De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard How the west was won

    De blu-ray How the West was won bevat twee versies van de film. Op disc 1 staat de film in normaal formaat. Op disc 2 staat de gehele film ook, maar dan in Cinerama Wraparound formaat. In het laatste geval staat de film zo op het scherm alsof je naar een rond scherm kijkt. Ga hem morgen eens helemaal bekijken.

    Eerste snelle indrukken:
    - heel goede beeldkwaliteit;
    - na een snel vergelijk geef ik een lichte voorkeur aan de Cinerama variant, heb het idee dat je hier de zijkanten van het beeld beter ziet.

    Ben benieuwd hoe anderen de Cinerama Wraparound Experience ervaren?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Deze titel staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb de soundtrack (een mooie dubbel-CD) al lange tijd in mijn bezit en ik wil de beelden er wel eens bij zien.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb deze Blu-ray vandaag ontvangen met een paar andere Blu-ray's.

    - Transformers
    - Outbreak
    - The Gauntlet
    - Pale Rider
    - U-571

    Trouwens, ik vind de packaging van How the West Was Won zeer mooi. Begin van een lange reeks digibooks.
    - Poltergeist
    - The Shawshank Redemption

  4. #4

    Standaard

    Op DVDBeaver zie je een vergelijking tussen de 'normale' versie en de Smilebox versie. Beiden zien er werkelijk prachtig uit, maar ik zou toch voor de SmileBox gaan. Die recreert (voor zover mogelijk) toch het Cinerama-gevoel.
    Over dat missende beeldmateriaal, de SmileBox heeft als formaat 2.59:1, wat ook het originele formaat voor Cineramaproducties was. Er zat echter op de twee uiterste filmstrips (Cinerama werd opgenomen door middel van drie camera's naast elkaar) nog informatie, die ze hebben gebruikt voor de 'normale' versie. Echter is dit beeld nooit in de bioscopen te zien geweest, en is eigenlijk alleen loze ruimte. Je mist dus niets als je voor de SmileBox kiest
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb destijds deze film op het Cinerama doek gezien. Erg indrukwekkend.

    Toch ik vraag ik mij af of de 'smile' versie enig nut heeft in de huiskamer.

    Op het grote doek kijkt het - gezien de enorme breedte - als of het een 'recht' beeld is, hetgeen volgens mij ook de bedoeling was.

    Om op je TV hetzelfde effect te bereiken, moet je volgens mij de normale kijkafstand wel erg verkorten om het zelfde effect te krijgen.

    Ben benieuwd.

  6. #6

    Standaard

    beide versies zien er goed uit(ben er nog niet uit welke de voorkeur heeft)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  7. #7

    Standaard

    Is de Am versie nou wel of niet regiovrij ?

  8. #8

    Standaard

    regiovrij en ned subs
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  9. #9

    Standaard

    Ik dacht dat dit inmiddels wel bekend zou zijn. Regiovrij dus, het is een Warner-titel.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik dacht dat dit inmiddels wel bekend zou zijn. Regiovrij dus, het is een Warner-titel.

    Je hebt gelijk hoor, is idd een aantal keren op het forum langsgeweest zag ik net. Zal ook wel wat ergenis bij hebben gezeten mijnerzijds over de gebrekkige informatie van de diverse internetshops die de verkeerde regio of helemaal niets aangeven. Uitgave lijkt mij wel een absolute aanwinst voor mijn collectie (ook door de extra's).

  11. #11

    Standaard

    Vandaag de Amerikaanse release ontvangen. Wat een mooie uitgave zeg!

  12. #12

    Standaard

    Vanavond de letterbox 1:2.89 versie gekeken. Het Cinerama proces komt wel wat gekunsteld over. De naden tussen de drie beelden zijn gedurende de helft van de film goed zichtbaar, als een opengeslagen centerfold waarbij de vouwen niet helemaal plat zijn gemaakt. Hierdoor is er bij de twee naden kleurverschil en bij beweging een rare knik, de ene keer erger dan de andere. Het meest natuurlijke komen nog de stilstaande camera beelden over.

    In de bioscoop zullen de naden wel op dezelfde manier zichtbaar zijn geweest (of misschien nog wel duidelijker) maar omdat 't op een rond scherm geprojecteerd is waren de knikken bij de neden wellicht wat minder opvallend. Op een plat scherm is 't onmogelijk hetzelfde effect te krijgen.

    Doordat de film nu in 1:2.89 op BD staat moet je toch wel erg dicht bij je scherm gaan zitten om een beetje het gevoel te krijgen dat je in de film zit. Normaal zit ik 3,5m van 60" scherm af maar dat is toch te ver weg voor deze film. Alles is erg klein maar gelukkig zeer goed gedetailleerd (op dvd zou je niks aan deze film hebben is m'n gevoel). Ook de kleuren en het contrast zijn goed (behalve dan de verschillen bij de overgangen tussen de naden, komt door het bronmateriaal en de opnametechniek).

    Toch knap gedaan voor zo'n oude film en de opnametechnische problemen om 't geschikt te maken voor HT. Niet helemaal gelukt maar toch een heel mooie BD, maar wel dus liefst op een groot scherm kijken of heel dicht bij het scherm gaan zitten.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #13

    Standaard

    Ik heb gisteren het eerste gedeelte van de film gezien. Je ziet inderdaad de naden van de drie stukken waaruit de film bestaat. Ik denk echter niet dat het mogelijk was om deze helemaal te verwijderen. Storen deden de naden me in ieder geval niet. Ik heb vooral zitten genieten van de erg mooie beeldkwaliteit.

    Je hebt gelijk dat het gezien het enorme beeldformaat het wat moeilijk is om in de film te komen omdat je wel erg ver van de acteurs staat. De film komt het beste tot zijn recht op een groot scherm. Toch ben ik zeer blij met deze uitgave. Vanavond staat het tweede gedeelte op de agenda.

  14. #14

    Standaard

    Vandaag de Smilebox versie gezien. Op een afstand van 3,5m op 60" scherm ziet 't er maar vreemd uit, daarom voor 't eerst eens op iets meer dan 1m gaan zitten. Bij bijna alle films hoeft dat niet en is 't vaak zelfs niet eens goed omdat je dan niet alles ziet, maar dit is een film waar ;t er echt beter op wordt. Je zit dan echt in de film en beelden zijn prachtig. De acteurs zijn nu de normale grootte en alles is goed te volgen. Van zo dichtbij zie je ook goed dat er zoveel detail in zit, maar eigenlijk is de HD resolutie nog wel te weinig voor een film als deze van zo dichtbij. Toch kun je nog veel op de achtergrond zien gebeuren wat je van 3,5m niet meer ziet en de resolutie is nog net hoog genoeg om toch nog het gevoel te krijgen dat je naar een plaatje zit te kijken en niet naar een wazig beeld of een scherp beeld vol pixels. Van zo dichtbij is ook goed te zien dat er weinig mankeert aan de beeldkwaliteit van de BD (behalve dan de bron gerelateerde eigenschappen), hij is beter dan menig andere BD qua HD ervaring.
    Ook vallen de naden en de kleurverschillen tussen de drie filmdelen van zo dichtbij minder op.

    Een prachtige film en een van de weinige waarvoor je eigenlijk een projector nodig hebt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Ik heb die al een tijdje.
    Niet alléén de verpakking is mooi maar het beeld en geluid is dik in orde voor een film van 1962. Ik was echt aan het twijfelen welke versie ik zou zien. Uiteindelijk heb ik de Widescreen "Letterbox" Version gezien. Volgende keer ga ik toch de Curved Screen Simulation zien.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •