De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 5.1 geluid via onboard moederbord?

    Op dit moment probeer ik via mijn optical uitgang achter mijn PC aangesloten aan mijn home cinema set 5.1 digitaal geluid te krijgen, echter krijg ik alleen maar geluid uit de voorste 2 speakers (2.1 geluid dus). Is het mogelijk dat mijn onboard moederbord niet in staat is om 5.1 geluid uit te zenden en dat ik een extra geluidskaart moet halen of is het mogelijk dat ik nog niet de goede instellingen heb?

    Gebruik Realtek HD Audio Manager maar daar heb ik al flink mee zitten klooien (en ge-update) maar krijg alleen maar geluid uit de 2 voorste speakers ermee.

    Iemand die zijn PC aan zijn home theater heeft aangesloten en wat meer erover kan zeggen?
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  2. #2

    Standaard

    Hoe heb je het allemaal aangesloten? Gaan er 3 kabels van je PC naar je versterker en zitten alle 6 de speakers aangesloten op je versterker?

    Heb je al geprobeerd om bij configuratie -> geluid een keer "Realtek Digital Output" uit te schakelen en de andere die daar staat "Luidsprekers" in te schakelen?
    Ik heb helaas geen onderschrift, of toch wel?

  3. #3

    Standaard

    Ik maak geen gebruik van een versterker, gewoon rechtstreeks vanuit de optical poort achter mijn PC naar mijn Panasonic DVD speler die aangesloten zit aan mijn speakerset (SA-PT860).

    Volgens mij heb ik een idee wat een probleem is, ik kan namelijk geen Digital Output selecteren (gezien Optical digitaal is) maar heb geen idee hoe ik die optie moet verkrijgen. Dit krijg ik bij configuratie -> geluid:

    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  4. #4

    Standaard

    Dan klinkt het inderdaad aannemelijk dat je geluidskaart geen digital output aan kan.

    Is het een optie voor je om even via DxDiag (dxdiag intypen bij uitvoeren) te achterhalen wat voor onboad videokaart je hebt zodat je kan achterhalen of deze digital output zou moeten kunnen geven. Je kan ook voor een paar tientjes een geluidskaart kopen die het zeker heeft om te proberen of het dan wel werkt. Maar werkt het dan niet is het zonde van je tientjes.
    Ik heb helaas geen onderschrift, of toch wel?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •