaan met acteur voorkeuren.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  12. #12

    Standaard

    Ik vind niet dat Tim Curry terug moet komen. Geweldig acteur, maar hij was niet de enge Pennywise uit het boek, integendeel. Ik vond het script van de miniserie ook niet bepaald redelijk, Pennywise deed niet eens moeite om de kinderen aan te vallen bij hun persoonlijke ontmoetingen. Het lachte een beetje naar ze en zwaaide een keer. Had Het enige reden om hen een beetje te zitten bedreigen ipv ze gewoon op te eten?

    Jaws hoeven ze natuurlijk niet te laten zien, het is geen scene uit het boek maar meer een opmerking van een kind die een verhaal van zijn vriend hoorde.

    En het was niet Eddie die met Bill terugging naar het huis in Neibolt Street (hij ging er eerst 2x in zijn eentje heen en ontmoette 2x de melaatse, het is niet helemaal duidelijk of het beide keren IT was), maar Richie. Richie zag de weerwolf, Bill de clown. Later zagen ze natuurlijk alle 7 de weerwolf in het huis.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FuturamaFan Bekijk bericht
    Ik vind niet dat Tim Curry terug moet komen. Geweldig acteur, maar hij was niet de enge Pennywise uit het boek, integendeel. Ik vond het script van de miniserie ook niet bepaald redelijk, Pennywise deed niet eens moeite om de kinderen aan te vallen bij hun persoonlijke ontmoetingen. Het lachte een beetje naar ze en zwaaide een keer. Had Het enige reden om hen een beetje te zitten bedreigen ipv ze gewoon op te eten?

    Jaws hoeven ze natuurlijk niet te laten zien, het is geen scene uit het boek maar meer een opmerking van een kind die een verhaal van zijn vriend hoorde.

    En het was niet Eddie die met Bill terugging naar het huis in Neibolt Street (hij ging er eerst 2x in zijn eentje heen en ontmoette 2x de melaatse, het is niet helemaal duidelijk of het beide keren IT was), maar Richie. Richie zag de weerwolf, Bill de clown. Later zagen ze natuurlijk alle 7 de weerwolf in het huis.
    Ja je hebt gelijk is voor mij ook alweer een tijd geleden.
    Vond IT ook te lief in de film.. de achtervolging scenes ( in het kanaal en Neibolt) zijn goed te verfilmen.. ik denk dat in de toekomst er wel een betere mini serie komt... en doe dan gelijk de Tommyknockers opnieuw

  14. #14

    Standaard

    Een remake mag er komen van mij. Het boek is mijn favoriet van King. De miniserie was niet echt geweldig (voornamelijk door tijd, geld en het feit dat het voor publieke televisie was gemaakt). Een nieuwe versie door bijvoorbeeld HBO, met een behoorlijk budget moet toch wel goed uit kunnen pakken.
    Ik vraag mij alleen wel af hoe ze bepaalde dingen gaan doen. De verwoesting van Derry, bijvoorbeeld. Of de scene tussen IT en de Schildpad
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  15. #15

    Standaard

    daar ben ik ook benieuwd naar maar vooral ook de flashbacks naar vroeger..

    De onploffing met pasen
    De brand in de kroeg van zwarte arbeiders
    Derry in de jaren 1800

    Er is teveel om te verfilmen

  16. #16

    Standaard

    laat maar komen hoor. desnoods als een film serie ala "Lord of the rings".
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  17. #17

    Standaard

    Moest dat plaatje van Pennywise nou echt geplaats worden. Het is dan wel een heel klein plaatje maar ik schrik me elke keer toch weer de pleuris. Toch knap dat ik me er nog steeds ongemakkelijk bij voel.

    Ik ben best benieuwd hoe het verhaal van "IT" nou echt in elkaar steekt, dus aan de ene kant zie ik een epische remake wel zitten, aan de andere kant weet ik niet of ik die wel durf te kijken.

    Ik weet niet eens zeker of ik het boek durf te lezen. Allemaal omdat ik die film op een veel te jonge leeftijd heb gezien.

  18. #18
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bolo Bekijk bericht
    daar ben ik ook benieuwd naar maar vooral ook de flashbacks naar vroeger..

    De onploffing met pasen
    De brand in de kroeg van zwarte arbeiders
    Derry in de jaren 1800

    Er is teveel om te verfilmen
    Ben ook wel benieuwd naar een scene waar Beverly de jongens stuk voor stuk afwerkt in het riool.
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Moest dat plaatje van Pennywise nou echt geplaats worden. Het is dan wel een heel klein plaatje maar ik schrik me elke keer toch weer de pleuris. Toch knap dat ik me er nog steeds ongemakkelijk bij voel.

    Ik ben best benieuwd hoe het verhaal van "IT" nou echt in elkaar steekt, dus aan de ene kant zie ik een epische remake wel zitten, aan de andere kant weet ik niet of ik die wel durf te kijken.

    Ik weet niet eens zeker of ik het boek durf te lezen. Allemaal omdat ik die film op een veel te jonge leeftijd heb gezien.
    Doe het alsjeblieft. Het boek is vele malen beter dan de miniserie.
    En Bravestarr, ik denk dat juist die scene er niet in komt te zitten .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    En Bravestarr, ik denk dat juist die scene er niet in komt te zitten .
    Volgens mij kunnen die Amerikanen daar niet tegen. Zolang op elke straathoek wapens te koop zijn is alles goed, maar o wee als er ook maar iets seksueels op tv komt flippen ze daar en moet zelfs de president een persconferentie geven om de gemoederen weer rustig te krijgen.

    Van mij hoeft die scene er ook niet in te zitten. Toen ik het boek las was dat een van de weinige stukken waarbij ik zoiets had van; WTF!
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  21. #21

    Standaard

    Liever geen remake, vind de originele erg goed... van sommige films moet je gewoon geen remake maken...
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  22. #22

    Standaard

    Ja maar IT is echt heel slecht verfilmd...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bolo Bekijk bericht
    Ja maar IT is echt heel slecht verfilmd...
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een verfilming voor tv, dus het budget was niet al te groot. Maar met het budget dat ze hadden, de acteurs, locaties hebben ze een tv versie gemaakt, die, zeker vergeleken met sommige andere King verfilmingen, heel erg goed is. Hoewel ik wel toe moet geven dat het eerste deel (als kinderen) veel beter is dan het tweede (de volwassenen).

    Vind de serie nog steeds leuk om te kijken.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een verfilming voor tv, dus het budget was niet al te groot. Maar met het budget dat ze hadden, de acteurs, locaties hebben ze een tv versie gemaakt, die, zeker vergeleken met sommige andere King verfilmingen, heel erg goed is. Hoewel ik wel toe moet geven dat het eerste deel (als kinderen) veel beter is dan het tweede (de volwassenen).

    Vind de serie nog steeds leuk om te kijken.
    Helemaal mee eens...

    Hoewel ik het boek niet heb gelezen en ik dus geen vergelijk kan maken tussen boek en film, vind ik de film op zich gewoon erg leuk en zelfs goed. Ik zou het zonde vinden als ze daar een remake van maken, het zelfde geld overigens ook voor een andere King verfilming namelijk The Stand...
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gaberiel-2 Bekijk bericht
    Helemaal mee eens...

    Hoewel ik het boek niet heb gelezen en ik dus geen vergelijk kan maken tussen boek en film, vind ik de film op zich gewoon erg leuk en zelfs goed. Ik zou het zonde vinden als ze daar een remake van maken, het zelfde geld overigens ook voor een andere King verfilming namelijk The Stand...

    En dat is dus ook verschil met mensen die wel de boeken lezen.. die leren een heel ander verhaal kennen en wanneer je dan een film erover ziet.. heb je zoiets dit kon veel beter.. net las met die harry potter films.. er ontbreken altijd wel dingen maar bij IT en een film als Tommyknockers is gewoon te veel weggelaten waardoor een film onstaat die haast lostaat van het boek.. maar tuurlijk ook dat kan leuk zijn

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •