Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy LCD met Surround set over HDMI? Simpele verbinding..lukt me niet...

    Ben ik nu gek, of had ik niet moeten hopen dat de wereld met hdmi een stuk makkelijker werd?

    Aangeschaft:
    LCD: Philips 32PFL9603
    CinemaSet: Panasonic SC-PT460

    De LCD is via scart verbonden met de KPN digitale tv-box.

    Nu had ik gehoopt dat de enige verbinding die tussen de Cinemaset en de LCD die nodig is, een HDMI kabel is? Dit werkt prima voor dvd's, maar ik krijg geen geluid door als ik gewoon tv kijk?

    Weet niet precies wat ik fout doe; wanneer ik KPN-digitale tv aanzet en middels het menu van de Philips omschakel naar "Easylink aan", dan gaat de Panasonic op AUX staan en het geluid van de LCD gaat uit. Maar géén geluid via de Panasonic!

    Wordt er een beetje moedeloos van. Heb ik dan nu tóch weer een extra ordinaire stereokabel nodig voor tussen de digitale tv-box en het surround setje??

    Please help, hopelijk zie ik iets over het hoofd?

    Overigens...zou het opgelost zijn als ik een conax module koop en die in de tv doe voor kpn-digitaletv?
    Laatst aangepast door RexManning : 01-09-2008 om 08:44

  2. #2

    Standaard

    Zojuist even zonder module geprobeerd (ontvangt het apparaat via de antenne alleen nederland 1 2 en 3), maar ook op die manier geen geluid over hdmi naar de surround helaas.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Zojuist even zonder module geprobeerd (ontvangt het apparaat via de antenne alleen nederland 1 2 en 3), maar ook op die manier geen geluid over hdmi naar de surround helaas.
    Als ik het goed begrijp wil je het geluid van je TV via je HDMI kabel terugkrijgen van je TV en dan denk je dat je cinemaset het geluid zal weergeven?

    Soms zou je mensen met de gebruiksaanwijzing van hun apparaten voor hun kop willen meppen met de boodschap..... LEZEN!

    Het geluid van je TV kun je op een aantal manieren over je homecinemaset te horen krijgen, als het van de TV zelf moet komen, via de TV daarvoor geschikte aansluitingen, dat kunnen inderdaad een paar tulppluggen zijn. Als je digitaal kijkt via je digitale decoder, dan zal er, als het een beetje knappe decoder is, wel een optische uitgang opzitten, die kan je ook verbinden met je homecinemaset.

    Als je de gebruiksaanwijzing van je apparaten had gelezen, en dat heb je niet gedaan, dan had je gevonden dat de HDMI aansluiting op je homecinemaset een uitgang is en geen ingang, een paar ordinaire tulppluggen zullen zich niet schamen als zij op je ordinaire setje worden aangesloten.

    Je probleem wordt niet opgelost met een conax module in je TV, je hebt enkel het voordeel dat je dan je scartkabel en je decoder en de voedingskabel van je decoder niet meer in het oog hebt, een ordinair stereokabeltje is goedkoper

    Quote:

    >>>Please help, hopelijk zie ik iets over het hoofd?<<<


    Scart kan heen en weer een signaal verzorgen, HDMI gaat heen en niet weer. Zo kan het dus gebeuren dat je set op AUX gaat staan, heel fijn, moet je er natuurlijk wel even wat op aansluiten:razz: want via je HDMI komt geen audiosignaal terug van je TV.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Super bedankt voor de goede uitleg FilmGek!

    HDMI: Het antwoord is dus dat HDMI niet tweeweg communiceert met audio, dat wist deze leek inderdaad niet. Raar dat het beeld via HDMI wel heen en weer gaat overigens, wat mij dus doet denken dat de cinemaset wel een hdmi-in heeft, die werking is me dan nog niet helemaal duidelijk.

    Conax: Wat dan wel jammer is met een conax in de tv, dat je niet via HDMI audio naar de cinema set kan sturen, maar weer via extra kabels (omdat zoals je zegt de set geen hdmi-in heeft).

    Tip voor de toekomst: Nuance mbt de gebruiksaanwijzing, die heb ik van voor tot achter meerdere malen doorgenomen, alleen een antwoord geeft dit niet (over werking van hdmi vooral niet). Ik ga echt niet zomaar op een forum een vraag stellen, probeer het altijd nog eerst zelf en gewoon met de manual zoals het hoort.
    Laatst aangepast door RexManning : 03-09-2008 om 10:07 Reden: fonts deden raar

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Super bedankt voor de goede uitleg FilmGek!


    Tip voor de toekomst: Nuance mbt de gebruiksaanwijzing, die heb ik van voor tot achter meerdere malen doorgenomen, alleen een antwoord geeft dit niet (over werking van hdmi vooral niet). Ik ga echt niet zomaar op een forum een vraag stellen, probeer het altijd nog eerst zelf en gewoon met de manual zoals het hoort.
    Graag gedaan, inderdaad kan soms een nuance over de gebruiksaanwijzing van mijn kant op zijn plaats zijn, doch.... helaas wordt hij door velen overgeslagen en soms maar matig doorgenomen.

    Ben wel weer met je eens dat gebruiksaanwijzingen niet altijd(helaas vaak niet) een compleet duidelijk beeld geven van hoe nu iets wel of niet werkt.

    Je hoeft je niet geraakt te voelen, en omdat je naar je zegt wel de gebruiksaanwijzing hebt doorgenomen....

    Oke, kleine toelichting op HDMI, er zijn setjes/receivers waar je HDMI op kunt aansluiten, de eerste orde waren voornamelijk switches, de set/receivers deden helemaal niets met het signaal, ze gaven alleen het signaal door waar je naar toe schakelde. Er zijn nu ook receivers die wat meer kunnen, zij kunnen soms upscalen en belangrijker, ze kunnen het audio signaal van HDMI bronnen verwerken, ook hier dient men uit te kijken, niet alle receivers kunnen ook de HD audio signalen verwerken, dit kunnen pas de laatste generatie receivers. De receivers hebben dus wel ingangen en 1 uitgang. Op de ingangen worden apparaten aangesloten die allemaal een signaal uit geven, de receivers zullen al naar gelang hun kunnen niets of iets mee doen, doch zullen het signaal daarna bewerkt of onbewerkt weer doorgeven naar de weergever, in dit geval is dat een projector of een TV scherm. De receiver zal alleen kijken of de apparaten over HDCP beschikken, krijgt de receiver geen antwoord, dan zal het beeld zwart blijven, een BD DVD zal bijvoorbeeld niet starten op een speler als de speler geen seintje heeft gehad van het scherm. Met HDMI is wel mogelijk te communiceren tussen de diverse apparaten, maar niet in de zin die je dacht dat er een tweeweg communicate van beeld en geluid plaatsvind, wat er wel gebeurt is dat het signaal wordt doorgestuurd naar een volgend apparaat, mits dat apparaat beschikt over de juiste antwoorden, in dit geval HDCP. Probeer via internet wat meer informatie te krijgen, er wordt veel uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben, dan wil ik ze gaarne beantwoorden, ik help graag mensen die zich wat dieper willen orienteren, zonder al te technisch te worden.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Conax: Wat dan wel jammer is met een conax in de tv, dat je niet via HDMI audio naar de cinema set kan sturen, maar weer via extra kabels (omdat zoals je zegt de set geen hdmi-in heeft).

    Conax is de naam van een decoderings systeem, de module die je in je TV stopt heet dan een Conax module, dit naar het systeem.

    Ik heb geen Digitenne, maar wel een ditale TV met een digitale ingebouwde ontvanger en maak er geen gebruik van. Het geluid over HDMI is niet altijd zaligmakend, ook hier kunnen gewone stereo signalen gebruikt worden, bij Digitenne worden helaas geen hoogwaardige audiosignalen doorgestuurd, DD5.1 kun je wel vergeten, dit wordt bijvoorbeeld wel weer via enkele zenders via de kabeldecoders doorgegeven en via satelliet ontvangst.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Wow, zo'n snel en uitgewerkt antwoord krijg je online niet vaak, bedankt!

    Toch lastige materie voor me, daar ga ik nog even wat beter induiken. Morgen krijg ik de conax module binnen, dus dat scheelt in ieder geval weer een apparaat (nu nog wat kabels ).

    Kom ik op terug dus!

  8. #8

    Standaard

    Hallo,

    Ik sta op het punt ook een Panasonic SC-PT460 te kopen, maar dan in combinatie met de Panasonic TH-46PZ85 plasma. Ik wil mijn Humax i9200c DVB-c ontvanger hier op aansluiten. Als ik het nu zo lees kan de digitale uitgang van de humax op digitale optische ingang van de home cinema set en ik heb geluid. De scart(video) gaat dan rechtstreeks op de TV en klaar is Kees. Toch ??

    Maar nu het volgende. Over een poosje wil ik de Popcorn Hour A-110 ook gaan aansluiten. nu heeft die een HDMI uitgang dus de video zal wel goed gaan als ik die op de TV aansluit, maar hoe komt het geluid op de home cinema set. Moeten ik dan de tulp pluggen uitgang van de Popcorn op de tulp plugen van de home cinema set aansluiten en heb ik dan wel dolby suround of alleen stereo. OF gaat het geluid ook via de HDMI kabel en moet ik de TV wel weer verbinden met de Home Cinema set anders is er nog geen geluid.(met tulp plugjes).

    Alle hulp is welkom. Ik vind het zonde als later blijkt dat ik beter een ander setje had kunnen/moeten kopen.

    /RdP

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RdP Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik sta op het punt ook een Panasonic SC-PT460 te kopen, maar dan in combinatie met de Panasonic TH-46PZ85 plasma. Ik wil mijn Humax i9200c DVB-c ontvanger hier op aansluiten. Als ik het nu zo lees kan de digitale uitgang van de humax op digitale optische ingang van de home cinema set en ik heb geluid. De scart(video) gaat dan rechtstreeks op de TV en klaar is Kees. Toch ??

    Maar nu het volgende. Over een poosje wil ik de Popcorn Hour A-110 ook gaan aansluiten. nu heeft die een HDMI uitgang dus de video zal wel goed gaan als ik die op de TV aansluit, maar hoe komt het geluid op de home cinema set. Moeten ik dan de tulp pluggen uitgang van de Popcorn op de tulp plugen van de home cinema set aansluiten en heb ik dan wel dolby suround of alleen stereo. OF gaat het geluid ook via de HDMI kabel en moet ik de TV wel weer verbinden met de Home Cinema set anders is er nog geen geluid.(met tulp plugjes).

    Alle hulp is welkom. Ik vind het zonde als later blijkt dat ik beter een ander setje had kunnen/moeten kopen.

    /RdP

    De P H A-110 heeft:



    >>>> Stereo Analoog Audio
    >>>> S/PDIF Coax Digitale Audio



    Er zit een analoge en een digitale audio uitgang op je P H 110A , het setje dat je op het oog hebt:



    Is weer een ander verhaal, je Popcorn is duurder. Maar goed, het moge bekent zijn dat ik geen voorstander ben van dit soort alles in 1x weggooien setjes als er iets aan kapot gaat. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.... maar als ik een goede raad mag geven... spaar effe door en koop wat knaps.

    Voor het geval dat je geen behoefte hebt aan een goede set, het setje heeft geen coax (SPDIF) aansluiting, maar voor alle problemen is er een oplossing:

    Je maakt van de SPDIF een optisch signaal mbv een converter:



    Helaas heeft dat alles in 1x weggooien setje waarschijnlijk maar 1 optische ingang, ook geen probleem, dan koop je een switch:



    en 2 optische kabeltjes(je had natuurlijk al een optisch kabeltje voor de digitale decoder, zoniet bestel er dan 3)



    Even afgerond opgeteld kost dan het aansluiten van de popcorn:
    converter: 15 + switch 7 + 2 kabeltjes 12 + verzendkosten 6 = 40 euro

    In het geval dat je een knappe set hebt zit er een SPDIF aansluiting op en heb je geen switch en converter nodig al zijn ze niet echt duur daar.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard Ik wil gewoon opnemen met mijn DVD

    Het klinkt keidom , maar ik slaag er niet in om een film die is opgenomen op mijn harddisk van de TV , op te nemen op mijn DVD recorder. Deze heeft ook een harddisk , maar kan ook rechtstreeks op DVD opnemen . Ik gebruik een HDMI kabel , maar die gaat van de recorder HDMI-out naar de TV HDMI/DVI in. Als ik opneem , neem ik eigenlijk op wat er op dat moment op AV2 ( scart ) staat , en in dit geval is dit de Digibox van telenet. Beide zijn van LG ( zie één der postings eerder op dit forum )

  11. #11

    Standaard

    Kleine update, ben er nog steeds mee bezig.

    Probeer nu inderdaad (!) het panasonic setje terug te brengen (zit een ruis in de boxen) en ga dan aparte onderdelen (wel meer poen helaas) kopen.

    Heb een denon receiver met infinity sattelietset op het oog. Oude dvdspeler gebruiken tot het bluray aanbod is gestabiliseerd.

    Heb al een 20 jaar oude Denon versterker in de woonkamer voor muziek met twee vifa zelfbouwboxen die me al jaren trouw zijn.

    Hopen dat het lukt dus!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door extreme Bekijk bericht
    Het klinkt keidom , maar ik slaag er niet in om een film die is opgenomen op mijn harddisk van de TV , op te nemen op mijn DVD recorder. Deze heeft ook een harddisk , maar kan ook rechtstreeks op DVD opnemen . Ik gebruik een HDMI kabel , maar die gaat van de recorder HDMI-out naar de TV HDMI/DVI in. Als ik opneem , neem ik eigenlijk op wat er op dat moment op AV2 ( scart ) staat , en in dit geval is dit de Digibox van telenet. Beide zijn van LG ( zie één der postings eerder op dit forum )
    Al geprobeerd die film die op je harddisc staat af te spelen op je TV... dan met een scart uit van je TV naar je DVD recorder, dat moet lukken lijkt mij.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Kleine update, ben er nog steeds mee bezig.

    Probeer nu inderdaad (!) het panasonic setje terug te brengen (zit een ruis in de boxen) en ga dan aparte onderdelen (wel meer poen helaas) kopen.

    Heb een denon receiver met infinity sattelietset op het oog. Oude dvdspeler gebruiken tot het bluray aanbod is gestabiliseerd.

    Heb al een 20 jaar oude Denon versterker in de woonkamer voor muziek met twee vifa zelfbouwboxen die me al jaren trouw zijn.

    Hopen dat het lukt dus!
    Alle waar naar zijn geld, wie niet waagt die niet wint, SUCCES
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Lightbulb

    Nou gelukt!

    Gelukkig van die ellende af.

    Ik denk dat het de Denon AVR-1909 gaat worden, zat ook naar de 1509 te kijken, maar de verschillen zijn wel erg groot. O.a. Dolby TrueHD en dts-HD.

    Ik denk dat het uitzoeken van een mooie boxenset een wellicht nog grotere uitdaging gaat worden. Vindt die 5.1 houten infinity set wel mooi, maar ga misschien toch zelf wat samenstellen.....als het budget (die limiet die ik vorige week al voorbij was) het toelaat...

    En FilmGek: de aller áller grootste uitdaging zal dan wel weer de gebruiksaanwijzing worden, maar daar heb ik jou voor!

    BTW, voor de zoekers van de Panasonic Home Cinema setjes;
    Mijn Panasonic PT-460 is niet de enige in zijn soort. Volgens panasonic hebben al hun setjes deze zoem,buzz,ruis, maar zit het volgens hun binnen de specs en komt het door de stroomtoevoer naar de boxen. Specs my a$$!

    Hun lachwekkende (en die van de handelaar) uitleg: als je film kijkt, is die ruis toch niet hoorbaar.... ....en de stille scenes dan???? Ik persoonlijk zou helemaal hoornsdol worden van 5 speakers lekker surround op mijn hoofd gericht met een ruis erin.

    Overigens heeft Panasonic gelijk: al hun setjes doen dit. Heb in een volle (luidruchtige) mediamarkt gestaan en mijn oren de kost gegeven op hun setjes. Volumes op nul en luisteren maar: ze doen het allemaal. Andere merken, geen probleem.

    Belachelijk dat Panasonic dit toelaatbaar vindt en zichzelf zo op de yoko-markt wil positioneren, maar misschien is hun testafdeling bij R&D wel doof en krijgen ze daar overheidssubsidie voor, je weet maar nooit...

    Onderzoek op fora toont overigens hetzelfde probleem bij menig ander, maar dat is volgens Panasonic ook binnen de specs waarschijnlijk.

    Overigens, ik had wel eerder naar het oudere model geluisterd, die deed het niet. En nu ga ik maar eens kijken waar ik deze "review" nog meer ga neerzetten.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Graag gedaan, inderdaad kan soms een nuance over de gebruiksaanwijzing van mijn kant op zijn plaats zijn, doch.... helaas wordt hij door velen overgeslagen en soms maar matig doorgenomen.

    Ben wel weer met je eens dat gebruiksaanwijzingen niet altijd(helaas vaak niet) een compleet duidelijk beeld geven van hoe nu iets wel of niet werkt.

    Je hoeft je niet geraakt te voelen, en omdat je naar je zegt wel de gebruiksaanwijzing hebt doorgenomen....

    Oke, kleine toelichting op HDMI, er zijn setjes/receivers waar je HDMI op kunt aansluiten, de eerste orde waren voornamelijk switches, de set/receivers deden helemaal niets met het signaal, ze gaven alleen het signaal door waar je naar toe schakelde. Er zijn nu ook receivers die wat meer kunnen, zij kunnen soms upscalen en belangrijker, ze kunnen het audio signaal van HDMI bronnen verwerken, ook hier dient men uit te kijken, niet alle receivers kunnen ook de HD audio signalen verwerken, dit kunnen pas de laatste generatie receivers. De receivers hebben dus wel ingangen en 1 uitgang. Op de ingangen worden apparaten aangesloten die allemaal een signaal uit geven, de receivers zullen al naar gelang hun kunnen niets of iets mee doen, doch zullen het signaal daarna bewerkt of onbewerkt weer doorgeven naar de weergever, in dit geval is dat een projector of een TV scherm. De receiver zal alleen kijken of de apparaten over HDCP beschikken, krijgt de receiver geen antwoord, dan zal het beeld zwart blijven, een BD DVD zal bijvoorbeeld niet starten op een speler als de speler geen seintje heeft gehad van het scherm. Met HDMI is wel mogelijk te communiceren tussen de diverse apparaten, maar niet in de zin die je dacht dat er een tweeweg communicate van beeld en geluid plaatsvind, wat er wel gebeurt is dat het signaal wordt doorgestuurd naar een volgend apparaat, mits dat apparaat beschikt over de juiste antwoorden, in dit geval HDCP. Probeer via internet wat meer informatie te krijgen, er wordt veel uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben, dan wil ik ze gaarne beantwoorden, ik help graag mensen die zich wat dieper willen orienteren, zonder al te technisch te worden.
    Wanneer kan HDCP nu een issue zijn mbt. het afspelen van content? Je blijft nog steeds andere aansluitingen houden die je kunt gebruiken waarbij component ook HD kan doorgeven...

    En zijn er ook tv's met een HDMI-uitgang, zodat je de audio naar een A/V receiver kunt sturen?? (ze zijn er geloof ik wel met optical-out, maar HDMI-out zou ik zo niet weten...).

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rguich Bekijk bericht
    Wanneer kan HDCP nu een issue zijn mbt. het afspelen van content? Je blijft nog steeds andere aansluitingen houden die je kunt gebruiken waarbij component ook HD kan doorgeven...

    En zijn er ook tv's met een HDMI-uitgang, zodat je de audio naar een A/V receiver kunt sturen?? (ze zijn er geloof ik wel met optical-out, maar HDMI-out zou ik zo niet weten...).
    HDCP houd het beeld en audio op zwart als er geen antwoord komt, er zijn inderdaad andere uitgangen, maaaaaaaaaar deze zijn analoog, zo kan je in sommige gevallen via component naar 1080i kijken, maar als de schijf bijvoorbeeld een copyprotection heeft weer niet, dan zijn er spelers die teruggaan naar de PAL resolutie van 576i. Ik weet niet of er recorders zijn die signalen kunnen opnemen in 1080i, zodoende heb je er niet veel aan.

    TV's met HDMI uit , die zijn er denk ik niet en zullen er waarschijnlijk voorlopig ook niet komen, het heeft weinig nut denk ik om een TV te hebben met HDMI uit, als je het audiosignaal van de HDMI aansluiting wilt, dan koppel je hem aan je receiver, je receiver heeft wel weer een uitgang om dan het signaal weer door te geven aan het scherm.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Nou gelukt!

    Gelukkig van die ellende af.

    Ik denk dat het de Denon AVR-1909 gaat worden, zat ook naar de 1509 te kijken, maar de verschillen zijn wel erg groot. O.a. Dolby TrueHD en dts-HD.

    Ik denk dat het uitzoeken van een mooie boxenset een wellicht nog grotere uitdaging gaat worden. Vindt die 5.1 houten infinity set wel mooi, maar ga misschien toch zelf wat samenstellen.....als het budget (die limiet die ik vorige week al voorbij was) het toelaat...

    En FilmGek: de aller áller grootste uitdaging zal dan wel weer de gebruiksaanwijzing worden, maar daar heb ik jou voor!

    BTW, voor de zoekers van de Panasonic Home Cinema setjes;
    Mijn Panasonic PT-460 is niet de enige in zijn soort. Volgens panasonic hebben al hun setjes deze zoem,buzz,ruis, maar zit het volgens hun binnen de specs en komt het door de stroomtoevoer naar de boxen. Specs my a$$!

    Hun lachwekkende (en die van de handelaar) uitleg: als je film kijkt, is die ruis toch niet hoorbaar.... ....en de stille scenes dan???? Ik persoonlijk zou helemaal hoornsdol worden van 5 speakers lekker surround op mijn hoofd gericht met een ruis erin.

    Overigens heeft Panasonic gelijk: al hun setjes doen dit. Heb in een volle (luidruchtige) mediamarkt gestaan en mijn oren de kost gegeven op hun setjes. Volumes op nul en luisteren maar: ze doen het allemaal. Andere merken, geen probleem.

    Belachelijk dat Panasonic dit toelaatbaar vindt en zichzelf zo op de yoko-markt wil positioneren, maar misschien is hun testafdeling bij R&D wel doof en krijgen ze daar overheidssubsidie voor, je weet maar nooit...

    Onderzoek op fora toont overigens hetzelfde probleem bij menig ander, maar dat is volgens Panasonic ook binnen de specs waarschijnlijk.

    Overigens, ik had wel eerder naar het oudere model geluisterd, die deed het niet. En nu ga ik maar eens kijken waar ik deze "review" nog meer ga neerzetten.
    Denon... mooi spul.

    Speakers.... niet kijken naar mooi, ga er naar luisteren. Van een mooi bord alleen kun je niet eten. Neem er de tijd voor, desnoods kun je je keuze als die te duur zou uitpakken, in stappen aanschaffen. Met een goede keuze heb je een topper waar je vele jaren mee kan doen en als je ze met respect behandeld, dan kunnen ze nog wel een paar receivers overleven.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    TV's met HDMI uit , die zijn er denk ik niet en zullen er waarschijnlijk voorlopig ook niet komen, het heeft weinig nut denk ik om een TV te hebben met HDMI uit, als je het audiosignaal van de HDMI aansluiting wilt, dan koppel je hem aan je receiver, je receiver heeft wel weer een uitgang om dan het signaal weer door te geven aan het scherm.
    Dat klopt, maar stel dat je AV Receiver maar 1 hdmi aansluiting heeft en je TV 4, dan sluit je de boel wellicht op je tv aan. Maar dan dus geen mogelijkheid je geluid optimaal aan te sluiten.
    Maar, als een tv een optical out heeft, geeft die dan wel 5.1 door aan een AVR van bronnen die met hdmi zijn aangesloten?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rguich Bekijk bericht
    Dat klopt, maar stel dat je AV Receiver maar 1 hdmi aansluiting heeft en je TV 4, dan sluit je de boel wellicht op je tv aan. Maar dan dus geen mogelijkheid je geluid optimaal aan te sluiten.
    Maar, als een tv een optical out heeft, geeft die dan wel 5.1 door aan een AVR van bronnen die met hdmi zijn aangesloten?
    Een receiver met maar 1 HDMI ingang.... dat zou in mijn ogen niet een echt voor de nieuwe HD audioformaten geschikte reciver zijn....

    De TV met HDMI zou waarschijnlijk alleen maar een stereo signaal verwerken. Een optische uit op een TV, ook al een beetje vreemd en in mijn ogen weinig zinvol, of het moet een TV betreffen waar een digtale tuner of DVD-speler of iets dergelijks is ingebouwd.

    Dan de oplossingen voor apparaten met weinig ingangen en uitgangen, hiervoor kun een switch of splitter kopen, ze zijn er in allerlei soorten en maten, ook voor HDMI In het geval dat je dus optimaal geluid wilt, dan sluit je je apparatuur aan op de HDMI switch, van de switch naar de receiver en van de receiver naar de TV. Geen HD audio formaten geschikte receiver.... dan kun je altijd nog gebruik maken van de optische of coax uitgangen van je apparatuur en deze verbinden met je receiver(AVR), er is heel veel mogelijk en voor allerlei probleempjes zijn er wel oplossingen in de handel om zo optimaal mogelijk van je apparatuur te kunnen genieten.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard En nu dus nog de surround boxen.

    Nog 1,5 week levertijd voor mijn Denon AVR-1909...dus mooi de tijd om op surround-boxjacht te gaan.

    De kamer is best klein (3,5 x 3,5), dus de set hoeft niet te groot te zijn, ben een sucker voor hout en muziek luister ik voornamelijk op mijn andere set, dus het is voornamelijk voor films.

    Ik zat te denken om de volgende sets te gaan beluisteren;

    1 - Mordaunt Short Première (€ 300 bij Correct)
    2 - JBL SCS 178 - € 209
    3 - Infinity Beta HCS - € 425


    Techniek: Impedance: daar heb ik echt geen kaas van gegeten, geeft 4 ohm problemen bij mijn receiver? no idea, als ik op het denon-productsheet kijk, zie ik bij alle versterkte secties 8ohm staan, behalve surround back l/r 6ohm.

    Luisteren: Woon om de hoek bij hifisolutions.nl, dacht daar wel een goede deskundige tegen te komen, ervaringen iemand? Voeren volgens mij alleen geen HK merken, dus JBL en Infinity zal ik iets anders voor moeten in Amsterdam.

    Prijs: alvast een winnaar voor JBL en als de mordaunt set echt 300 bij correct is....dan is dat wel een hele mooie prijs.

    Budget: Tussen de 200 en 450 euro, hoe meer onderin hoe beter, die denon was ook niet gratis

    Esthetiek: Niet geheel onbelangrijk, die TitanMettalic woofer van mordaunt is wel erg lelijk. JBL's ogen het rustigst. Omvang...niet te klein, niet te groot (kwaliteit vs kleine ruimte)

    Suggesties voor andere sets: Méér dan welkom! Alhoewel ik die Canton sets über lelijk vindt en het merk eigenlijk niet ken. De Tannoy HTS100 ziet er overigens ook prima uit, maar zijn die melkpakken niet net iets te klein voor mijn al redelijk warm klinkende denon?

    BTW: als het beter is deze apart te posten, hoor ik het graag, of geld dat als crosspost?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Denon... mooi spul.

    Speakers.... niet kijken naar mooi, ga er naar luisteren. Van een mooi bord alleen kun je niet eten. Neem er de tijd voor, desnoods kun je je keuze als die te duur zou uitpakken, in stappen aanschaffen. Met een goede keuze heb je een topper waar je vele jaren mee kan doen en als je ze met respect behandeld, dan kunnen ze nog wel een paar receivers overleven.
    Goede tips, mooi kan ik niet helemaal omheen, ben (gelukkig) niet de enige die er tegenaan kijkt. In stappen is beter inderdaad, maar dan wordt het receiver-boxen-dvd, en niet ook nog boxen in stappen...daar heb ik het geduld niet voor . Luisteren wordt het uiteraard!
    Laatst aangepast door RexManning : 22-09-2008 om 09:06

  22. #22

    Standaard

    Er zijn zoveel meer mogelijkheden, maar ik begrijp dat je alleen surround speakers zoekt? Bij correct hebben zo momenteel de KEF Q-serie in de aanbieding, ik weet alleen niet of de kleinere modellen ook goedkoper zijn. De Q-serie is inmiddels al opgevolgd door de iQ serie, daarom kun je ze voor soms hele leuke prijzen krijgen en de Q-serie is absoluut niet slecht. Ook Mission heeft hele leuke speakers die niet slecht zijn.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Er zijn zoveel meer mogelijkheden, maar ik begrijp dat je alleen surround speakers zoekt? Bij correct hebben zo momenteel de KEF Q-serie in de aanbieding, ik weet alleen niet of de kleinere modellen ook goedkoper zijn. De Q-serie is inmiddels al opgevolgd door de iQ serie, daarom kun je ze voor soms hele leuke prijzen krijgen en de Q-serie is absoluut niet slecht. Ook Mission heeft hele leuke speakers die niet slecht zijn.
    Excuus, ik zoek een 5.1 systeem, dus een actieve woofer erbij. Die kleine Kef set heb ik beluisterd, geluid miste helaas een hoop voor me (Q=te groot). Overigens ook de MS Carnival set bij de Raf zien staan voor 300, maar weet niet of die 65w woofer me wel gaat bekoren.
    Laatst aangepast door RexManning : 22-09-2008 om 09:47

  24. #24

    Standaard

    mmmm....ben toch weer in de war...misschien hebben jullie gelijk... eerst 2, dan 4, dan 5.1....nee toch niet, dat kan de kleine kamer niet aan. Ik moet me toch beperken tot kleiner dan boekenplankmodel. Dus 30cm hoog is te hoog.
    Laatst aangepast door RexManning : 22-09-2008 om 09:53 Reden: toch weer uit de war ;)

  25. #25

    Standaard

    film in goede stereo is veel beter dan in slechte 5.1 hoor, heb het zelf jaren zo gedaan. En de sub is inderdaad van groot belang en hoeft trouwens totaal niet van hetzelfde merk te zijn. Bij Correct hadden (ik weet niet of ze die nog hebben) in de koopjeskelder de Klipsch KSW-10 sub staan voor onder de 200 euro, voor dat geld een hele goede sub. Voor 5 speakers kun je gaan voor 4 boekenplankmodellen en 1 centre. Mission M32i kost geloof ik rond 99 euro en de M3C 149, dan heb je een leuke set die niet verkeerd klinkt voor 745 euries. Uiteraard kun je ook zelf diverse andere merken belusiteren.

    Houd rekening met het feit dat sattelietsets geen echte sub hebben maar een lagetonen weergever om het gebrek aan lagen tonen van de sattelietjes weer te compenseren. Tijdens een film kijken met echt LFE op een wat luidervolume zal zo'n sub eerder gaan brommen dan LFE weergeven. Daarom raad ik aan om toch voor boekenplankmodellen te gaan, die geven vaak al vanaf zo'n 80-90 Hz weer wat het gat tussen de sub en de speakers nagenoeg reduceerd omdat subs vaak vanaf 120Hz beginnen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •