Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.

Discussie: Ebay

  1. #1

    Standaard Ebay

    Even een snel vraagje...

    Kan ik er bij Ebay van uitgaan dat er geen douane kosten op een gekocht item komen?
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  2. #2

    Standaard

    Ik heb weleens met artikelen uit Amerika via Ebay douane moeten betalen,.
    **** me gently with a chainsaw.

  3. #3

    Standaard

    Nee, daar kan je niet vanuit gaan, helaas. Je kunt de verkoper verzoeken om een bepaalde waarde op het pakket te zetten, maar dan is het meestal ook maar voor dat bedrag verzekerd (als je verzekering neemt).

  4. #4

    Standaard

    is het mogelijk om te zoeken op aanbieders die ook worldwide versturen ? kan het niet zo snel vinden, heb nu steeds "vervuiling" van aanbieders die b.v. alleen binnen USA versturen
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ja, ben niet zo gek veel meer bezig op eBay maar zou als volgt moeten lukken.

    Advanced Search -> Location, Available to aankruisen en daar Netherlands selecteren.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #6

    Standaard

    Ik weet niet wat er aan de hand is met eBay, al mijn laatste bestellingen zijn of nooit aangekomen of gecanceld door de verkoper. Ik heb meerdere claims moeten indienen om mijn geld terug te krijgen, ik geloof dat ik maar ga stoppen met kopen op eBay want het is één grote onbetrouwbare puinhoop geworden. De laatste aankoop was de Dark City Blu Ray en wordt niet uitgeleverd omdat de verkoper geen voorraad had, ik heb mijn geld zonder tussenkomst van Paypal terug gekregen maar ik word hier wel kots en kots misselijk van. Van eBay uiteraard geen enkel bericht want alle verkopers moeten natuurlijk beschermd worden en ook Paypal doet geen enkele duit in het zakje.


  7. #7

    Standaard

    Vanaf 8 juni moeten particuliere verkopers op eBay.nl geen plaatsingskosten meer betalen. Dit geldt voor:

    - veilingaanbiedingen;
    - met gelijk welke startprijs;
    - in alle rubrieken behalve de rubrieken Auto's en Transportvoertuigen.


    Vanaf 8 juni bedraagt de verkoopcommissie standaard 8% voor veilingaanbiedingen* en aanbiedingen met vaste prijs. De verkoopcommissie is een percentage van de uiteindelijke verkoopprijs.

    * Voor veilingobjecten bedraagt de maximumverkoopcommissie EUR 40.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Vanaf 8 juni moeten particuliere verkopers op eBay.nl geen plaatsingskosten meer betalen.
    Idem voor ebay.be.

    Vind ik persoonlijk toch wel een verbetering.
    Als een item niet van de eerste keer verkocht is, kan je het dus nu continu gratis blijven aanbieden...

  9. #9

    Standaard

    8%??

    Hoeveel is het nu?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    8%??

    Hoeveel is het nu?
    Als we even van lage bedragen uitgaan, tot € 125 betaal je nu 4% verkoopcommissie, maar dus ook een vast bedrag aan plaatsingkosten (oplopend tot € 1,00).

    Je betaald dus meer verkoopcommissie, maar als je item niet verkocht wordt, betaal je geen plaatsingkosten. Dit vind ik op zich een verbetering.

  11. #11

    Standaard

    Ebay heeft sinds enkele maanden weer iets nieuws, het 'Global Shipping Program (GSP)'. Alleen verkopers uit de Verenigde Staten kunnen hier gebruik van maken.

    Voor de koper betekent dit dat als je iets koopt, je ook gelijk de douanekosten moet afrekenen. Er op gokken dat iets ongezien door de douane komt is er dus niet meer bij. Daar tegenover staat wel dat alles met een track&trace-code wordt verstuurd.

    Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Bij bedragen die net boven de belastingvrije grens zitten is het een uitkomst (scheelt in ieder geval de belachelijke 13 euro inklaringskosten die PostNL anders in rekening durft te brengen). Nadeel is wel dat bij hogere bedragen het nu wel zeer onaantrekkelijk wordt om iets te kopen uit de USA.

    En als klap op de vuurpijl: Gisteren kwam ik een verkoper tegen die een aantal Disney Treasures had aangeboden. Die had ik gevraagd of gecombineerde verzending mogelijk was. Dat was geen enkel probleem, totdat hij er achter kwam dat het GSP deze mogelijkheid niet bied! De volledige tekst die ik van hem kreeg:

    Ik had eerder vandaag geschreven dat ik combined shipping doe, maar ik denk niet dat dit mogelijk is. eBay heeft namelijk sinds kort het "Global Shipping Program". Daarmee stuur ik het pakket naar een eBay distributiecentrum hier in Amerika en eBay stuurt het dan door naar het betreffende land. Ik heb me hier voor aangemeld omdat het me handig leek. Maar nu blijkt dat dit "Global Shipping Program" het niet toestaat om combined shipping te doen. eBay stuurt namelijk automatisch een invoice naar de high bidder en ik heb dan geen mogelijkheid om de verzendkosten samen te voegen. Plus eBay geeft mij alleen de verzendkosten om het hier naar het distributiecentrum te sturen en de rest houden ze zelf.

    Dit vind ik niet handig. Ik heb me direct uitgeschreven uit dit programma, maar helaas blijft het nog wel actief voor de auctions die nog lopen. Als u meerdere DVD's van mij wint dan moet ik ze dus alsnog apart versturen.


  12. #12

    Standaard

    Ik kon geen andere plek vinden, vandaar hier mijn ebay vraag.

    Gister heb ik bij 1 verkoper diverse Criterions besteld via de 'buy it now' optie. In mijn winkelmandje bleef per item netjes de standaardverzendkosten staan en ik kon de optie 'ask seller for total' niet klikken.
    Nu zag ik vanochtend dat alle films tegelijk in 1 pakker verzonden zijn. Onhandig want A. de verzendkosten zijn nu te hoog berekend en B. de kans op douane is reëel. Bij verzending p/s bleef ik daar mooi onder.

    Ben ik nu dom geweest door meerdere items tegelijk in mijn mand te gooien of is hij dom geweest door alles in 1 bestelling te verzenden?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #13

    Standaard

    Ik ben bang het eerste.... Via Ebay heb ik de ervaring dat je vaak aan de shipping keuzes van de verkoper/Ebay site bent overgelevrd en vaak bij checkout weinig/geen keuze er meer in heb.... Vooral bij meerdere aankopen, bij enkele stuks heb je er soms nog wel keuze in. Maar nu heb je praktisch zeker douanekosten...

  14. #14

    Standaard

    Nieuwsgierig vraagje: bij welke verkoper heb je wat gekocht?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ben bang het eerste.... Via Ebay heb ik de ervaring dat je vaak aan de shipping keuzes van de verkoper/Ebay site bent overgelevrd en vaak bij checkout weinig/geen keuze er meer in heb.... Vooral bij meerdere aankopen, bij enkele stuks heb je er soms nog wel keuze in. Maar nu heb je praktisch zeker douanekosten...
    Mooi klote dan. Had nog als boodschap aan verkoper meegegeven 'apart verzenden gezien verzendkosten'. Baal hier flink van, want kost me dit dus zo'n 50 euro extra


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nieuwsgierig vraagje: bij welke verkoper heb je wat gekocht?
    oddbanana.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Wat een rare banaan zeg....kan je geen case openen bij Ebay? Want als je het aantoonbaar hebt aangegeven is dit wel een rare actie....plus de meerkosten en de kans op douanekosten erbij wordt het een erg dure grap....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat een rare banaan zeg....kan je geen case openen bij Ebay? Want als je het aantoonbaar hebt aangegeven is dit wel een rare actie....plus de meerkosten en de kans op douanekosten erbij wordt het een erg dure grap....
    Ik heb hem een bericht gestuurd dat dit niet echt handig is, omdat ik dus teveel betaal qua verzending en ondanks mijn mededeling dus aan de lat zal staan voor douane kosten.
    Als dat laatste i.d.d. zo is dan wil ik idd een case openen. Verrekening van verzendkosten is i.m.o. het minste wat hij kan doen.

    Wel een les voor mezelf. Als ik film voor film had besteld, was er niets aan de hand geweest waarschijnlijk..
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #18

    Standaard

    Ja, ik zou het idd wel proberen en anders een case openen. Ik zou hier iig niet akkoord mee gaan. En zeker dan een goede les, ik koop op Ebay al mn BD's apart.

  19. #19

    Standaard

    Dat een bestelling voordeliger wordt door ze niét in een keer te laten versturen is natuurlijk wel compleet van de pot gerukt. Wellicht staan veel Amerikaanse verkopers daar niet bij stil.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Maar hoe heb je betaald dan? Ik neem aan via Paypal. Als je ziet dat het totaalbedrag niet klopt, waarom heb je dan de betaling doorgevoerd?
    Had je daarvoor niet eerst contact op kunnen nemen met de verkoper?
    Ik weet het, het is de bekende mosterd na de maaltijd, maar vroeg het me af of je 'gedwongen' was de koop direct af te ronden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Maar hoe heb je betaald dan? Ik neem aan via Paypal. Als je ziet dat het totaalbedrag niet klopt, waarom heb je dan de betaling doorgevoerd?
    Had je daarvoor niet eerst contact op kunnen nemen met de verkoper?
    Ik weet het, het is de bekende mosterd na de maaltijd, maar vroeg het me af of je 'gedwongen' was de koop direct af te ronden.
    Het totaal bedrag klopte. meerdere titels a 19 dollar met 5 dollar verzendkosten per titel.
    Ik ging dus uit van verzending per stuk (daar betaalde ik voor, bewust ook om zo onder de 22 euro per titel te blijven).
    Als message had ik meegegeven 'betaling p/s dus ook verzending p/s'.
    Nu heeft hij alles als bulk verzonden in 1 groot pakket en vrees ik extra douane kosten. Hij bespaart waarschijnlijk aan porto kosten en ik zit straks met extra kosten...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    Ah, snap het. Dan is het ook duidelijk toch? Op z'n minst een refund van de verzendkosten en evt. doaunekosten proberen terug te halen via Paypal.
    En Ebayers zijn heel gevoelig voor negatieve feedback. Daar kun je ook mee schermen als hij niet over de brug komt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ah, snap het. Dan is het ook duidelijk toch? Op z'n minst een refund van de verzendkosten en evt. doaunekosten proberen terug te halen via Paypal.
    En Ebayers zijn heel gevoelig voor negatieve feedback. Daar kun je ook mee schermen als hij niet over de brug komt.
    Ik wacht eerst zijn reactie af, maar als die niet positief is dan ga ik er idd werk van maken. Aan de andere kant is het wel een verkoper met goede prijzen die ik in de toekomst nog wel wil gebruiken dus een totale oorlog is ook weer onwenselijk haha.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #24

    Standaard

    Ik ken Oddbanana ook en er is totaal geen voordeel om meerdere dingen tegelijk te bestellen; ze doen namelijk geen korting bij bijkomende aankopen wat jammer is, want ik zou ook meer ineens bestellen aangezien ze zo'n goede prijzen hanteren. Ik probeer altijd eerst te kijken of er andere ebay outlets zijn die wel korting aanbieden, en dan kom je vaak nog goedkoper uit bij grotere aankoop met verzendkorting ondanks hogere individuele prijzen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bumblefeet Bekijk bericht
    Ik ken Oddbanana ook en er is totaal geen voordeel om meerdere dingen tegelijk te bestellen; ze doen namelijk geen korting bij bijkomende aankopen wat jammer is, want ik zou ook meer ineens bestellen aangezien ze zo'n goede prijzen hanteren. Ik probeer altijd eerst te kijken of er andere ebay outlets zijn die wel korting aanbieden, en dan kom je vaak nog goedkoper uit bij grotere aankoop met verzendkorting ondanks hogere individuele prijzen.
    Het stomme is dat het me niet eens om de korting/lage verzendkosten ging. Ik wil(de) juist aparte verzending van de films. Daar betaalde ik ook voor, want dat zit ik goed qua douane.

    Hoe werkt overigens zoiets als ik dit (korting/extra kosten) wil aankaarten? Eerst bij de verkoper, of via ebay zelf of via PayPal?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •