De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onduidelijkheid over funtie A/V receiver

    Volgens mij begrijp ik de functie van een A/V receiver niet helemaal.

    - ik heb een ep30 hd-dvd speler. Als ik het goed begrijp verbind je deze met je receiver en je receiver vervolgens weer met je tv. Als je receiver de nieuwste audio formatten onderstuents zoals dolby true HD en DTS master audio is deze verbinding genoeg en komt er geen optische kabel bij kijken?

    - als ik bij de specs kijk van een receiver zie ik allemaal video functies. Voegt een receiver dan wat toe op het gebied van video? Hij moet toch alleen maar de signalen van de dvd speler, spelconsoles etc. doorgeven aan je tv en voegt daar eventueel het geluid van de aangesloten boxen toe?

    - Het volgende snap ik bijv. niet. Dit zou dan betekenen dat je beeld er op achteruit gaat wanneer je gebruik maakt van je receiver (ik ga er dus vanuit dat ik het niet goed begrijp).

    Uit een recensie van de TX-SR605;

    ''In terms of video performance, we weren't too impressed. The most disappointing aspect of the TX-SR605's video performance is that it either lacks or has poor 2:3 pull-down processing. This was evident with Silicon Optix's HQV test disc, as well as on Star Trek: Insurrection and Seabiscuit. Without 2:3 pull-down processing, we found film-based movies were filled with jaggies when the TX-SR605 was responsible for deinterlacing. For example, we ran our tests from the Samsung BD-P1000 to the TX-SR605 via S-Video, and then out to the Sony KDL-46S3000 using the HDMI connection. In this configuration, the opening sequence of Seabiscuit was filled with jaggies on almost every image that the camera panned on, with artifacts that would be noticeable to even those who aren't picky about video quality. Similarly, on the introduction to Star Trek: Insurrection, the boats on the riverside clearly had jaggies instead of being represented by a smooth line.''

    - Voor de subwoofer moet je er wel 1 kopen met interne versterker aangezien je subwoofer veel meer Watt heeft dan een normale speaker?

    ps. de TX-SR605 een aanrader?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp ik de functie van een A/V receiver niet helemaal.

    - ik heb een ep30 hd-dvd speler. Als ik het goed begrijp verbind je deze met je receiver en je receiver vervolgens weer met je tv. Als je receiver de nieuwste audio formatten onderstuents zoals dolby true HD en DTS master audio is deze verbinding genoeg en komt er geen optische kabel bij kijken?
    Correct, dan verbinden met hdmi. Maar volgens kan de EP30 ook alleen intern decoderen en heb je geen decoders in je receiver nodig maar dat weet ik niet 100% zeker. In ieder geval heb je de hdmi verbinding nodig om de nieuwe formaten door te kunnen geven. Met optisch of een coax heb je alleen DD en DTS in optimale bitrate.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    - als ik bij de specs kijk van een receiver zie ik allemaal video functies. Voegt een receiver dan wat toe op het gebied van video? Hij moet toch alleen maar de signalen van de dvd speler, spelconsoles etc. doorgeven aan je tv en voegt daar eventueel het geluid van de aangesloten boxen toe?
    Klopt, de receiver hoeft niets aan het beeldmateriaal te doen, niets te scalen. Het komt immers al optimaal binnen. Stel dat je een oude dvdspeler hebt dan is het wel fijn als je receiver kan scalen. Dan kun je dat vergelijken met je tv en kijken wel apparaat voor de beste scaling zorgt. Maar in dit geval hoeft de receiver zowel het geld als het beeld alleen door te geven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    - Het volgende snap ik bijv. niet. Dit zou dan betekenen dat je beeld er op achteruit gaat wanneer je gebruik maakt van je receiver (ik ga er dus vanuit dat ik het niet goed begrijp).
    Zie bovenstaande.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    - Voor de subwoofer moet je er wel 1 kopen met interne versterker aangezien je subwoofer veel meer Watt heeft dan een normale speaker?
    Dat heeft niets met de Watts van een speaker te maken maar het is vaak beter om een actieve subwoofer te kopen. Dat wil dus zeggen met ingebouwde versterker. Overigens zijn er ook bijna geen passieve subs te krijgen behalve bij all in one setjes.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    ps. de TX-SR605 een aanrader?
    Ja, maar de 606 is al op de markt en dan zou ik daarvoor kiezen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Correct, dan verbinden met hdmi. Maar volgens kan de EP30 ook alleen intern decoderen en heb je geen decoders in je receiver nodig maar dat weet ik niet 100% zeker. In ieder geval heb je de hdmi verbinding nodig om de nieuwe formaten door te kunnen geven. Met optisch of een coax heb je alleen DD en DTS in optimale bitrate.



    .
    Bedankt Alexander vooor je duidelijke antwoorden. Uit sommige recensies begreep ik dat de ep30 geen analoge 5.1 uitgangen ondersteunt en werd dan ook als een gemis gezien. Maar zoals jij al zegt moet een hdmi naar mijn receiver in ieder geval goed genoeg zijn om de nieuwste audio formatten af te kunnen spelen?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door apojapo Bekijk bericht
    Bedankt Alexander vooor je duidelijke antwoorden. Uit sommige recensies begreep ik dat de ep30 geen analoge 5.1 uitgangen ondersteunt en werd dan ook als een gemis gezien. Maar zoals jij al zegt moet een hdmi naar mijn receiver in ieder geval goed genoeg zijn om de nieuwste audio formatten af te kunnen spelen?
    Van ondersteuning is inderdaad geen sprake. Hij heeft alleen een stereo analoge uitgang....

    HDMI is voor jou voldoende.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •