De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard stereo vloerstaanders

    Ik ben op zoek naar een zeer goed paar vloerstaanders voor niet te veel geld. Het is om aan te sluiten op de be B kant van een pioneer versterker. Ze mogen niet meer dan € 300 kosten.
    LIFE IS MUSIC

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wietse Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een zeer goed paar vloerstaanders voor niet te veel geld. Het is om aan te sluiten op de be B kant van een pioneer versterker. Ze mogen niet meer dan € 300 kosten.
    Vloerstaanders, goed en voor 300 euro is niet echt goed te combineren vrees ik. Kijk eens in de 2de hands secties op de bekende audio sites.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Vloerstaanders, goed en voor 300 euro is niet echt goed te combineren vrees ik. Kijk eens in de 2de hands secties op de bekende audio sites.
    Och, dat valt wel mee, niet iedereen wil/moet/kan direct voor de KEF Muon gaan hoor.

    De defintie "goed" is voor iedereen verschillend.

    Kijk eens voor de Jamo S606 (ongeveer 300,- per paar) of de JBL Northridge E-80 of E-90 (ook in die prijsklasse)

    Dit spul is zeker beter als elk sattelietspeakertje, en de Jamo heeft met zijn "zijkantwoofer" een imposante bass, de E-80/E-90 kunner er ook wel wat van.



    http://www.eshop.nl/product_info.php...utm_medium=cpc

    Gr. BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Och, dat valt wel mee, niet iedereen wil/moet/kan direct voor de KEF Muon gaan hoor.

    De defintie "goed" is voor iedereen verschillend.

    Kijk eens voor de Jamo S606 (ongeveer 300,- per paar) of de JBL Northridge E-80 of E-90 (ook in die prijsklasse)

    Dit spul is zeker beter als elk sattelietspeakertje, en de Jamo heeft met zijn "zijkantwoofer" een imposante bass, de E-80/E-90 kunner er ook wel wat van.



    http://www.eshop.nl/product_info.php...utm_medium=cpc

    Gr. BG.
    Er staat ook "goed" bij. Ik zou voor 300 euro liever een paar "goede' tweedehands speakers kopen dan 2 nieuwe voor 300 euro. je krijgt zo meer waar voor je geld. betere speakers voor hetzelfde geld.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er staat ook "goed" bij. Ik zou voor 300 euro liever een paar "goede' tweedehands speakers kopen dan 2 nieuwe voor 300 euro. je krijgt zo meer waar voor je geld. betere speakers voor hetzelfde geld.

    Je moet maar afwachten wat je bij zo'n "Frikandel Speciaal" op internet koopt.

    Die Jamo's zijn echt geen rotzooi, en speakers van 2000,- zijn logischerwijze beter.
    Maar het hoeft niet eens zo te zijn dat iedereen ze mooi vindt klinken.

    En ze moeten op de B aansluiting komen, dus het zou zomaar kunnen dat meneer op de A aansluiting speakers van 6000,- zo als die van jou heeft staan, Mr. stadman
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Mijn speakers staan op stoeptegels!
    Werk als een speer.
    Gratis en voor niets.

  7. #7

    Standaard

    De meeste versterkers en receivers hebben wel een mogelijkheid om een 2e paar (front) luidsprekers aan te sluiten, maar zijn er eigenlijk niet voor geschikt.

    Het 2e paar gebruikt meestal nl. dezelfde eindtrappen als het 1e paar. Vaak staat er daarom vaak in de gebruiksaanwijzing vermeld dat de Impedantie alle luidsprekers dan niet lager mag zijn dan 8 Ohm i.p.v. 4 Ohm bij gebruik van 1 paar.

    Wanneer je ook nog eens luidsprekers hebt die een hoge belastbaarheid hebben of moeilijk aan te sturen zijn, kun je beter niet 2 paar luidsprekers tegelijk gebruiken omdat je dan de versterker overbelast.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    En ze moeten op de B aansluiting komen, dus het zou zomaar kunnen dat meneer op de A aansluiting speakers van 6000,- zo als die van jou heeft staan, Mr. stadman
    Op de A aansluiting heb ik een simpel jbl setje hangen en ben daar tevreden mee voor films te bekijken maar niet echt voor muziek.
    Om 2de hands te kopen zie ik het niet zo goed zitten ik ben nog jong en mijn ouders vertrouwen het ook niet heelemaal dat ik iets 2de hands zou kopen.
    (Als ik die KEF Muon misschien voor een 2de hands prijsje van €300 zou kunnen krijgen denk ik dat ik wel akkoord zou gaan!!)

    Maakt het trouwens uit dat het vermogen van de boksen hoger is dan die van de receiver. Mijn versterker heeft nl. 100W en die vloerstaanders zijn een stukje meer.
    Laatst aangepast door wietse : 24-08-2008 om 17:34
    LIFE IS MUSIC

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Je moet maar afwachten wat je bij zo'n "Frikandel Speciaal" op internet koopt.

    Die Jamo's zijn echt geen rotzooi, en speakers van 2000,- zijn logischerwijze beter.
    Maar het hoeft niet eens zo te zijn dat iedereen ze mooi vindt klinken.

    En ze moeten op de B aansluiting komen, dus het zou zomaar kunnen dat meneer op de A aansluiting speakers van 6000,- zo als die van jou heeft staan, Mr. stadman
    Ik haal mijn frikandellen wel bij een ander.

    Die frikandellen waar jij het over hebt zijn juist niet speciaal.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wietse Bekijk bericht
    Maakt het trouwens uit dat het vermogen van de boksen hoger is dan die van de receiver. Mijn versterker heeft nl. 100W en die vloerstaanders zijn een stukje meer.
    Kijk je dan wel naar de RMS belastbaarheid ? (het continu belastbaarheid)
    Als je versterker te weinig vermogen heeft (een speaker heeft trouwens eigenlijk geen vermogen, maar een belastbaarheid) dan kan ie gaan "clippen" Dan gaat ie als het ware buiten zijn "sinus" als ik het goed zeg (hij levert dan buiten zijn eigen kunnen) en dat kan EN je speakers EN je versterker naar de mallemoer helpen. Een zware versterker blaast bijwijze van hooguit je speaker op, maar dat is te horen aan vervorming normaliter en ik ga ervan uit dat je bij vervorming je volume aanpast......... (Aanvullingen/correcties zijn van harte welkom als ik me niet juist uitdruk of het gewoonweg fout heb)

    Grt BG.

    Als voorbeeld:

    Onze vloerstaanders kunnen pieken aan van 500 Watt ! en continu 125 RMS !
    Hij wordt gebruikt icm een Denon AVR 1803 met maar 6 x 110 Watt (@ 6 Ohm)
    en geen centje pijn, en hij gaat wel eens "vol" open hoor (Zeg maar, tot je het in het buikje voelt )
    Met 2 x 10 inch woofergedeelte per speaker lukt dat wel aardig.
    Over het algemeen gebruik je het spul neem ik aan op normaal nivo ??

    Dus maak je wat betreft je "lichtere" receiver maar niet zo'n zorgen, wellicht kun je het merk/type receiver eens icm de aan te schaffen speakers vermelden.

    Laatst aangepast door Roger Weerts : 24-08-2008 om 21:45
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Als je versterker te weinig vermogen heeft (een speaker heeft trouwens eigenlijk geen vermogen, maar een belastbaarheid) dan kan ie gaan "clippen" Dan gaat ie als het ware buiten zijn "sinus" als ik het goed zeg (hij levert dan buiten zijn eigen kunnen) en dat kan EN je speakers EN je versterker naar de mallemoer helpen. Een zware versterker blaast bijwijze van hooguit je speaker op, maar dat is te horen aan vervorming normaliter en ik ga ervan uit dat je bij vervorming je volume aanpast.........

    Grt BG.

    Als voorbeeld:

    Onze vloerstaanders kunnen pieken aan van 500 Watt ! en continu 125 RMS !
    Hij wordt gebruikt icm een Denon AVR 1803 met maar 6 x 110 Watt (@ 6 Ohm)
    en geen centje pijn, en hij gaat wel eens "vol" open hoor (Zeg maar, tot je het in het buikje voelt )

    Dus maak je wat betreft je "lichtere" receiver maar niet zo'n zorgen, wellicht kun je het merk/type receiver eens icm de aan te schaffen speakers vermelden.
    Bij "clippen" wordt de versterker overbelast omdat de luidsspreker wil dat de versterker een veel hogere stroomsterkte wil dan deze kan leveren. Moderne receivers in de lagere prijklasse kunnen niet meer "clippen" omdat het uitgangsvermogen begrensd wordt door de voeding. Wanneer een moderne receiver overbelast wordt, zal deze de stroomsterkte begrenzen en zal de luidspreker niet meer gecontroleerd aangestuurd worden. Dit is vaak te herkennen aan de grotere hoeveelheid lage tonen die een luidspreker produceert en de daarbij behorende bewegingen van de conus.

    Daarnaast is het ook vaak zo dat de lage tonen van de subwoofer vaak overstemd wordt door die van de luidspreker terwijl dit niet de bedoeling is.

    Wanneer je de lage tonen in je buik voelt, kan het zijn dat de versterker overbelast wordt of dat je "overkill" hebt. De luidsprekers worden wel gecontroleerd aangestuurd maar de ruimte is te klein voor dit formaat luidsprekers.

    Je kunt er daarom beter voor zorgen dat de versterker genoeg vermogen kan leveren om de luidspreker gecontroleerd aan te sturen of luidsprekers met een wat lagere belastbaarheid. Wanneer je deze te veel overbelast zal het eerder stil worden, maar dat is dan wel bij geluidssterkte die ruim boven de gehoorgrens liggen.

    Je zal het dan ook niet vaak meer proberen om deze te misbruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-08-2008 om 23:03
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Als versterker heb ik een pioneer vsx-817
    RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 110W
    Gewogen uitgangsvermogen 90W per channel

    Als ik nu de Jamo s606 zou nemen
    (ben het nog niet zeker maar ik vind ze wel aantrekkelijk) zou dit geen probleem mogen zijn?(als ik het goed begrepen heb)
    Aanbevolen max. vermogen 210 watt
    Impedantie 6 Ohm
    LIFE IS MUSIC

  13. #13

    Standaard

    De receiver zal volgens mij ongeveer 60 Watt kunnen leveren bij 8 Ohm ,met een THD van plm 0,05% bij het gebruik van hele frekwentiebereik en belasting van alle kanalen. Die 0,05% is dan de minimale vervorming bij normaal gebruik.

    Je kunt deze luidspreker daarom beter bi-wiren en -poweren waardoor de receiver 2 eindtrappen voor 1 luidspreker gebruikt en je dus 120 Watt hebt voor het aansturen van deze luidspreker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Mijn speakers staan op stoeptegels!
    Werk als een speer.
    Gratis en voor niets.
    Ah... daar is dus dat gat in de stoep gebleven....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Och, dat valt wel mee, niet iedereen wil/moet/kan direct voor de KEF Muon gaan hoor.

    De defintie "goed" is voor iedereen verschillend.

    Kijk eens voor de Jamo S606 (ongeveer 300,- per paar) of de JBL Northridge E-80 of E-90 (ook in die prijsklasse)

    Dit spul is zeker beter als elk sattelietspeakertje, en de Jamo heeft met zijn "zijkantwoofer" een imposante bass, de E-80/E-90 kunner er ook wel wat van.



    http://www.eshop.nl/product_info.php...utm_medium=cpc

    Gr. BG.
    Ziet er puik uit, ik zou ook gaan luisteren en dan pas beslissen. Bij mij is de klank het belangrijkste, en natuurlijk de daarbij behorende prijs, alle waar naar zijn geld. Maar in het geval van een speaker kun je beter geduld hebben en op je gemak shoppen, er is ontzettend veel keus, en evenveel verschillende klanken, je moet maar net tegen je liefde aanlopen en dat kan best wel eens even duren
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je kunt deze luidspreker daarom beter bi-wiren en -poweren waardoor de receiver 2 eindtrappen voor 1 luidspreker gebruikt en je dus 120 Watt hebt voor het aansturen van deze luidspreker.
    Ik sluit de luidsprekers aan op de B kant en heb dus geen uitgangen vrij om te bi-wiren, of begrijp ik dit verkeerd?
    Maar is het een probleem als ik ze normaal aansluit op een pioneer vsx-817 of moet ik minder zware speakers gaan zoeken?

    En is er iemand die een winkel zijn waar ik deze jamos kan beluisteren, liefst in Oost-vlaanderen langs de kanten van oudenaarde, zottegem, ronse??
    LIFE IS MUSIC

  17. #17

    Standaard

    Wanneer een receiver gaat bi-poweren, worden ook de kanalen van "surround back" gebruikt voor het aansturen van de front luidsprekers. Je hebt dan dus 2 kanalen voor 1 luidspreker en kan dan dus bi-wiren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Wanneer je de lage tonen in je buik voelt, kan het zijn dat de versterker overbelast wordt of dat je "overkill" hebt. De luidsprekers worden wel gecontroleerd aangestuurd maar de ruimte is te klein voor dit formaat luidsprekers.
    Ik weet niet wat jij voor speakers hebt staan (just joking), maar je hebt ook vloerstaanders en subwoofers die niet alleen hoorbare bass genereren maar ook voelbare. (Je mag m'n eigengemaakte 18 minuten durende demonstratie komen beluisteren als je eens een keer tijd hebt) (Moet ik de buren wel even vantevoren waarschuwen, die bellen anders de hulptroepen dat er een aardbeving is )

    Vloerstaanders die tot 33 Hz gaan kunnen er al wat van, en in combinatie met een 15" Sub (18 Hz) vormt dat een behoorlijke bass indien noodzakelijk.

    En dan te bedenken dat het hier niet eens over SVS of iets dergelijks gaat.

    Ach JBL en Magnat mag er ook best zijn.

    Hier een test van het "kleine" broertje, de 30A die al het predikaat "Sehr Gut" en het punt 1.1 krijgt. Dan weet je wat ons "bijzettafeltje" 38A teweeg brengt (Je kunt er letterlijk gewoon op zitten op een verjaardag als er te weinig stoelen zijn)
    http://www2.magnat.de/fileadmin/user...424334_PDF.pdf

    Grt BG.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 05-09-2008 om 19:11
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  19. #19

    Standaard

    Inderdaad, goede LFE geluiden mag je best voelen! De lage tonen uit een lekkere sub kunnen soms echt aanvoelen als een klap in je maag (leuk voorbeeld is de ray-of-death uit de tri-pods in War of the Worlds) en dan heb ik nog maar een baby SVS staan
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •