Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 249 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oppo Blu-ray Disc speler BDP-83

    Volgens allerlei berichten op diverse Amerikaanse site is op de Cedia 2008 tentoonstelling een protottype van een Oppo Blu-ray Disc speler te vinden. De geluiden hierover zijn zeer positief. Uiteraard een BD speler met 1080/24p uitgang en BD Live (netwerk) ondersteuning. Daarbij upscaling van DVD's zoals in hun topmodel DVD speler (VRS by Anchor Bay) en ingebouwde HD audiodecoders met 7.1 analoge uitgang. Heel bijzonder is dat op de Oppo speler ook het SACD logo prijkt, wat doet vermoeden dat deze speler ook SACD audio kan weergeven. Dit lijkt haast de perfecte BD speler. Let wel, dit zijn geen bevestigde specs en het is nog niet duidelijk wanneer deze speler te koop zal zijn.

    http://www.audioholics.com/reviews/t...iew_fullscreen

    http://www.audioholics.com/reviews/t...iew_fullscreen

    Bron: Audioholics

  2. #2

    Standaard

    De verwachting is beschikbaar eind december. Dat zal dus al snel januari worden en nog langer wachten voor wij er van kunnen genieten.

    Het lijkt wel weer een serieuze concurrent van Oppo!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    en ingebouwde HD audiodecoders met 7.1 analoge uitgang.
    Betekent dit dat je hier dan geen aparte HD receiver voor nodig hebt?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Betekent dit dat je hier dan geen aparte HD receiver voor nodig hebt?
    Nee, maar wel analoge ingangen op je receiver.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nee, maar wel analoge ingangen op je receiver.
    Nee, ja dat klopt, je hebt er geen HD receiver voor nodig, maar wel een receiver met 5.1 of 7.1 analoog in, net wat je zelf waardeert.

    Die Oppo toch....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Op o.a. Avsforums staat een reactie dat Oppo voorlopig alleen maar van plan is de aangekondige speler als regio A speler uit te brengen. Dus nog geen plannen voor Europa (helaas).

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Op o.a. Avsforums staat een reactie dat Oppo voorlopig alleen maar van plan is de aangekondige speler als regio A speler uit te brengen. Dus nog geen plannen voor Europa (helaas).
    Een 110 Volt Trafo is niet zo duur en de schijfjes zijn daar ook voordeliger ..... er wordt toch al veel geimporteerd.

    Gelukkig geen haast de PS3's doen het nog steeds en met die paar BD DVDtjes die ik heb...
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Een speler om van nabij te volgen. Ik heb een Oppo upscaling dvdspeler en is nog steeds een van mijn beste aankopen ooit!

    Als de prijs goed is en de reviews beslist een vervanger voor de PS3. Hopelijk komt er een code om de speler regiovrij te maken zoals bij de dvdspeler. Of is dit niet zo simpel meer?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newboy Bekijk bericht
    Een speler om van nabij te volgen. Ik heb een Oppo upscaling dvdspeler en is nog steeds een van mijn beste aankopen ooit!

    Als de prijs goed is en de reviews beslist een vervanger voor de PS3. Hopelijk komt er een code om de speler regiovrij te maken zoals bij de dvdspeler. Of is dit niet zo simpel meer?
    Gezien de vele regiovrije BR schijven zal dat niet meer zo'n prioriteit hebben.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard Oppo BDP-83

    Hier kun je inschrijven op e mail info zodra dit Blu Ray wonder van techniek uitkomt:
    http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/
    Oppo kennende zal:
    - de dvd afspeelkwaliteit voortreffelijk zijn
    - hij ook sacd spelen (staat erop)
    - hij regiovrij zijn

    En nou maar hopen dat-ie ook op de Zweedse Opposite beschikbaar komt.
    En dat er flink wat HD sound decoders aan boord zijn...anders heb ik er niks aan (oudere receiver waar ik zeer aan verknocht ben).
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door barend : 11-11-2008 om 15:27

  11. #11

    Standaard

    Dat regiovrij schijnt hij juist niet te zijn, sterker nog hij zou alleen voor regio A beschikbaar komen volgens de huidige info....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Toch maar mijn e-mailadres er achter gelaten, met als commentaar erbij gezet dat ik graag deze speler ook de Europese schijfjes wil laten afspelen Ik ben toch benieuwd wat er gaat gebeuren. Dat ze het aanpassen naar een andere regio lijkt me niet zo moeilijk, toch? Er zijn genoeg klanten lijkt me (en dat zullen ze nu ook te weten komen)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yohanneman Bekijk bericht
    Toch maar mijn e-mailadres er achter gelaten, met als commentaar erbij gezet dat ik graag deze speler ook de Europese schijfjes wil laten afspelen Ik ben toch benieuwd wat er gaat gebeuren. Dat ze het aanpassen naar een andere regio lijkt me niet zo moeilijk, toch? Er zijn genoeg klanten lijkt me (en dat zullen ze nu ook te weten komen)
    Laatste bericht is dat hij uitgesteld is door de kredietcrisis en het dalen van de hardwareprijzen. Voorlopig heb ik dus geen enkele verwachtingen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Laatste bericht is dat hij uitgesteld is door de kredietcrisis en het dalen van de hardwareprijzen. Voorlopig heb ik dus geen enkele verwachtingen.
    Als ik zo tussen de regels door lees zit je er ook niet echt op te wachten.... ik heb wel even een emailadres achtergelaten, hier nog geen crisis.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik zo tussen de regels door lees zit je er ook niet echt op te wachten.... ik heb wel even een emailadres achtergelaten, hier nog geen crisis.
    Dat lees je dan niet goed. Het is op papier de meest interessante speler op de markt dus ik zou er in principe graag mijn Sony voor inruilen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yohanneman Bekijk bericht
    Toch maar mijn e-mailadres er achter gelaten, met als commentaar erbij gezet dat ik graag deze speler ook de Europese schijfjes wil laten afspelen Ik ben toch benieuwd wat er gaat gebeuren. Dat ze het aanpassen naar een andere regio lijkt me niet zo moeilijk, toch? Er zijn genoeg klanten lijkt me (en dat zullen ze nu ook te weten komen)
    Oppo heeft aangegeven dat de speler ALLEEN voor de Amerikaanse markt komt en dat ze nog geen directe plannen hebben voor een Europese speler. Dit betekent dus dat de speler zeer waarschijnlijk GEEN PAL output zal hebben en je er hier dus weinig aan hebt.
    Of en wanneer de speler gaat komen is inderdaad onduidelijk door de crisis in Amerika. Met name de scherpe prijsdaling van de Samsung BD-P1500 heeft ervoor gezorgd dat een aantal merken hun plannen even in de wacht hebben gezet.

  17. #17

    Standaard

    Inderdaad, Arnold, al of niet PAL is dan het probleem, anders kun je alleen NTSC afspelen, daar helpt ook geen hack aan.
    We hopen er het beste van!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Oppo heeft aangegeven dat de speler ALLEEN voor de Amerikaanse markt komt en dat ze nog geen directe plannen hebben voor een Europese speler. Dit betekent dus dat de speler zeer waarschijnlijk GEEN PAL output zal hebben en je er hier dus weinig aan hebt.
    Of en wanneer de speler gaat komen is inderdaad onduidelijk door de crisis in Amerika. Met name de scherpe prijsdaling van de Samsung BD-P1500 heeft ervoor gezorgd dat een aantal merken hun plannen even in de wacht hebben gezet.
    Zal nog al een bal uitmaken of er nu wel of niet PAL of NTSC uitkomt als je zo'n speler aansluit met HDMI...... heeft geen drol meer met PAL en NTSC te maken, alleen maar met HD ready en Full HD

    Ook het 110 volt verhaal is geen probleem, dat is voor weinig ook op te lossen..... laat ze maar komen als ze zowel BR DVD A en B af kunnen spelen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat lees je dan niet goed. Het is op papier de meest interessante speler op de markt dus ik zou er in principe graag mijn Sony voor inruilen.

    MMMmmm, had ik het toch verkeerd begrepen, ook gewoon je naam en emailadres invullen, wie weet.... heb zelf in het opmerkingen vak de opmerking geplaatst dat hij regio B ook moet kunnen afspelen om interessant voor mij te zijn. Zou er nu niet direct mijn PS3 voor inruilen, die heeft andere talenten. Zelf nog steeds zeer tevreden over de Oppo HD981, lekker vlot en goed luisterend DVDspelertje.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    MMMmmm, had ik het toch verkeerd begrepen, ook gewoon je naam en emailadres invullen, wie weet.... heb zelf in het opmerkingen vak de opmerking geplaatst dat hij regio B ook moet kunnen afspelen om interessant voor mij te zijn. Zou er nu niet direct mijn PS3 voor inruilen, die heeft andere talenten. Zelf nog steeds zeer tevreden over de Oppo HD981, lekker vlot en goed luisterend DVDspelertje.
    Ik wacht gewoon af. Aangezien hij volgens de laatste berichten toch niet met Regio B overweg kan heb ik nog geen zin me daar te registreren. En ik verwacht ook dat er nog genoeg andere leuke spelers gaan komen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik wacht gewoon af. Aangezien hij volgens de laatste berichten toch niet met Regio B overweg kan heb ik nog geen zin me daar te registreren. En ik verwacht ook dat er nog genoeg andere leuke spelers gaan komen.
    Bij de email wordt ook naar het land gevraagd..... en wie weet als er zich maar genoeg uit Europa aanmelden met dezelfde boodschap komt hij misschien nog wel eerder uit in Europa dan in Amerika

    Het wordt tijd dat er voor de grote massa wat van die leuke Chinese Cheap Ass spelertjes op de markt komen en de prijzen van de schijfjes wat gaan zakken, en dan wel voor de hoofdmerken en niet die troep die DFW onder BBI voor 8 euro bij BS in de winkel gooit, dan maakt BR DVD meer kans.

    Ik koop mondjesmaat BR DVD schijfjes en nog steeds stapels DVD's, zou best alles in BR DVD willen kopen.... maar niet voor de huidige prijzen en ik koop nog steeds heel veel via used products etc etc etc.... vaak beregoede titels voor een schijntje met maar weinig gebruiksporen....super

    Zo'n Oppo speler lijkt mij mooi, maar dan wil je er ook goede BR DVD schijfjes mee spelen.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard Pal

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zal nog al een bal uitmaken of er nu wel of niet PAL of NTSC uitkomt als je zo'n speler aansluit met HDMI...... heeft geen drol meer met PAL en NTSC te maken, alleen maar met HD ready en Full HD

    Ook het 110 volt verhaal is geen probleem, dat is voor weinig ook op te lossen..... laat ze maar komen als ze zowel BR DVD A en B af kunnen spelen
    Onjuist, Amerikaanse bd spelers (zoals de Pannies) spelen GEEN discs met PAL !
    De mogelijkheid zit er dan wel in, maar is niet geaktiveerd: daar is dan een hardware hack voor nodig!
    Dat de rest van je installatie PAL/NTSC is heeft daar niets mee te maken, en analoog of digitaal getransporteerd beeld (componenten vs. hdmi) ook niet.
    Het is heel goed mogelijk een regiovrije bd speler op de markt te brengen: mijn gehackte Pan. BD50 speelt alles.
    Als Oppo trouw is aan zijn verleden zal hij zeker regiovrij zijn, zoals alle Oppo's tot nut toe.
    En als blu toch een massaprodukt wordt (wat ik nog niet geloof) verschijnen er vanzelf benzinepompspelers voor, die allemaal regiovrij zijn: vergelijk de dvd situatie-
    goedkope en heel dure dvd spelers zijn regiovrij, het gemiddelde merkspul ertussenin niet: Pioneers b.v. niet, mijn Linn Unidisk 1.1 weer wel.
    Overigens heeft Oppo Sweden al aangegeven de BDP83 te gaan verkopen, ongetwijfeld geschikt voor PAL.
    Laatst aangepast door barend : 03-12-2008 om 10:34

  23. #23

    Standaard Oppo

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bij de email wordt ook naar het land gevraagd..... en wie weet als er zich maar genoeg uit Europa aanmelden met dezelfde boodschap komt hij misschien nog wel eerder uit in Europa dan in Amerika

    Het wordt tijd dat er voor de grote massa wat van die leuke Chinese Cheap Ass spelertjes op de markt komen en de prijzen van de schijfjes wat gaan zakken, en dan wel voor de hoofdmerken en niet die troep die DFW onder BBI voor 8 euro bij BS in de winkel gooit, dan maakt BR DVD meer kans.

    Ik koop mondjesmaat BR DVD schijfjes en nog steeds stapels DVD's, zou best alles in BR DVD willen kopen.... maar niet voor de huidige prijzen en ik koop nog steeds heel veel via used products etc etc etc.... vaak beregoede titels voor een schijntje met maar weinig gebruiksporen....super

    Zo'n Oppo speler lijkt mij mooi, maar dan wil je er ook goede BR DVD schijfjes mee spelen.
    Oppo heeft altijd spelers gemaakt met een zeer goed beeld: ik heb de 980H hier staan en die geeft 576p/576i (sd) evengoed uit als mijn Linn van 8000 Euri.
    En SACD/CD is niks slechter dan van de usual suspects uit Japan.
    Voor DD en sound-over-hdmi maakt het weinig uit (dat wordt in de receiver/prepro gedecodeerd), en voor hd formats als DTS-MA en Dolby HD geldt hetzelfde, mits je een receiver hebt met HD decoders (Onkyo b.v.).
    En ook als je gebruik moet maken van de analoge 5.1 outputs kun je goede kwaliteit verwachten, omdat de decodeerchips industry standards zijn- alleen v.w.b. de filtering en andere perferie kunnen er betere of mindere onderdelen gebruikt zijn.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Onjuist, Amerikaanse bd spelers (zoals de Pannies) spelen GEEN discs met PAL !
    De mogelijkheid zit er dan wel in, maar is niet geaktiveerd: daar is dan een hardware hack voor nodig!
    Dat de rest van je installatie PAL/NTSC is heeft daar niets mee te maken, en analoog of digitaal getransporteerd beeld (componenten vs. hdmi) ook niet.
    Het is heel goed mogelijk een regiovrije bd speler op de markt te brengen: mijn gehackte Pan. BD50 speelt alles.
    Als Oppo trouw is aan zijn verleden zal hij zeker regiovrij zijn, zoals alle Oppo's tot nut toe.
    En als blu toch een massaprodukt wordt (wat ik nog niet geloof) verschijnen er vanzelf benzinepompspelers voor, die allemaal regiovrij zijn: vergelijk de dvd situatie-
    goedkope en heel dure dvd spelers zijn regiovrij, het gemiddelde merkspul ertussenin niet: Pioneers b.v. niet, mijn Linn Unidisk 1.1 weer wel.
    Overigens heeft Oppo Sweden al aangegeven de BDP83 te gaan verkopen, ongetwijfeld geschikt voor PAL.
    Ik denk dat je het niet helemaal goed hebt begrepen, het ging over het UITgaande signaal! Wat de speler afspeelt is aan de regio gebonden en heeft weer niets te maken met het uitgaande signaal als dat over HDMI gaat. Uit de HDMI komt een HDMI signaal, geen PAL en ook geen NTSC signaal.

    Natuurlijk hoop ik dat de Oppo wel regio 1 en 2 DVD's kan afspelen, maar belangrijker is de regio A en B van BD schijven. Helemaal mooi is natuurlijk een geheel regiovrije BD DVD speler en als hij is aangesloten met een HDMI kabel, dan moet het mogelijk zijn om alles te kijken. (beetje sh.t ook om een BD speler met scart of zo te willen aansluiten)

    Op regio A en C gebonden BD schijven na, kan ik zelf verder wel alles afspelen en zit ik niet te wachten op NTSC DVD schijven met hun ondermaatse kwaliteit al kan ik ze wel afspelen.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Zojuist email gekregen van Oppo:

    Thank you for signing up to receive information about our upcoming OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player. We appreciate your interest, and would like to update you on the current development status of this exciting new product.

    One of the major design goals for the BDP-83 is to deliver first-class video quality for both Blu-ray and DVD. We based and expanded upon our top-of-the-line DV-983H up-converting DVD player and fully utilize the unparalleled performance of the VRS by Anchor Bay video processing solution. You can expect all the high-end video features including Source Direct for DVD and Blu-ray, high definition HDMI scaling, Edge and Detail Enhancement options, and 1080p24Hz output for both Blu-ray and DVD.

    We did not stop at just video performance. We further refined the audio stage, including the addition of discrete stereo outputs and increasing the power and efficiency of the power supply. For SACD playback, the BDP-83 supports direct DSD over HDMI and DSD-to-analog without any PCM conversion, a very unique feature.

    With the BDP-83, we intend to release a full-featured universal Blu-ray Disc player that supports BD Profile 2.0 (BD-Live), DVD, SACD, DVD-Audio, Dolby TrueHD, and DTS-HD Master Audio. As of this writing, the BDP-83 supports BD Profile 1.1 (BONUSVIEW), DVD-Video, SACD, and bitstreaming of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. Progress is being made on a daily basis as our engineers work diligently around the clock to further enable DVD-Audio, Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio onboard decoding, and BD Profile 2.0.

    The BDP-83 is currently undergoing an extensive and thorough Beta Test Program. We greatly appreciate all the feedback from our beta testers, as without their hard work and extraordinary attention to detail, the BDP-83 would not be the high quality product that our customers have come to expect from us.

    As many of our customers eagerly anticipate the release of the BDP83, we are contemplating a "BDP-83 Early Adoption Program" in late December or early January. This program will make available a limited number of units so you can purchase and experience the current implementation of the BDP-83's feature set, with the ability to download firmware as new features become available. The estimated price for the BDP-83 is around $499 to $599.

    OPPO Digital is a consumer-oriented company that listens carefully to customer opinions and values their feedback. If it were not for our customers' feedback and support, OPPO would not be where we are today. At OPPO we strive to provide our customers with quality products reinforced by exceptional customer service.

    Please email to BDP-83@oppodigital.com if you have any questions and comments, or simply reply to this email.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •