De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Platte scart connector

    Ik ben op zoek naar een hele platte(haakse) scart connector/kabel

    Om mijn HD TV plat op de muur te hangen heb ik zo'n 2 centimeter om er een scart kabel in te stoppen. De connector moet er, zeg maar, recht in achterin de TV en dat past niet als de TV op de muur bevestigd wordt.

    Iemand deze wel eens gezien ??

    Gr,

    RdP

  2. #2

    Standaard

    http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=scart

    Ze zijn er wel in een hoek, maar of dat genoeg is, ik denk het niet.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Ik had daar inderdaad al gekeken, maar ze lijken me te groot....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RdP Bekijk bericht
    Ik had daar inderdaad al gekeken, maar ze lijken me te groot....
    Scart is een beetje lomp om het maar eens vriendelijk uit te drukken. Toch zou je een gewone scart stekker moeten kunnen gebruiken op je TV, anders is het toch wel een constructiefoutje van je TV, de fabrikant moet er toch rekening mee hebben gehouden dat je ook een scartverbinding moet kunnen maken als je TV aan de muur hangt?

    Deze is iets voordeliger:wink: :



    Maar lijkt mij ook iets langer dan 2 cm, al heb je weer het voordeel dat er ook niet nog eens een kabel aan de achterzijde zit.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Nou, het is inderdaad zo dat ingangen vaak erg oneconomisch geplaatst zijn.
    Veel platte schermen hebben bijvoorbeeld de hdmi/scart enz. aansluitingen gewoon achterin de tv (de kabel wijst dus gewoon richting muur !! niet zo logisch wat mij betreft)Gewoon vanaf onder insteken zodat de kabel met de muur meeloopt zou toch veel beter zijn
    Nu zijn er voor hdmi al echte superkorte haakse opzetstukjes (gezien op een duitse trödelmarkt) , maar we hebben het nu over scart.

    Oplossing : Verwijder de kunstof behuizing aan een zijde (zorg dat je een met schroefjes aan elkaar zittende versie hebt) en plug de scart in de scartingang.
    Wel zorgen dat het "aarde/massa" kabeltje tussen de kunstof en de metalen connector blijft zitten. Je kunt de stekker ook zelf enigzins modificeren, enige handigheid en knutselinzicht en je maakt er zelf een leuke haakse aansluiting van.
    De diepte hoeft hooguit 2 cm te bedragen. (Heb het even gemeten, ingestoken steekt er nog maar 1,5 cm uit ! bij een versie met behuizingkje 5,5/6 cm !!)

    Je kunt ze ook altijd bij mij bestellen, maar daar zit natuurlijk een (vrienden)prijskaartje aan

    Grt Bill.

    ps. Ben ik dan echt de enige die vanaf zijn jeugd alles uitelkaar schroefde wat ie in zijn handen kreeg, hahaha ??
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 04-09-2008 om 22:40
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Scart is een beetje lomp om het maar eens vriendelijk uit te drukken. Toch zou je een gewone scart stekker moeten kunnen gebruiken op je TV, anders is het toch wel een constructiefoutje van je TV, de fabrikant moet er toch rekening mee hebben gehouden dat je ook een scartverbinding moet kunnen maken als je TV aan de muur hangt?

    Deze is iets voordeliger:wink: :



    Maar lijkt mij ook iets langer dan 2 cm, al heb je weer het voordeel dat er ook niet nog eens een kabel aan de achterzijde zit.
    Inbouwdiepte in haakse toestand ongeveer 4,5 cm :razz:

    Grt BG.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BillyGates Bekijk bericht
    Nou, het is inderdaad zo dat ingangen vaak erg oneconomisch geplaatst zijn.
    Veel platte schermen hebben bijvoorbeeld de hdmi/scart enz. aansluitingen gewoon achterin de tv (de kabel wijst dus gewoon richting muur !! niet zo logisch wat mij betreft)Gewoon vanaf onder insteken zodat de kabel met de muur meeloopt zou toch veel beter zijn
    Nu zijn er voor hdmi al echte superkorte haakse opzetstukjes (gezien op een duitse trödelmarkt) , maar we hebben het nu over scart.

    Oplossing : Verwijder de kunstof behuizing aan een zijde (zorg dat je een met schroefjes aan elkaar zittende versie hebt) en plug de scart in de scartingang.
    Wel zorgen dat het "aarde/massa" kabeltje tussen de kunstof en de metalen connector blijft zitten. Je kunt de stekker ook zelf enigzins modificeren, enige handigheid en knutselinzicht en je maakt er zelf een leuke haakse aansluiting van.
    De diepte hoeft hooguit 2 cm te bedragen. (Heb het even gemeten, ingestoken steekt er nog maar 1,5 cm uit ! bij een versie met behuizingkje 5,5/6 cm !!)

    Je kunt ze ook altijd bij mij bestellen, maar daar zit natuurlijk een (vrienden)prijskaartje aan

    Grt Bill.

    ps. Ben ik dan echt de enige die vanaf zijn jeugd alles uitelkaar schroefde wat ie in zijn handen kreeg, hahaha ??
    Bill,

    Goed plan... Ik ga wel even knutselen, kom ik er niet uit dan kom ik bij je terug !!

    Gr,

    Rien

  8. #8

    Standaard

    Hoi RdP,

    Heb je hier nog een oplossing voor gevonden. Ik zit nemlijk met hetzelfde probleem.

    Gr, Wen

  9. #9

    Standaard

    Ik heb gewoon geknutseld zoals hier eerder is aangegeven...

    Gr,
    RdP

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RdP Bekijk bericht
    Ik heb gewoon geknutseld zoals hier eerder is aangegeven...

    Gr,
    RdP
    Ok !

    Ik heb de knutsel procedure niet begrepen, dacht dat aan de behuizing van de tv werd geknutseld Maar snap het nu ...hehe, ik ga aan de slag.

    Gr Wen

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wennes Bekijk bericht
    Ok !

    Ik heb de knutsel procedure niet begrepen, dacht dat aan de behuizing van de tv werd geknutseld Maar snap het nu ...hehe, ik ga aan de slag.

    Gr Wen
    Ja tuurlijk, ga je tv slopen :razz:

    Scartbehuizing van de stekker verwijderen en een lijmpistool doen al wonderen.

    Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •