Pagina 1 van 203 123451151101 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 5064 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke film heb je net gekeken en wat vond je ervan? (9)

    Het is weer hoog tijd voor een nieuw deel.

    Zoals in de titel te zien is, is het toegestaan om elke bekeken film in dit topic te posten, ongeacht het medium waarop deze is bekeken.

    En uit de vorige openingspost: Het wordt gewaardeerd (maar is niet verplicht), wanneer je een (kleine) toelichting post.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Film : Lost in Translation
    Kleine Toelichting : Heb me toch maar aan de herkijk gewaagd. En...? Dolle boel met die Japanners Heerlijke film, er is weinig aan de hand maar toch zit je er helemaal in. Het verhaal schetst een vreemd, vervelend gevoel, en toch wil je er graag eens heen...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #3

    Thumbs up

    Vanmiddag ein-de-lijk gezien:

    Superman II - The Richard Donner Cut
    Heel lang heeft het geduurd voordat Richard Donner`s versie van Superman II werd uitgebracht: bijna 30 jaar. Bij de release van de Ultimate Superman box was het dan eindelijk zo ver en zag Donner`s versie het dag licht. Ontzettend jammer dat het zo lang heeft moeten duren en dat dit niet het echte vervolg op Superman is geworden. Ik vond deze op alle vlakken dan Lester`s versie. Het verhaal is beter en sluit beter aan op het eerste deel, de sfeer is (bij vlagen) wat grimmiger en serieuzer (behalve natuurlijk de delen waarin Gene Hackman voor komt, daar zit genoeg humor in). Superman wordt voor morele dilemma`s gezet, iets dat de film alleen maar ten goede komt.
    Zod is wel nog steeds een belachelijke slechterik maar overall vond ik deze versie een stuk beter dan het originele vervolg.
    Ben blij dat deze versie eindelijk uit is gebracht en dat ik `m heb kunnen zien.

    7,8/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 17-08-2008 om 21:36
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4

    Standaard

    Rocky III

    7,0
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #5

    Standaard

    Friends Season 7: 9,2
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #6

    Standaard

    Beetje war weekend,

    Die Falscher 6.5/10

    9th company 7/10

    My boy Jack 8/10

    12 o,clock High 8/10

    Patton 8/10

    gr,vince.

  7. #7

    Standaard

    Gedo senki (2006)

    Deze film gisteren gezien.
    Het begin van de film was echt goed. Het was erg mooi getekend allemaal. En de kleuren heel intens.
    Het verhaal was ook goed, spannend ook.
    Het einde vond ik dan toch een beetje te standaard, het paste voor mij niet bij het erg goede begin van de film.

    6.5./10
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  8. #8

    Standaard

    It's peanutbutter Criterion time (dansende banaan moet je er zelf maar bijdenken)

    Horí, má panenko (Milos Forman, 1967)
    Omdat de legendarische Carlo Ponti de knip trok, kon de Tsjech Milos Forman deze film maken. Op het eerste gezicht is het een komedie over een door de brandweer georganiseerd feest dat ten gronde gaat door mismanagement en interne corruptie. Wie echter verder kijkt ziet een politiek statement. De knullige en stelende brandweerlieden zou je namelijk ook kunnen zien als het communistisch regime. Na het binnenvallen van Tsjechoslowakije, één jaar na het uitkomen van de film, werd de film niet voor niets door het communistisch regime in de ban gedaan. Hierdoor zag Forman zich genoodzaakt om naar de Verenigde Staten te vluchten. Mooi voor ons, want anders waren films als One Flew Over the Cuckoo's Nest en Amadeus nooit gemaakt! Ik ben erg benieuwd naar Loves of a Blonde, een andere Tsjechische film van Forman, want die schijnt nog beter te zijn! Het was sowieso een goede periode voor de Tsjechische film, want The Shop on Main Street en Closely Watched Trains hebben ook een immense faam opgebouwd. ***½

    The Naked Prey (Cornel Wilde, 1966)
    Cornel Wilde had voor deze film een grote artistieke vrijheid, want naast de hoofdrol was hij ook nog eens producent en regisseur. In een niet nader omschreven Afrikaans land raakt een groep ivoor- en slavenhandelaren in de problemen. Op hun uittocht beledigen ze een locale stam en deze slaan keihard terug. De blanken worden gemarteld, geslagen en vermoord. Slechts Wilde, die in de credits 'man' wordt genoemd, krijgt een minime kans om te overleven. Hij krijgt een korte voorsprong waarna hij wordt opgejaagd door een groep jagers. 'Man' overmeestert echter enkele van zijn belagers en de achtervolging kan nu echt beginnen! De film is gespeend van dialogen (er wordt enkel in het begin Engels gesproken) en Wilde laat in plaats hiervan zijn camera spreken. De film is in Zuid-Afrika opgenomen en wordt vaak gezien als een statement tegen de 'apartheid'. Of dit zo is weet ik niet goed, maar de film is in ieder geval een visueel overweldigende en spannende film. Apocalypto van Mel Gibson kent een soortgelijk plot als deze film, maar mag de veters nog niet strikken van dit werk. ****

    Krylya (Larissa Shepitko, 1966)
    Mijn kennismaking met het werk van de dame Shepitko, de op te vroege leeftijd overleden vrouw van 'Come and See' Klimov, is een verdienstelijke. Het is een intiem portret van een schooldirectrice die in de oorlog een met medailles overladen piloot was. In haar nieuwe leven kan ze amper aarden en de relatie met haar dochter is ook verre van ideaal. Shepitko laat de scenes in school en thuis in kleine ruimtes plaats vinden. Iets wat in schril, haast claustrofobisch contrast staat met de beelden van de lucht en het vliegen, erg goed gedaan! De film is, ondanks zijn korte lengte, bij vlagen erg traag. Ik verwachtte een echte oorlogsfilm, maar kwam door deze insteek een beetje bedrogen uit. Toch kijk ik uit naar The Ascent, de andere film in de Eclipse box. ***½

    Ratcatcher (Lynn Ramsay, 1999)
    Geheel in de lijn van de films van Ken Loach en Mike Leigh is Ratcatcher een film over de onderbuik van de Britse samenleving. Gesitueerd ten tijde van de stakingen van de vuilnismannen in het Glascow van 1973 volgen we de coming of age van de jonge James. Als een vriendje overlijdt in een nabijgelegen kanaal wordt James verteerd door schuldgevoelens. In één klap is het kind in James verloren en wordt hij gedwongen volwassen te worden in een wereld zonder hoop. Ramsay was vroeger fotografe en dit is in de composities duidelijk te zien. 'Al het lelijke' wordt namelijk erg mooi in beeld gebracht. De acteerprestaties van de veelal jonge kinderen zijn indrukwekkend te noemen. De jonge James wordt goed vertolkt en zijn vriendinnetje wordt ook goed weergegeven door een jonge dame met een 'Maria Falconetti uit The Passion of Joan of Arc' gelaatsuitdrukking. Ramsay past in de film een aantal haast surrealistische scenes toe, waardoor mijn ogen nog meer aan het scherm gelijmd zaten. Grote klasse deze film! ****½

    La Jetée (Chris Marker, 1962)
    De inspiratiebron voor Terry Gilliams '12 Monkeys' is een fascinerende korte film die zijn gelijke niet kent. 27 minuten lang kijk je alleen aan tegen foto's die door een voice over als één verhaal aan elkaar worden gepraat. Deze vernieuwende verhaalwijze is al geweldig, maar het apocalyptische/futuristische verhaal is ook nog eens ontzettend spannend, intelligent en vermakend. De korte film is overigens ook op www.youtube.com te vinden, dus degene die geen geld wil uitgeven voor een dure Criterion kan hem ook daar kijken! En ga dat ook alsjeblieft doen, want elke cinefiel zou deze film gezien moeten hebben. ****½

    George Washington (David Gordon Green, 2000)
    Van regisseur Green had ik alleen Undertow gezien, maar George Washington mag er ook zijn! Met een cast die enkel bestaat uit amateurs laat Green op een 'Terrence Malick-achtige' wijze het leven van een groep donkere jongeren in het zuiden van Amerika zien. Het plot heeft weinig om handen, maar de verhalen en interactie van de jongeren, in combinatie met de prachtig vastgelegde omgeving, bieden meer dan genoeg kijkvoer. Ongelooflijk knap dat iemand van 25 kan debuteren met zo'n film. ****
    Laatst aangepast door Coen P. : 18-08-2008 om 12:58
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Black Ice (1994)
    Mothlight (1963)
    Glaze of Cathexis (1990)
    Water for Maya (2000)
    Blazes (1961)
    70 (1970)


    Korte filmpjes van Stan Brakhage en Robert Breer. Not my cup of tea...

  10. #10

    Standaard

    Simon

    Simon en Camiel zijn oude vrienden die door omstandigheden geen contact meer met elkaar hadden. 14 jaar later komen ze elkaar weer tegen. Simon blijkt dan ziek te zijn.

    Een geweldige emotioneel aangrijpende film. Lange tijd vond ik Soldaat van Oranje de beste Nederlandse film, maar Simon is daar overheen gegaan. *****
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  11. #11

    Standaard

    The Shawshank Redemption

    Gewoon mooi, zoals altijd.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    The Brave

    Aangezien ik zowiezo erg fan ben van het acteerwerk van Johnny Depp, leek The Brave me ook een goede keuze! Niet alleen speelt Mr Depp in deze film, maar ook het verhaal en het regiseren komt van zijn hand! Ik moet zeggen dat het me een beetje tegenviel..

    Raphael is een werkeloze ongeschoolde indiaan die met zijn vrouw en kinderen op een vuilnisbelt woont. Wanneer de vuilnisbelt verkocht wordt en hij hier niet meer kan wonen ziet hij het somber in voor zichzelf, zijn vrouw en de kinderen. Om te zorgen dat zijn vrouw en kinderen niet op straat komen te wonen, besluit hij zichzelf voor 50.000 dollar te verkopen aan iemand die voor geld mensen dood marteld.

    Het verhaal zou best interessant kunnen zijn, maar het kon mij absoluut niet boeien, en voor mij was het een lange sleur van 2 uur.. Er zit niets van spanning, tempo wisselingen of rare wendingen in de film, en de personages zijn ook niet denderend spannend..

    Wanneer je niet kan slapen en schaapjes tellen niet lukt.. probeer dan deze film eens

    5/10
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  13. #13

    Standaard

    The Incredible Shrinking Man - Jack Arnold - 1957

    Tijdens een boottochtje komt Scott Carey in aanraking met 'mist'. Een half jaar later merkt hij dat hij langzaam steeds kleiner wordt...en dat kan weleens lastig zijn.
    Sci-fi met een filosofische inslag. Goede effecten en decorstukken, inclusief enge spin....brrrr. Aanrader!

    Willy Wonka & The Chocolate Factory - Mel Stuart - 1971

    Ik blijf deze preferen boven Tim Burton's versie...al is het alleen al voor het Oompa-Loompa lied. :razz:

  14. #14

    Standaard

    Friends seizoen 3

    Een erg leuk seizoen, veel gelachen en het blijft de beste komedie. Veel meer kan ik er niet over zeggen. Vooral Chandler en Joey vond ik erg goed dit seizoen en ook Phoebe was er weer met haar o zo slimme opmerkingen

    9/10

  15. #15

    Standaard

    THE MAN WHO COULD CHEAT DEATH

    Remake van THE MAN IN HALF MOON STREET is een film die eigenlijk geen hoogtepunten bevat maar het moet hebben van het technische aspect en dat is prima in orde. Akteren is goed (vooral Christopher Lee is sterk als chirurg) de muziek is goed net als de setting

    7.0

    Trailer


  16. #16

    Standaard

    CAMP BLOOD: THE MUSICAL

    Hommage aan de campgroundslashers van de jaren '80 in de vorm van een musical. Lang niet zo leuk als EVIL DEAD: THE MUSICAL maar heb een aantal keren mogen gniffelen

    6.5


  17. #17

    Standaard

    Winchester '73 - Anthony Mann - 1950

    De Winchester '73 was het geweer dat iedereen wilde hebben. Zo ook Lin McAdam (James Stewart), die in Dodge City meedoet aan een schietwedstrijd waar de Winchester de inzet is. Dat hij z'n grote vijand Dutch Henry Brown daarbij tegenkomt is dan mooi meegenomen.
    Het slimme script heeft een aantal verhaallijnen, die zoals het hoort, aan het eind van de film weer netjes samenkomen. Naast de immer goede Jimmy Stewart zien we kleine bijrollen van Rock Hudson en Tony Curtis. Goede film!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Zoals in de titel te zien is, is het toegestaan om elke bekeken film in dit topic te posten, ongeacht het medium waarop deze is bekeken.
    Is het misschien dan niet beter om deze thread in Filmdiscussies te zetten, aangezien het medium niet uitmaakt?

    Net gezien:

    El Laberinto del Fauno (Guillermo del Toro, 2006) :: 9.0

    Prachtig visueel verfilmd sprookje, waar fictie en werkelijkheid in elkaar vloeien. Del Toro is er in geslaagd een tragiek drama te combineren met fantasy. Al is de fantasy niet bepaald luchtig, het is bijna net zo grimmig als de echte wereld, die zich afspeelt in het facistische Spanje van vorige eeuw. De stiefvader van het meisje Ofelia, de hoofdrolspeelster, is zo'n genadeloze hufter van een legerkapitein die in z'n eentje de verpersoonlijking van dat faciscme op zich neemt. Ofelia is een dromerig meisje en vervalt al snel in haar droomwereld, weg van de harde buitenwereld, een legerkamp ergens in een uithoek van Spanje waar zij en haar zwangere moeder de stiefvader moeten gaan vergezellen. Acteerwerk is niets op aan te merken, ik versta geen Spaans dus moest helaas wel met de ondertitels doen.
    De droomwereld van Ofelia (lees: Del Toro) is een visueel zeer apart, maar fraai gecreeërde wereld met passende creaturen. Vergezeld door een eveneens mooie soundtrack is dit een prachtige prent geworden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Is het misschien dan niet beter om deze thread in Filmdiscussies te zetten, aangezien het medium niet uitmaakt?
    Daar heb je een goed punt Lex. Ik heb overigens wel even een redirect achter gelaten in het oude subforum, aangezien we natuurlijk al een tijdje gewend zijn aan deze thread op die locatie.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Wanted
    Aardige cast, hoog popcorn gehalte, goede effecten.

    7/10

  21. #21

    Standaard

    [Rec]

    Eindelijk heb ik hem dan net gekeken, en heb de volle 80 minuten op het puntje van mijn stoel gezeten! Wat een gave, smerige en vooral spannende film! De laatste tijd zijn er redelijk wat dure "handheld camera" "horror" films uitgebracht, denk aan Cloverfield en Diary of the dead.. maar [Rec] bewijst maar weer dat je geen groot budget nodig hebt om een goede film te maken!

    [Rec] volgt het verhaal van een jonge Tv verslaggeefster en haar cameraman die een rapportage maken over het lokale brandweer corps. Tijdens het filmen wordt er alarm geslagen en gaan de 2 verslaggevers mee naar de melding. Wanneer ze hier aankomen komen ze er al snel achter dat er iets onnatuurlijks aan de hand is. Wanneer ze willen ontsnappen blijken ze opgesloten te zitten in de flat van de melding.
    Wat een routine klus had moeten zijn loopt uit op een ware nachtmerrie!

    8,2/10
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  22. #22

    Standaard

    Independence Day 1996 Roland Emmerich

    Ik was echt even toe aan wat breinloos vermaak en dan ben je met ID4 aan het juiste adres. De film blijft gewoon lekker wegkijken en vooral Will Smith schittert in zijn rol als macho marinier. De SFX zijn reeds gedateerd maar nog altijd blijft de aankomst van de ruimteschepen een kippenvel momentje. Prima vermaak!

  23. #23

    Standaard

    Kurutta kajitsu (Kô Nakahira, 1956)
    'Crazed Fruit' is een vernieuwende film uit 1956 die handelt over de onzekerheden van de jeugd in het post-oorlogse Japan waarbij openlijk de oudere bevolking en haar tradities worden aangevallen. Dit is ongebruikelijk om te doen in een land als Japan waar tradities, normen en waarden hoog in het vaandel staan. Een soort van 'Rebel Without a Cause-achtige' onzekerheid onder de jongeren was nog nooit vertoond in een film. Crazed Fruit voegt daar ook nog eens een schep sensualiteit en zelfs sexualiteit aan toe. Iets wat ook ongebruikelijk was in het toch wel preutse Japan waar destijds in films 'de daad' niet voorkwam. Wederom een indrukwekkende film van Criterion, al val ik nu wel in herhaling! ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #24

    Standaard

    Mon oncle Antoine (Claude Jutra, 1971)
    Mon oncle Antoine wordt alom geprezen en wordt vaak beschouwd als de beste Canadeze film allertijden. Het is in ieder geval het type film waar ik een zwak voor heb. Coming of age films zoals The 400 Blows, Ratcatcher en Murmur of the Heart doen het bij mij namelijk altijd goed.
    Mon oncle Antoine speelt zich af in het Quebec (het Franstalige deel van Canada) van de jaren '40. De jonge Benoit woont in een mijnwerkersdorp bij zijn oom en leert via zijn werk als winkeluitbater/begrafenisondernemer belangrijke aspecten van het leven kennen. Liefde, dood, sex, bedrog, allemaal passeren ze de revue. De film werd veelal op locaties geschoten, zodat er een soort van documentaire-achtige look wordt geschapen.
    Naast de ontwikkeling van de tiener moet de film ook als een metafoor voor Quebec zelf worden gezien. Quebec, het eigenwijze buitenbeentje, neemt afstand van de kapitalisten (veelal Engelssprekenden) en kent een ongewisse toekomst, net zo als Benoit zelf.
    Wederom een schot in de roos uit the Criterion Collection. ****½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #25

    Standaard

    Redbelt - David Mamet - 2008

    Ik weet het niet. David Mamet is normaal gesproken van de goede scripts en deze film lijkt zeer simplistisch met plotholes. Chiwetel Ejiofor speelt een martial-arts instructeur waarbij z'n hele veilige leventje in korte periode overhoop wordt gehaald.
    "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst", nu even wel, ik geef Mamet het voordeel van de twijfel.

Pagina 1 van 203 123451151101 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •