Pagina 2 van 203 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 5064 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Notes on a Scandal (Richard Eyre, 2006)
    Film die het niet moet hebben van het sterke plot, maar van het acteerwerk. Dat zit wel goed met Cate Blanchett en al helmaal met Judi Dench. 7.5

    My Blueberry Nights (Kar Wai Wong, 2007)
    De eerste Amerikaanse film van Kar Wai Wong, met in de hoofdrollen Norah Jones, Rachel Weisz Jude Law en Natalie Portman. In elk geval genoeg vrouwelijk schoon dus. Het acteerwerk en de regie zijn dik in orde, echter ontbreekt het nogal aan verhaal en dat is in dit geval toch wel jammer. Nu komt het niet echt als een geheel over. 7.3

    The Road to Guantanamo (Mat Whitecross/ Michael Winterbottom, 2006)
    Originele aanpak van Winterbottom, echte documentaire beelden combineren met zelf geschoten beelden. Toch wist de film mij op een of andere manier niet echt te boeien. 7.0

    You Don't Mess with the Zohan (Dennis Dugan, 2008 )
    Standaard film van Sandler, enkele leuke momenten maar verder wel heel erg simpel. Heb eigenlijk maar een paar keer moeten (glim)lachen. 5.0

  2. #27

    Standaard

    You Don't Mess With The Zoha - leuke film met zo zn momenten. Houd persoonlijk niet van Sandler maar t viel hier wel mee..

    The Dark Knight - vrijdag voor de 2de keer gezien. Blijft een toppertje. Derde keer? Denk het niet, maar wie weet.

  3. #28

    Standaard

    Saving Private Ryan (1998)

    Echt een absolute top film. Openingsscene is de meest intense gevechtscene ooit. Het geluid is subliem, de cameravoering geweldig, de kleuren zijn schitterend.
    Waarachtig nauwlijks te overtreffen meesterwerk (uiteraard overtroffen door Shakespeare in Love dat de Oscar kreeg voor de "beste film" )

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    Saving Private Ryan (1998)

    Echt een absolute top film. Openingsscene is de meest intense gevechtscene ooit. Het geluid is subliem, de cameravoering geweldig, de kleuren zijn schitterend.
    Waarachtig nauwlijks te overtreffen meesterwerk (uiteraard overtroffen door Shakespeare in Love dat de Oscar kreeg voor de "beste film" )

    Ik vind beiden films niet de Oscar waard.

    Was dat niet het jaar van Terrence Malicks The Thin Red Line...

  5. #30

    Standaard

    Dazed and Confused (1993)

    In 1993 kwam "Dazed and Confused" uit, een film van regisseur Richard Linklater over het wel en wee van een groep scholieren die in 1976 hun laatste schooldag vieren. En dan ken je het allemaal wel; feesten, feesten en nog eens feesten met drank, drugs etc. Inclusief natuurlijk de ontgroeningsfases van de freshmen.
    De cast bestaat vrijwel louter uit acteurs en actrices die tot dan toe nog weinig hadden laten zien, maar na deze film doorbraken. Denk hierbij aan Adam Goldberg, Ben Affleck, Matthew McConaughey, Milla Jovovich, Cole Hauser, Joey Lauren Adams en Parker Posey. Er komen veel stereotype karakters in voor, maar wel goed uitgewerkt en nergens irritatie opwekkend. De soundtrack is werkelijk subliem! Al die heerlijke pop/rock songs uit de 70's, zoals Alice Cooper, ZZ Top, Bob Dylan, KISS, Peter Frampton en nog veel meer. Ook over de dialogen niets minder dan lof, die zijn namelijk geniaal spitsvondig en erg grappig. Na de eerste kijkbeurt raakten ze bij mij al vol de roos.

    Tot deze film heb ik van Linklater alleen "School of Rock" gezien, wat een leuk filmpje is met een aanstekelijk enthousiaste Jack Black, maar deze film is op alle vlakken zóveel beter! Wat zonde dat ik dit pareltje niet eerder heb kunnen ontdekken. Ik kan iedereen "Dazed and Confused" aanraden, want er wordt veel te weinig over dit toppertje gepraat! Geweldig!!

    Cijfer: 9.2/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  6. #31

    Standaard

    Linklater is echt een meester in dialogen. Before Sunset/Sunrise al gezien? Die gaan je geheid ook zeer goed bevallen!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #32

    Standaard

    Gisteravond The dark knight gezien en ik moet zeggen dat ik hem echt geweldig vond. 9/10

  8. #33

    Standaard

    Ôdishon (1999)
    Audition was pas mijn tweede film die ik zag van Takashi Miike. Helaas, kan ik zijn films nog niet echt waarderen dat deels komt door de ranzigheid die hij tentoonstelt.

    Ik weet niet of Miike het eerder heeft geflikt om zo met zijn publiek te spelen. Want het eerste uur is vrij ingetogen en keek voor mij moeilijk weg. Moest de film veelvuldig op pauze zetten anders zou ik gewoonweg in slaap gevallen zijn. Maar naar dat uur werd het steeds grimmiger en duisterder. Met als toppunt dat ik het totaal niet meer kon volgen. Niet alleen krijg je een portie smerigheid getoond maar ook de tijdsstructuur is opeens anders. En ik begon me dan ook al af te vragen of het niet gewoon een akelige droom moest voorstellen maar dat lijkt me een te makkelijke uitweg.

    Laat ik het er maar ophouden dat het niet echt mijn ‘’cup of tea’’ is. 5.0

    Iemand intresse in de dvd dan kan die me een Pm sturen!
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 19-08-2008 om 15:29

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Linklater is echt een meester in dialogen. Before Sunset/Sunrise al gezien? Die gaan je geheid ook zeer goed bevallen!
    Nee, maar ik had, nadat de film afgelopen was, al even op IMDb zijn betere films genoteerd en op de wishlist gezet... :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  10. #35

    Standaard

    Rosetta (1999)

    Van de gebroeders Dardenne had ik al eerder Le Fils en L’Enfant gezien. Beiden films vallen op door het camerawerk dat vooral vanaf de schouders gedaan wordt en meestal achter ‘iets’ gefilmd wordt. De films hebben allemaal een naargeestige toon waarbij de karakters naar veel zwoegen en zweten uit de armoede komen. Rosetta is van datzelfde kaliber alleen had ik soms wat moeite om in het hoofd van Rosetta te komen. Ene moment wil ze dolgraag een baan en bij een kleine tegenslag zelfmoord. Ene moment heeft ze iemand dat alles voor haar doet en weer een ander moment laat ze hem bijna verdrinken. Voor de rest kon er ook wel wat meer karakters uitverdiept worden zoals haar moeder. Die leek wel een heel vaag leven te ‘lijden’. Desalniettemin geen onaardige film van de gebroeders Darenne die maar weer eens bewijzen dat ze bij de crème de la crème horen van de Europese Cinema. 7.2

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik vind beiden films niet de Oscar waard.

    Was dat niet het jaar van Terrence Malicks The Thin Red Line...
    ja, was ook '98, met TRL als oscarwinnaar had ik vrede kunnen hebben.

  12. #37

    Standaard

    Aflevering 4 van Jericho. Tot nu toe een alleraardigste serie gebleken. Een tot nu toe pakkend plot over een klein dorpje dat kampt met de gevolgen van enkele nucleaire bommen in de States...zonde om te lezen dat ook deze serie na 2 seizoenen is gesneuveld...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #38

    Standaard

    Stuck - Stuart Gordon - 2007

    Gebaseerd op een waar gebeurt voorval. Na een avond zwaar stappen schept Brandi (Mena Suvari) de net dakloze Stephen Rea. Met slachtoffer en al door de vooruit rijdt ze naar huis en parkeert de auto in de garage..... Boeiende film.

  14. #39

    Standaard

    FRIDAY THE 13TH PART III

    FRIDAY THE 13TH 3-D

    Een van de leukste uit de serie met een pre-zombie Jason, hele goede kills (12 stuks maar liefst!), veel humor, te weinig bloot en de score van Manfredini luidruchtig aanwezig wat de film nogal goed doet

    Nu voor het eerst daadwerkelijk in 3-D gezien maar de kwaliteit van de Japanse vhsrip is matig, dus toch maar de beroemde bootleg besteld

    8.5

    Trailer


  15. #40

    Standaard

    Gisteren en vandaag:

    Superman III
    Het is toch knap hoe Lester het voor elkaar krijgt om een redelijk begin zo ontzettend te verknallen na ongeveer 45 minuten.
    Het begin valt nogal mee en het lijkt op een humorvol deel uit te draaien. Maar al snel gaat het compleet nergens meer over en lijkt het eerder op een ontzettend slechte, veeeeeeel te lange parodie op Superman.
    Geen woorden verder aan vuil maken, snel vergeten...

    4,5/10

    Superman IV: The Quest for Peace
    Altijd gehoord dat dit zonder meer het slechtste deel uit de reeks is maar ik vond het een verademing in vergelijking met deel 3.
    Uiteraard is dit geen goede film. Hij valt eerder in de categorie "zo slecht dat het goed wordt". Wel neemt de film zichzelf veel te serieus en komt, naar mate het einde nadert, het patriotisme je de neus uit. Ook is het script te duidelijk afkomstig uit de periode aan het einde van de koude oorlog. En de effecten zijn waarschijnlijk één van de cheapste die je ooit zult zien.
    Maar verder vond ik `m best goed kijkbaar.

    5,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #41

    Standaard

    Shoot 'em up

    Wow! wat een prutfilm....... Ik mag Clive Owen als acteur graag zien (lees: vooral horen ), zo ook in deze film, maar ik vind het jammer dat deze op zijn lijstje staat. Ongeloofwaardige acties en gebeurtenissen, slap verhaal, "ik schiet de bad-guy niet gelijk dood, anders is de film zo snel afgelopen", onzichtbaar kogelafweersysteem rond Clive, enz.

    Zonde van mijn tijd.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  17. #42

    Standaard

    Shoot `em up is echt geweldig Je kijkt meteen heel anders tegen een wortel aan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #43

    Standaard

    The Pursuit of Happyness (Gabriele Muccino, 2006) :: 6.5

    Film die het waargebeurde verhaal vertelt over Chris Gardner, een man die daadwerkelijk de American Dream heeft beleeft. We zien hier de jaren waar hij met veel pijn en moeite de route naar het succes moet bewerkstelligen.
    Will Smith speelt eindelijk eens een mooie ingetogen rol en laat zien dat Ali geen eendagsvlieg was en dat hij toch wel degelijk kan acteren. Zijn zoontje in de film is ook in werkelijkheid zijn eigen zoon wat duidelijk wel een voordeel is. Het jongetje zet eveneens een overtuigende rol neer.
    Toch wist het verhaal mij niet echt te boeien, het kabbelt zich maar voort naar het verwachte einde. Mensen schrijven nou eenmaal niet snel een biografie over een mislukt leven. Leuk om een keer gezien te hebben.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld Bekijk bericht
    Shoot 'em up

    Wow! wat een prutfilm....... Ik mag Clive Owen als acteur graag zien (lees: vooral horen ), zo ook in deze film, maar ik vind het jammer dat deze op zijn lijstje staat. Ongeloofwaardige acties en gebeurtenissen, slap verhaal, "ik schiet de bad-guy niet gelijk dood, anders is de film zo snel afgelopen", onzichtbaar kogelafweersysteem rond Clive, enz.

    Zonde van mijn tijd.
    De film is dan ook vooral bedoeld als parodie, dus het is gewoon de bedoeling dat hij zo over the top is

  20. #45

    Standaard

    The Scorpion King 2: Rise Of A Warrior - Russell Mulcahy - 2008

    Kijken? Verstand op nul........

    Turn The River - Chris Eigeman - 2007

    Beetje saai en voorspelbaar. Famke Janssen (van de A-lijst verdwenen?) is een gescheiden moeder die dmv poolwedstrijden geld verdient om samen met haar zoon naar Canada te vluchten.

  21. #46

    Standaard

    Il Profumo della signora in nero (1974)

    Eindelijk deze film gezien want hij stond al een tijdje op mn lijstje. Een giallo zou ik het toch niet willen noemen, eerder een kruising tussen Rosemary's Baby en Repulsion ofzoiets. De look heeft wel wat weg van Argento en Bava, prachtige composities en kleurgebruik. Een lust voor het oog deze film. De score mag er ook zijn. Een vreemde film met een bizarre climax. Er wordt wel heel veel in het midden gelaten waardoor je niet echt een sluitende conclusie voor handen hebt. Dat aspect had van mij wel wat sterker uitgewerkt gemogen. Maar misschien dat een herkijkbeurt wat meer puzzelstukjes op zn plaats kan brengen maar ik heb het vermoeden dat we met een plot a la Mulholland Drive te maken hebben. Nogmaals, een vreemde film.....intrigerend maar erg vaag.

  22. #47

    Standaard

    Gisterenavond gezien: REC-

    Vooral de laatste 15 minuten zijn huiveringwekkend goed!!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    CAMP BLOOD: THE MUSICAL

    Hommage aan de campgroundslashers van de jaren '80 in de vorm van een musical. Lang niet zo leuk als EVIL DEAD: THE MUSICAL maar heb een aantal keren mogen gniffelen

    6.5


    Erwin is deze ook op R2NL te krijgen?

  24. #49

    Standaard

    Geen film gezien, maar wist niet hoe ik anders moest abbonneren op dit onderwerp

  25. #50

    Standaard

    Helemaal bovenaan de pagina bij Discussieopties.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 2 van 203 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •