De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Lion King probleempje

    Ik heb onlangs de 2-disc editie van The Lion King op de kop getikt. Origineel en in bijna nieuwstaat. Nu heb ik een probleem; de film (disc 1) wil niet afspelen in mijn DVD-speler, maar wel in mijn PC. Disc 2 doet het in beiden. Als ik Disc 1 in een andere speler probeer gaat het ook niet. Wat is er aan de hand met mijn dvd? Het oppervlak is niet beschadigd, geen enkele kras, en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  2. #2

    Standaard

    Ook dvds vervagen na een tijdje sommige die een slechte kwaliteit hebben zoals bijv bij CD-RW's of DVD-R's kunnen na een tijdje onleesbaar worden.

  3. #3

    Standaard

    In mijn ogen probeer een derde (recente) dvd speler. En anders. DVD's vervagen inderdaad, maar een DVD van 2003 rot, nu al?

    Daarom is back up op een HDD een verstandige oplossing, maar dat geheel ter zijde.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ondertussen contact gehad met Buena Vista, ze zijn ermee bezig.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #5

    Standaard

    DVD's vervagen?!? Dus over zoveel jaar kan ik mijn gehele DVD-collectie weggooien?!? Zeg dat het niet waar is!!!!! Al dat geld dat eraan gespendeerd is, al die tv-series...

  6. #6

    Standaard

    dvd rot komt enkel voor bij slecht gemaakte dvd's, het zou eerder zeldzaam moeten zijn (dus niet direct beginnen panikeren)
    de meeste dvd-spelers hebben echter wel last van "kruip", waardoor de lens slecht wordt, hierdoor kan het dus gebeuren dat sommige dvd's niet meer af te spelen zijn
    zelf heb ik dit fenomeen al meegemaakt bij een cdrom speler na +/-3 jaar (normaal duurt dit een stuk langer)

    oplossing: probeer de dvd in een nieuwe speler bij vrienden, buren,...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •