Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Complete aankoop Home Cinema

    In eerste instantie wilde ik gaan voor een complete home cinema set (Panasonic SC-PT550, 560 of 860), maar na veel lees-, vergelijk- en speurwerk heb ik de volgende keuzes gemaakt:
    TV: Panasonic 42PZ800E
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD55
    Reciever: Panasonic SA-XR700 of SA-BX500
    Speakers: Teufel Concept R 2 (wenge)

    Totale budget is ong. €3000,-.

    Daarnaast wil ik een PS3 en - op termijn - een Wii aansluiten. Welke van deze recievers geven het meeste waar voor het geld? Doe ik goed aan deze aankopen of zijn er betere (vergelijkbare) producten?

    Qua digitale televisie gaat mijn voorkeur uit naar Interactieve TV van Ziggo. Welke decoder heeft de voorkeur?
    Laatst aangepast door PJ0318NL : 08-09-2008 om 15:21 Reden: Toevoeging Ziggo

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    In eerste instantie wilde ik gaan voor een complete home cinema set (Panasonic SC-PT550, 560 of 860), maar na veel lees-, vergelijk- en speurwerk heb ik de volgende keuzes gemaakt:
    TV: Panasonic 42PZ800E
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD55
    Reciever: Panasonic SA-XR700 of SA-BX500
    Speakers: Teufel Concept R 2 (wenge)

    Totale budget is ong. €3000,-.

    Daarnaast wil ik een PS3 en - op termijn - een Wii aansluiten. Welke van deze recievers geven het meeste waar voor het geld? Doe ik goed aan deze aankopen of zijn er betere (vergelijkbare) producten?

    Qua digitale televisie gaat mijn voorkeur uit naar Interactieve TV van Ziggo. Welke decoder heeft de voorkeur?
    Ik dacht dat ziggo standaard gebruik maakte van samsung decoders.

    De rest ziet er ook goed uit. Kun je veel plezier aan beleven. Teufels krijgen goede recensies. De panasonic bd55 is een goede blu-ray speler. De SA-BX500 ziet er goed uit, 3 hdmi, alle hd formaten. Ik zie niet in waarom je voor de 700 zou moeten kiezen. De SA-BX500 kan ook bi-ampen.

    De 500 kan alle HD formaten + bi-ampen/wiren en heeft 3 hdmi aansluitingen.
    De 700 kan alleen de oude formaten aan, 2 hdmi geen bi-amping en is ook nog eens duurder! Die zogenaamde dual amp is complete BS! Bi-amping is alleen een echte bi-amping als je 2 versterkers gebruikt voor 1 kanaal en ook 2 kabels naar je speaker. Kortom, leuk verkooppraatje dus.

    De pana tv, de bd55, de bx500 en de teufels, heb je een erg mooie home cinema set!
    Laatst aangepast door hstadman : 08-09-2008 om 15:41

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie en aanbeveling!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    De 500 kan alle HD formaten + bi-ampen/wiren en heeft 3 hdmi aansluitingen.
    Geen idee wat bi-ampen/wiren is, maar ik begrijp dat ik daar dus geen gebruik van ga maken aangezien ik geen twee versterkers heb. Wel fijn om te weten dat ik die €200,- prijsverschil in mijn zak kan houden... Ik denk dat het verschil tussen de XR700 en BX500 m.n. in het design en formaat zit. De XR700 is toch wat compacter en meer stylisch verantwoord (al zullen smaken uiteraard verschillen).

    Ik had reeds gezien dat Ziggo m.n. Samsung decoders heeft. Lees echter verschillende berichten over de Samsung DCB-850R qua betrouwbaarheid.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie en aanbeveling!

    Geen idee wat bi-ampen/wiren is, maar ik begrijp dat ik daar dus geen gebruik van ga maken aangezien ik geen twee versterkers heb. Wel fijn om te weten dat ik die €200,- prijsverschil in mijn zak kan houden... Ik denk dat het verschil tussen de XR700 en BX500 m.n. in het design en formaat zit. De XR700 is toch wat compacter en meer stylisch verantwoord (al zullen smaken uiteraard verschillen).

    Ik had reeds gezien dat Ziggo m.n. Samsung decoders heeft. Lees echter verschillende berichten over de Samsung DCB-850R qua betrouwbaarheid.
    De xr700 valt af, omdat het alleen de oude geluidsformaten kan decoderen! Alleen debx500 kan alle HD formaten decoderen, dat is wat je wilt als je volledig gebruik wilt kunnen maken vn de bd55!!!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Alleen debx500 kan alle HD formaten decoderen, dat is wat je wilt als je volledig gebruik wilt kunnen maken vn de bd55!!!
    Ik neem aan dat je de SA-BX500 bedoeld?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je de SA-BX500 bedoeld?
    Correct. Koop een paar fatsoenlijke hdmi kabels, aansluiten en genieten maar!

  7. #7

    Standaard

    Ik ben zojuist in de winkel geweest (Expert) en een offerte laten maken. Helaas wisten ze de prijzen voor de blu-ray en versterker nog niet. De verkoper liet weten de gewone Samsung/Ziggo HD-decoder aan te raden i.p.v. het exemplaar met harde schijven t.b.v. interactieve televisie. Deze Samsung zou vooralsnog veel problemen kennen.
    Verder heeft hij me HDMI-kabels en optische kabels van 1 mtr. lengte voor €21,95 p.s. erbij geschreven. Later deze week laat hij me weten wat het complete plaatje gaat kosten.

  8. #8

    Standaard

    Ik kreeg vandaag bericht dat ze de versterker niet kunnen leveren. Blijkbaar heeft Panasonic besloten de SA-BX500 alleen in Duitsland te lanceren en niet in Nederland. Als alternatief droeg de winkel de SA-XR59 aan. Als ik de specificaties zo lees, vraag ik mij af of het een volwaardige vervanger is of dat ik naar Duitsland moet gaan uitwijken... Wie het weet mag het zeggen!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Ik kreeg vandaag bericht dat ze de versterker niet kunnen leveren. Blijkbaar heeft Panasonic besloten de SA-BX500 alleen in Duitsland te lanceren en niet in Nederland. Als alternatief droeg de winkel de SA-XR59 aan. Als ik de specificaties zo lees, vraag ik mij af of het een volwaardige vervanger is of dat ik naar Duitsland moet gaan uitwijken... Wie het weet mag het zeggen!
    NIET INTRAPPEN! De XR59 KAN NIET de nieuwste audio formaten weergeven! De BX500 kan dat wel, dus de keuze wordt dan al vrij gemakkelijk! De BX500 uit Duitsland gaan halen. Is hij warschijnlijk nog goedkoper ook.

  10. #10

    Standaard

    Duidelijke boodschap!
    Ik zal eens in Duitsland gaan kijken. Enig idee of winkels daar ook de Teufel-set verkopen of dat deze alleen via het internet te bestellen is?

    Edit: Ik heb op de Panasonic-site deze winkel (de Medimax) gevonden die in de grensregio ligt. Blijft mijn vraag over de Teufel-set bestaan.
    Laatst aangepast door PJ0318NL : 10-09-2008 om 21:16 Reden: Winkel gezocht én gevonden

  11. #11

    Standaard

    Tijdje geleden, maar mijn 'zoektocht' heeft niet stil gestaan.
    Gezien mijn budget ook een aantal opties overwogen. Twijfel nog over de 42PZ80, 800 en 85. Qua budget gaat mijn voorkeur uit naar de 80, qua design/ontwerp naar de 800. Aangezien ik t.o.v. de 800 qua prijs op het niveau van de 85 zit, staat die ook op mijn lijst. Lastige keuze!
    Zag op de pana-site dat de SA-BX500 ook naar Nederland komt, dus ik moet nog eventjes geduld. Besloten om de Blu-ray BD35 te kopen i.p.v. de BD55. Dit i.v.m. de minimale verschillen en het gebruik van de SA-BX500 die een HDMI-ingang heeft waardoor ik de analoge uitgangen op de BD55 niet nodig heb.
    Ik twijfel nog over de Teufel-set, en dan met name over de Teufel Concept P en de Concept R 2. Qua spec's en design spreken ze mij aan en ik verwacht dat beide systemen alle mogelijkheden van de receiver goed kunnen overbrengen. Toch?
    Om het setje compleet te maken ben ik aan het denken om een hdd-recorder erbij te nemen (bijv. de DMR-EH68 of EH58). Ik twijfel echter nog tussen een dergelijk product of een relatief 'eenvoudige' HTPC waarmee ik op kan nemen en media kan afspelen via de receiver.
    Wat zou jullie advies zijn?

    Uiteraard is een plasma zonder decoder zinloos. Vandaar dat de Ziggo-Humax verplichte kost is. Ik ga ervan uit dat deze ook gewoon in fysieke winkels (zoals de Mediamarkt, Expert, Saturn) te verkrijgen is.

  12. #12

    Standaard

    teufel is alleen rechtstreeks bij teufel.de te bestellen geen detailhandel/geen winkels.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor je reactie (zei hij wat verlaat )
    I.v.m. financiële situatie op de wereldeconomie besloten mijn spaargeld even te bewaren en van een koop af te zien. Daarnaast is mijn oog gevallen op nieuwe ontwikkelingen bij Panasonic, wat mijn geduld (hopelijk) zal belonen.
    Echter nog een vraag over het aantal HDMI-aansluitingen op de receiver: is het mogelijk is om er een splitter tussen te zetten t.b.v. PS3 en de toekomstige Wii. Weet iemand of dit mogelijk is?
    Laatst aangepast door PJ0318NL : 30-09-2008 om 17:48 Reden: Aanvulling

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie (zei hij wat verlaat )
    I.v.m. financiële situatie op de wereldeconomie besloten mijn spaargeld even te bewaren en van een koop af te zien. Daarnaast is mijn oog gevallen op nieuwe ontwikkelingen bij Panasonic, wat mijn geduld (hopelijk) zal belonen.
    Echter nog een vraag over het aantal HDMI-aansluitingen op de receiver: is het mogelijk is om er een splitter tussen te zetten t.b.v. PS3 en de toekomstige Wii. Weet iemand of dit mogelijk is?
    Dat kan niet, de Wii heeft alleen maar een scart of een component aansluiting, waar de component met zijn 480p een veel beter beeld geeft dan via de 576i van de scart.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Kijk da's duidelijk!
    Mocht ik t.z.t. toch kiezen voor de XBox (mét HDMI), is soortgelijke constructie dan wel mogelijk? De receiver heeft qua HDMI-aansluitingen 3x in/1x uit. Da's 1x in voor de decoder, 1x in voor de Blu-ray of DVD-speler, 1x in voor de PS3 en XBox. Een dergelijke HDMI-splitter zou dan handig zijn (mochten die er uberhaubt zijn). Ik zag overigens bij Teufel de 'Decoderstation 3', die als soort van splitter werkt, ik weet echter niet of deze qua prijs een meerwaarde heeft.
    Laatst aangepast door PJ0318NL : 02-10-2008 om 08:23 Reden: Typo

  16. #16

    Standaard

    Er zijn diverse HDMI switches op de markt, voor elke prijs wat wils.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #17

    Standaard

    Ik heb een aantal HDMI-switches gevonden via Bol.com:T.z.t. zal ik mij ook hier in gaan verdiepen, want prijsklassen zijn inderdaad zeer gevarieerd.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Ik heb een aantal HDMI-switches gevonden via Bol.com:
    T.z.t. zal ik mij ook hier in gaan verdiepen, want prijsklassen zijn inderdaad zeer gevarieerd.

    Neem deze degelijke 1.3 switch met AB dan ook mee in je overdenkingen:


    * HDMI Switch van Aten :

    http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=115490
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Na een lange stilte, maar een periode waarin ik niet heb stil gezeten, kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan.
    Met de nieuwe ontwikkelingen/modellen in mijn achterhoofd heb ik onderstaand lijstje samengesteld:

    TV - Sony KDL-40WE5W á 1200 euro
    M'n lieve vrouwtje wil een witte TV (esthetische redenen)

    Receiver - Denon AVR-2310 á 850 euro
    Genoeg vermogen om ook bij een zacht geluid een mooi geluid te creëren op de Teufel Concept S-speakerset.

    Decoder - Humax IRH5050c á 340 euro
    Ingebouwde HDD-recorder voor twee zenders, plus een derde zender kijken.

    Blu-ray - Panasonic DMP-BD60 á 250 euro
    Ik heb een PS3, maar een losse speler maakt de PS3 weer een game-only apparaat. Maar heeft de Panasonic een meerwaarde boven de PS3?

    CD-speler - Sony CDP-XE370 á 140 euro
    Voor het afspelen van mijn muziekcollectie, zonder gebruik te hoeven maken van de PS3 of Blu-ray speler.

    Afstandsbediening - Logitech Harmony 785 of One á 100/130 euro
    Eén afstandsbediening werkt toch handiger dan een stuk of vijf...

    Muurbeugel + kabelgoot - Vogels VFW 040 + ... á 100 euro
    De TV mooi strak tegen de wand bevestigen en de kabels fatsoenlijk en uit het zicht wegwerken.

    Kabels - HDMI (4x), optisch (2x), Component á 60 euro
    Decoder naar receiver (HDMI + optisch), Blu-ray naar receiver (HDMI), CD naar receiver (cinch, reeds in bezit), DVD naar receiver (component), PS3 naar receiver (HDMI + optisch), Wii naar receiver (component, reeds in bezit), receiver naar TV (HDMI).

    Stekkerdoos - APC Performance SurgeArrest 8 output á 30 euro
    Om alle acht de apparaten van stroom te voorzien.

    Mini-Hifi - Philips AZ1880 á 120 euro
    Zodat mijn vrouw gewoon simpel naar de radio of een CD kan luisteren zonder de receiver te hoeven gebruiken.

    Totaal circa 3000 euro

    Helaas zit ik zo'n 500 euro over mijn budget, dus enkele alternatieven zijn:
    TV - Sony KDL-40W5500 á 1000 euro
    Receiver - Denon AVR-2309, 1910 of 1909 á 750 euro
    Decoder - Humax IRH5000c á 150 euro
    Blu-ray - LG BD370 á 180 euro of even wachten met de aankoop van een Blu-ray speler.
    Afstandsbediening - All 4 One URC 8305 á 50 euro
    Hiermee kan ik de kosten drukken met 500 euro.

    Nu mijn vraag: zijn mijn keuzes goed op elkaar afgestemd of mis ik ergens iets? Zijn ze goed in balans met elkaar? Welke budgettaire keuzes zouden jullie maken?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Na een lange stilte, maar een periode waarin ik niet heb stil gezeten, kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan.
    Met de nieuwe ontwikkelingen/modellen in mijn achterhoofd heb ik onderstaand lijstje samengesteld:

    TV - Sony KDL-40WE5W á 1200 euro
    M'n lieve vrouwtje wil een witte TV (esthetische redenen)

    Receiver - Onkyo 805 á 700 euro
    180watt per kanaal....

    Decoder - Humax IRH5050c á 340 euro
    Ingebouwde HDD-recorder voor twee zenders, plus een derde zender kijken.

    Blu-ray - LG BD370 á 170 euro
    Ik heb een PS3, maar een losse speler maakt de PS3 weer een game-only apparaat. Maar heeft de Panasonic een meerwaarde boven de PS3?


    Afstandsbediening - Gewoon nog even mee wachten..... verjaardagscadeautje of zo
    Eén afstandsbediening werkt toch handiger dan een stuk of vijf...

    Muurbeugel + kabelgoot - Vogels VFW 040 als de nood hoog is, gewoon even op de kast laten staat, totdat ook die honder euro weer gespaard is.
    De TV mooi strak tegen de wand bevestigen en de kabels fatsoenlijk en uit het zicht wegwerken.

    Kabels - HDMI (4x), optisch (2x), Component á 60 euro
    Decoder naar receiver (HDMI + optisch), Blu-ray naar receiver (HDMI), CD naar receiver (cinch, reeds in bezit), DVD naar receiver (component), PS3 naar receiver (HDMI + optisch), Wii naar receiver (component, reeds in bezit), receiver naar TV (HDMI).

    Stekkerdoos - 1 van 5 euro doet het ook, weer 25 bespaard
    Om alle acht de apparaten van stroom te voorzien.

    Mini-Hifi - bij Blokker hebben ze ook apparaatjes van 30 euro, weer 90 bespaard, en anders de receiver maar aan.
    Zodat mijn vrouw gewoon simpel naar de radio of een CD kan luisteren zonder de receiver te hoeven gebruiken.

    Totaal circa 3000 euro

    Helaas zit ik zo'n 500 euro over mijn budget, dus enkele alternatieven zijn:
    TV - Sony KDL-40W5500 á 1000 euro
    Receiver - Denon AVR-2309, 1910 of 1909 á 750 euro
    Decoder - Humax IRH5000c á 150 euro
    Blu-ray - LG BD370 á 180 euro of even wachten met de aankoop van een Blu-ray speler.
    Afstandsbediening - All 4 One URC 8305 á 50 euro
    Hiermee kan ik de kosten drukken met 500 euro.

    Nu mijn vraag: zijn mijn keuzes goed op elkaar afgestemd of mis ik ergens iets? Zijn ze goed in balans met elkaar? Welke budgettaire keuzes zouden jullie maken?
    Zo.... 500 bespaard en nog een zwaardere receiver ook en de meeste van je apparaten kun je gewoon kopen, die aparte CD speler, gewoon even laten wachten en even afwegen wat je weer als eerste gaat nemen om tot je oorspronkelijke wensenpakket te komen.

    Zo zou ik het doen..... zoveel mogelijk de apparaten die ik wil en even de luxe bijzaken laten voor wat zij zijn.

    Sterkte met je besluit
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Hahaha, je hebt flink zitten strepen zie ik... :razz:
    Ik heb de Denon 2309 mogen horen i.c.m. mijn speakers, erg mooi geluid. Volgende de verkoper bij Poulissen hebben Denon versterkers een zachter geluid, terwijl de Onkyo's een wat hardere/schellere klank hebben. Ik prefereer de Denon op basis van deze kennis maar heb de Onkyo niet gehoord (wellicht dat nog even doen ergens).

    De LG Blu-ray speler. Ik zag elders op het forum dat er een aantal tevreden kopers waren, wat is het merkbare praktische verschil tussen de Pana en de LG?

    Het is handiger als de TV aan de muur komt aangezien niet alle apparatuur in ons meubel past. Maar thx voor de suggestie!

    Ik ben zowel een muziek- als filmliefhebber, dus een losse CD-speler is stiekem toch een must.

    De afstandsbediening laat ik even voor wat het is, ben idd bijna jarig.
    Verder kan ik me vinden in jouw afwegingen m.b.t. mini-hifi en stekkerdoos. De extra/luxe dingen kan ik beter later aanschaffen en allereerst zorgen voor een goede basis.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Hahaha, je hebt flink zitten strepen zie ik... :razz:
    Ik heb de Denon 2309 mogen horen i.c.m. mijn speakers, erg mooi geluid. Volgende de verkoper bij Poulissen hebben Denon versterkers een zachter geluid, terwijl de Onkyo's een wat hardere/schellere klank hebben. Ik prefereer de Denon op basis van deze kennis maar heb de Onkyo niet gehoord (wellicht dat nog even doen ergens).

    De LG Blu-ray speler. Ik zag elders op het forum dat er een aantal tevreden kopers waren, wat is het merkbare praktische verschil tussen de Pana en de LG?

    Het is handiger als de TV aan de muur komt aangezien niet alle apparatuur in ons meubel past. Maar thx voor de suggestie!

    Ik ben zowel een muziek- als filmliefhebber, dus een losse CD-speler is stiekem toch een must.

    De afstandsbediening laat ik even voor wat het is, ben idd bijna jarig.
    Verder kan ik me vinden in jouw afwegingen m.b.t. mini-hifi en stekkerdoos. De extra/luxe dingen kan ik beter later aanschaffen en allereerst zorgen voor een goede basis.
    Dat van de Denon en Onkyo klopt wel wat men zegt.
    Ook een losse CDspeler is voor een muziekliefhebber een must.
    wat je zelf al aangeeft, even de luxe zaken laten zitten en kijk ook eens naar andere beugels dan Vogels. Vogels levert mooi en goed spul maar is wel behoorlijk aan de prijs, er zijn alternatieven genoeg als je even zoekt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PJ0318NL Bekijk bericht
    Hahaha, je hebt flink zitten strepen zie ik... :razz:
    Ik heb de Denon 2309 mogen horen i.c.m. mijn speakers, erg mooi geluid. Volgende de verkoper bij Poulissen hebben Denon versterkers een zachter geluid, terwijl de Onkyo's een wat hardere/schellere klank hebben. Ik prefereer de Denon op basis van deze kennis maar heb de Onkyo niet gehoord (wellicht dat nog even doen ergens).

    De LG Blu-ray speler. Ik zag elders op het forum dat er een aantal tevreden kopers waren, wat is het merkbare praktische verschil tussen de Pana en de LG?

    Het is handiger als de TV aan de muur komt aangezien niet alle apparatuur in ons meubel past. Maar thx voor de suggestie!

    Ik ben zowel een muziek- als filmliefhebber, dus een losse CD-speler is stiekem toch een must.

    De afstandsbediening laat ik even voor wat het is, ben idd bijna jarig.
    Verder kan ik me vinden in jouw afwegingen m.b.t. mini-hifi en stekkerdoos. De extra/luxe dingen kan ik beter later aanschaffen en allereerst zorgen voor een goede basis.
    Die losse CD speler, mmmm... ik heb nergens gezegd dat ie er niet moet komen.... even wachten totdat "het" er weer is

    Ik heb voor mijn Onkyo ruim 8 jaar echt genoten van mijn Denon, genoten van de fijne bediening en zijn klank. Over Denon zul je mij niets slechts horen zeggen, is gewoon beregoed spul. Bij Denon zit wel een prijskaartje en daar ging het over in dit verhaal, ik vind dat Onkyo momenteel de markt beheerst met zijn receivers, de prijs kwaliteitsverhouding is in vergelijking met de concurrentie zodanig goed, dat hij bij wijze van spreke als de warme broodjes over de toonbank vliegt.

    De uitspraak; hardere/schellere is er 1 die ik niet zou gebruiken als je de 8 en de 9 honderd serie van Onkyo kent. De Onkyo klinkt zeer helder en heeft een strak geluid, dat klinkt vriendelijker, ik zou de Denon dan aanduiden als warmer en gedetailleerd zonder schel te worden. De Onkyo klinkt zonder meer strak en heel helder, zonder schel te worden. Schel worden goedkope speakertjes die een soort van nep hoog moeten weergeven maar daar eigenlijk niet voor geschikt zijn. Als je de 805 nog kunt scoren voor 700 euro dan durf ik hem aan iedereen ongehoord en ongezien aan te raden, er is momenteel in mijn ogen/oren niet iets beter te koop voor dat geld. (al ken ik wel enkele goudzoekers die hem voor 600 of 650 gescoord hebben) Zeker een overweging waard, je bent een dief van je eigen centjes als je het niet doet

    Inderdaad wat in je lijstje gestreept, maar wel zodanig dat je een goede start hebt en alles kunt spelen. Het merkbare en praktische verschil tussen een Pana en de LG, dat vind ik een moeilijke, ik denk dat de LG de Pana op een paar punten wel voorloopt, de LG is momenteel 1 van de meest geavanceerde spelers die er te koop is. Beeld en geluid zijn van uitstekende kwaliteit, hij is snel en heel veelzijdig..... wat wil een mens nog meer Ik wilde in eerste instantie de Pana 35, deze was/is heel goed bekent, maar heb de LG BD370 genomen, achteraf heb ik daar absoluut geen spijt van.

    Uiteindelijk beslis je toch zelf, het zijn jouw centjes en die kun je maar 1x uitgeven, op het forum kunnen we enkel met je meedenken en je hier en daar wat steunen met je gemaakte keuzes
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Vandaag de offerte opgehaald die ik 27 mei op heb laten stellen bij een winkel om de hoek. Ze kwamen uit op een prijs van 3360,50 euro. Zonder te onderhandelen boden ze het geheel:
    Sony 40WE5W
    Pana DMP BD60
    Sony CDP XE370
    Sony CFDS03CP
    Logitech Harmony 785
    Vogel's VFW065
    Vogel's XCW250W
    Kabels
    voor 'slechts' 3000 euro aan. Mooie deal! Alleen dus nog steeds boven budget en de decoder is niet opgenomen in de offerte.

    Kabels heb ik inmiddels online gekocht á 50 euro (i.p.v. de 135 euro die de winkel telt). Ook heb ik inmiddels gekozen om vooralsnog geen universele afstandsbediening te kopen (scheelt ook weer 150 euro). Een kabelgoot zou ik ook zelf kunnen fabriceren, er gaan immers maar twee kabels door: HDMI + stroom (scheelt ook weer 50 euro). De Panasonic ruil ik in tegen de LG BD370 (scheelt ook ong. 50 tot 70 euro). Al met al al een kostenbesparing van dik 300 euro.

    Ik heb eens gekeken naar de Onkyo 805 die DVDProfilersFilmgek voorstelt. Dit type gaat al een tijdje mee en persoonlijk zou ik dan eerder geneigd zijn om voor de TX-SR706 of 806 te gaan. Het prijsverschil tussen deze is om en nabij de 150 euro, ongeveer 700 euro voor de 706 en 850 euro voor de 806. Tussen de 806 en de Denon 2309 is het prijsverschil tientjeswerk, de 706 scheelt dan toch ook weer 150 euro. Zet ik de 706 tegenover de Denon 1909 dan is het prijsverschil ook zowat nihil. Nog even goed gaan zoeken tussen de verschillen in specificaties dus!

    Ik heb vandaag en morgen avonddienst. Morgenochtend ga ik weer eens kijken, vergelijken en rekenen! Dit weekend wil ik mijn uiteindelijke keuze gaan maken, ik zou het zeer op prijs stellen als meer mensen hun ervaringen met mij kunnen delen t.o.v. de merken receivers en of hun afweging zouden willen delen. Alvast bedankt!

  25. #25

    Standaard Goedkoop ¿

    Beste PJ0318NL,

    Als ik ff snel Google op prijzen van de eerste 5 items van jouw rijtje (Sony 40WE5W, Pana DMP BD60, Sony CDP XE370, Sony CFDS03CP, Logitech Harmony 785) kom ik in het totaal op ongeveer €1800,-. Dat alles bij een aantal betrouwbaar gebleken, nederlandse internetwinkels.
    Dan vraagt jouw 'winkel om de hoek' €1560,50 voor de resterende producten en/of dan wel erg kostbare 'service' ... Of zie ik iets over het hoofd?

    Ik zou er nog ff rustig voor gaan zitten!


    Sander.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •