Pagina 18 van 203 EersteEerste ... 81415161718192021222868118 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 5064 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Tsja Metallica is ook niet meer wat het ooit is geweest, bezweken voor het commerciele.

  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Naar het schijnt dus niet. Herzog stond er om bekend dat de omstandigheden waarin hij zijn films maakte vaak gevaarlijk en vol risico's waren - het is ook exact de reden waarom ik zo'n hekel heb aan Herzog: hij maakte van zichzelf (en zijn medewerkers) graag een soort martelaar om op die manier tot een soort diepere waarheid te komen, een echte emotie. Francis Ford Coppola was een goede vriend van Herzog en in mijn ogen heeft Herzog met 'Fitzcarraldo' geprobeerd om 'Apocalypse Now' te ovetreffen, een film waarvan de opnames ook bijzonder weerbarstig waren en waarvan Coppola uiteindelijk zei: 'Apocalypse Now is geen film over de oorlog, de film is de oorlog' (of iets in die trant iig). Het is zeker een feit dat er geen special effects gebruikt zijn voor het over de heuvel trekken van die boot - dat is volledig door de inboorlingen gedaan met de voor handen zijnde middelen, maar of er ook echt mensen bij zijn gestorven, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

    Er is een documentaire op Criterion uitgegeven, Burden of Dreams die een verslag is van de opnames van Fitzcarraldo, maar ik heb die film nooit gezien.
    De docu Burden of Dreams staat ook op de nwe anniversary SE van Fitzcarraldo. Deze is 10 euro in de UK, geen geld voor beide films!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Mocht je Kuroneko nooit gezien hebben, ik vond die een stuk interessanter dan Kwaidan.
    True. Onibaba sprak mij zelfs nóg meer aan!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    De docu Burden of Dreams staat ook op de nwe anniversary SE van Fitzcarraldo. Deze is 10 euro in de UK, geen geld voor beide films!
    Ha....dat zei ik net aan paar berichtjes terug.... Maar inderaad geen geld!

  5. #430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    True. Onibaba sprak mij zelfs nóg meer aan!
    En als we het dan toch over kunstzinnige Japanse horror hebben mag Jigoku niet onvermeld blijven!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #431

    Standaard

    THE LAST HORROR FILM

    MANIAC 2: LOVE TO KILL / FANATIC / LOVE TO KILL / FANATICAL EXTREME

    Ondanks de hoofdrollen van Joe Spinell (wiens naam op de aftiteling verkeerd geschreven is namelijk Joe Spinnel) en Caroline Munro is dit natuurlijk geen sequel op MANIAC.

    Deze film is losjes gebaseerd op de moordaanslag op Ronald Reagan door die kerel die indruk wilde maken op Jodie Foster na het zien van TAXI DRIVER

    Eigenlijk alleen leuk om de tijdsperiode van Cannes '81 te zien en bovenstaande stukje historie en moet niet verward worden met THE LAST HORROR MOVIE

    5.5


  7. #432

    Standaard

    3:10 to yuma (2007)

    Ik ben helemaal geen fan van het western genre maar deze vond ik fantastisch. Dat komt natuurlijk ook door Crowe en Bale, 2 topacteurs.

    8.5/10

  8. #433

    Standaard



    Kill Bill: Vol.2 (2004) - 8 / 10

    Vond het 2de volume van Kill Bill altijd de wat mindere film van de twee, maar nu moet ik toch mijn mening herzien want ook dit is een uitstekende film met goeie montage, mooie beelden, goeie gevechten en misschien wat minder goeie dialogen dan wat we van Tarantino gewoon zijn maar toch nog steeds goed. Ook Uma Thurman blijft schitterend als The Bride en die rol is gewoon op haar lijf geschreven en David Carradine zet een geweldige Bill neer. De trainingscéne met Pai Mei (Chia Hui Liu) was ook erg in deze film.

    Blijft een schitterende film en hoop dat het Kill Bill verhaal toch eens zal verschijnen aan elkaar gemonteerd en Uncut (want gevechtscéné in Vol: 1 vind ik toch veel beter in kleur) zodat dit meesterwerk eens in zijn volledig geheel en glorie kan aanschouwd worden.
    BD (1243) What i Watch

  9. #434

    Standaard

    The Dark Knight

    Toch nog kunnen zien in de bioscoop en ik zat er gelijk vanaf minuut 1 helemaal in. Batman Begins kon me nog niet helemaal overtuigen maar TDK heeft zo'n goed verhaal, zo veel diepgang, dat je de 'oude' Batman films werkelijk als lachertje gaat beschouwen. Over Heath Ledger is al genoeg gezegd; zijn vertolking van the Joker is formidabel psychopatisch en ondanks dat, kun je je toch identificeren met hem, zeer knap gedaan. Veel briljante scènes en plottwists en laten we niet vergeten dat Christian Bale de rol geweldig vertolkt. Heerlijke film!

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    True. Onibaba sprak mij zelfs nóg meer aan!
    Die heb ik wel in de kast staan maar nog steeds niet bekeken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    En als we het dan toch over kunstzinnige Japanse horror hebben mag Jigoku niet onvermeld blijven!
    Ok ok I get it Zal vanavond die credit card nog maar eens laten roken dan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #436

    Standaard

    Gisteren een heerlijk Hitchcock-avondje gehad met eerst zeer goede "Rope" en daarna het ijzersterke "Rear Window", de beste Hitchcock-film die ik tot nu toe heb gezien...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  12. #437

    Standaard

    Rear Window is mijn all-time favorite!

  13. #438

    Standaard

    Hollywood or Bust (Frank Tashlin, 1956) ****1/2

    Over het algemeen wordt de modernistische film gezien als de stroming waarin zelfreflectie voor het eerst zijn intrede deed in de film en Jean-Luc Godard wordt dan meestal genoemd als de meest vooraanstaande exponent, omdat in zijn films het vierdewand principe het meest doorbroken wordt. Traditioneel wordt dit dan gecontrasteerd met de Hollywoodfilm waarin er geen enkele verwijzing mag zijn naar zichzelf omdat de illusie van de film nergens doorbroken mag worden, terwijl Godard -onder het mom van modernisme- de kijker juist zelfbewuster wil maken en de mechanismen die achter het filmproces schuilgaan, blootlegt. De film van Frank Tashlin echter zijn in dat opzicht gewoon voorlopers van Godard (en modernisme), terwijl zijn films door niemand ooit serieus zijn genomen, zelfs nu nog niet. Dit komt allereerst doordat Tashlin traditioneel gezien werd slechts als regisseur van stervehikels voor grote sterren, zoals Martin & Lewis, Bob Hope en Doris Day; daarnaast werden komedies gewoon niet zo serieus genomen als andere genres, de cartooneske humor van Tashlin in ieder geval toch zeker niet. Het feit dat Tashlin hoofdzakelijk komedies maakte zal het erkennen van zijn zelfreflectie ook in de weg gezeten hebben omdat in de wereld van komedie veel meer voor lief wordt genomen en minder opvalt dan in bijvoorbeeld drama – waar experiment direct meer opvalt dankzij de ‘realisme’ factor.

    Maar als je goed naar Tashlin’s films kijkt zie je dat hij al constant doet waar Godard een paar jaar later alle krediet voor zou krijgen: helemaal op het begin van ‘The Girl Can’t Help It’ komt hoofdrolspeler Tom Ewell op en spreekt hij rechtstreeks in de camera, het beeld is klein en zwart-wit. Dan zegt hij dat de film die we gaan zien in Technicolor gemaakt is (er verschijnt plotseling kleur) en hoe het bovendien ook in CinemaScope gefilmd is (hij duwt tegen de randen van het beeld waardoor het bekende CinemaScope formaat ontstaat).Veel meer de illusie doorbreken lijkt me toch niet mogelijk! Maar het gebeurt constant in Tashlin’s films: in ‘Will Succes Spoil Rock Hunter?’ heb je een soortgelijke aankondiging, evenals in ‘Hollywood or Bust’. En Anita Ekberg speelt in ‘Artists and Models’ gewoon Anita en in ‘Hollywood or Bust’ speelt Anita Ekberg Anita Ekberg; in ‘The Girl Can’t Help It’ speelt de bekende zangeres Julie London ook gewoon Julie London, terwijl Jayne Mansfield een overduidelijke parodie is op Marilyn Monroe en ze bovendien aan dezelfde tegenspeler gekoppeld is als Marilyn in Wilder’s ‘The Seven Year Itch’, Tom Ewell.

    Waar Godard zijn nadruk op filmhistorie en zelfreflectie vooral in het kader van het modernisme en kunstzinnigheid brengt (althans zo wordt vaak beweerd), daar haalde Tashlin dat natuurlijk rechtstreeks uit de cartoons, een medium waarin hij werkzaam was voordat hij overstapte naar live-action film en waarin constant de immersieve werking van film doorbroken wordt. Punt is echter dat niemand Tashlin ooit serieus genomen heeft… behalve enkele schrijvers voor Cahiers du Cinema, onder meer Godard en Truffaut dus. Godard heeft er nooit een geheim van gemaakt bijzonder door Tashlin geïnspireerd te zijn en als je goed naar zijn films kijkt zie je dat cartoons of strips ook een erg duidelijk invloed op Godard geweest zijn (Alphaville, Made in USA, Pierrot le Fou).

    Van alle films die ik tot op heden van Tashlin gezien heb is ‘Hollywood or Bust’ toch het duidelijkst beïnvloed door cartoons, want een hond die een auto bestuurd zie je doorgaans niet in live-action films. Die fantastische sequentie waarin Martin & Lewis al zingend door een agrarisch landschap rijden en er constant wulpse dames langs de kant staan of op een tractor zitten lijkt overigens rechtstreeks uit een Russ Meyer film gewandeld. Helaas mist deze film net een beetje die satirische, serieuze ondertoon die Tashlin’s beste werk heeft, maar afgezien daarvan is dit vintage Tashlin. En het is echt ronduit een schande dat niemand ooit over deze man spreekt.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  14. #439

    Standaard

    Into the Wild
    Van de gelegenheid gebruik gemaakt deze op het grote scherm in Breda te zien en de natuurbeelden maakten zeer veel indruk, net als het verhaal en de sfeer van de film.
    Ik vond het een hele mooie film, en ik heb gelijk weer zin om een lange, verre reis te maken.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  15. #440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Rear Window is mijn all-time favorite!
    Van Hitchcock alleen of écht all-time?
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  16. #441

    Standaard

    Prince of the City

    Agenten van een speciale narcotica eenheid die alles met elkaar delen, elkaar als geen ander vertouwen en met pijn in het hart afscheid nemen aan het eind van de werkdag, om elkaar een kwartier later op te bellen of dat ze allemaal weer veilig thuis zijn gekomen. Ze zijn getrouwd met de politie en elkaar. Een ideaalplaatje, behalve dan dat ze het niet zo nauw nemen met de regels van de wet. Met wat graai en snaaiwerk bekostigen zij hun mooie kleding, rolexen en het vlees / drank voor de gezellige onderlinge BBQ's. Iedereen kijkt tegen ze op, zij zijn de prinsen van de stad. Todat notabene de leider van de eenheid last krijgt van zijn geweten. Hij wil schoon schip maken en al zijn maten zullen buiten schot blijven, dat denkt hij tenminste. Het wordt een pijnhoop met onbekende afloop. Door dit gegeven en het feit dat de film nog net uit ' het politiefilmtijdperk ' komt, waren mijn verwachtingen hoog. De cast is mooi, de regisseur is top en zelfs het artwork van de dvd straalde vertrouwen uit. Toch kom ik niet verder dan een zeventje. Ik werd niet gegrepen door de uitvoering. Best ***.

  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Naar het schijnt dus niet. Herzog stond er om bekend dat de omstandigheden waarin hij zijn films maakte vaak gevaarlijk en vol risico's waren - het is ook exact de reden waarom ik zo'n hekel heb aan Herzog: hij maakte van zichzelf (en zijn medewerkers) graag een soort martelaar om op die manier tot een soort diepere waarheid te komen, een echte emotie. Francis Ford Coppola was een goede vriend van Herzog en in mijn ogen heeft Herzog met 'Fitzcarraldo' geprobeerd om 'Apocalypse Now' te ovetreffen, een film waarvan de opnames ook bijzonder weerbarstig waren en waarvan Coppola uiteindelijk zei: 'Apocalypse Now is geen film over de oorlog, de film is de oorlog' (of iets in die trant iig). Het is zeker een feit dat er geen special effects gebruikt zijn voor het over de heuvel trekken van die boot - dat is volledig door de inboorlingen gedaan met de voor handen zijnde middelen, maar of er ook echt mensen bij zijn gestorven, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

    Er is een documentaire op Criterion uitgegeven, Burden of Dreams die een verslag is van de opnames van Fitzcarraldo, maar ik heb die film nooit gezien.
    God, dat er mensen een hekel kunnen hebben aan zo'n aimabel persoon als Herzog? Aardige man leek me, maar ik wist dan ook niet dat hij inboorlingen over de kling joeg in de jungle.

    Heb trouwens nooit gehoord dat er doden zijn gevallen. Waar haal je dat vandaan? Wel gewonden, maar dat Herzog bewust mensen in gevaar zou brengen, is absurd. iedereen die meewerkt aan het project, ook de Indianen, wisten donders goed waar ze aan begonnen. Het zijn risico''s. Te groot vinden sommigen, maar het wordt allemaal een beetje overtrokken zo.

  18. #443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    God, dat er mensen een hekel kunnen hebben aan zo'n aimabel persoon als Herzog? Aardige man leek me, maar ik wist dan ook niet dat hij inboorlingen over de kling joeg in de jungle.

    Heb trouwens nooit gehoord dat er doden zijn gevallen. Waar haal je dat vandaan? Wel gewonden, maar dat Herzog bewust mensen in gevaar zou brengen, is absurd. iedereen die meewerkt aan het project, ook de Indianen, wisten donders goed waar ze aan begonnen. Het zijn risico''s. Te groot vinden sommigen, maar het wordt allemaal een beetje overtrokken zo.
    Ik heb nooit gezegd dat Herzog bewust mensen in gevaar bracht. Ik heb enkel gezegd dat je risico's kunt vergroten en verkleinen en risico's verkleinen heeft Herzog nooit gedaan - dat is waar ik een probleem mee heb.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Gisteren een heerlijk Hitchcock-avondje gehad met eerst zeer goede "Rope" en daarna het ijzersterke "Rear Window", de beste Hitchcock-film die ik tot nu toe heb gezien...
    Vertigo al gezien? Da's mijn favoriet.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Vertigo al gezien? Da's mijn favoriet.
    Yep, ook heel erg goed, maar "Rear Window" is beter...vind ik dan...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  21. #446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Yep, ook heel erg goed, maar "Rear Window" is beter...vind ik dan...
    Ik sluit me aan bij Lex: Vertigo is een meesterwerk!
    There is only one real truth: causality!...

  22. #447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Van Hitchcock alleen of écht all-time?
    Beide

  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ha....dat zei ik net aan paar berichtjes terug.... Maar inderaad geen geld!
    Weet ik, maar niemand neemt jou serieus dus vandaar dat ik het ook ff aangaf
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Vertigo al gezien? Da's mijn favoriet.
    Mijne ook, gevolgd door Psycho.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  25. #450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Gisteren een heerlijk Hitchcock-avondje gehad met eerst zeer goede "Rope" en daarna het ijzersterke "Rear Window", de beste Hitchcock-film die ik tot nu toe heb gezien...
    North by Northwest al gezien???, zonder twijfel de allerbeste Hitchcock
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

Pagina 18 van 203 EersteEerste ... 81415161718192021222868118 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •