Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Hij zal vast nog wel ergens goedkoper opduiken. Ik kan wachten... Maar €25 vind ik nog te duur, zeker omdat het re-view gehalte misschien niet al te hoog ligt (blijft een moordverhaal en als je eenmaal weet wie de dader is...). Als DVD en qua grafische filmomgeving lijkt me dit een TOPPER (wanneer komt de review???). Ik wil hem dan ook zeker hebben...alleen niet voor €25.
    Gewoon geduld hebben, alle Dutch Film Works releases liggen al snel in de graaibak van de FRS voor €8,99.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey


    Gewoon geduld hebben, alle Dutch Film Works releases liggen al snel in de graaibak van de FRS voor €8,99.
    Hé, die Oakey is wel oké. Die is net als ik. Nog zo'n Zeeuws meisje.

  3. #28

    Standaard

    *LOL*
    Ben anders een rasechte Limburger die al weer wat jaartjes in Gelderland woont.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    *LOL*
    Ben anders een rasechte Limburger die al weer wat jaartjes in Gelderland woont.
    Ik ben een geboren Hagenees, die op zijn 4e verkast is naar Gelderland (Arnhem), vervolgens op zijn 28e naar Brabant verhuisde. (moeder was Brabantse dus 't zat in het bloed).
    Ik voel me helemaal Brabander na 26 jaar, maar financieel voel ik me al sinds mijn 16e een Zeeuws Meisje.

  5. #30

    Standaard Topper

    Voor de ECHTE liefhebbers.......een TOPPER van een film......mooi gefilmd.....zeer sfeervol en absoluut niet saai.
    Kopen dus ...is het geld dubbel en dwars waard.
    CUL8R

  6. #31
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Conclusie
    Wat niet wegneemt dat als ik deze film voor een (heel) zacht prijsje op de kop kan tikken, ik het zeker niet zal laten. [/B]
    Schrap dat maar, deze komt niet in mijn collectie.

  7. #32

    Standaard smaken verschillen

    Blijf bij mijn mening dat sprake is van een echte topper...zo zie je maar weer dat smaken verschillen, zoals ik al eerder heb opgemerkt.....al schijnt dit niet door iedereen onderschreven te worden...........overigens..............de Franse Filmpers (o.a. Le Matador') was zéér lovend over deze film.........die trouwens zijn geld dubbel en dwars heeft opgebracht in de bioscopen.
    CUL8R

  8. #33

    Standaard

    Ah, moet het dan allemaal uit Hollywood komen, voordat het een predikaat "goed" krijgt.
    Ik vind de beelden heel apart, de kleurstelling sfeervol, de special efefects gaaf en het bedenksel masker (zie the making of the mask) origineel.
    Zeker voor een Franse film vind ik hem boven de middelmaat, een topper is misschien wat overdreven, maar zo heb ik deze film ook niet betiteld.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel Raedts.
    het beste hoeft niet uit Hollywood te komen.
    maar de Fransen hebben betere visite kaartjes dan Vidocq:
    bv. Le Pacte des Loups, Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
    Ja. Pacte des Loups vind ik ook een mooie in m'n collectie. Maar niet in geld, bezoekersaantallen redeneren, a.u.b. Kunstwerken zijn soms bij toeval okm nog eens een kassucces, maar neem de kassa a.u.b. niet als basis, noch de hoeveelheid geld die in een film is gestopt. Het zegt mij allemaal weinig. Da's b.v. oook waarom ik HIMALAYA zo waardeer.

  10. #35

    Standaard

    Ik heb niet afgewacht om hem eerst te huren, maar gelijk gekocht.
    Ook ik vind het een geweldige film, en dat iemand hem saai vindt, begrijp ik ook niet helemaal.
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel Raedts.
    een topfilm voor de echte filmliefhebber?
    laat me niet lachen. dit is zo'n typisch geval die op papier betere vooruitzichten had. maar als film komt hij niet tot zijn recht, zeker niet door het slechte en onervaren gebruik van de digitale camera.
    het was niet voor niets een fikse tegenvaller in de Franse bioscopen.
    Eens kijken bij profile....

    Birthday: May 28, 1981
    Occupation: Director, Writer, Producer


    Doe het dan beter joh.. haha
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  12. #37

    Standaard

    Ik heb de film eerst gehuurd ,en was zo overtuigd dat ik hem ook direct gekocht heb. Vooral de beelden en de sfeer spraken mij erg aan.
    Daarbij kwam ook nog eens de exellente DTS track.Heb recent ook de film Le pact des loups gehuurd met de 2 kanaals track ,en was ook zeer onder de indruk van deze film.Staat ook hoog op de verlanglijst. Over de verpakking van Vidocq niets dan lof ,hoop dat er meer van dit komt.Of de film wel of niet een kaskraker geworden is vind ik persoonlijk niet erg belangrijk.Ben nu ook erg benieuwd geworden naar
    Le fabuleux destin d'Amèlie Poulain.

  13. #38

    Standaard antwoord

    Dat bedoel ik................
    Was inderdaad wel een goeie film...misschien was mijn eerdere benaming "topper" wat overdreven maar het was toch naar mijn mening een van de betere films............
    Gelukkig leven we in een vrij land waarin iedereebn van mening mag verschillen....
    En uit de reacties blijkt dat er meerderen zijn die de film goed vonden.
    CUL8R

  14. #39

    Standaard

    Komt Depardieu wel in de film voor? of is het een 10 min optreden?
    "I like it sideways"

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards
    Komt Depardieu wel in de film voor? of is het een 10 min optreden?
    Als je niet van Depardieu houdt, heb je pech. Hij heeft een hoofdrol. In het midden van de film raakt ie even"zoek" maar da's maar schijn.
    Maar er is genoeg anders te zien. Het zijn stuk voor stuk prachtige plaatjes.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    In het midden van de film raakt ie even"zoek" maar da's maar schijn.
    Dit is wat ik noem een spoiler.
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Dit is wat ik noem een spoiler.
    Beetje gelijk.

  18. #43

    Standaard

    Ik heb de film maand geleden gehuurd op VHS, toen hadden ze hem nog niet op DVD bij mijn videotheek.

    Ik moet zeggen dat ik echt in het scherm gezogen werd door de sfeer in de film. Er zitten een hele mooie special effects in de film en ook het verhaal vond ik niet veel mis mee.

    Daarbij is het de eerste geheel digitaal opgenomen film, dus ben ik zeer benieuwd naar de DVD; die moet dan wel heeeeel erg strak zijn...

    Verder heb ik prijsinfo:

    Tot 5 augustus bij de aanbiedingen van de Makro: E18,- (excl.)
    Dus iets van E21,45 incl.

  19. #44

    Standaard

    De film heeft een zeer imposant begin en de kleuren zijn inderdaad fraai.
    En als ze Depardieu de hoofdrol hadden gegeven dan was deze film nog wel te redden geweest (Depardieu mag wel de held uit de titel spelen, hij wordt al gauw op een zijspoor gezet om pas aan het einde als een soort van deus ex machina met de ontknopping op te proppen te komen.)

    Maar de 'echte' hoofdrolspeler acteert als een slappe houterige pop, het verhaal is gejat van 'Het Parfum' (Susskind), de camera werkt na tien minuten op de zenuwen want ieder onlogisch standpunt wordt stuurloos ingenomen (van bovenaan een deur tot onder een koets), de scenes en decor zijn vaak onwerkelijk en overdadig kunstzinnig en bijna ieder personage ratelt een quasi-filosofisch weetje op.

    Maar, dat moet ik bekennen, toch heeft de film iets speciaals...





Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •