Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 78 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Gewoon effe wachten. Anders ga je spijt krijgen. Het geluid kan echt nog wel een stuk beter dan de PS3 laat horen.
    You're right maar ik ben een ongeduldig baasje en zit inmiddels al een kleine drie weken te wachten op een speler die " ieder moment binnen kan komen" .
    Ben benieuwd of Filmgek hem vandaag idd heeft gehaald en wat zijn ervaringen zijn.. (de LX-71 uiteraard).

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beezztie Bekijk bericht
    You're right maar ik ben een ongeduldig baasje en zit inmiddels al een kleine drie weken te wachten op een speler die " ieder moment binnen kan komen" .
    Ben benieuwd of Filmgek hem vandaag idd heeft gehaald en wat zijn ervaringen zijn.. (de LX-71 uiteraard).
    Als hij hem heeft en zijn ervaringen zijn positief dan word je alleen maar gekker.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Als hij hem heeft en zijn ervaringen zijn positief dan word je alleen maar gekker.....
    Bedankt he, zal nog eens wat bij je kopen!
    Smits in Arnhem had er een paar binnengekregen maar die zijn ook alweer weg, dus er moeten minimaal een paar gelukkige LX-71 bezitters in den lande zijn.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beezztie Bekijk bericht
    Bedankt he, zal nog eens wat bij je kopen!
    Smits in Arnhem had er een paar binnengekregen maar die zijn ook alweer weg, dus er moeten minimaal een paar gelukkige LX-71 bezitters in den lande zijn.

    Ach, ben blij dat je deze wil. De andere modellen duren nóg langer......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30

    Standaard

    Ik heb hem! En ben zéér tevreden. Wat een mooie speler, wat een plaatje en wat een geluid. Het schijnt dat 75 mensen in NL nu deze speler hebben.
    Ik moet zeggen, dat niet alleen Pioneer, maar alle grote fabrikanten niet inspelen op de vraag. Hoe kan dat toch? Ze hebben de bal laten liggen, maar er zullen komende weken wel meer players beschikbaar komen.
    Upscaling van deze player is ook heel goed. Apollo 13 op normale dvd zag er vrij goed uit, een stuk beter op de LX71 dan op de standaard dvd-player.
    Erg leuk zijn ook de bitrate meters die je ziet, als je op "display" drukt. Daarmee kan je heel goed de bitrates van beeld en geluid aflezen en ook de codecs waar de blu-rays schijfjes in staan. Stond niet in de specs dat dit er bij zat.

    Al met al...Voor mensen die niks geven om BD-live (wat moet je ermee, heb ik al gezegd), maar het beste beeld en geluid willen, dit is hem.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Al met al...Voor mensen die niks geven om BD-live (wat moet je ermee, heb ik al gezegd).
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben het wat betreft BD-Live vooralsnog helemaal met je eens.
    Maar is het onderbewust toch niet een stukje "denial" Ha ha! :razz:

    Heel veel plezier met waarschijnlijk een van betere BD spelers van dit moment.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht

    Al met al...Voor mensen die niks geven om BD-live (wat moet je ermee, heb ik al gezegd), maar het beste beeld en geluid willen, dit is hem.
    Dat is hooguit subjectief, ik denk persoonlijk dat de sony s550 of de panasonic bd55 op hetzelfde niveau zitten voor minder. Sony heeft anders ook een reputatie voor wat betreft het leveren van referentie spelers op allerlei gebiedt.

    Neemt niet weg dat pioneer mooi materiaal op de markt zet!
    Van harte met je blu-ray speler.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-10-2008 om 11:01

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Ik heb hem! En ben zéér tevreden. Wat een mooie speler, wat een plaatje en wat een geluid. Het schijnt dat 75 mensen in NL nu deze speler hebben.
    Ik moet zeggen, dat niet alleen Pioneer, maar alle grote fabrikanten niet inspelen op de vraag. Hoe kan dat toch? Ze hebben de bal laten liggen, maar er zullen komende weken wel meer players beschikbaar komen.
    Upscaling van deze player is ook heel goed. Apollo 13 op normale dvd zag er vrij goed uit, een stuk beter op de LX71 dan op de standaard dvd-player.
    Erg leuk zijn ook de bitrate meters die je ziet, als je op "display" drukt. Daarmee kan je heel goed de bitrates van beeld en geluid aflezen en ook de codecs waar de blu-rays schijfjes in staan. Stond niet in de specs dat dit er bij zat.

    Al met al...Voor mensen die niks geven om BD-live (wat moet je ermee, heb ik al gezegd), maar het beste beeld en geluid willen, dit is hem.
    Ik ga hem vandaag ook ophalen, eindelijk!
    Mag ik vragen hoe je de audio hebt aangesloten? Ik heb zelf geen receiver die DTS HD-MA kan verwerken. Wil hem óf digitaal via coax aan mijn receiver verbinden en dan voor lief nemen dat er geen DTS HD-MA kan worden afgespeeld (wat momenteel in de LX-71 nog niet verwerkt kan worden?) of via de analoge uitgangen van de speler op analoge surround aansluitingen van mijn receiver aansluiten. Ga nu in eerste instantie voor de digitale koppeling en dan wellicht later experimenteren met de analoge uitgangen.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat is hooguit subjectief, ik denk persoonlijk dat de sony s550 of de panasonic bd55 op hetzelfde niveau zitten voor minder. Sony heeft anders ook een reputatie voor wat betreft het leveren van referentie spelers op allerlei gebiedt.

    Neemt niet weg dat pioneer mooi materiaal op de markt zet!
    Van harte met je blu-ray speler.
    Quote uit WhatHiFi: "The BDP-LX71 lacks the versatility of some of its competitors but it’s in a different league when it comes to picture and sound quality". Vraag is natuurlijk of wij het ook merken maar zou toch een streepje beter dan in ieder geval de Pana BD55. Kost ook wel het dubbele natuurlijk..

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De speler gebruiken geloof ik wel weer dezelfde chipset. ( Althans dat was voorheen steeds zo)
    Maar de verschillen zullen er wel zijn, maar zeer subtiel.
    Het gebruik van o.a. betere gescheiden voedingen en build quality, dus minder resonanties, zullen verschil moeten aantonen.

    Zeker bij het mooie beeld van High Definition zullen kleine onvolkomenheden eerder opvallen.
    Dan zullen subtiele verschillen toch een wezelijk verschil tonen.
    De Pio zal dus waarschijnlijk toch net even een rustiger en strakker plaatje laten zien.
    Al is het maar suggestief.

    Een beetje dezelfde discussie als toen bij de Denon.
    Maar zonder 1:1 vergelijk is het allemaal speculatie.
    En het prijsverschil is minder drastich als bij de Denon.
    Het is dus iets makkelijker om toch maar voor iets meer kwaliteit te gaan.

    Maar ja, wat voor de een "noodzaak"is, zal voor een ander bijzaak zijn.
    Wel zijn de laatste gewone dvd modellen van Pioneer zeer goed in upscalen.
    De LX 51 wordt daarvoor geroemd als een van de betere spelers.
    Daar profiteert deze Pio natuurlijk volledig van.

    Het is dus voor een "betaalbare prijs" tevens een goede vervanger van de huidige DVD speler.
    Dat kan je waarschijnlijk van de nieuwe pana's en sony's niet zeggen.

    Maar ja, het blijft de vraag wat hij met de HD audio doet via de analoge uitgangen.
    Ik vrees het ergste!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-10-2008 om 11:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    What's HIFI heeft altijd wel een beetje een aparte kijk op spelers.
    Ik durf zelfs te zeggen een beetje teveel een persoonlijke voorkeur.

    Zou nooit 100% van hun review's uitgaan.
    Althans ook andere ernaast zetten.

    Ik zou in ieder geval direct de analoge aansluitingen erbij gebruiken.
    Al is het maar voor de ongecomprimeerde pcm tracks die voorheen wel eens op de BD's zaten.
    Maar ook de digitale optische en coaxiale aansluitingen profiteren al van een mindere compressie.
    Dus je gaat er altijd op vooruit.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-10-2008 om 11:31
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    What's HIFI heeft altijd wel een beetje een aparte kijk op spelers.
    Ik durf zelfs te zeggen een beetje teveel een persoonlijke voorkeur.

    Zou nooit 100% van hun review's uitgaan.
    Althans ook andere ernaast zetten.

    Ik zou in ieder geval direct de analoge aansluitingen erbij gebruiken.
    Al is het maar voor de ongecomprimeerde pcm tracks die voorheen wel eens op de BD's zaten.
    Maar ook de digitale optische en coaxiale aansluitingen profiteren al van een mindere compressie.
    Dus je gaat er altijd op vooruit.
    OK, goeie tip, thanks!
    Dit weekend moet er wel wat tijd zijn voor experimenten, heb net ook een fancy netfilter opgehaald, dat zou ook een merkbare verbetering in beeld / geluid moeten geven. ben benieuwd!

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vergeet na al dat geexperimenteren ook niet een leuk filmpje te kijken, Ha :razz:
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dat is hooguit subjectief, ik denk persoonlijk dat de sony s550 of de panasonic bd55 op hetzelfde niveau zitten voor minder. Sony heeft anders ook een reputatie voor wat betreft het leveren van referentie spelers op allerlei gebiedt.
    Dat lijkt me een behoorlijk nutteloze opmerking zolang je ze alledrie niet gezien of gehoord hebt. En het is niet subjectief, zeker beeldverschil is gewoon aan te tonen. Met geluid is dat wellicht wat moeilijker.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beezztie Bekijk bericht
    OK, goeie tip, thanks!
    Dit weekend moet er wel wat tijd zijn voor experimenten, heb net ook een fancy netfilter opgehaald, dat zou ook een merkbare verbetering in beeld / geluid moeten geven. ben benieuwd!
    Welk netfilter heb je gekozen?

    Zoals Claudio al schreef zou ik voor beide aansluitingen gaan. Zo kun je ook van PCM genieten en dat is toch wel een groot verschil met gewoon DD of DTS.

    Ik weet niet of je al een kabel hebt maar de Oehlbach heeft een leuke 5.1 kabel. Op htforum stond er eentje te koop maar ik weet niet of dat nog zo is.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Ik heb hem! En ben zéér tevreden. Wat een mooie speler, wat een plaatje en wat een geluid. Het schijnt dat 75 mensen in NL nu deze speler hebben.
    Ik moet zeggen, dat niet alleen Pioneer, maar alle grote fabrikanten niet inspelen op de vraag. Hoe kan dat toch? Ze hebben de bal laten liggen, maar er zullen komende weken wel meer players beschikbaar komen.
    Upscaling van deze player is ook heel goed. Apollo 13 op normale dvd zag er vrij goed uit, een stuk beter op de LX71 dan op de standaard dvd-player.
    Erg leuk zijn ook de bitrate meters die je ziet, als je op "display" drukt. Daarmee kan je heel goed de bitrates van beeld en geluid aflezen en ook de codecs waar de blu-rays schijfjes in staan. Stond niet in de specs dat dit er bij zat.

    Al met al...Voor mensen die niks geven om BD-live (wat moet je ermee, heb ik al gezegd), maar het beste beeld en geluid willen, dit is hem.
    heeft ie toevallig ook de mogelijkheid om te onthouden waar ie gebleven is als je een dvd stopt/eruit haalt ? m'n overleden Pioneer had deze functie, zelfs voor meerdere dvd's, vond dit wel handig toen (m'n Marantz van nu heeft dit niet)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat lijkt me een behoorlijk nutteloze opmerking zolang je ze alledrie niet gezien of gehoord hebt. En het is niet subjectief, zeker beeldverschil is gewoon aan te tonen. Met geluid is dat wellicht wat moeilijker.
    Inderdaad nutteloze opmerking van beezztie, zolang de sony s550 niet op de markt is.

    Dus, een uitspraak als "dit is de beste speler" is dan per definitie onzin EN subjectief omdat vergelijken niet haalbaar is, tot op heden.

    Als alle spelers op de markt zijn, inclusief high end spelers van marantz en denon, praten we wel weer eens verder!

    Overigens ben ik wel fan van materiaal van Pioneer, ik heb vroeger vaak genoeg een pioneer dvdspeler aangeraden, maar hem nu al als algehele winnaar uit te roepen gaat mij in ieder geval nog wat te ver.
    Ga je de zwakke punten aanpakken d.m.v. bijv. een modificatie, wat bijv. de meerprijs kost van de pioneer, kun je er zomaar overheen gaan voor wat betreft beelds - en geluidskwaliteit.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-10-2008 om 19:44

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Inderdaad nutteloze opmerking van beezztie, zolang de sony s550 niet op de markt is.

    Dus, een uitspraak als "dit is de beste speler" is dan per definitie onzin EN subjectief omdat vergelijken niet haalbaar is, tot op heden.

    Als alle spelers op de markt zijn, inclusief high end spelers van marantz en denon, praten we wel weer eens verder!

    Overigens ben ik wel fan van materiaal van Pioneer, ik heb vroeger vaak genoeg een pioneer dvdspeler aangeraden, maar hem nu al als algehele winnaar uit te roepen gaat mij in ieder geval nog wat te ver.
    Ga je de zwakke punten aanpakken d.m.v. bijv. een modificatie, wat bijv. de meerprijs kost van de pioneer, kun je er zomaar overheen gaan voor wat betreft beelds - en geluidskwaliteit.
    Ik weet niet wat Beezztie hier mee te maken heeft aangezien de opmerking niet van hem kwam maar aangezien ik op jou quote reageerde hoef je geen heel hoog cijfer voor tekstverklaren te hebben om te begrijpen waar ik naar refereerde...

    Je stelling dat de 55 en de 550 gelijkwaardig gaan presteren slaat volkomen nergens op. Gezien het prijsverschil is een betere prestatie aannemelijk maar los daarvan heb je alle spelers nog niet gezien of gehoord dus heeft je opmerking werkelijk geen enkele toegevoegde waarde. Behalve misschien mensen een slecht gevoel bezorgen over hun aankoop.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    [...]Upscaling van deze player is ook heel goed. Apollo 13 op normale dvd zag er vrij goed uit, een stuk beter op de LX71 dan op de standaard dvd-player.[...]
    Een goede scaler is voor mij van groot belang. Ben me nog aan het orienteren op een BR-speler. Wat is je standaard dvd-speler en heeft die ook een scaler aan boord? En heb je wellicht enig idee of de scaler van de LX71 beter is dan die van de PS3?
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik weet niet wat Beezztie hier mee te maken heeft aangezien de opmerking niet van hem kwam maar aangezien ik op jou quote reageerde hoef je geen heel hoog cijfer voor tekstverklaren te hebben om te begrijpen waar ik naar refereerde...

    Je stelling dat de 55 en de 550 gelijkwaardig gaan presteren slaat volkomen nergens op. Gezien het prijsverschil is een betere prestatie aannemelijk maar los daarvan heb je alle spelers nog niet gezien of gehoord dus heeft je opmerking werkelijk geen enkele toegevoegde waarde. Behalve misschien mensen een slecht gevoel bezorgen over hun aankoop.
    Correct, quote is van filmgek...

    "Al met al...Voor mensen die niks geven om BD-live (wat moet je ermee, heb ik al gezegd), maar het beste beeld en geluid willen, dit is hem."

    Krasse uitspraak voor iemand die alle blu-ray spelers niet heeft gezien omdat ze er simpelweg niet zijn, dat geldt ook voor jouw. OOK jij weet niet of ze minder zullen presteren, zeker in het geval van de sony s550, daar die deze maand pas uitkomt.

    Mensen weten wat ze kopen, hebben ze mij niet voor nodig, met of zonder slecht gevoel.

    Als je al twijfelt of deze speler die extra cash waard is, kun je sowieso beter rondkijken.

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Inderdaad nutteloze opmerking van beezztie, zolang de sony s550 niet op de markt is.

    Dus, een uitspraak als "dit is de beste speler" is dan per definitie onzin EN subjectief omdat vergelijken niet haalbaar is, tot op heden.

    Als alle spelers op de markt zijn, inclusief high end spelers van marantz en denon, praten we wel weer eens verder!

    Soms is een uitspraak meer een statement en niet per defintie 100% waarheid.
    Dat hoeft dan ook niet, want het is een mening.
    Dus onzin is het nooit!

    En er komt natuurlijk altijd wel weer een nieuwere betere speler uit, de perfecte speler bestaat niet, het is altijd een moment opname.
    Dus de "perfecte" speler op dit moment, waarbij opgemerkt dat "perfect" al heel persoonlijk is.
    Je hebt gelijk, je kunt feitelijk weinig melden zonder dat de spelers er al zijn.

    Maar soms kun je dingen wel een beetje inschatten, lijkt me.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hklink Bekijk bericht
    Een goede scaler is voor mij van groot belang. Ben me nog aan het orienteren op een BR-speler. Wat is je standaard dvd-speler en heeft die ook een scaler aan boord? En heb je wellicht enig idee of de scaler van de LX71 beter is dan die van de PS3?

    De sony s500 gaf al beter beeld dan de ps3, de verwachting is, ik zeg het maar heel voorzichtig, dat de s550 daar niet voor zal onderdoen, dus eigenlijk beter zal presteren.

    Of hij mee kan komen met de pioneer of dat hij minder presteert is afwachten. Gezien de reputatie van sony, zou ik die niet zomaar afschrijven, zeker gezien de prijsstelling.

    Er komen veel blu-ray spelers uit, ook in zogenaamde high end segment.

    Een maandje wachten en vergelijken is mischien nog niet zo'n gek idee.

    Als er spelers komen op hetzelfde niveau, dan zal de prijs ook wel zakken, kun je als je wilt, voor minder de pioneer halen. prestaties hebben nu eenmaal invloedt op de prijs.

    Zoals gezegd, ik heb nooit beweerd dat pioneer slecht is of iets in die trand, in tegendeel, maar uitspraken als dit is de beste speler is wel een beetje sterk...al zou het binnen een maand bevestigd kunnen worden...
    Laatst aangepast door hstadman : 02-10-2008 om 22:30

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Soms is een uitspraak meer een statement en niet per defintie 100% waarheid.
    Dat hoeft dan ook niet, want het is een mening.
    Dus onzin is het nooit!

    En er komt natuurlijk altijd wel weer een nieuwere betere speler uit, de perfecte speler bestaat niet, het is altijd een moment opname.
    Dus de "perfecte" speler op dit moment, waarbij opgemerkt dat "perfect" al heel persoonlijk is.
    Je hebt gelijk, je kunt feitelijk weinig melden zonder dat de spelers er al zijn.

    Maar soms kun je dingen wel een beetje inschatten, lijkt me.
    Dat probeer ik dus te doen met de sony s550 en IK schat in dat hij er niet veel voor onder zal doen of op hetzelfde niveau gaat zitten.

    Zelfs betere kabels kunnen al veel doen, dus wat dat betreft weet je ook niet met wat ze testen. Dan kan de panasonic bijv. al een stuk dichterbij komen. Ook firmware upgrades kunnen en hebben al beeldverbetering gebracht.
    Zo zijn er sites die testen met high end kabels etc. en sites die testen met standaard kabels, mischien ook een van de redenen waarom er zoveel diverse reviews zijn.

    Niet iedereen, zelfs niet alle reviews zijn gelijk voor wat betreft blu-ray spelers...

    Wil je echt de beste speler voor JOUW, dan zul je ze eigenlijk alle drie thuis moeten testen op je eigen set. Probleem is dat dat bijna onmogelijks is en de meesten dan ook afgaan op recensies, is niets mis mee, maar afgaan op 1 lyrische recensie is riskant.

    Om maar even alexander d zijn eigen woorden aan te halen; niet alles wat duurder is hoeft automatisch beter te zijn!

    Ik denk dat de meeste blu-ray spelers aardig aan elkaar gewaagd zijn, zeker op gemiddelde apparatuur, wat bij de meeste mensen in huis staat!

    Wat ook van invloed kan zijn, zijn bijv. beeldverbeterende features in je tv, die beter aansluiten met je blu-ray speler...zo zou een sony blu-ray speler best eens beter kunnen presteren op een sony tv met deepcolor, andersom kan de pioneer beter presteren op een pioneer scherm...

    Zo heb je spelers die de features van hdmi 1.3 volledig benutten, alsmede de tv's, dan heb je al sneller wat beter beeld, daar zij ook meer kleuren kunnen weergeven. Vraag blijft, hoe presteert zo'n blu-ray speler nu op een gemiddelde tv, vaak hebben testsites de beste tv's ter beschikking! Wat ook vaak gebeurd op teststites is dat een fabrikant materiaal opstuurt waarvan zij denken dat hun apparatuur het beste uit laat komen!!!

    Om het verhaal kort te maken;
    niet iedereen test hetzelfde, heeft dezelfde voorkeuren of maakt gebruik van dezelfde materialen! Dit geldt in hoge mate voor testsites!

    Soms zijn ze ook wat milder naar sponsors toe ten aanzien van apparatuur.

    Zo zijn er ook hardnekkige verhalen dat veel grootgrutters de materialen waar zij het meeste aan verdienen het beste instellen en aanbevelen aan niets vermoedende klanten!
    Laatst aangepast door hstadman : 02-10-2008 om 23:03

  24. #49
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je moet je ook niet te druk maken.
    Ik snap wel wat je bedoelt en alle variabelen daarom heen.
    Maar daar gaat het niet echt om.
    Soms moet je, ondanks alle wijsheden, gewoon op gevoel af gaan.
    Weliswaar gevoerd door de beruchte "reviews, testen & posters"
    Maar voornamelijk onderbuikgevoel

    Mijn gevoel geeft de Pio de voorkeur.
    Jouw gevoel zegt van niet.

    Nou...., meer is er niet!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Je moet je ook niet te druk maken.
    Ik snap wel wat je bedoelt en alle variabelen daarom heen.
    Maar daar gaat het niet echt om.
    Soms moet je, ondanks alle wijsheden, gewoon op gevoel af gaan.
    Weliswaar gevoerd door de beruchte "reviews, testen & posters"
    Maar voornamelijk onderbuikgevoel

    Mijn gevoel geeft de Pio de voorkeur.
    Jouw gevoel zegt van niet.

    Nou...., meer is er niet!
    Weet ik ,

    echter is het nog niet definitief voor mij.

    Testen van de sony S550 moeten immers nog komen. Daarna zou de pioneer opeens ook wel een stuk interessanter kunnen worden.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •