Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    film in goede stereo is veel beter dan in slechte 5.1 hoor, heb het zelf jaren zo gedaan. En de sub is inderdaad van groot belang en hoeft trouwens totaal niet van hetzelfde merk te zijn. Bij Correct hadden (ik weet niet of ze die nog hebben) in de koopjeskelder de Klipsch KSW-10 sub staan voor onder de 200 euro, voor dat geld een hele goede sub. Voor 5 speakers kun je gaan voor 4 boekenplankmodellen en 1 centre. Mission M32i kost geloof ik rond 99 euro en de M3C 149, dan heb je een leuke set die niet verkeerd klinkt voor 745 euries. Uiteraard kun je ook zelf diverse andere merken belusiteren.

    Houd rekening met het feit dat sattelietsets geen echte sub hebben maar een lagetonen weergever om het gebrek aan lagen tonen van de sattelietjes weer te compenseren. Tijdens een film kijken met echt LFE op een wat luidervolume zal zo'n sub eerder gaan brommen dan LFE weergeven. Daarom raad ik aan om toch voor boekenplankmodellen te gaan, die geven vaak al vanaf zo'n 80-90 Hz weer wat het gat tussen de sub en de speakers nagenoeg reduceerd omdat subs vaak vanaf 120Hz beginnen.
    Thanks Edgar, helaas; ook al zou ik ze kunnen plaatsen, dan laat het budget het niet toe. Die MS première, JBL en infinity passen er wat beter in, maar die vind je niets?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Thanks Edgar, helaas; ook al zou ik ze kunnen plaatsen, dan laat het budget het niet toe. Die MS première, JBL en infinity passen er wat beter in, maar die vind je niets?
    Je moet niet uitgaan van wat ik vind hoor, je moet er zelf naar luisteren en als het voor jou goed is, dan is het goed. Jij moet er immers naar luisteren en niet ik. Maar persoonlijk vind ik ze dat ze teveel aanvulling van een sub nodig hebben maar ik heb dan ook thuis een iets andere versterker staan .

    Maar je moet gewoon zelf op je gemak naar een paar verschillende setjes luisteren, goede speakers gaan lang mee als je er goed mee omgaat (mijn fronts zijn nog van 1990 ). veel gaan luisteren, geluid is heel persoonlijk, wat de een als snerpend hoog ervaart vind de ander prachtig gedetailleerd hoog en wat de een een boomerige rotzooibas vind kickt de ander juist op. wij kunnen je slechst advies geven en proberen te leiden door het woud der speakers, maar je zult uiteindelijk zelf de keuze moeten maken.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Maar je moet gewoon zelf op je gemak naar een paar verschillende setjes luisteren, goede speakers gaan lang mee als je er goed mee omgaat (mijn fronts zijn nog van 1990 ).
    de Vifa's in m'n woonkamer uit '88, dus ik weet wat je bedoelt .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    wij kunnen je slechst advies geven en proberen te leiden door het woud der speakers, maar je zult uiteindelijk zelf de keuze moeten maken.
    Exact! Daarom ben ik hier, om te filteren bij de kenners voor ik ga luisteren bij de commercie. Zo ik nu bezig ben, denk ik dat budget doorslag gaat geven. Inderdaad...daarmee ben ik al eens de mist in gegaan, dus zal nu voorzichtiger zijn...en anders kom ik hier wel weer zeuren dat ik ze verpats en toch duurdere ga kopen

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    de Vifa's in m'n woonkamer uit '88, dus ik weet wat je bedoelt .
    baas boven baas

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Exact! Daarom ben ik hier, om te filteren bij de kenners voor ik ga luisteren bij de commercie. Zo ik nu bezig ben, denk ik dat budget doorslag gaat geven. Inderdaad...daarmee ben ik al eens de mist in gegaan, dus zal nu voorzichtiger zijn...en anders kom ik hier wel weer zeuren dat ik ze verpats en toch duurdere ga kopen
    duidelijk. Hoeveel waarde hecht je aan het filmgeluid? moet het surround en lekker zijn of wil je het echt goed hebben? In het eerste geval kun je prima met de door jou genoemde setjes verder. Als je het echt goed wilt hebben zul je toch wat meer moeten gaan uitgeven vrees ik. By the way, Je hebt al Vifa's, ook voor surround (5.1) zijn er volop zelfbouw mogelijkheden, is dat geen optie voor je?

    Het ligt er dus aan hoe belangrijk je het surroundgeluid vind.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Hoeveel waarde hecht je aan het filmgeluid? moet het surround en lekker zijn of wil je het echt goed hebben?
    Wordt alleen voor films gebruikt en surround is het belangrijkste.

    By the way, Je hebt al Vifa's, ook voor surround (5.1) zijn er volop zelfbouw mogelijkheden, is dat geen optie voor je?
    Qua prijs niet, mijn eigen waren toen niet gek duur, volgens mij zo'n 500 gulden per stuk, maar het bouwen was ook een klus. 1 had er een verhuizing niet goed doorstaan, dan is openen ook weer een karwei. Maar eigenlijk dus niet een optie, net te veel poen helaas.

    Bedankt voor de tips! Als het me echt puur om surround-films gaat en geen muziek, dan kom ik met mijn opties dus een eind. Hoop niet dat ik in de speciaalzaak weer gek wordt gemaakt...dikke kans...

  6. #31

    Standaard

    Slim...ik heb natuurlijk een 7.1 receiver gekocht...

    Dus: ik ga nu luisteren naar onderstaande sets:
    1 - Mordaunt Short Première & Carnival
    2 - JBL SCS 178
    3 - Infinity Beta HCS
    4 - Tannoy HTS-100

    En wanneer ik de set ooit in een grotere kamer zet, dan koop ik twee goede fronts erbij.

  7. #32

    Standaard

    5.1 goed plaatsen is al vrij moeilijk, 7.1 nog moeilijker, maar hangt natuurlijk wel allemaal af van de ruimte en de indeling. Maar als het inderdaad alleen voor films is, voldoen de door jouw gekozen modellen zeker.

  8. #33

    Standaard

    Tipje: hou ngo wat geld over voor kabels, dat betekend in 7.1 dus nog meer geld overhouden. Ik zou eerst voor 5.1 gaan met een echte sub erbij.

  9. #34

    Standaard

    Dank Edgar, ik laat het nog weten wat het is geworden!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RexManning Bekijk bericht
    Dank Edgar, ik laat het nog weten wat het is geworden!
    wel goed luisteren en proberen onbevooroordeeld te blijven. Het zou zonde zijn als je speakers koopt waar je kort na aankoop spijt van krijgt.

  11. #36

    Standaard

    Net bij RAF de volgende sets beluisterd in combinatie met een Denon AVR 2308, met het volgende irritante resultaat:

    - Mordaunt Short Carnival (300 euro) klonk als echte kwaliteit! Was warm....maar leek toch wel te warm...bijna lief (weet niet hoe ik het anders moet zeggen), beetje wennen met spraak, dus twijfel (ook omdat mijn Denon niet veel anders zal doen waarschijnlijk).

    - KEF 2005.2 (400 euro) klonk eerst niet lekker, na een tijdje beter. Leek weer iets te koud, te fel en leek vooral door de (kleine) center te komen.

    Heb ook nog even de Kef 3005 beluisterd, die klonk mij het lekkerst in de oren, het prijskaartje niet...1300 euro .

    Weer terug; De Tannoy HTS100 kan ik nergens beluisteren en is me toch iets te duur.
    Nu nog de - JBL SCS 178 en de Infinity Beta HCS ergens luisteren en wellicht toch nog kijken wat die Canton sets doen (iemand suggesties waar??). Hopelijk komt er een in de buurt van het geluid van die Kef 3005.

    Realiseer ik me dus nu dat ik op twee geluiden hink omdat het dus om setjes gaat ipv zelf iets samenstellen en dat die dingen sowieso iets missen. Maar ja, feit blijft dat het een minikamer is en ik iets groots niet kwijt kan, dus wel voor zoiets moet kiezen. Ik ga zaterdag nog eens luisteren, maar dan mét vriendin, die kan toch beter luisteren

    Ik ben bang dat dit me de komende dagen nog wel even bezig houdt; koud of warm..koud of warm...kleine kamer, gordijnen, denon...koud of warm en super hard gaat die toch nooit. Dat mensen die hier keuzes moeten maken voor duizenden euro's en niet hartstikke schizo worden begrijp ik niet

  12. #37

    Standaard

    Na een lange zoektocht uiteindelijk op de Q Acoustics 1010i uit gekomen. Op een ander forum hulp gekregen met de winkel waar ik ze kon beluisteren.

    Dat heb ik net gedaan bij Ruad (Amsterdam) op een oud Denon versterkertje (bijna dezelfde als die ik zelf ook in de woonkamer heb...) en wát een fantastische apparaatjes! Ik heb er direct 2 gekocht, de 1010i voor 99,- per stuk.

    Eerst maar even een tijdje in de tv-kamer zetten en wachten tot mijn nieuwe surround receiver komt, dan wellicht ook de rest van het surround gebeuren erbij.

    Deze boxen zijn echt "eerlijk" qua geluid, kwaliteit, prijs én omvang! Heb de oude 1010 mogen luisteren en heb nu de 1010i thuis...die een wat dikker geluid geven, echt top!

    Wat ik mistte in die Kef's en MS (te hoog, te warm) zit hier helemaal in! Heb natuurlijk praktisch geen vergelijkingservaring, maar als ik het van het dak mag schreeuwen ; Wie op zoek is naar speakers die beter zijn dan de gemiddelde sattelietspeaker en niet te veel ruimte in zijn huis kan opgeven: ZOEK NIET VERDER!!! echt niet!

    sjongejonge....wat zijn ze gaaf

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •