De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DTS/DD5.1... of niet?

    Ik heb een dvd speler.
    Er staat een stickertje met dts en dolby digital
    Achter zijn er een 5tal audiouitgangen en een digitale naast de scartaansluiting

    Zit er dus een decoder ingebouwd, of moet ik het koppelen aan een decoder.

    Wat hardware betreft ben ik bijzonder atechnisch.

    Graag antwoord...
    I want to stab you to death and play around in your blood...
    Patrick Bateman - American Psycho

  2. #2

    Standaard

    zoals het lijkt uit je bericht heb je geen decoder nodig. Kun je gewoon je boxen aansluiten aan je dvd speler.

  3. #3

    Standaard

    Waarschijnlijk klopt het wat Rein zegt maar dan denk ik wel dat het een ingebouwde DD5.1 decoder is....

  4. #4

    Standaard

    Of je direct speakers kan aansluiten weet ik niet. In dat geval zouden er speakeraansluitingen op moeten zitten (duh!) en ik heb niet uit je verhaal begrepen dat het een alles-in-één combinatie is.
    Je speler heeft inderdaad ingebouwde decoders.
    Die 5 uitgangen kun je dus op je versterker aansluiten als je versterker geen DD5.1/DTS decoders heeft. Heeft je versterker die wel, heb je een keuze. Het hangt ervan af welk apparaat de beste decoders heeft. Meestal schijnt dat de versterker te zijn, maar vraag mij niet waarom. Ik heb er nooit onderzoek naar gedaan. Volgens mij moet je voor DTS geluid de speler aansluiten met de digitale connector.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5
    manely
    Guest

    Standaard over DTS

    Beste filmliefhebbers,

    Over het DTS verhaal.

    Zie mijn bericht onder rubriek home cinema i.v.m. de Creative Set.

    Ik denk, besef, dat de combinatie pioneer 444k en creative inhoudt dat ik voorlopig geen DTS zal kunnen gebruiken.

    Als ik voor de Creative Home Cinema set kies moet ik wellicht kiezen voor een dv player die een ingebouwde DTS decoder heeft...
    Wil iemand mijn redenatie bevestigen of tegenspreken a.u.b?

    Kan iemand een vergelijkbaar dv player zoals de Pioneer 444k noemen die tevens een DTS decoder ingebouwd heeft?

    De pioneer 444 serie is nu te koop voor 319 euro(Media Markt)
    Dit is de prijs inclusief regio vrij en MacroMedia vrij maken.
    Je kunt dan de DVD's kopieren naar bv VHS tapes...

    thx

    Manely

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Het hangt ervan af welk apparaat de beste decoders heeft. Meestal schijnt dat de versterker te zijn, maar vraag mij niet waarom. Ik heb er nooit onderzoek naar gedaan.
    Het enige wat ik hierop kan antwoorden is dat het het beste is om zo laat mogelijk die decoders te plaatsen net voordat hij je versterker uit gaat dan hoeft hij niet heel de weg vanuit je dvd speler naar je versterker en dan naar je speakers. (kwaliteits verlies)
    Dit is de enige reden waarom het volgens mij beter is om je decoders in je versterker/receiver te hebben ipv in je dvd speler.
    Als er ook andere redenen zijn hoor ik het graag, ben benieuwd.

    ps. het kan natuurlijk ook zijn dat je decoders in je receiver/ versterker van betere kwaliteit zijn dan in je dvd speler maar dat hoeft niet altijd denk ik.

  7. #7

    Standaard

    Ik dank u allen voor uw respons!
    I want to stab you to death and play around in your blood...
    Patrick Bateman - American Psycho

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •