Pagina 203 van 203 EersteEerste ... 103153193199200201202203
De resultaten 5.051 tot 5.064 van 5064 worden weergegeven.
  1. #5051

    Standaard

    ^ Hehe, daar zitten wel enkele geinige tusse

    Wat ik nog vergeten was te melden over Episode II, iets wat mj toch echt stoorde hoewel het niets afdoet aan de kwaliteit van de film is het feit dat Sam Jackson weer een paarse lightsaber moest hebben... Op zich geen ramp ofzo natuurlijk, maar ik weet nog toen ik'm voor de eerste maal zag in de bioscoop dat ik echt zoiets had van WTF? En het blijft er nu nog steeds dom uitzien vind ik... Jedi's hebben gewoon een blauw of groene, sith, een rode, simpel... maar goed, het is maar een detail natuurlijk, en de meeste zulle denke who cares, maar ik geef er dus wel om :P
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  2. #5052

    Standaard

    Sam Jackson wou die purperen lightsaber per sé omdat hij wou dat zijn personage er bovenuit stak en hij "niet zomaar als eender welke andere Jedi" wou lijken. Ergens houdt het steek I guess: veel Jedi Masters in de Council hebben hun eigen kleur lightsaber (ik denk bijvoorbeeld aan die ene die een oranje heeft, ben zijn naam kwijt, Erwin is going to kill me ). Maar goed, eigenlijk is het vooral ego

    W. ( 2008 )
    Biopics zijn een genre apart. Veel van de meest interessante figuren uit de geschiedenis hebben er eentje gekregen en vaak krijgt de kijker door deze films een heel andere kijk op het onderwerp. Regisseur Oliver Stone, die aan het roer stond van deze film over het leven van de 43ste president van de Verenigde Staten, staat niet meteen bekend als één van Georgies grootste fans, en dat is dan nog zacht uitgedrukt. Een objectief vertelsel over de levensloop en carrière van W. moeten we dus niet meteen verwachten, maar ach: wie zegt dat een film geloofwaardig moet zijn om te kunnen vermaken?

    De film speelt zich af op het moment dat de Amerikaanse president (Josh Brolin) op jacht gaat naar Saddam Hoessein en Irak onder zijn bewind tracht te brengen. Ondertussen wordt zijn levensverhaal verteld, waaronder zijn haat-liefdeverhouding met zijn vader George H.W. Bush (James Cromwell) en zijn innige relatie met zijn vrouw Laura (Elizabeth Banks).

    W. is verrassend genoeg niet de platte uitlachkomedie die ik ervan had verwacht. Natuurlijk worden ieders favoriete bushismes ("we have to ask ourselves: is our children learning?") gretig in het rond gestrooid, maar dat gebeurde in de realiteit ook. Wat de film vooral probeert te doen is een zeer menselijk beeld te scheppen van de man die altijd in de schaduw van zijn vader stond, moest proberen op te boksen tegen zijn broer (Jeb Bush, later gouverneur van Florida) en uiteindelijk naar de top van de politieke ladder wist te klimmen. De Bush "hatahz" mogen echter gerust zijn: Stone strooit gretig met kritiek naar de man toe, waaronder zijn vader die hem zo ongeveer naar de top toe koopt en natuurlijk de kinderlijk simpele instelling van Georgie die hem zo gehaat maakte door politiek waarnemers en zo geliefd door comedians over de hele wereld.

    Al bij al is W. zeker het bekijken waard, al moeten de zaken die door deze prent als "feiten" worden voorgesteld uiteraard met een korrel zout genomen worden. Toch is het een aanrader, al is het maar om te zien hoe Brolin met verve in de huid van zijn personage kruipt.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  3. #5053

    Standaard

    Batman Begins
    Ook deze batman film is geweldig
    Prima geacteerd, goed verhaal, en ook de nodige twists.
    Weer vermaak van het hoogste niveau.
    9.5/10
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  4. #5054

    Standaard

    Where Danger Lives (1950

    Een vrij rechtlijnige Noir en de ontknoping en andere verwikkelingen kon ik makkelijk raden.....maar toch....erg leuk! En dan dat einde...ha....wie heeft dat verzonnen? Mitchum speelt een dokter die zn lief erg makkelijk en snel inruilt voor aan andere chick. Dan is er moord en spanning en een vlucht naar de Mexicaanse grens. Leuke noirpulp.

    7,7

    The Chase - Arthus Penn - 1966

    Beetje een "vergeten" film deze heb ik zo het idee. Een film met een geweldige cast bestaande uit Marlon Brando, Jane Fonda, Robert Redford en Robert Duvall. Het verhaal kent zn mankementen (wat stereotype figuren, enkele karakters worden niet voldoende uitgediept) maar wat een heerlijke film! Het verhaal speelt zich af in een wat slaperig stadje waar Brando de sherif is. Redford is ontsnapt uit de gevangenis en keert terug naar zn woonplaats.....niet iedereen is daar even blij mee. Brando wil hem echter inrekenen om hem veilig terug te kunnen laten keren naar de gevangenis. De dialogen zijn trouwens ook vaak erg goed. Duvall speelt een sul van een echtgenoot die me deed denken aan William H. Macy in Boogy Nights. Er wordt wat vreemd gegaan in deze film. Veel scenes spelen zich af om en rond een feest. En het blijft geweldig....een mompelende Brando die de coolheid zelfe is. Aanrader!

    8.0

    Laid to Rest

    Slasher met een coole killer (Chrome Skull) zonder enige vorm van backstory. De kills zijn lekker bruut maar God.....wat een belabberd acteerspel. Dit was wel heel erg....helaas. Vooral die vent met zn ringbaardje die als een soort van goedzak zelfe bemoedigende woordjes mijmert tegen "hulpeloos slachtoffer nummer 1....de chick in het verhaal". Trok me daardoor niet in de film. Dan houd je wat coole kills over maar dat maakt nog geen goede slasher.

    5.0

  5. #5055

    Standaard

    Jeux d'enfants (Yann Samuell, 2003) 6.5

    Tweede film uit de Franse Box:

    Gemengde gevoelens. Een film die me beurtelings aantrok en afstootte eigenlijk. Het begin was wel heel erg Amelie. Samuell is niet zomaar beinvloed door Jeunet, maar kopieert daar zowat zijn stijl. In dat eerste stuk was de voice over ook bij vlagen irritant. De kinderen waren, zeker in de voice overs, te geforceerd bijdehand, te volwassen. De opdrachten waren dan weer wel leuk. Na de kindertijd wordt er iets minder opzichtig van Jeunet geleend en verdwijnen de ergernissen uit het begin wat. Iets teveel gefocust op de vorm waardoor het verhaal nogal fragmentarisch werd. Daarbij kwam het wel heel gelikt over...
    Misschien nog een halfje eraf. Zag trouwens dat de regisseur ook al de draak van een My Sassy Girl afgeleverd heeft.

  6. #5056

    Thumbs up

    Les Quatre Cents Coups
    "The face of the French cinema has changed."

    Dat is wat Jean-Luc Godard 50 jaar geleden schreef in één van z`n bekendste essays toen bekend werd dat Truffaut`s debuut film werd gekozen om Frankrijk te vertegenwoordigen op het Cannes Film Festival. En dat terwijl Truffaut het jaar ervoor nog was verbannen van het festival omdat hij in de aanval ging tegen het festival in een uitermate kritisch stuk in Cahiers du cinéma.
    Het was een overwinning voor de critici en de regisseurs die een frisse wind door de vast geroeste Franse film wilden laten blazen.
    Eindelijk werd Film erkent als kunst.

    Op de dag dat het Cannes Festival du Film 2009 van start gaat, 50 jaar na Godard`s invloedrijke stuk en Truffaut`s nog invloedrijkere film, was het tijd voor een tweede kijkbeurt.
    Nog steeds staat de film als een huis. Het meest opvallende aan deze autobiografische film is hoe Truffaut de kinderen neer zet als volwassenen en ze dus niet belachelijk maakt, kleineert of klein houdt. Dat de volwassen personages in de film dat wel doen zegt meer over hen dan over de kinderen zelf, ook begaan die de ene fout na de andere.

    Jean-Pierre Léaud is in z`n eerste rol als Antoine Doinel geweldig. Hij speelt z`n rol met grote overtuiging en je ziet het niet aan `m af dat dit pas z`n eerste rol is.
    De camera voering is geweldig, waarbij de camera bijna voortdurend in beweging is. Kenmerkend daarvoor is de legendarische laatste scene waarbij we Antoine zien rennen, gevolgd door een camera die slechts registreert.
    Het laatste shot van de film is één van de bekendste uit de gehele Franse film geschiedenis: Léaud kijkt recht in de camera, recht naar het publiek, ons bij de film betrekkend en ons er van bewust makend dat we eerst en vooral toch naar een film zitten te kijken.

    Les Quatre Cents Coups was het begin van La Nouvelle Vague en heeft ook 50 jaar na z`n originele release nog steeds niets van z`n kracht ingeleverd.
    Francois Truffaut: merci beaucoup!

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #5057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Jeux d'enfants (Yann Samuell, 2003) 6.5

    Tweede film uit de Franse Box:



    Misschien nog een halfje eraf. Zag trouwens dat de regisseur ook al de draak van een My Sassy Girl afgeleverd heeft.
    Zou Jeux d'enfants nou niet als een draak willen bestempelen. Het moet je natuurlijk wel liggen, maar in mijn ogen een prima filmpje!

  8. #5058

    Standaard

    Star Trek De perfecte blockbuster.

    Il Divo Onmogelijk te volgen, maar dat is dan ook de bedoeling geweest. Het maakte het er voor mij niet interessanter op, hier en daar wel wat toffe momenten, maar na anderhalf uur snakte ik naar het einde. Ik was ook erg moe, dat zal niet veel geholpen hebben. Ik denk wel dat er met deze Sorrentino eindelijk weer een nieuwe interessante filmmaker is in Europa, daar hebben we echt een gebrek aan.

    Fasterm Pussycat! Kill! Kill! Heerlijke trash klassieker van Russ Meyer. Snelle autos, grote chicks, geweldig dialoog, toffe muziek. Wat wil een mens nog meer?
    Mondo Topless Goed, wat een film. _O- Deze moest Russ maken voor het geld. We beginnen met een introductie van San Francisco, om vervolgens het nachtleven in te duiken. Gogo dancers. Maar dan niet in de club, we zien ze nu buiten hun normale omgeving. Ze rennen rond in het bos, liggen thuis op bed, dansen op treinrails, rollen door de modder. En dat doen ze topless, een uur lang, met rock 'n roll muziek. Verbonden door de radio schieten we van de een naar de ander, ze worden allemaal geïntroduceerd door een vrij hilarische voice-over en vervolgens vertellen ze wat over zichzelf tijdens het 'dansen'. De film is eigenlijk niets anders dan 50 minuten lang tieten kijken. Dus, hou je van tieten dan moet je deze film kijken.

    Céline et Julie vont en bateau Eindeloos fascinerende film in een film over de kijk ervaring. Ik weet nu al dat ik deze magische wereld nog vaak zal bezoeken, het is onmogelijk om deze film na 1 keer volledig te doorgronden. Een must voor de David Lynch liefhebbers.

    Malibu High Haha, deze film start wel heel bizar. We zijn in een slaapkamer, aan de muur hangt een zelfgemaakt hartje met een pijl en de namen Kim en Kevin. Een moeder roept "Kim, tijd om uit bed te komen!", ik verwachte een meisje van een jaar of 10. Komt er een of ander vies wijf met een ontbloot bovenlijf (helemaal wit van het badpak dat ze draagt tijdens het zonnen) onder het dekbed vandaan, het eerste wat ze doet is een sigaret opsteken, vervolgens maakt ze wat ruzie met haar moeder om daarna naar school te gaan. _O- Daar doet ze het ook niet al te best. Eigenlijk zit alles tegen. Haar vriendje heeft haar laten zitten voor een ander, het gaat *** op school, thuis is het ook niet veel beter, ze zijn arm en ze heeft een trauma overgehouden aan de zelfmoord van haar vader. Ze besluit om haar leven te gaan veranderen. Maar of dat nu zo verstandig is weet ik ook niet. Echt een bijzonder vreemde film, maar wel vermakelijk.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  9. #5059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Zou Jeux d'enfants nou niet als een draak willen bestempelen.
    Doet die ook niet, hij verwijst naar My Sassy Girl.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  10. #5060

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Doet die ook niet, hij verwijst naar My Sassy Girl.
    Zag trouwens dat de regisseur ook al de draak van een My Sassy Girl afgeleverd heeft.
    Met name dat woordje "ook" doet mij toch denken dat hij het ook over Jeux d'enfants heeft. My Sassy Girl heb ik overigens nog niet gezien, binnenkort het origineel maar eens kijken.

  11. #5061

    Standaard

    TC van Wrath of Khan op Blu ray.

    Vind ik persoonlijk de beste star trek met spock en kirk.

    Qua beeld en geluid de beste uitvoering van Khan tot dusver. Neemt echter niet weg dat de film nog steeds hier en daar soft aan doet. Kleuren zijn prachtig, al vind ik het zwart niet overal optimaal. Op zich wel jammer, maar neemt niet weg dat ik best wel blij ben met de blu ray. Geluid is echt prachtig geworden, maar ook hier wordt de ouderdom niet weggepoetst.

    In de vs wordt er door puristen aardig ophef gemaakt over het gebruik van dnr. Vind het een beetje opgeblazen want om nu te schreeuwen dat het gebruik van dnr ten koste van alle detail is gegaan is schromelijk overdreven. Zo zou de Enterprise er uit zien als in een computer game. Vind ik echt onzin. Ik vraag mij af of star trek er echt beter uit zou hebben gezien zonder dnr. Ach, totdat de perfecte ultra hd uitvoering uit komt ben ik hier eerst wel tevreden mee....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #5062

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Met name dat woordje "ook" doet mij toch denken dat hij het ook over Jeux d'enfants heeft. My Sassy Girl heb ik overigens nog niet gezien, binnenkort het origineel maar eens kijken.
    Jeux d'enfants is verre van een draak. Opgelucht..? :razz:

  13. #5063

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Céline et Julie vont en bateau Eindeloos fascinerende film in een film over de kijk ervaring. Ik weet nu al dat ik deze magische wereld nog vaak zal bezoeken, het is onmogelijk om deze film na 1 keer volledig te doorgronden. Een must voor de David Lynch liefhebbers.
    De vergelijking met Lynch zie ik echt totaal niet.....

    Maar ik zal hem misschien toch eens moeten herkijken. Vond er de eerste keer niet doorheen te komen. Heb de film in twee kijkbeurten bekeken incl fastforwardknop. Zal wellicht ook met stemming te maken hebben gehad. Maar ik vond het echt tergend saai.....en dan duurt de film ook nog eens 192 minuten.....

  14. #5064

    Standaard

    Graag hier verder.

    (bij een lopende discussie eventueel de post waar je naar verwijst even quoten)
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 203 van 203 EersteEerste ... 103153193199200201202203

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •